Vapaa kuvaus

Mitähän itsestäni osaisin kertoa, hmm...Olen tavallinen tallaaja.. Mies oli ja meni manan majoille..

Tyttäriä on monta ja lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsia. Onhan siinä jo porukkaa...

Itsestäni jotain: No,olen rauhallinen ja pitkäpinnainen..Luen paljon,rakastan runoja,dekkarit viihdyttävät ja ja sitten välillä vakavampaa,pääasia,että saan lukea..Etten ihan juutu kirjan ääreen ,teen muutakin...

Vapaaehtoistyötä esim.. No,ei siitä sen enempää.....Ai niin,pelailen ,yksinpelejä tai kaksinpelejä,hauskaa,rentouttavaa puuhaa...saa aivotkin toimintaa. Tämä tietokone ,on vallan mainio,

olen oikea räplääjä,aina löytyy kiinnostavaa juttua...Motto: "Elämä ei ole aina hauskaa,mutta mielenkiintoista,joka päivä." Kiva herätä uuteen aamuun, jospa tänään tapahtuu sellaista,mikä muuttaa kaiken paremmaksi ..aina on toivoa.



Kirjoitan tähän yhden ,Tommy Tabermannin runon ( Kaipaus 1976 )



Hiljaisuusvalssi



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa ,kunnes kielet sen katkeaa,

se soittaa aalloilla,kiviä vasten,

se soittaa oksalla kevätkeinuvalla,

jonka alla minä uinun,

kauriin ja karhun lailla.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa,kunnes meidät on pesty,

se harjaa harjalla, kanervankarkealla

ja se huuhtelee kuulla niin kirkkaalla,

ettei tähtiä tarvita lain.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa kunnes kielet sen parkuen katkeaa.

Se soittaa kunnes murheeni morsian mustissa on,

kunnes haudalla sen riisun päästäni

kuihtuneen seppeleen.

Oli vähän surullinen..Yritän löytää taas ,jonkun kivan.. Vaihtelua elämään..

Kiitos,kun poikkesit sivullani. Sinulle :Oikein mukavaa päivää,voimia ja Iloa!

sähkö[email protected]

.



Suosikkibändit/artistit: Tomi Metsäketo, Kari Tapio, Hecktor, Kaseva, Queen, Eagles ym..

Suosikkileffat: Viulunsoittaja katolla, Puhallus, Hevoskuiskaaja, Kummisetä, Oman elämänsä sankari ym.

Lempikirjat: Esim..Vihreä oli laaksoni, Vuorovetten prinssi, Sadanvuoden yksinäisyys, Garpin maailma, Tuntematon sotilas ym.

Vapaa-aikanani: Räplään tietokonetta, sättäilen, pelaan, luen romaaneja ja runoja, teen ristikoita, ulkoilen ym.

Katson tv:stä mieluiten: joitain sarjoja, Dokumentteja, uutisia, viihdettä, elokuvia..

Kotieläimet: Ei ole nyt, mutta pidän kissoista..

En pidä: hirvikärpäsistä, ym. ötököistä... kuumuudesta, metelistä, yksitoikkoisuudesta ym.

