Vapaa kuvaus

HÄH HÄÄ...olinpas poistanut tekstin. Suosikkibändit/artistit: AC/DC Suosikkileffat: Ponterosa ja Barb Wire Lempikirjat: Roope Ankan taskukirjat....Eiks nekin oo kirjoja? Vapaa-aikanani: Istun sohvalla AC/DC-fanipaita päällä ja katson pilates-videoita..... Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Mikä tahansa, missä ei ole kaltaisiani kusipäitä pilaamassa lomaa :D Katson tv:stä mieluiten: Teksti-tv:n Kotieläimet: villakoirat, pölypunkit En pidä: En pidä naisista, jotka antaa ymmärtää, mutta eivät ymmärrä antaa...... Ruoka & juoma: sika Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=1uwOL4rB-go, http://www.voittaja.vuodatus.net/blog/archive?&y=2009&m=04, http://www.leegio.vuodatus.net/blog/archive?&y=2006&m=03, http://www.argumentti.fi/raamattu_sumerit_sumerien_mytologia/Raamattu_sumerit_kosmologia_maailmankuva.pdf Koulutus: --- Koulut: Joo Ammatti: Teollisuus/käsityöläinen Työskentelen: Mielummin en,mutta taloudellinen tilanne pakottaa siihenkin:( Ase tai siviilipalvelus: Juu Yhdistykset/kerhot: Peräkammarin poikain käsityökerho,Peräkammarin poikain lukunurkka-yhdistys. Siviilisääty: Sinkku Lapset: ---

Aloituksia

296

Kommenttia

12386

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Jumalaan uskominen on uskon asia, samoin se, ettei Jumalaa ole on uskon asia. Niitä on mahdotonta todistaa mitenkään. Ainoastaan kun ihminen alkaa määrittelemään Jumalaa, kuten kristinuskossa, niin silloin sellainen Jumala on helppo todeta mahdottomaksi. Se ei kuitenkaan poista Jumalan mahdollisuutta olemassaoloon.

Ateistit pitävät fundamentalisteja idiootteina kun nämä eivät ymmärrä uskontonsa ristiriitaisuuksia ja tekevät pitkälle meneviä päätelmiä itse kuten..Jumala ei ole, kun raamattu on niin ristiriitainen. Poistaako se muka Jumalan mahdollisuuden? Ei poista, Näkyykö Jumalan vaikutus meidän jokapäiväisessä elämässä erityisesti? Eipä näy, mutta kuka sanoo, että sen pitäisi näkyä? Ihminen on määritellyt Jumalaa ja antanut ominaisuuksia, joita pitävät hyveinä tai omaa asemaansa pönkittävinä ominaisuuksina. Se ei kuitenkaan tee Jumalasta sen todempaa millaiseksi ihminen kuvailisi Jumalan.

Läpi ihmiskunnan historian on ihmiset määritellet Jumalaa ja antaneet uusia hyveitä ja voimia heille, mutta se on vain silloin eläneiden ihmisten käsitys Jumalasta. Kristinusko on hyvä esimerkki siitä, että kehitellään " paikkaa paikan " päälle, kun alkaa entiset selitykset horjumaan. Siltikään ei se meinaa sitä, etteikö Jumala voi olla olemassa, mutta se ei vain ole kristittyjen pappien kuvitelmien mukainen.

Sitä varmuutta vain ei voi olla, että 100% varmuudella Jumalaa ei ole...se voi olla 99.9999....9% todennäköisellä sitä, mutta silti on pieni mahdollisuus, että olisikin olemassa. Se prosentin miljardiosa mikä lisätään tuohon 99.99999...9% osuuteen, että saadan täydet 100% täyteen, niin se muuttaa sitten asian uskoksi.
  2. Voinet jakaa sen tiedon kanssamme, sillä olen yrittänyt selvittää asiaa ja epäonnistunut.
  3. Kysyin vastaavan kysymyksen kerran chatissa useilta kristityiltä, jotka edustaa herännäisiä. Kysymys oli, että voivatko he rukoilla Jumalalta, että kaikki pääsevät taivaaseen, olivat nämä homoja tai "vääräuskoisia" , mutta kaikki pääsis taivaaseen, eikä KUKAAN joutuisi helvettiin. Kaikki vastasivat, etteivät voi rukoilla niin, mutta he voivat rukoilla, että kaikki tulisivat uskoon.

Kysyin sitten muslimilta saman asian, tosin vain yhdeltä, mutta hän vastas" Tottakai, Jumalan sen sitten päättää, että hyväksyykö vai eikö hyväksy pyyntöä".

Siinä on erittäin suuri ero ajattelussa. Toiset ei luottanut Jumalan voivan tehdä oikeaa ratkaisua, vaan päättivät tehdä sen jo itse ja toinen taas ei miettinytkään tekevänsä ratkaisua, vaan jätti sen ratkaisun Jumalalle.En nyt vetäisi kuitenkaan pitkälle meneviä päätelmiä, että kaikki muslimit olisivat yhtä järkeviä, koska sielläkin on kaikenlaista taapertajaa kuten on muissakin uskonnoissa.

