Vapaa kuvaus

Ei ny niin kauhiasti purista. 'kaikkehen tottuu, paitsi puukkoohin selijäs ja siihenkin tottuu jos makaa vattallansa' Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

501

Kommenttia

16171

1. se, mut emmä sitä nii tarkottanu. Jotta, asia oli mun puolesta vilipitön ja jos tilanne on tasan, ni se o hyvä nii. :)
  2. sä hyvin tajusit mitä ajoin takaa.

Koska, vaikka ihminen olis kuinka älykäs tahansa ja pystyis moniin eri toimintoihin ollen näissä loistava, niinkuin joku ohjalmoitava logiikka, joka valjastetaan mahdoillisimman tehokkaasti kulloistakin käyttötarvetta varten. Ni esmes järjen ja tunteiden 'puuttuminen' tekevät siitä ihmisestä samojen virheiden toistajan, joka tarvitseen ulkoisen avun niiden virheiden korjaamiseen. Ihmisen tulisi tehdä koneita helpottaakseen omaa elämäänsä ja toimintaansa, ei ihannoidakseen sellaista ja yrittääkseen muuttua sellaiseksi, koska sellainen ajattelu 'hävittää' maailmasta kaiken inhimillisyyden.

Siks mä oon sitä älykkyyttä vastaan ja viisauden puolesta. Näin kärjistetysti sanottuna.

Toisaalta juuri tämä:

>Tietyssä mielessä tää yhteiskunta ehkä palvoo jo vähän turhankin paljon älykkyyttä... Siitä kertoo kaikkien älykkyystestausten ja "älykerhojenkin" suuri suosio. Ihmisille tuo usein tietynlaista statusarvoa tulla erinäisin kulttuurillisesti arvostetuin mittarein älykkääksi määritellyksi. "Älykkyyden" ympärille rakentuneella bisneksellä menee tänä päivänä melko muikeasti.

Älykkyydestä on luotu muotitrendi, joka sekoitetaan joka paikkaan. Jopa erästä hammastahnaa mainostetaan älykkäänä. Autoja mainostetaan älykkäinä jne. Lähinnä tulee mielikuva siitä, että jos et ole älykäs tai älykkyyden kanssa tekemisissä ni sinulla ei ole arvoa ja kuitenkin 'kaikki' ihmisyys perustuu ihan muihin asioihin kuin älykkyyteen. Kertooko se ihmisten viisaudesta vai tyhmyydestä?

Tälläsiä asioita minä aina joskus pohdin. Ei niissä mitään sen syvällisempää.
  3. Eli 'yes'-vastaus.