Ruoka & juoma: Pizza, lasagne, risotto, kana...juomana Novelle, Bonaqua tai vesi



Koulutus: ---

Ammatti: Eläkeläinen

Yhdistykset/kerhot: Espoonlahden eläkkeensaajat ry

Siviilisääty: Sinkku

Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

13

Kommenttia

2058

  1. Hei taas! Lunta satelee hiljalleen,mutta ei ole kylmä.. Sisällä on,koleantuntuista..
    Villasukat ja villatakki ovat tarpeellsia nyt...Luin tuolta aikasemmin..köyhyydestä..
    No,rikkaaat ihmiset,tuskin viettävät aikaansa sätissä..uskoisin niin.. Köyhyys on kovin suhteelliista..Joskus mietin,näitä laitapuolen miehiä.. Ovat onnellsia.. heillä on oma kaveri-piiri ja viihtyvät keskenään. Jostain saavat rahaa,että saavat lämmikettä..Tuolla Mankkaan kaatopaikalla,heillä oli oma pahvi-kylänsä..En tiedä,onko enää..Varmaan keksivät uudet paikat..Yksikin mies kävi kauppaamassa taulujaan..Oli todella hyvä taiteilija.. Siellä puidenoksilla kuivatteli kesäisin maalauksiaan.. Oli iloinen mies ja onnellinen ,kun sai jonkun taulunsa myytyä..
    Uskoisin,että onnellisuus on hyvä mitta..Raha itsestään ,ei tee ketään onnelliseksi.. Läheiset ihmiset ovat tärkeitä ja ystävät.. Vaikka olemme jo helmikuussa,niin muistuu núoruudesta mieleen yksi joulu..Asuin yhden tytön kanssa,meillä oli tosi vähän rahaa.. Ostimme jouluksi muutama 100g..kinkun siivuja ja muuta ,todella vähän ja kutsuimme viettämään kanssamme ,yhden yhtä yksinäisen tytön.. Meillä oli todella mukava joulu,vaikka jouluruokia oli niukasti..Samana jouluna ,meille sattui sellaista,että yhden työkaverin isä oli veturin lämmittäjä ja oli hankkinut meille klapi-kuorman.. Oli jouluaaton aatto,kun menimme työstä kotiin,oli puut ja iso lappu,jossa luki : " HyvääJoulua tytöt!" Olimme tosi iloisia,sillä ei meillä ollut rahaa ostaa mitään puita. Sanomalehtiä rullasimme tiukasti ja niitä poltimme..Meillä oli sitten ,ainakin lämmin joulu! Olimme onnellsia,meillä oli ystäviä.. No,tämmöistä tuli mieleen..
    Mukavaa päivänjatkoa! t.Irkku
  2. Heippa! On kaunis pakkaspäivä..Mukavaa,että on kuiva keli..Johan satoikin täällä rantamilla,yli oman tarpeen.Mitään erikoista ei ole tapahtunut,joten en ole siksi käynyt kirjoittelemassa..Tätä samaa,päivästä toiseen..Kohta lähden tyttäreni luokse tuonne Kylmälään.. Pitää varmaan ottaa villatakki ja villasukat mukaan,kun nimikin enteilee kylmää....Ihanaa,kun olemme jo helmikuussa,tammikuu tuntui pitkältä kuin nälkävuosi..Nyt pitää sitten käydä katselemassa hamekankaita ja yrittää keksiä joku mies,ketä kosisi ja jolta varmasti saisi kieltävän vastauksen..Jos sitten saisi sen hamekankaan..Pitää elää toivossa.En ole ottanut selvää,saako itse valita sen kankaan.. Jos joku tietää,varmasti kertoo?Ensiviikon sunnuntaina,pääsen tutustumaan uuteen Musiikkitaloon..Eläkeporukan kanssa menemme konserttiin..
    Sitten olisi tiedossa Lohjalla käynti..Sieltä saimme kutsun vierailulle.. Varmaan kivaa..Nyt minä pääsen menemään,kun Jori on siellä asuntolassa.. Pitää nyt käyttää kaikki tilaisuudet hyväkseen.On sitä pitkin kevättä ,kaikkea mukavaa..
    Kevät tuo tullessaan taas stressiä..valon määrä lisääntyy ja paljastaa kaikki liat.. ikkunat esim..huh.. Pitää varmaan hankkia semmoiset harmahtavat silmälasit..hih...Ahaa,teillä on ollut murteista juttua..Minä en osaa oikein mitään murretta..aika hyvin kyllä kaikesta saan selvää.Murteet ovat maan rikkautta.
