Vapaa kuvaus

Elämä Jeesuksen Kristuksen Rakkaudessa = EJKR Kotimaa: Suomi Koulutus: Yliopisto Lapset: ---

Aloituksia

95

Kommenttia

1568

1. Kristitty, joka rakastaa lähimmäistään, ei enää ole minkään lain orja (Gal 5:15)

Kyseinen Raamatunkohta ei siis ole kristitylle vaatimus, johon pitää vastata. Sitä paitsi siinä ei ole kyse lain antamisesta siinä mielessä kuin esim. Mooseksen kautta annetussa laissa.

Tässä kohden on kyse Jumalan luomistyöstä. Hän sanoo, ja tapahtuu niin. Toisin sanoen, hän määrää ihmisluonnon toimimaan tietyllä tavalla - ja kuten näet se toimii (isossa mittakaavassa) juuri niin kuin hän on määrännyt riippumatta siitä, miten paljon me haluamme sitä säädellä.
  2. Käskyt ovat kaikille ihmisille ymmärrettäviä, sillä ne koskevat meidän ajallista elämäämme. Mutta niiden perustella meidän on kyllä aika mahdoton saada mitään käsitystä Jumalasta. Hän on luonut maailman ja antanut ohjeet elää. Ok - mutta mitä sinä oikeastaan voit tietää ja ymmärtää tällaisesta Jumalasta? Hän jää meille kovin kaukaiseksi.

No lisäksi tiedämme kyllä, että Jumala on näkymätön, ikuinen, kaikkialla oleva ja kaikkitietävä Henki ja että hän on "Minä Olen". Mutta emme me näiden tietojen avulla hänestä oikein mitään otetta saa, jos ei Jeesusta oteta huomioon. Kovin abstraktia ja etäistä.

Me olemme ihmisiä ja Jumala on Jumala, jolle kaikki kansakunnat ovat kuin vesipisara sangon uurteessa.

Raamattu ilmoittaa, että Jeesuksessa me näemme Jumalan kasvot. Taivaallinen Isä on kyllä suurempi kuin Jeesus, mutta kun häntä ei kukaan voi nähdä, hän on antanut Pojalleen tehtäväksi paljastaa kasvonsa ihmisille. Ilman Jeesusta Jumala on meille liian pelottava ja vieras/erilainen. Ilman välittäjänä toimivaa Jeesusta me emme voisi koskaan voisi käsittää Jumalan lempeyttä, hyvyyttä ja rakkautta, puhumattakaan, että uskaltaisimme samaistua Jumalaan.

Raamatun mukaan Jumala tuli meitä lähelle Jeesuksen kautta. Kaikki mitä Jeesus tekee tai puhuu on Isältä Jumalalta:

"Minkä minä siis puhun, sen minä puhun niin kuin Isä on minulle sanonut." Joh 12:50

Jokainen, joka rukoilee ja rakastaa Jeesusta, rakastaa ja kunnioittaa Jumalaa, sillä kaikki, mitä Jeesus Raamatussa puhuu ja tekee, ovat Jumalan sanoja ja Jumalan tekoja. Jeesus ei tee mitään omasta tahdostaan, vaan koko hänen toimintansa on täydellisesti Jumalan Hengen, eli itse Jumalan vaikuttamaa.
  3. " Sellaista Jumalaa en halua ylistää ja palvoa vaikka hän siitä rankaisisikin."

Selkeää puhetta. Pidän ihmisistä, jotka ottavat selvästi kantaa eivät kiemurtele loputtomasti.

Tosin siitä, millainen Jumala sitten loppujen lopuksi on, ei kenelläkään taida olla lopullista tietoa. Ainakin minä olen yhä löytöretkellä. Hyvää jatkoa sinulle.