Haukkukaa joku

Cromaa...

No niin kaikki asiantuntijat. Haukkukaa Cromaa oikein kunnolla. Itse en löydä muuta sanottavaa kuin jälleenmyyntiarvon josta ei kai kukaan vielä osaa sanoa mitään. Erinoimainen ajettava, melko hyvännäköinen, kulutus 5l maantiellä(1.9jtd), tilaa ja varusteita löytyy tarpeeksi ja hintakin melko sopiva. Viiden vuoden takuukin kuullostaa aika hyvältä ainakin teoriassa. Paras Fiiatti aikoihin...

10

2049

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimim_Erkki

      Croman suhteen uskallan pitää itseäni yhtenä Suomen kokeneimmista asiantuntijoista (sain auton 19.1., nyt takana 13000 km), mutta varsinaista haukuttavaa en ole autosta löytänyt.

    • Joku väitti hiljattain, että Croma on suunniteltu GM-yhteistyönä siihen aikaan, kun GM luuli vielä ostavansa koko Fiatin henkilöautotuotannon. Sen vuoksi se olisi kuulemma käytännöllisesti katsoen sama auto kuin vastaavanlainen Opel Vectra, Saab, Cadillac ja ehkä vielä muutama muukin GM-auto.

      Eiks tää ole aika pahasti sanottu, kun tietää, mitä GM:n autoista on viime aikoina kirjoiteltu? :)

      • GM:n

        kanssa yhteistyössä, ei se tarkoita sitä että olisi sama auto kuin Saab, Opel tai Cadillac. Onhan mm. Fiatin diesel-mootorit täysin 100 % italialaista suunnittelua joita mm. Opel, Saab ja muutkin merkit käyttävät. Olihan edellisessäkin Cromassa sama pohjalevy kuin Alfa 164:ssa, Lancia Themassa ja Saab 9000:ssa mutta kaikissa oli paljon eroa. Croma ja Thema olivat kylläkin lähes samanlaisia moottoreiltaan ja jousituksiltaan. Alfa poikkesi hieman (erityyppinen etujousitus, ketjukone jne.) ja Saab vieläkin enemmän. Saabissa oli täysin eri moottorit ja jäykkä taka-akseli kun italialaisissa oli erillisjousitus. Saab antoi projektille oppia lämmityslaitteiston suunnittelussa kun taas italialaiset antoivat asfalttiajo-ominaisuuksien suunnittelussa oppia Saabille. Lopputuloksena italialaiset olivat ajoltaan hiukan parempia (ei Saabkaan huono ollut). Saab puolestaan oli kolariturvallisempi. Alfan muotoilusta vastasi Pininfarina, muut kolme oli muotoillut Giugiaro.


    • Härksi

      Kannattaa aina odottaa ainakin vuosi ennenkuin ostaa aivan uude automallin.

      • sää härski

        kipee vai lainaako joku sun nimimerkkiäs? Missä se normaali mollaus pelkän merkin perusteella on?


      • Härski
        sää härski kirjoitti:

        kipee vai lainaako joku sun nimimerkkiäs? Missä se normaali mollaus pelkän merkin perusteella on?

        No mielestäni Fiat huonoin auto. Vain Lada jää jälkeen


      • sdfgjdfjk
        Härski kirjoitti:

        No mielestäni Fiat huonoin auto. Vain Lada jää jälkeen

        Valittaen voin todeta, ettei kukaan ole kiinnostunut mielipiteestäsi.
        Voit palata nurkkaasi.


      • Härski
        Härski kirjoitti:

        No mielestäni Fiat huonoin auto. Vain Lada jää jälkeen

        oon sitä mieltä, että jos joku ajaa puntollaan hiljempaa kuin minä nii vedän turpaan.


      • Croma

        ... etkö edes sen vertaa tiedä, että Cromaa on valmistettu jo se vuosi... ja myyty erittäin hyvin Euroopassa (siellä kun autoja ostetaankin hiukan ennakkoluulottomammin kuin täällä kahina/tojo-landiassa!!).

        No, totuuden nimessä on kiva ajella autolla, johon kaikilla tojo-ihmisillä ei ole varaa!! Antaa vaan avensisten muodostaa ruuhkia keskenään...


    • makuasiahan se

      Ainakin auton ulkonäöstä/-muodosta ollaan varmaan montaakin mieltä. Mun mielestä keulaosassa ei ole mitään moitittavaa. Pakko kertoa tässä, mutta tykkäsin siitä ekasta Cromasta (vuosimallit 1986-1994) enemmän, nimenomaan sen muotoilusta. Se oli virtaviivainen ja muutenkin hyvännäköinen. En väitä etteikö tämä uusikin olisi sitä. Mutta tän uuden nimeksi olisi pitänyt tulla joku muu kuin Croma. Etenkin kun autojen välissä on ollut lähes 10 "tyhjää" vuotta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      193
      4566
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2853
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2274
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      133
      2260
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1526
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1441
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1362
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe