Vapaa kuvaus

Mukava, railakas ja huumoritajuinen pötikkä

Kotimaa: Suomi

Koulutus: ---

Ammatti:

Siviilisääty: naimaton

Lapset: ei ole

Aloituksia

70

Kommenttia

264

1. Kyllä minua ihmetyttää, kun puhutaan maahanmuuttajien ahdingosta ja työttömyydestä yms, mutta katukuvassa, eivät maahanmuuttajat ja pakolaiset vaikuta ja näytä yhtään köyhiltä. On autot, uusimmat puhelimet, muodikkaita vaatteita yms..miten niihin on varaa, jos heillä menee Suomessa niin huonosti, eivätkä työllisty, mutta eivät saa muka tukiakaan sen enempää kun suomalaisetkaan. outo yhtälö. Ja perustavat yrityksiäkin.. ihanko starttirahalla, vai saavatko lainaa ilman tietoja omasta maasta.. on outoa.
  2. "Olemme viime vuosina lukeneet siitä, miten maahanmuuttajataustaisia kuljettajia on pahoinpidelty, miten aikuiset ovat solvanneet pieniä lapsia, miten jotkut joutuvat yhtenään kuulemaan peräänsä huudettuja kirosanoja ja solvauksia ja miten tässä maassa harrastetaan syrjintää asunnon- ja työnhaussa."

Myös suomalaisia kuljettajia on pahoinpidelty.
    Lasten solvaaminen ..Niitä on ehkä yhden käsin sormen laskettavissa..ei pidä liioitella, vaikka asia ei hyvä. Solvaavat aikuiset ehkä ongelmaisia.
    Ne yhet ja samatko niitä kirosanoja yms. huuteluja kuulee..jotkut..? Solvauksia ja kirosanoja huudellaan ihmisestä riippumatta.
    Asunnon haku siis on tuottanut paljonkin kodittomia maahanmuuttajia, heihin ei pidä päteä samat hakuperusteet ja asunnonvuokraajalla EI olekkaan valta päättää kelle esim. vuokraa..samoin kun työnantajilla. Mistä ne maahanmuutajat rahansa saa, jos eivät töistä, koska katukuvassa en ole köyhiä maahanmuuttajia nähnyt muita kuin kerjäläisromanit.. Kyllä muilla näyttää olevan viimesimmät IPhonet, on autot, muodikkaita vaatteita yms..niitä kai ei ihan työttömänä hankita..ettei vaan kumminkin olisi rahatahona sitten niin paljon puhuttu kela ja tukipaikat yms..josta eivät kuulemma joidenkin mukaan saa YHTÄÄN enempää, kuin suomalaisetkaan :D

ja tätä samaa tapahtuu kaikkialla..ei pidä tehä siitä jotenkin, että vain Suomessa. Minua ei ainakaan hävetä, mitä joku toinen tekee.

Toivottavasti myös suutut tapauksissa missä osapuolet ovat kääntyneet..
  3. Nimimerkki on Miklo ei Miklos.
    Ja olen tavannut kyllä kreikkalaisen ihmisen ja muita ulkomaalaisia. En tiedä miten se liittyy tähän..:)

Kysehän ei ole siitä, että ihmiset olisivat samanlaisia harrastuksiltaan, mielipiteiltään tai mauiltaan tai .. ei sitä tuossa tarkoiteta.

Mutta ihmisillä on tietyt määritelmät/ajatukset usein tietyistä esim. kansalaisista jotka omaksuvat omaksi kansakseen (ihonväri, historia, nimet, tavat, perinteet yms, joiden kanssa tuntevat yhteyttä ja laskevat kanssa/heimoveljikseen. Se koostuu monesta asiasta ja on niiden summa. Minä en rupea solidaarisuuden yms.takia sanomaan jotakuta esim. kerikasta muuttanutta ihmistä , jolla on suomen kansalaisuus suomalaiseksi, kun hän ei sitä minun mielestäni ole. Loukkaantukoon hän tai sinä ihan vaan, mutta ei meidän pidä ruveta muuttamaan asioita tai mielipiteitämme vain näiden tai teidän mieliksi siitä, ketä ajattelee esim. suomalaiseksi. Jos ei pidä niin ei pidä. en tiedä mikä olet ihmisiäsi, mutta jos olet esim. valkoinen suomalaishistorian omaava suomalainen niin en usko, että sinä tai jälkeläisesi muuttuisitte esim. somaliassa heidän silmissään yhtä somalialaiseksi vaikka kuinka haluaisit..ja missään muussakaan maassa.

Ja maailmassako ei todellakaan ole pahempaa kun mielestäsi jos eristetään jostain? Kyllähän silti voi liikkua ja ajatella ja leikkiä esim. sinun kanssasi ties mitä. Voitte olla kanssaveljiä jos haluatte, mutta ei muiden tarvitse ajatella olevansa heimoveljiä ulkomaalaisperäisten kanssa. Se ei tarkoita mitenkään eristämistä.

Taidat kommentoida joka juttuun täällä rasismipalstalla:).