    Nyt on hyväksytty kirjakieleen sana "viiveellä" ,kun oikeaa sanaa "viipeellä" harva käytti. Kieli muuttuu ja elää jatkuvasti.Murteetkin varmaan muuttuvat.. Sitä murretta,mitä meidän mummomme aikoinaan puhuivat,eivät varmaan nyky-ihmiset enää osaa...Ihan kiinnostavaa..Oliskohan täällä kahvia "Mammalle"..Eipä näy,joten keitän nyt..Tulkaa toisetkin iltapäiväkahville!
    Olisi juustosarvia tarjolla! Mukavaa päivänjatkoa.. Näemme taas..Heippa ja iloista mieltä! t.Irkku
  3. Oikein hyvää Uudenvuodenaattoa kaikille!
    IHANAA,MIELENKIINTOISTA JA ONNELLISTA UUTTA VUOTTA 2012!
    Niin se aika rientää,vasta oli vuosi 2000..Mihin nämä vuodet oikein katoavat,mitään ei jää niistä käteen..
    Tämä vuosi oli masentava,pitää toivoa uudelta parempaa..Toivohan meitä pitää elossa ja miksei Uskokin..=) Hyviä nimiä miehillä..
    Nyt yritän alkaa hyvin uuden vuoden,mutta nyt keitän kaikille kahvia ja vesipannu vislaamaan..Sytytän kynttilöitä,että on tunnelmaa..Tarjoittavana on maustekakkua ja pipareita,aurajuuston kera.. Tulkaahan kahville! Siitä tämä päivä lähtee rullaamaan.
    Hautajaiset meni hyvin..Jos niin voi sanoa? Uurnanlasku on 3.1..Menen siskonpojan kanssa tekemään sen..
    Tyttärellä oli yli 3 päivää sähkö pois.. Oli hänellä hankalaa,kun vesipumppukin toimii sähköllä,eivät saaneet edes vettä..Kyllä me olemme kovin riippuvaisia sähköstä.Nyt on kaikki hyvin.. Haki tyttäreltään ,kanistereilla vettä,että sai koirat vettä ja kahvia ym.keitettyä.. Onneks,i heillä on pihalla, semmoinen paikka,mihin sai laitettua tulen..Saivat ruokaa tehtyä..
    Vielä on paljon talouksia ilman sähköä.. Mielenkiintoinen loppu tälle vuodelle..
    Jori on kanssani uutta vuotta vastaanottamassa..heräsi jo kolmen aikaan..
    Minä olen väsynyt,kun nukkumaan menokin oli aika myöhänen ,taisi olla 1 yöllä..
    No,pitää lepäillä päivällä..Eipä tässä muuta ihmeempää..
    Tehdään tästä kiva päivä! Voimia ja iloa kaikille! t.Irkku
  4. Heippa tänne! Pitää taas alkaa ahkermmin kirjoittelemaan..Late pitää kyllä huolta,että pysyn pirteällä mielellä..Aika menee kyllä ,todella vauhdilla..
    Vanhin lapsenlapseni täytti lauantaina 30v.. Vastahan hänkin oli vauva.. Mihin nekin vuodet ,oikein ovat kadonneet.. Oli hyvät juhlat.. paljon nuorta väkeä, ihan vieraita minulle,mutta onneksi oli t uota omaa jälkikasvua paikalla..
    Hautajaisia olen suunnitellut..on ensiviikolla..Siskoni pääsi sitten lepoon..
    Elämän kiertokulkua..näin se menee.....Ilmat ovat olleet todella surkeat..sataa..sataa ja taas sataa vettä...Minä olin viime viikolla Kaisan-kodissa ,jouluaterialla..On todella kaunis talo..mukava käydä siellä..Kaisan kuva , vakavana seuraa,käyttäytyykö vieraat asianmukaisesti :)..Ainakin yritämme! Tällä viikolla on,Espoonlahden-kirkolla ,joululauluja.. ja sitten Sunnuntaina olisi vielä Näkövammaisten joulujuhla.. Siis yhtä juhlaa vaan,tämä elämä..Huomenna menen Eläke-kerhon Kevään suunnittelu -kokoukseen..
    Alkaa taas tammikuun puolessa välissä.. Pitäis olla monistettuna silloin jo ohjelma..Ei t ässä ehdi vanheta,vaikka minullekin tuli vuosi taas lisää..
