Vapaa kuvaus

*lisää tähän jotain mielenkiintoista tietoa* Suosikkibändit/artistit: Sonata Arctica Suosikkileffat: .. Katson tv:stä mieluiten: House Kotieläimet: Kissa, koira En pidä: Vittuilijoista ja paskanpuhujista Parhaat matkakohteet: Derplandia, Memecenter Ruoka & juoma: kotiruoka Koulutus: Peruskoulu Koulut: ala-aste,ylä-aste,lukio Ammatti: Opiskelija Työskentelen: opiskelen Yhdistykset/kerhot: kuviskerho,teatteri Siviilisääty: Sinkku Lapset: Kyllä vielä joku päivä Hakusanat: Anime, manga, kirjat, kirjoittaminen, piirtäminen

Aloituksia

11

Kommenttia

549

1. mutta eikö hyvä keskustelu ole sitä, että kuulee uusia mielipiteitä, ja näkökulmia?

Jos teoriaasi sovelletaan kohtalonuskoon, niin Jumala loi pahan, koska halusi saada ihmiset turmeltumaan, ja karkoitettua paratiisista. Miksi? Halusikohan Hän opettaa meille jotain?
  2. Valtaahan voi saada miten vain. Hyväksyisitkö tappamisenkin samalla logiikalla? Tappaminen kuuluu ihmisluonteeseen, tapetaan jo eläimiä ruuaksi, joten voidaan saman tien tappaa pari heikkoa ihmistä? Hyvin kärjistetty esimerkki, tiedän.

"ja sinä olet täysin viaton koko tapaukseen?"
    Joskus kiusattu VOI olla täysin viaton. Hänet vaan sattuttiin valitsemaan koska pukeutui ehkä vähän hassusti. Tai tulee köyhemmistä oloista. Tai on "outo". Tai kehitysvammainen. jne. Syitähän on useita.

Oletko itse kiusannut, tai ollut kiusattu? En tiedä, kuinka hyvin olisit selvinnyt kiusattuna, ehkä hyvin, olisit nauranut kiusaajillesi, ja sinua ei enää olisi kiusattu. Mutta koska ihmiset ovat erilaisia, kaikki eivät pärjää. Yksi haukku, ei tee haavaa, mutta jos joka päivä, muutama kymmenen ihmistä haukkuisi sinua, eikö se jo satuttaisi?

"Ja mitä ihmeen "henkisiä arpia"?"
    Oletko kokenut koskaan henkistä tuskaa: mm surua? Onko koskaan tapahtunut mitään järkyttävää? Ihminen on laumaeläin (poikkeuksia on) ja hakee hyväksyntää. Kun kiusataan, kiusattu ei saa hyväksyntää, ja se on hyvin masentavaa. Nimin. Kokemuksen syvä rintaääni.
    Minulle on tullut näitä "henkisiä arpia". Ja ymmärrän kyllä, ettei haukku haavaa tee, kiitos ystävieni, olen vahvistunut ja voin nauraa osalle haukkumasanoista. Saatan ajatella mielessäni "jopas piristi päivää." Mutta näin ei ole ollut aina. Minua kiusatiin ala-asteella, kahteen otteeseen ja se oli jatkuvaa. Yläasteellakin kiusattiin, kahteen otteeseen, eri henkilöiden taholta. Enkä ollut koskaan, en koskaan, tehnyt mitään, mikä oikeuttaisi kiusaamiseen. Yksi kiusaajista oli kateellinen, ymmärrän sen nyt, ja nauroin osalle hänenkin sanoistaan. Mutta joistakin on jäänyt arpia. Ne kyllä voivat kulua onneksi pois hyvän seuran ansiosta.

Kuinka vanha muuten olet?