Nyt heräsi uteliaisuus. Voisiko joku kuvailla sellaista? Kuvailla älykästä naista.
Minkälainen on
37
1584
Vastaukset
Vanhapiika.
- joka on
yhtä fiksu kuin minä (tai lähes yhtä fiksu), muttei missään tapauksessa fiksumpi tai ainakin osaa näytellä ettei ole.
toi osoittaa naiselta viisautta, ei älykkyyttä, mutta ei se mielestäni tietty sitä älyä poiskaan sulje.
- lesti---
en muista olenko koskaan tavannut aidosti älykästä naista, suurin osa on ollut järjettömiä ja vähä älyisiä olentoja.
- sinä
yksin?Jos,niin kannattais ehkä miettiä miksi.Vastaus löytyy peiliin kurkkaamalla.
- la.ra
on helpostikin määriteltävä asia, siihen on omat, yleisesti hyväksytyt testit.
Viisaus ja nokkeluus ovat sitten ihan eri asioita.
Mä uskallan sanoa, että olen jotakuinkin älykäs (ainakin tietyillä mittareilla), mutta viisaksi en uskalla itseäni sanoa.että mitä enemmän olet siitä älykkyydestä 'luopunut' , sitä viisaammaksi olet tullut. Suhun on tullut naisellisuutta sen myötä melkoisesti lisää.
- la.ra
relaxed_eyes kirjoitti:
että mitä enemmän olet siitä älykkyydestä 'luopunut' , sitä viisaammaksi olet tullut. Suhun on tullut naisellisuutta sen myötä melkoisesti lisää.
säkenöivästä älykkyydestäni huolimatta en välttämättä saanut kiinni pointistasi. Mutta sen verran ymmärsin, että sä yritä selkeästi murentaa mun imagoa :D
la.ra kirjoitti:
säkenöivästä älykkyydestäni huolimatta en välttämättä saanut kiinni pointistasi. Mutta sen verran ymmärsin, että sä yritä selkeästi murentaa mun imagoa :D
Juuri noin. Tuossa sun kommentissa on paljon sitä mun tarkoittamaa viisautta. :)
Eli, se mun pointti oli 'vain' kehua.- ex-Wastaaja
relaxed_eyes kirjoitti:
että mitä enemmän olet siitä älykkyydestä 'luopunut' , sitä viisaammaksi olet tullut. Suhun on tullut naisellisuutta sen myötä melkoisesti lisää.
Mulle älykkyys vois olla mm. sitä, että ihminen osaa ottaa keskustelupalstan keskustelupalstana. Taitoa on ymmärtää, mitä em. tarkoittaa.
;D - la.ra
relaxed_eyes kirjoitti:
Juuri noin. Tuossa sun kommentissa on paljon sitä mun tarkoittamaa viisautta. :)
Eli, se mun pointti oli 'vain' kehua.tajusin, että otin kohteliaisuutena.
Ilmeisesti naisellisuus on hyvä juttu..? :D - siteeraten:
la.ra kirjoitti:
tajusin, että otin kohteliaisuutena.
Ilmeisesti naisellisuus on hyvä juttu..? :D"Naiset on helppoja."
- la.ra
siteeraten: kirjoitti:
"Naiset on helppoja."
Mä en ole, ja sen se kyllä tietää.
Välillä mietin, että olenko nainen ollenkaan... - kunnon mies
ex-Wastaaja kirjoitti:
Mulle älykkyys vois olla mm. sitä, että ihminen osaa ottaa keskustelupalstan keskustelupalstana. Taitoa on ymmärtää, mitä em. tarkoittaa.
;D"älykkyys vois olla mm. sitä, että ihminen osaa ottaa keskustelupalstan keskustelupalstana"
Sitten täällä ei taida olla montaakaan oikeasti älykästä eli sulaudun joustavasti ja kustannustehokkaasti joukkoon :=) ex-Wastaaja kirjoitti:
;DOlen ton kunnon miehen kans melkolailla samaa mieltä, mut haluan kuitenkin jatkaa tuota sun ajatusta, ku tuli nyt mieleen, vaikka mä en siitä älykkyydestä niin piittaakaan(se on varmasti nähty).
Niin, jos nyt puhutaan älykkyydestä keskustelupalstalla ja kuinka se näkyy, ni on sitä, että osaa erottaa ihmiset asioista, asiat ihmisistä, sekä asiat toisistaan. Mut, ihmisiä toisistaan tääl ei voi sataprosenttisella varmuudella erottaa toisistaan. Tai, emmä tiiä onko se älykkyyttä, vai onks se 'vain' asioiden erottelukykyä, mut siihen liittyen kuitenkin.