    Sain tyttäreltäni amarylliksen..on jo perinne..kukkii nyt ja seuraava aukee varmaan jouluksi ja usein tekee vielä kolmannen .uudeksi vuodeksi..siis todella hyvä kukka ,riittää kolmiin juhliin. ..Tuosta SkillaNin jutusta ,tuli mieleen,että minäkin olin vielä toisessakin näytelmässä..Oli todella vähän aikaa harjoitella,mutta "vedimme hihasta" repliikkejä ja esitys oli luontevaa,ei mitään ulkoa opittuja vuorosanoja..pääasia,että juoni pysyi aisoissa..
    Kirjoitteleva Mummo oli vauhdissa.. joudumme jarruttelemaan,ettei tule mammutti-esityksiä..Ihanaa,kun me eläkeläiset,pysymme virkeinä ja iloisella mielellä..se on pääasia,eikä nyt ole kysymys hatuista..:))..Minulla on mukavaa,kun ihmiset mielellään kertoilevat minulle kaikkea.. Tänäänkin bussissa,sain kuulla pitkiä tarinoita,kun eräs iäkkäämpi ihminen ,istui viereeni..
    ( Voi olla minua nuorempi,ei sitä muista omaa ikäänsä ,pikku juttu),,Kaikesta huomaa,miten yksinäisiä ihmiset ovat..Jouluna,se yksinäisyys, oikein korostuu,
    kun on niin perheen juhla..Olen yrittänut muistaa: "Pari sanaa,lause,pieni teko ja voi tehdä jonkun onnelliseksi.".Ei siihen tarvita muuta..Mitähän vielä kertoisin teille.. Olen ollut terveenä..nilkat vain särkee,joten en jaksa pitkiä matkoja tallustella..onneksi busseilla pääsee.Sukkia olen kutonut ahkerasti ja joulupaketteja laittanut.. Se on hauskinta joulussa..Nyt ,toivon kaikille iloista mieltä ja Onnenpisaroita poluillenne! t.Irkku
  5. Hyvää huomenta! Marraskuu on hyvällä alulla ja lämmintä on vielä..Puissa on lehtiä vielä aika paljon,mutta kyllä tuuli pudottaa niitä kovaa vauhtia..
    Kellon siirtäminen sai aikaan sen,että kun ennen heräsin viideltä,niin nyt herään neljältä.. Kai taas pian tasaantuu ,tuo unirytmikin....Ikävää,että koneenne temppuilee..Koneilla on omat metkut..minullakin välillä jumiutuu,ei mene edes kiinni..Kävin kurkistamassa noita toisia ketjuja..Voi jestas sentään,joku hyvä,asiallinen aloitus,sai hetken päästä ,tosi asiattomia kirjoituksia,jatkoksi..
    Mikähän siinä oikein on?No,jokainen saa olla mitä mieltä tahtoo,sananvapaus toimii..Joku toivoi,että voisimme pohdiskella asioita..Kivaahan se olisi,kun keksisimme hyvän aiheen..Meidän ikä.ihmisten,pitäisi pystyä olemaan positiivisia,sillä se on hyvä lääke sairauksien estämiseen..Masentuneena iskee helpommin,jopa flunssat..Siinä olisikin hyvä aihe: "Miten pitää mielen iloisena".. Jokaisella on varmasti ,joku hyvä tapa..Minä luen,jos tuntuu,että alkaa joku asia masentamaan.. Saan muuta ajateltavaa..Kutoessa,tulee mietittyä liikaa kaikkea..esim. menneitä,joille ei voi enää mitään..
    Eilen minulle sattui hauska tapaus..Olin Eläkekerhon tapaamisissa ja sinne tuli eräs mies ,joka kysyi: Onko täällä ketään Irkku-nimistä.. Oli eräs chattaaja/kirjoittelija täältä.. Oli lukenut,missä käyn,kun tähän tulee kirjoitettua kaikenlaista.. Halusi antaa minulle kirjan "Elämänlankoja",jossa on eläkeläisten muisteloita.. Jos henkilö taas vilkasee kirjoituksiani,niin Kiitokset kovasti!! Koskaan ei tiedä,mitä hauskaa tapahtuu..Siksipä juuri, on mukava aloittaa uusi päivä. ..Tänään menen sinne kuulokokeisiin..katsotaan sitten miltä kuulostaa,vai kuulostaako miltään? Siskoani kävin katsomassa, masentavaa on.. Elämä on tätä..Mutta,jos nyt keitän aamukahvit ..Tulkaahan kahville!
    Toivon tähänkin päivään,ilonpisaroita tiellenne,niin jaksamme taivaltaa! t.Irkku
