Haukkukaa joku

Cromaa...

No niin kaikki asiantuntijat. Haukkukaa Cromaa oikein kunnolla. Itse en löydä muuta sanottavaa kuin jälleenmyyntiarvon josta ei kai kukaan vielä osaa sanoa mitään. Erinoimainen ajettava, melko hyvännäköinen, kulutus 5l maantiellä(1.9jtd), tilaa ja varusteita löytyy tarpeeksi ja hintakin melko sopiva. Viiden vuoden takuukin kuullostaa aika hyvältä ainakin teoriassa. Paras Fiiatti aikoihin...

10

2089

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimim_Erkki

      Croman suhteen uskallan pitää itseäni yhtenä Suomen kokeneimmista asiantuntijoista (sain auton 19.1., nyt takana 13000 km), mutta varsinaista haukuttavaa en ole autosta löytänyt.

    • Joku väitti hiljattain, että Croma on suunniteltu GM-yhteistyönä siihen aikaan, kun GM luuli vielä ostavansa koko Fiatin henkilöautotuotannon. Sen vuoksi se olisi kuulemma käytännöllisesti katsoen sama auto kuin vastaavanlainen Opel Vectra, Saab, Cadillac ja ehkä vielä muutama muukin GM-auto.

      Eiks tää ole aika pahasti sanottu, kun tietää, mitä GM:n autoista on viime aikoina kirjoiteltu? :)

      • GM:n

        kanssa yhteistyössä, ei se tarkoita sitä että olisi sama auto kuin Saab, Opel tai Cadillac. Onhan mm. Fiatin diesel-mootorit täysin 100 % italialaista suunnittelua joita mm. Opel, Saab ja muutkin merkit käyttävät. Olihan edellisessäkin Cromassa sama pohjalevy kuin Alfa 164:ssa, Lancia Themassa ja Saab 9000:ssa mutta kaikissa oli paljon eroa. Croma ja Thema olivat kylläkin lähes samanlaisia moottoreiltaan ja jousituksiltaan. Alfa poikkesi hieman (erityyppinen etujousitus, ketjukone jne.) ja Saab vieläkin enemmän. Saabissa oli täysin eri moottorit ja jäykkä taka-akseli kun italialaisissa oli erillisjousitus. Saab antoi projektille oppia lämmityslaitteiston suunnittelussa kun taas italialaiset antoivat asfalttiajo-ominaisuuksien suunnittelussa oppia Saabille. Lopputuloksena italialaiset olivat ajoltaan hiukan parempia (ei Saabkaan huono ollut). Saab puolestaan oli kolariturvallisempi. Alfan muotoilusta vastasi Pininfarina, muut kolme oli muotoillut Giugiaro.


    • Härksi

      Kannattaa aina odottaa ainakin vuosi ennenkuin ostaa aivan uude automallin.

      • sää härski

        kipee vai lainaako joku sun nimimerkkiäs? Missä se normaali mollaus pelkän merkin perusteella on?


      • Härski
        sää härski kirjoitti:

        kipee vai lainaako joku sun nimimerkkiäs? Missä se normaali mollaus pelkän merkin perusteella on?

        No mielestäni Fiat huonoin auto. Vain Lada jää jälkeen


      • sdfgjdfjk
        Härski kirjoitti:

        No mielestäni Fiat huonoin auto. Vain Lada jää jälkeen

        Valittaen voin todeta, ettei kukaan ole kiinnostunut mielipiteestäsi.
        Voit palata nurkkaasi.


      • Härski
        Härski kirjoitti:

        No mielestäni Fiat huonoin auto. Vain Lada jää jälkeen

        oon sitä mieltä, että jos joku ajaa puntollaan hiljempaa kuin minä nii vedän turpaan.


      • Croma

        ... etkö edes sen vertaa tiedä, että Cromaa on valmistettu jo se vuosi... ja myyty erittäin hyvin Euroopassa (siellä kun autoja ostetaankin hiukan ennakkoluulottomammin kuin täällä kahina/tojo-landiassa!!).

        No, totuuden nimessä on kiva ajella autolla, johon kaikilla tojo-ihmisillä ei ole varaa!! Antaa vaan avensisten muodostaa ruuhkia keskenään...


    • makuasiahan se

      Ainakin auton ulkonäöstä/-muodosta ollaan varmaan montaakin mieltä. Mun mielestä keulaosassa ei ole mitään moitittavaa. Pakko kertoa tässä, mutta tykkäsin siitä ekasta Cromasta (vuosimallit 1986-1994) enemmän, nimenomaan sen muotoilusta. Se oli virtaviivainen ja muutenkin hyvännäköinen. En väitä etteikö tämä uusikin olisi sitä. Mutta tän uuden nimeksi olisi pitänyt tulla joku muu kuin Croma. Etenkin kun autojen välissä on ollut lähes 10 "tyhjää" vuotta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe