Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tipsu78-
tipsu78-
tipsu78-
Vapaa kuvaus
Ota selvää jos saat....:) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Liittynyt 20v sitten
2
aloitusta ·
56
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Gambia ei ole vielä niin iso massaturismi paikka. En usko että sielä olisi sitä niin paljon kuin thaimaassa.
Sopii hyvin lapsiperheille.
08.10.2008 14:57
Minulle gambia on tuttu juttu viime talvelta. Ja olen menossa sinne 2 vk ensi kuussa. Sitä lämmintä aurinkoa olen kaivannut ja atlantin 27 asteista vettä. Ystävällisiä ihmisiä ja rentoa menoa. Sielä todella voi unohtaa arkihuolet,Gambia on niin toinen maailma.
Suosittelen että kun menee sinne niin kannattaa ottaa rennosti niin kuin paikallisetkin tekevät siten nauttii matkasta mahdollisemman paljon kun ei ole tressiä. Ja seikkailumieltä on hyvä ottaa mukaan niin voi ottaa kokemansa avoimin mielin vastaan.
Minä odotan matkaltani että retket sujuisivat ongelmitta ja pysyisin mahdollisimman terveenä ja ennenkaikkea hyvää ruokaa ja sitä että voi vaan levätä ja nauttia olostaan eli relata.
Eniten saa matkasta irti kun menee opastetuille retkille.Esim. orjasaarelle tai köyhään kouluun.
08.10.2008 14:41
Joo retkille kannattaa mennä siellä. Olin viimetalvena siellä ja samassa hotellissa myös. Hotellin lähellä on myös koulutettujen paikallisoppaiden piste,he mielellään näyttävät ja opastavat paikat.
Ensimmäisellä reissulla kävin myös krokotiili altailla,oli hieman karmivaa silittää elävää krokoa. Kävimme myös paikallisella olut ja limonaaditehtaassa. Banjulista menimme sedekundaa lautalla ja oli mielenkiintoista ylittää leveä joki monen kirjavan sakin kanssa. Serekundasta läksimme retkelle jeepillä ja ajoimme kuoppaisia teitä ohittaen monia pikkukyliä. Meninmme Orjasaarelle... ja kävimme orjamuseossa sekä Gambian kansallis museossa. Ehkä mieliin painuvin paikka oli paikallinen köyhä koulu jossa oli useita tummia ja suloisia lapsia laulamassa.Voi jopa nähdä paikalliskodin.
Näimme myös paratiisillisen ihanan uimarannan ja kalastaja kyliä ja batiikki valmistamon. Kannattaa mennä Serekundaan.
Hotellin lähellä on joku apinapuisto se voisi olla mielenkiintoinen paikka myös.
Olen menossa sinne ensikuussa ja tällä kertaa menen myös käymään päiväseltään Senekalissa sekä Lazyday risteilyllä gambia joella ja merellä,voi nähdä useita kauniita lintuja ja delffiinejä.
Eli kyllä gambiassa näettävää ja koettavaa riittää.
08.10.2008 14:24
Hintataso on edullinen suomen hintoihin nähden.
Ja jos aikoo ostaa matkamuistoja yms. TINKIMINEN on kova sana voi saada tavaraa puolet halvemmalla.
Mielestäni esim. Thaimaa ja Gambia ovat omilla tavoillaan eksoottisia,mutta Thaimaa jo on niin massaturismaa ettei se mua taas niin kiinosta. Gambia taas ei vielä ole niin suurta massaturismi maata. Vaikka saavuttaa koko ajan suosiotaan..
28.09.2008 20:15
Juu marraskuu on Gambiassa takuu aurinkoista ja lämmintä riittää. :)
17.09.2008 15:46
Kävin viime marraskuussa Gambiassa ja ihastuin siihen menen taas marraskuussa takaisin. Gambia on niin erillainen kuin Suomi se on aivan eri maailmansa.
Parhaiten saat selvää maan historiasta ja kulttuurista kun menee retkille joilla on paikalliset turisti oppaat. Retket todellakin antavat lisämaustetta matkalle.
Voit todella rentouta matkallasi rannalla ja viihtyisissä hotelleissa.Ruoka on hyvää ja paikalliset ihmiset ystävällisiä. Kannattaa ottaa matka seikkailun kannalta,voi nähdä kurjia asioita mutta myös paljon kaunista. Ei kannata välittää pumstereista,niistä pääsee eroon kun sanoo tiukasti ei.
Gambiassa puhutaan englantia.
Mikä parasta aurinko pastaa sata varmasti ja regee soi. Ota siis rennosti ja nauti elämästäsi kaukana suomen harmaudesta. Suosittelen! :)
16.09.2008 17:46
Malarone on kyllä paras minustakin. En ole saanut siitä mitään oireita. 2vk matkalle tulee kaksi Malarone pakettia ja ne maksaa yhteensä 80 e.
27.08.2008 19:27
Hyviä hotelleja Gambiassa on monia.Itse pidin Senegambia beac hotellista,erittäin kaunis hotelli afrikka henkeen sisustettu.Mainiot huoneet,upea puistomainen piha alue hyvät ranta ja allas alueet. Runsas eurooppalainen aamupala oli herkullinen ja uutuutena on runsas herkullinen illallinen. Hotellissa on kauneushoitola ja räätäli yms. palveluja.Ystävällinen henkilökunta.Sopii lapsiperheille loistavasti. Suosittelen! :)
23.08.2008 18:48
Hei!
Ehdottomasti paras aika Muoniossa on olla syys-lokakuun tienoilla. Silloin on Olostunturilla upea ruska.
Blue1 pääsee Rovaniemelle ja sieltä voi jatkaa bussilla Muonioon. En kyllä muista enään hintoja.
Mutta Muonio on parhaimmillaan syys-lokakuussa.
24.07.2008 17:17
Amsterdamin lentokentältä pääsee suoraan junilla terminaalista damin keskustaan. Opasteteen ovat hyvät kentällä ja lipun osto on helppoa automaatista.
Dam on pieni kaupunki jossa voi helposti kulkea ratikalla tai kävellen.
Hotellista ei ole minulla tietoa.
21.07.2008 18:54
Hei!
Todellakin Gambia on kokemisen arvoinen paikka. Se on eksoottinen köyhä maa. Ihmiset ovat ystävällisiä,eikä kannata välittää huonoista puolista.Paras ottaa matka seikkailun kannalta. Eniten saat reissusta irti jos menet erillaisille retkille,voit käydä Orjasaarella,olut tehtaalla,paikallisessa koulussa ja krokotiili puistossa silittämässä krokoja jne.
Aurinko paistaa lähes aina,merivesi on lämmintä ja ruoka hyvää.Siellä on todella halpaa eikä Banjul ole viellä massaturismi paikka. Hotellit ovat hyviä ja löytyy monenlaisia hyviä ruokapaikkoja.
Olin siellä viime marraskuussa ja sinne menen tulevana marraskuuna.Jos pidät erillaisista eksoottisista kohteista niin Gambia on yksi niistä. Tulet varmasti ihastumaan maahan ja kaikkeen siellä! :) Suosittelen lämpimästi.
16.06.2008 18:10
Jos etsit kaunista eksoottisista ja vehreää hotelli aluetta niin Senegambia voitaa Kairaban.
Toki Kairaba on kalliinpi ja astetta hienonpi,mutta minusta liian huolitellut puistoalueet eivät innostaneet. Senegambia on eksoottisesti hieno ja viihtyisä hotelli,hyvällä tasolla.
22.04.2008 17:37
Olin marraskuussa senegambia hotellissa siellä Gambiassa. Useimmat hotellit ovat eurooppalaisten omistuksessa kuten hollantilaisten.Meidän hotellissa oli loistava eurooppalainen aamupala jossa sai kunnon kahvia ja teetä jopa aamupuuroa,leipää,mehua,leivonnaisia,munakasta yms.
sillä aamupalalla kyllä pärjäsi. :)
14.01.2008 14:56
Hotellin yhteydessä on yksi hyvä ravintola.
Mutta samalla kadulla on useita hyviä ravintloita jotka ovat edullisia ja ruoka on hyvää.
Vihreä mamba on aivan hotellin vieres,se on tunnelmallinen ravintola. Siellä voi itse valitsemista ruoka-aineista valmistuttaa aterian melko edullisesti.
Italialainen ravintola aika lähellä hotellia ja markettia on huono sinne ei kannata mennä.Voi saada raakoja pitsoja yms.
Ravintola Alibaba on loistava! Ruoka varsinki pitsa yms. ovat todella hyviä ja edullisia. Palvelu on hyvää. Varsinkin pimeän tultua kannattaa mennä tunnelmalliselle terassille missä voi syödä ja samalla kuunella elävää musiikkia ja vaikka tansahdella.
Hyvää ruokahalua :).
20.12.2007 15:00
Olin viime viikon juuri samaisessa hotellissa.
En usko että siellä on hyttysverkkoja,eikä mielestäni niitä tarvita koska hyttysiä oli aika vähän.Toki itse sain muutamia näppylöitä mutta ne tuli rannalla olessa. Hyttysiä sielä on aika vähän ja muita pörriäsiä tähän aikaan vuodesta,mutta ei häiritsevästi.
Lähimmästä marketista mikä on viereisen Kairabi hotellin vieres,saa jotain hyönteiskarkotteita ja voiteita.Juuri hyönteiskarkotukseen kannattaa ottaa voide tyyppistä karkotetta mukaan,mutta itse en käyttänyt mitään sellaista ja hyvin pärjäs.
Uskon että viihdyt hotellissa se on kaunis ja vehreällä paikalla.
03.12.2007 15:27
Tulin toissapäivänä juuri gambiasta. Ihastuin siihen maahan ihan välittömästi. Maa on kyllä köyhä...mutta ihmiset ovat iloisia ja ystävällisiä.Luonto on eksoottista ja siellä on turvallista koska kaduilla on vartioita ja hotelleissakin.
Joku mainitsi aijemmin tehtaat siellä..siellä on myös harvinainen olut tehdas jossa valmistetaan kahta olut ja limu merkkiä ja niitä saa juoda lopuks pullo tolkulla.
Paikka ei ole massaturismilla pilattu ja hotellitkin on vain korkeimmillaan palmun korkeudelle. Paikat on siistejä ja liikenteen melua on vähän.
JOS ETSIT RENTOUTUS LOMAA,MENE EHDOTTOMASTI GAMBIAAN. SUOSITTELEN SITÄ !!!
02.12.2007 17:23
3 / 3