Vapaa kuvaus

Mitähän itsestäni osaisin kertoa, hmm...Olen tavallinen tallaaja.. Mies oli ja meni manan majoille..

Tyttäriä on monta ja lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsia. Onhan siinä jo porukkaa...

Itsestäni jotain: No,olen rauhallinen ja pitkäpinnainen..Luen paljon,rakastan runoja,dekkarit viihdyttävät ja ja sitten välillä vakavampaa,pääasia,että saan lukea..Etten ihan juutu kirjan ääreen ,teen muutakin...

Vapaaehtoistyötä esim.. No,ei siitä sen enempää.....Ai niin,pelailen ,yksinpelejä tai kaksinpelejä,hauskaa,rentouttavaa puuhaa...saa aivotkin toimintaa. Tämä tietokone ,on vallan mainio,

olen oikea räplääjä,aina löytyy kiinnostavaa juttua...Motto: "Elämä ei ole aina hauskaa,mutta mielenkiintoista,joka päivä." Kiva herätä uuteen aamuun, jospa tänään tapahtuu sellaista,mikä muuttaa kaiken paremmaksi ..aina on toivoa.



Kirjoitan tähän yhden ,Tommy Tabermannin runon ( Kaipaus 1976 )



Hiljaisuusvalssi



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa ,kunnes kielet sen katkeaa,

se soittaa aalloilla,kiviä vasten,

se soittaa oksalla kevätkeinuvalla,

jonka alla minä uinun,

kauriin ja karhun lailla.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa,kunnes meidät on pesty,

se harjaa harjalla, kanervankarkealla

ja se huuhtelee kuulla niin kirkkaalla,

ettei tähtiä tarvita lain.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa kunnes kielet sen parkuen katkeaa.

Se soittaa kunnes murheeni morsian mustissa on,

kunnes haudalla sen riisun päästäni

kuihtuneen seppeleen.

Oli vähän surullinen..Yritän löytää taas ,jonkun kivan.. Vaihtelua elämään..

Kiitos,kun poikkesit sivullani. Sinulle :Oikein mukavaa päivää,voimia ja Iloa!

sähkö[email protected]

.



Suosikkibändit/artistit: Tomi Metsäketo, Kari Tapio, Hecktor, Kaseva, Queen, Eagles ym..

Suosikkileffat: Viulunsoittaja katolla, Puhallus, Hevoskuiskaaja, Kummisetä, Oman elämänsä sankari ym.

Lempikirjat: Esim..Vihreä oli laaksoni, Vuorovetten prinssi, Sadanvuoden yksinäisyys, Garpin maailma, Tuntematon sotilas ym.

Vapaa-aikanani: Räplään tietokonetta, sättäilen, pelaan, luen romaaneja ja runoja, teen ristikoita, ulkoilen ym.

Katson tv:stä mieluiten: joitain sarjoja, Dokumentteja, uutisia, viihdettä, elokuvia..

Kotieläimet: Ei ole nyt, mutta pidän kissoista..

En pidä: hirvikärpäsistä, ym. ötököistä... kuumuudesta, metelistä, yksitoikkoisuudesta ym.

Ruoka & juoma: Pizza, lasagne, risotto, kana...juomana Novelle, Bonaqua tai vesi



Koulutus: ---

Ammatti: Eläkeläinen

Yhdistykset/kerhot: Espoonlahden eläkkeensaajat ry

Siviilisääty: Sinkku

Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

13

Kommenttia

2058

  1. Heippa taas tännekin! Syksy jo on ,ja sade-säät jatkuvat.. Mistähän tuota vettä riittääkin jokapäivälle. Vai laavua olette tekemässä.. Mukavaa se olisikin..En ole koskaan vielä ollut.. Olisihan sekin koettava. Savusaunakin jäänyt kokematta.
    Kummasti elämä menee. Minä olen vain lukenut kirjoja,sopivaa harrastusta, sateisillä säillä.Eläkekerhokin taas alkoi ja on menemistä ,joka viikolle.. Ihan kivaa.Olisi Palvelutalolla kovasti toimintaa..Vanhat ihmiset turhaa valittaa yksinäisyyttä,pitää vaan mennä,eikä jäädä kotiin,TV:n ääreen..Olen tätä tietokonettakin suositellut monelle,mutta ei monetkaan uskalla tähän innostua. Harmi.. Te olette tietenkin marjastaneet ja sienestäneet ym.. Tässä lähellä ,en tiedä oikein mitään hyvää sienimetsää.. Ihmiset kertoilevat,että on hyvä omanasato tänä vuonna..Harmittaa,kun kaupassa pyytävät,kotimaisista omenoista, yli 3€ kilo..Jossain kuskaavat kaatopaikoille niitä..
    Minä lähden matkalle ,ensi lauantaina ja olen poissa viikon.. Toivottavasti,kaikki menee hyvin.. On alkanut olla ongelmia lonkasta.. vanhuus ei tule yksin..ikälisiä saa. No,olen ainakin elossa,kun kipu tuntuu vielä.
    Oli hyvä kesä,kun ei ollut kuuma.. Olenkohan ainoa,joka siitä nautti :)
    Nyt on ihanaa ,kun on syksy..Kohta on luonto kauneimmillaan.. Lapissa varmaan jo ruska.. Luin tuosta,että on tulisijoja.. niitä on..täälläkin lähisaarissa ja Nuuksiossa.. Ihan hienoa,että on laitettu niitä. Jori-poikakin täytti 25v. viime pyhänä.. Terveiset,mitä sain,,meni perille..Niin ne vuodet vierii..ei meinaa perässä pysyä..Toivottavasti tytär tuo minulle sieniä,niin voin myös tehdä piirakkaa.. Hyvälle maistuu :Kiitos Ramoona! Minä tästä lähden kauppaan,joten toivottelen Iloista mieltä kaikille! Näemme taas! t.Irkku
  2. Hei kaikille! Lippu liehuu kauniisti tuulessa.. Mukavaa,että sattui tuulinen päivä.
    Muutenkin on hieno sää..Kyllä kelpaa olla ja elellä. Minä tosin luin kirjaa parvekkeella ja koko ajan oli mielessä,että pitäisi mennä oikein ulos,mutta en malttanut keskeyttää lukemista.. Nyt voisin jo mennä,kirja tuli luettua.Huomenna otan Jorin taas tänne muutamaksi päiväksi,joten se tietää,että ei tule nukuttua.
    Olen tottunut valvomaan,joten ei siitä tule ongelmaa,jos ei jatku montaa yötä peräkkäin..Eino Leinoa lueskelin..on hänellä tuo runosuoni sykkinyt ahkerasti,rakkaudesta runoja tehnyt..Aihe on hyvä ja kuuluu ,meidän jokaisen elämään ja muistot kultaavat kaiken.. Kauniisti Leino kirjoittaa heinäkuusta, syntymäkuukaudestaan.."Olen lapsi ma heleän heinäkuun,minä kaipaan kaunista säätä.En kestä ma ivaa ilkkuvan suun,en karsahan katseen jäätä.Minä rakastan laulua laaksonpuun,en tunturin tuulispäätä."
    Mitähän keksisin joulukuusta ,samaan tapan..Pidän talvesta..olenhan joulukuun "lapsi" Pitää varmaan ottaa mallia ja pistää runosuoni sykkimään..
    Nyt menen ulos kävelemään,en lenkille,tulee mieleen joku, joka juoksee hikipäässä, tuolla poluilla. Mukavaa päivänjatkoa kaikille! Ilonpisaroita poluillenne.(ei hikipisaroita) t.Irkku
  3. OIKEIN HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKILLE! Nautitaan kesästä!
    Minä olen kait ainoa,joka en valita ilmoista..Olen onnellinen ,kun ei ole kuuma.. Koko ajan pelkään,että tulee helteitä.. Pää ei kestä,eikä sydän..
    Menemme tyttärelleni.. Tulee toinkin tyttäreni ja ehkäpä nuorisoa,jos eivät keksi muuta tekemistä...Tyttärelläni on katos pihalla,jos sataa,ei haittaa..
    Voimme istua nuotiolla ja paistaa, kepinnenässä, makkaraa.. huvia,vaikka makkara ei muuten maistuiskaan.. siinä on joku hohto,kun niitä käristää..
    Minulla on ikkunan edessä lipputanko ja Suomenlippu liehuu iloisesti tuulessa.
