Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
timontti
profiilit
timontti
timontti
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
55
Kommenttia
985
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Avasin laitteen, mutten löytänyt mitään sellaista vikaa, joka olisi ollut helppo itse korjata. Eikä ohjelmankaan asetukset auta. Testasin vielä toisessakin tietokoneessa, mutta skannausjälki on yhtä tummaa siinäkin. Joten palautin myyntiin USB-kaapelin hinnalla :)
15.07.2006 22:20
Nyt kun sain kiireiset asiat skannatuiksi yritän tutkia, voiko ongelman korjata ohjelmallisesti esim. laittamalla valon kirkkauden automaattisen säädön päälle tai jollakin kalibroinnilla. Myyn sen kyllä, koska en tarvitse kahta skanneria, mutta lähtöhinta riippuu siitä, tuleeko se kuntoon vai ei.
14.07.2006 23:01
Lienee reilua kertoa, että tuttavani yhteysongelma korjaantui, kun korjasin Elisalta ostetun ADSL-modeemin asetukset tänään Soneran standardien mukaisiksi. Hän oli aiemmin Elisan asiakas, mutta muutti hiljattain taloon, jossa on Soneran verkko valmiina.
Soneran tukipalvelu auttoi vikailmoituksen jättämisen jälkeen kiitettävällä tavalla vian etsinnässä, joskin löysin sen itsekin heistä riippumatta, kun vertailin netistä löytämiäni Soneran, Elisan, Saunalahden ja DNA:n ADSL-modeemien asennusohjeita. Käyttäjällä ei ollut sellaista ohjetta, josta olisi selvinnyt, kuinka modeemin hallintaan pääsee sisälle, mutta onneksi siihen tarvittava IP-numero, käyttäjätunnus ja salasanakin löytyivät Googlella netistä.
14.07.2006 18:27
Sikäli varmaankin samasta asiasta kysymys, että valo ei kohdistu täsmällisesti oikein, mutta kuitenkin melkein. Skannattu kuva tulee kyllä näkyviin, mutta tausta on liian tumma. Yksi kaveri arveli, että liian korkeaksi noussut lämpötila aiheutti jonkun pienen vääntymän, mikä sinulla johtui lasin painumisesta.
14.07.2006 17:29
... ellet ole jo ostanut. Kysy päivän hinta Welhon myymälästä! Siellä on usein ollut erikoistarjouksia. Yksi kone pitää kuitenkin kytkeä Ethernet-kaapelilla vähintäänkin asennusten ja asetusten muutosten ajaksi, sillä tukiasemaa ei voi kontrolloida langattoman yhteyden kautta. Ainakin niin minulle kerrottiin ja niin olen itse toiminut.
13.07.2006 16:45
Ehkä se olisi auttanut. Oli tässä kuitenkin niin kiireellistä skannattavaa, että ostin eilen jo uuden ja laitoin sen vanhan Huuto.netiin myyntiin. Sieltä sen saa nyt halvalla.
12.07.2006 18:54
Kun tänään keskustelin Soneran tukihenkilön kanssa, hän kertoi, että tällä alueella oli viime viikolla ollut palvelinongelmia. Samaan aikaan tuttuni luona ainakin kaksi avuksi kutsuttua tuttua oli yrittänyt löytää vikaa hänen koneestaan tietämättä, että ongelma saattoikin olla alueellinen!
Welho ilmoittaa palvelukatkoista mm. infokanavallla, joka näkyy tietyllä kaapeli-tv-kanavalla. Eihän nykyaikana tiedotteita tarvitse välttämättä lähettää asiakkaille. Pitää vain olla paikka, mistä asiakas voi tarvittaessa käydä sellaisen katsomassa.
Pahinta tuossa Soneran "palvelussa" on mielestäni se, että puhelinlinjalla joutui odottamaan yli tunnin ennen kuin siihen vastattiin. Vikailmoituksen käsittelykin on lopulta vielä sikäli puutteellista, että he eivät kuulemma missään tapauksessa tule asiakkaan asuntoon. ADSL-modeemi pitäisi asiakkaan itse testata jonkin tutun luona tai Soneran liikkeessä. Kun kysyin, missä olisi sellainen liike ja testataanko se maksutta, tukihenkilö sanoi: "Minä en tiedä, missä Helsingissä on Soneran liikkeitä ja tehdäänkö sitä missään maksutta."