  6. Hyvää huomenta taas! Aika menee vauhdilla..Kävin Kirppiksellä ja löysin hyvän kirjan..Maksoi 1.80 €..Kirppikset ovat mielenkiintoisia paikkoja..Meillä täällä on tosi siisti..kauniisti laitettu kaikki esiin.. Se on Fida..No,aika meni lukiessa., myös katsoin TV:tä ja kudoin.. Tässä voimme kertoilla kaikenlaista..Minua piristää ,kun luen..Erehdyin menemään,noita muita aloituksia katsomaan..
    En tiedä,mistä johtuu,kun joku aloittaa asiallisesti,niin äkkiä siitä kehittyy vain nälvimistä..Viisainta pysytellä täällä Kahvipirtissä.
    Pistänpä kahvinkeittimen päälle ja vesipannun vislaamaan..siitä se päivä lähtee rullaamaan..Olisi omenapiirakkaa tarjolla..Täällä on varmaan kaapissa jäätelöä,niin voi sitä panna päälle..Tervetuloa kahville ja teelle!
    Eilen soitti minulle,tämä näytelmän kirjoittaja ja kutsui kylään..On kaikki esiintyjät kutsunut..Ihan kiva..Kuulema suunnittelemme jotain pikkujouluksi..
    Saa nähdä,mitä hänellä on taas mielessään..Energinen nais-ihminen,vaikka ikää jo yli 80v.. Niin sitä pitää..Toivon,että minäkin pysyn..
    Tänään menen taas siskoani katsomaan..Surullista,kun ei enää tunne..
    No,jokaisella on oma kohtalonsa...Se ,Hoivakoti ,on aika pieni ja siellä on , suurinosa hoitajista virolaisia,ystävällisiä ihmisiä. Paikka on kotoisen näköinen,kun asukkaat voivat viedä omia huonekalujaan ja kun joku on kuollut,niin omaiset eivät ole niitä huonekaluja vieneet pois,vaan ne ovat jäänyt sinne..Hirveä,mikä selitys..no tulin varmaan ymmärretyksi..=)
    Tuli mieleen vielä koulusta.. Muistan,että aina nousimme seisomaan ja todella opettaja huolehti ryhdistämme. Piti seista suorana ja uudestaan,jos ei onnistunut ensikerralla.. Ei nyky-opettajat varmaan edes vilkase oppilaiden asentoihin.. On joillakin opettajilla huumorintajuakin (jopa) .Kerran yksi tyttäristäni kertoi,kun jollain oli pipo päässä,niin ope oli sanonut :"Tänään onkin sitten pipo-päivä,hakekaahan kaikki pipot päähänne! "Hehhee..
    Taidan lopettaa rupattelun ja mennä juomaan oikeasti kahvia..
    Torstai on hyvä päivä..ILOA! t.Irkku
  7. Hyvää huomenta!
    Pimeää on,joten säästä ei voi puhua mitään ..Se, Eläkekerhossa, esittämämme näytelmä, oli oikein onnistunut..Tuli vielä, se sahaa soittava pappikin ,taas soittelemaan.. Onpa siinäkin taito..hienoa.. Eipä tässä ole mitään erikoista tapahtunut.. samaa arkista puuhastelua..Tässä voisimme kertoella,kaikenlaisia muistojamme..Mukavaa lukea,millaista on ollut,itsekullakin..Tuosta näytelmästä ,tuli mieleen.. Aleksis Kiven koulussa,oli ihana näyttämö..Välillä menimme sinne( luvatta )tutkimaan,mitä löytyy kivaa..
    Olen huomannut,kun olen lasten ja lapsenlasten kouluilla käynyt, ei ole mitään kunnon näyttämöä.. Se on puute...Eihän enää ole edes opettajan-korokettakaan.. Niin se maailma muuttuu,joka asiassa.. En tiedä,onko kaikki muutokset hyväksi..tylsemmäksi vaan tulee kaikki..Muuten,tänä vuonna tulee 150v, Juhani Ahon syntymästä..Esitämme ,vuoropuheluna: "Kun isä lampun osti"..Kai ihmiset ovat sen lukeneet joskus,mutta tuskin muistavat,mitä siinä tapahtui..Juhani Aho ,oli kirjoittanut sen jo vuonna 1883.. On meillä Suomessa ollut ja on edelleenkin , paljon, kiinnostavia tarinankertojia..
    No,jos lopetan tämän rupattelun ja menen tekemään jotain aamupalaa..
    Oikein mukavaa päivää kaikille ja ilonpisaroita tiellenne! t.Irkku