    Kaunis sää sattui..saa nähdä pysyykö ..Olimme ,yhtenä päivänä Iittalassa..Siellä oli Naivistisen taiteen näyttely.. Hienoja,värikkäitä,vitsikkäitä tauluja..Kävimme samalla Hattulassa,Pyhän ristin kirkossa. Olipa mielenkiintoinen,,rakennettu jo 1300-luvulla..Onneksi tyttärellä oli lomaa ja halusi lähteä Mammaa viemään jonnekin..:) Kyllä auto olisi kiva välillä,että pääsisi menemään.. No,ilmankin pärjää loistavasti.. Tuosta mökki-elämästä: Tulisi varmaan oltua ulkona enemmän,jos olisi mökki..Nyt ei aina huvita lähteä yksin ,edes kävelylle..Jotenkin tylsää.. Yritän otaa itseäni niskasta ja pakottaa menemään..Lähteminen on aina hankalaa..Jos menen vähän syrjä-poluille,ei siellä ketään kulje,joten ei ole mitään pelättävää ja onhan kännykkä,jos sattuu kompuroimaan jossain kivikoissa..On sekin hyvä keksintö...Mutta nyt.. Nautitaan keskikesän juhalasta.. Päivät alkavat lyhetä,kun oli jo Kesäpäivänseisaus..
    Pihlajat ovat jo kukkineet,niissäkin jo marjan alkuja.. Äkkiä kuluu tämäkin kesä..
    Iloista mieltä kaikille! Heippa! t.Irkku
  4. Heippa taas! Kaunista,kirkasta ja viileää on täällä rannikolla,kuten aina.
    Kesä etenee,kaikki kasvit kukkivat. Pihlajat ovat täynnä kukkia ja syreenit upeimmillaan.Kirjoittelitte linnuista..Minua harmittaa,kun vuosikausia,tähän kalliolle teki pesän,pikku-lepinkäinen. Viime kesänä pojat sorkkivat pesää ja poikaset kuolivat.Nyt ei ole enää tulleet. Oli kiva seurata niitä ..Emo toi aamulla aikasin poikasensa, yhdelle kivelle kököttämään..Elämä on tätä,linnuillakin omat vaaransa,jopa ihmisistä.TGein kinkkupiirakkaa,maistuu hyvältä..Tuon teillekin..
    Olisko päiväkahvin aika nyt ja sitten sitä piirakka:Tulkaa kahville! (tai teelle)
    Minä leivon jotain,kun saan inspiksen,että nyt pitää :)
    Kudoin yhdet sukatkin,kun teki mieli kutoa jotain.. Talvihan tulee ,ennenkuin huomaammekaan.Ensiviikolla, menen katsomaan Iittalaan , näyttelyä:aiheena Naivismi .Varmaan kiinnostavaa.Pari tytärtäni ja minä,menemme kimpassa.
    Olisi kivaa olla jossain mökillä.Jos vuokraa,ovat tosi kalliita ja pitäis olla auto,että edes pääsisi niihin..On täällä Soukassa kyllä luontoa ja luontopolkukin, on merenrantaa ym..Ei tässä hätää ole,kelpaa elellä.
    Olin tyttärellä kylässä ,lauantaina..Tietenkin satoi,että ei voinut olla pihalla.
    Skillan,hyvä että olet kunnossa.. Minulla verenpaineet heittelee,vaikka pillereitä otan ,joka päivä. No,eiköhän se siitä laske..(joskus) Te muut saatte jotain aikaseksikin,minä vaan tuhlaan aikaa ,tässä tietsikalla..miten se meneekin niin nopeaa,kun jotain alkaa pelaamaan,hups on parituntia mennyt..Mummot ovatkin kamalia "Tietsikka-norttejä" (tai siis minä ainakin).Mukava keksintö,en ilman osaisi olla enää..Facebookissakin on paljon pelejä,Aapelissa myös ja Älypäässä..Kiva pelailla kaikkea..Pitää varmaan mennä välillä ulos,on niin mukava sää. Oikein kivaa päivää kaikille ja iloa ! t.Irkku
  5. Terve taas! Ulkona sataa,mutta ei se haittaa,kun ei kaatamalla sada.
    Menen tänään myhdelle tyttäristäni,saan taas raparpereja,on niiden aika..
    Tein äskön sieni,kasvispiirakkaa, Toivottavasti on hyvää..Vien sen tuliaiseksi..
    Jos on hyvää,teen toistekin.. Tuollaoli aiheena; "Mitä hyräilet" .Minusta se on hyvä aihe,koska,mehän aina jotain hyräilemme..Minua ei harmita,vaikka en osaa hyvin
    laulaa,mutta olisi mukavaa,jos osaisin soittaa jotain..No,onneksi on muita taitavia ,joka alalta.. Katsoin illalla ,jotain vanhaa filmiä Teemalta ja nukahdin ..Heräsin noin klo 2 ja en saanut enää unta. On harmi,kun nukahtaa ,TV:n ääreen.
    Nyt kukkii ulkona kaikki mahdollinen.. Kesä menee taas vauhdilla..miten sais pidettyä kiinni. Juhannuksena aina tuntuu,että kesä on jo mennyt. Nyt kait pitää jotain syödäkin.. Tuppaa unohtumaan,kun on yksin.. Miten teillä,jos olette yksin? Kävin taas Kirjastossa katsomassa ,mitä lainaisin.. Se on välillä vaikeaa,kun ei tiedä etukäteen.No,otin pari ,summamutikassa..(Kukahan tuommoisen sanan on keksinyt :) Pitääpä Goglettaa.".Sanonta on peräisin sota-ajalta. Summan pitäjän Mutikan kylässä oli tykistöpatteri, joka sai puutteellisten tiedustelutietojen johdosta ampumatehtävän ilman tarkkaa maalinosoitusta (kunhan tuonne itäsuuntaan räiskitte, sieltä niitä tulee). Summan Mutikassa ampumisesta kehittyi sittemin laajemminkin käytetty ilmaus"! Siinäpä hyvä selitys..Aina viisastuu.. Google on hyvä.. Nyt menen..Näemme taas! Iloa pä'iväänne ! t.Irkku