Ymmärrän kyllä tiukkaa linjaa vetäviä kristittyjä tai mitä uskontoa he edustavatkaan. Heille raamatun teksti on totta. Tosin tämä vaatii usein mitä ihmeellisimpiä tulkintoja raamatun kohdista, ettei usko horjuisi, mutta silti he yrittää pitää raamattua totuutena. Sitä en taas ymmärrä, että mikä ajaa ihmisiä olemaan kristittyinä, kun he eivät kuitenkaan usko raamattuun, vaan kylmästi poistavat epämiellyttävät kohdat ja jättävät vain parhaat kohdat...heidän raamattu taitaakin olla hyvin ohut. Mihin sellaisen ihmisen usko enää perustuu? Omaan käsitykseen Jumalasta? Eikö se silloin ole jo ihan oma uskonsa, jos raamatusta on jääny jäljelle kohta john 3:16 ja siitä sitten vedetään kaikki elämän variaatiot ja ratkaisut ongelmiin.

Kunnioitan kieltämättä enemmän fundamentalisteja, olivat nämä sitten kristittyjä tai muslimeja, mutta en kuitenkaan hyväksy heidän kaikkia arvojansa. Pidän joidenkin rusinapulla-teologien suhtautumisesta lähimmäisiin, mutta...kunnioittaminen heitä heidän uskonsa vuoksi? Minkä uskon? Heillä ei usko riitä ainoaan saatavilla olevan lähteen mukaiseen uskoon, mutta rohkeus ei riitä kuitenkaan tekemään ratkaisua, että tämä ei ole nyt oikein...Ehkäpä kunnioitankin enemmän rohkeutta kuin sitä uskoa...ehkäpä.
  4. Aika samalla viivalla pidän positiivisen ateismin ja fundamentalistisen kristinuskon. Molemmilla on vahva usko asiaan, mutta kumpikaan ei perustu tietoon.

Toinen perustelee kantaansa "tieteellä" ja sieltäkin suosituin kohta evoluutioteoria, mitä fundamentalisti-ateistit ei ole edes useinkaan lukenut, mutta siihen vedotaan kuin kristitty Raamattuun.

Ei se tee vielä Jumalan olemassaoloa mahdottomaksi, jos on pillkonut Raamatun ziljardiin osaan ja osoittanut ne vääräksi. Sinä olet vasta siinä vaiheessa todistanut kristinuskon olevan kuvitteellista sepitystä..no menee siinä kyllä juutalaisilta ja muslimeiltakin pohja. Maailmassa ei uskonnot ihan heti lopu ja jossain Amatsonian viidakossa saattaa olla pieni heimo, jolla on oikea yhteys Jumalaan, mutta me ei vaan sitä tiedetä.

Samoin voi olla Jumala, joka luo maailmoja aikansa kuluksi ja sitten käy seuraamassa miten siellä elämä etenee...Suuremman mittakaavan simcity-peliä. Ei haluakkaan antaa tietoa itsestänsä, ettei tasapainot järky, vaan ainoastaan häntä kiinnostaa maapallon tapahtumat. Eipä sellaisen Jumalan olemmasolosta joutuisi ottamaan stressiä, mutta Jumalan olemassolo olisi mahdollista . Se ettei tiedä, ei tee asia vielä ratkaistuksi. Käy nyt kuitenkin ensin ne kymmenet tuhannet maailman uskonnot läpi ja palaa sitten julistamaan uskoasi, ettei Jumalaa ole missään muodossa.

Jumala on tai Jumalaa ei ole, perustuu molemmat uskoon. Kyllä hyväksyttävä vastaus voi olla hyvinkin se, mitä ihmiset eivät usein kykene sanomaan: " Minä en vain tiedä"
  5. Minä en tiedä. Minä en voi sanoa, että Jumalaa ei ole. Yksin mahdollinen Jumala voi tietää sen, että onko olemassa. Minä voin vain lukea väitteitäa asiasta, miettiä sen todennäköisyyksiä, peilata sitä nykypäivään ja todeta....Tämä on persiistä...tai tämä kysymys jää avoimeksi. On asioita, mitkä tiedetään, mutta on siltikin asioita mistä ei ole tietoa. Raamatussa on kohtia, mitkä on kopioitu suoraan muista uskonnoista tai muiden kansojen iltasaduista, mutta se ei siltikään poista mahdollisuutta, etteikö olisi Jumala olemassa. Se ei kuitenkaan tee Jumalaa eläväksi, vaikka sen aivoituksia yrittäisi miettiä 4000 piispaa ja ratkaista päivän polttavia kysymyksiä rusinapulla-teologialla.

Kiitos kirkon, kiitos kirkon tekemien vainojen ja "Kirjallisten puhdistusten", niin tämä on pikkasen epätoivoista selvittämistä, mutta minua ei kiinnosta mitä mieltä on rusinpulla-teologit, jotka miettivät ihmisten käsitystä elämän mysteereistä. Minua kiinnosta tarina Raamatussa ja sen takana. Tässä matkalla olen joutunut käymään islamin puolella, sillä heilläkin on kohtuullisesti mielenkiintoista tietoa kristinuskosta....Olihan muslimeilla merkittäviä valtakuntia "pimeimpinä" aikoina, jolloin kirjoituksilla oli mahdollisuutta säilyä. Minua kiinnostaa nimenomaan Jeesuksen tarina, eikä valtaansa pönkittävien piispojen käsitykset Jumalasta....Hävettää vain se, kuinka paljon on käytetty kristinuskoa hyväksi pönkittääkseen kirkon asemaan yhteiskunnassa, eikä se meno ole muuttunut miksikään 2000 vuoden aikana....ainoastaan ihmisten tappamiset on vähentynyt, Mistä tulikin mieleen, että Lutherinkin suorittamia vainoja taidettiin tänä vuonna pyytää anteeksi...parituhatta ihmistä meni siinä ja sen päälle vielä saksalaiset talonpojat...hiphei-hurraa uskonpuhdistaja...Onko tuollainen muka ollut Jumalan tahdon välittäjä?