Tällaista on siis Soneran asiakaspalvelu aikana, jolloin joka paikassa korostetaan "asiakaslähtöisyyttä". Mitähän sillä oikeastaan tarkoitetaan? Kokemukseni Elisasta eivät ole yhtään sen parempia, pikemminkin päinvastoin. Onneksi meillä on Welho!
12.07.2006 17:02
Heillä on usein edullisia tarjoushintoja. Esim. kun ostin tuon Motorolan, sen hinnaksi kirjoitettiin "59 euroa (norm. 139 euroa)". Tavallisen kaapelimodeemin olisi silloin saanut omaksi maksutta.
12.07.2006 13:52
Päinvastoin kuin mitä toinen kirjoittaja tässä suositteli, minusta on järkevintä hankkia Welholta sellainen kaapelimodeemi, jossa on sisäänrakennettuna langaton tukiasema. Siihen kytketään Ethernet-kaapelilla se tietokone, josta tukiasemaa hallitaan. Langattomasti se tukee sitten useita muita tietokoneita. Kantavuuksista ja seinien läpäisystä en osaa sanoa, tavallisessa asunnossa tai omakotitalossa se ei liene ongelma.
Jos ostat em. laitteen Welhon toimistosta, saat varmasti yhteensopivan laitteen ja laatikossa on kaikki mitä kytkentöihin tarvitaan (tv-kaapelin haaroitin, Ethernet-johto yms). Usein heillä on niin edullisia tarjoushintoja, ettei mistään saa sen halvemmalla. Tietokoneessa pitää olla Ethernet-verkkokortti valmiina. Jos tietokone ei ole ihan lähellä tv-töpseliä, voit joutua ostamaan pidemmän Ethernet-kaapelin.
12.07.2006 13:45
Yritin tänään auttaa onnetonta Soneran laajakaista-asiakasta, jonka yhteys ei ole toiminut moneen päivään. Verkkoyhteys Soneran palvelimelle näyttää kyllä toimivan, mutta mikään internet-palvelu ei toimi.
Soitin Soneran tekniseen tukeen. Hiukan YLI TUNNIN odottamisen jälkeen puheluun vastattiin. Kävimme tukihenkilön kanssa asiat läpi. Lopputulos oli se, että hän lupasi tehdä asiasta VIKAILMOITUKSEN. Vika ei siis vielä tullut korjatuksi, mutta nyt se on kuitenkin jonkun työlistalla.
Onneksi oma internet-yhteyteni on Welhon kaapelimodeemiliittymällä. Sitä suosittelen muillekin, jotka asuvat kaapeli-tv-verkkoon liitetyissä taloissa.
12.07.2006 13:32
Kun en ole tuon Alfa Romeo -foorumin jäsen, kysyn täällä:
Vuosien takaa minulle on jäänyt muistikuva, että sillan kerrottiin olleen jäinen. Alfa-foorumillakin eräs kirjoittaja toteaa: "Kolarin syy on kai hieman epäselvä, on spekulaatiota siitä oliko sillankansi jäässä tai vaihtoiko kuski epähuomiossa neloselta kolmoselle vitosen sijaan."
Toisen Alfa-foorumin kirjoituksen mukaan "Onnettomuus tapahtui vapun aattona, 29. huhtikuuta [1973] Sammyn ollessa palaamassa keikalta Äänekosken Hietamalla. Sammyn auton kuljettaja menetti auton hallinnan sateen kastelemalla Suojoen sillalla ..."
Kysymys kuuluu: Saattoiko silta olla jäinen tuohon aikaan vuodesta? Ehkä se selviää 16.7.2006 tv-ohjelmasta "Alla autostrada".
09.07.2006 15:30
Delta-Auto hyvittää autosta 2000 euroa vaihdossa uuteen tai käytettyyn, kunhan se on ajokuntoinen, katsastettu ja ajoneuvovero maksettuna. En tiedä, onko tarjous aina voimassa, mutta ihan hiljattain oli sellainen mainos.
05.07.2006 16:37
Joku väitti hiljattain, että Croma on suunniteltu GM-yhteistyönä siihen aikaan, kun GM luuli vielä ostavansa koko Fiatin henkilöautotuotannon. Sen vuoksi se olisi kuulemma käytännöllisesti katsoen sama auto kuin vastaavanlainen Opel Vectra, Saab, Cadillac ja ehkä vielä muutama muukin GM-auto.
Eiks tää ole aika pahasti sanottu, kun tietää, mitä GM:n autoista on viime aikoina kirjoiteltu? :)
05.07.2006 16:23
Siitäpä tuli mieleen Lada-kerhon vitsisivulta lukemani kehaisu: "Kertaakaan ei autoni ole jättänyt minua tielle! Sensijaan minä olen jättänyt sen tielle monta kertaa!"
05.07.2006 16:13
Monien suomalaisten Lada-tuntemus on tosiaan pysähtynyt Koiviston aikaan siitä ymmärrettävästä syystä, että uusimpia malleja ei ole tänne tuotu. Tarkoitan malleja VAZ 2113-2131, esimerkiksi tila-auto VAZ 2120. Tarkemmin: http://ldf.ru/news/news17.html
04.07.2006 17:34
Ja onnea uudelle Tinolle!
04.07.2006 17:16
Yksi Fiatin arvokkaista perinteistä on tuottaa autoja niin halvalla, että tavalliset ihmiset pystyvät niitä ostamaan. Silloin joudutaan olemaan hintatietosia kaikkien rakenteiden ja materiaalien suhteen. Kilpa-autoissa kriteerit ovat toiset. Kaikki eivät osaa tehdä kilpailuissa kestäviä autoja, vaikka käyttäisivät rahaa kuinka paljon. Tietysti kilpailumenestys riippuu paljon kuljettajasta, mutta monesti on nähty sellaistakin, että hyvältä kuljettajalta hajoaa auto alta, vaikka se on arvostettua laatumerkkiä.
Minulla ei ole tähän enää lisättävää, joten jätän viimeisen sanan sinulle! :`)
04.07.2006 14:33
Itselläni on Brava vm. 1999, jonka ostin käytettynä vuonna 2003. Se on sisältä ja päältä kaunis katsella sekä miellyttävä ajaa. Edelliset autoni olivat ruotsalaisia - siis aivan toisen luontoisia.
Määräaikaihuoltoihin kuuluvien töiden lisäksi Bravaani on pitänyt minun omistusaikanani tähän mennessä vaihtaa renkaat, polttimoita, pakoputkiston takaosa ja konepellin tukivarren alapään kiinnike. Jos jonkun pää olisi ollut konepellin alla tukivarren pettäessä, siinä olisi voinut henkensä menettää tai ainakin vakavasti loukkaantua.
Havaitsemiani monille Bravoille ominaisia tyyppivikoja ovat ulkopuolisten ovenkahvojen pintamateriaalin hapertuminen ja mustan pintamateraalin irtoilu peilien varsista. Jälkimmäisen korjasin mustalla vasaralakalla, kahvat ovat korjaamatta. Selvitä ostaessasi, milloin jakopään hihna on viimeksi vaihdettu. Sen vaihto maksaa merkkikorjaamolla yli 400 euroa. Vaihto tehtävä 3 vuoden tai 60 tkm välein.
03.07.2006 17:51
Olen koeistunut kaupoissa Berlingoja ja toisaalta Picassoja. Noin 190 cm pituisena nostan niskatyynyt aina ylimpään asentoonsa. Picassossa on silloin takana kunnolliset "nojatuolit" ja niskatyyny tukee päätä, kun taas Berlingon niskatyyny jää jonnekin olkapäiden korkeudelle. Vastaavasti Picasson takaistuin antaa tukea myös pitkäjalkaisen reisille, kun taas Berlingon istuin tuntuu melko lyhyeltä, tasaiselta ja vaakasuoralta. Sama havainto koskee yleensä muidenkin valmistajien pakettiautopohjaisia tila-autoja. Juuri siihen sammui kiinnostukseni tätä autotyyppiä kohtaan. Kiinnostukseni tila-autoja kohtaan alkoi siitä, kun olin kerran takapenkkinmatkustajana Renault Megane Scenicissä, missä oli takana bussimainen matkustusmukavuus.
03.07.2006 11:23
Minusta on mielenkiintoista, että Fiat- ja Citroën-konserneissa osataan tehdä kilpa-autoja, joissa esiintyy harvemmin teknisiä vikoja kuin niiden kilpailijoilla.
Webin yksi hyvä puoli esim. sanomalehteen verrattuna on se, että jos tänne joku kirjoittaa joitakin lukijoita kiinnostavan uutisen, se ei vähennä toisten kirjoittajien mahdollisuuksia saada omia kirjoituksiaan julkaistuiksi. Kenenkään ei ole pakko lukea aiheesta, josta ei ole kiinnostunut. Mutta ei pidä myöskään ryhtyä palstapoliisiksi, ellei ole siihen tehtävään nimitetty.
02.07.2006 20:09
47 / 50