Höh. Menipäs monimutkaseksi. Mitehän mä sotkisin tätä vielä vielä lisää...Sanotaan, että tyhmyyttä keskustelupalstalla osoittaa se, että olettaa 'kaikkien' muidenkin kirjoittavan keskustelupalstalle samoilla (piilotetuilla)motiiveilla mitä itse kirjoittaa ja älykkyyttä osoittaa taas se, että tajuaa ihmisten omaavan hyvin erilaisia motiiveja tänne kirjottaessaan ja itse väitän, että jos nyt ei ihan kaikilla, mutta hyvin monella on montakin eri motiivia ja motiivit myös muuttuvat. Ja nekin motiivit saattavat toisistaan poiketa erittäinkin paljon.
Mutta, palstatyhmyyteen syyllistyy ainakin aika ajoin varmasti itse kukin, jotta ei silti välttämättä ihmisestä itsestään kokonaisuutena tyhmää tee. Enkä usko, että tääl(tai missään muuallakaan) ketään niin älykästä ihmistä on, että pystyy itsensä täysin ulkoistamaan ja suhtautumaan asioihin 100%:en neutraalisti, mut toiset ovat siinä suhteessa älykkäämpiä kuin toiset.
Aika pitkä jaarittelu mun näppikseltä, enkä jaksa oikolukee, enkä ole satavarma edes siitä, että onko tässä kommentissa mitään pointtia, kuhan nyt vaan erinäisiä asioita mitä tuli mieleen.relaxed_eyes kirjoitti:
Olen ton kunnon miehen kans melkolailla samaa mieltä, mut haluan kuitenkin jatkaa tuota sun ajatusta, ku tuli nyt mieleen, vaikka mä en siitä älykkyydestä niin piittaakaan(se on varmasti nähty).
Niin, jos nyt puhutaan älykkyydestä keskustelupalstalla ja kuinka se näkyy, ni on sitä, että osaa erottaa ihmiset asioista, asiat ihmisistä, sekä asiat toisistaan. Mut, ihmisiä toisistaan tääl ei voi sataprosenttisella varmuudella erottaa toisistaan. Tai, emmä tiiä onko se älykkyyttä, vai onks se 'vain' asioiden erottelukykyä, mut siihen liittyen kuitenkin.
Höh. Menipäs monimutkaseksi. Mitehän mä sotkisin tätä vielä vielä lisää...Sanotaan, että tyhmyyttä keskustelupalstalla osoittaa se, että olettaa 'kaikkien' muidenkin kirjoittavan keskustelupalstalle samoilla (piilotetuilla)motiiveilla mitä itse kirjoittaa ja älykkyyttä osoittaa taas se, että tajuaa ihmisten omaavan hyvin erilaisia motiiveja tänne kirjottaessaan ja itse väitän, että jos nyt ei ihan kaikilla, mutta hyvin monella on montakin eri motiivia ja motiivit myös muuttuvat. Ja nekin motiivit saattavat toisistaan poiketa erittäinkin paljon.
Mutta, palstatyhmyyteen syyllistyy ainakin aika ajoin varmasti itse kukin, jotta ei silti välttämättä ihmisestä itsestään kokonaisuutena tyhmää tee. Enkä usko, että tääl(tai missään muuallakaan) ketään niin älykästä ihmistä on, että pystyy itsensä täysin ulkoistamaan ja suhtautumaan asioihin 100%:en neutraalisti, mut toiset ovat siinä suhteessa älykkäämpiä kuin toiset.
Aika pitkä jaarittelu mun näppikseltä, enkä jaksa oikolukee, enkä ole satavarma edes siitä, että onko tässä kommentissa mitään pointtia, kuhan nyt vaan erinäisiä asioita mitä tuli mieleen.hyvää zettiä Tyhjä Katse.
- ex-Wastaaja
relaxed_eyes kirjoitti:
Olen ton kunnon miehen kans melkolailla samaa mieltä, mut haluan kuitenkin jatkaa tuota sun ajatusta, ku tuli nyt mieleen, vaikka mä en siitä älykkyydestä niin piittaakaan(se on varmasti nähty).
Aika pitkä jaarittelu mun näppikseltä, enkä jaksa oikolukee, enkä ole satavarma edes siitä, että onko tässä kommentissa mitään pointtia, kuhan nyt vaan erinäisiä asioita mitä tuli mieleen.Tota... En sinänsä tylyjä ajatuksia ajatellut aiemmassa.
"Sanotaan, että tyhmyyttä keskustelupalstalla osoittaa se, että olettaa 'kaikkien' muidenkin kirjoittavan keskustelupalstalle samoilla (piilotetuilla)motiiveilla mitä itse kirjoittaa ja älykkyyttä osoittaa taas se, että tajuaa ihmisten omaavan hyvin erilaisia motiiveja tänne kirjottaessaan"
Toi on hyvinkin totta.
"Enkä usko, että tääl(tai missään muuallakaan) ketään niin älykästä ihmistä on, että pystyy itsensä täysin ulkoistamaan ja suhtautumaan asioihin 100%:en neutraalisti, mut toiset ovat siinä suhteessa älykkäämpiä kuin toiset."
Taivahan tosi, ettei 100% neutraalisti suhtautuvaa ole. Oikeastaan tosta vois ehkä ajatella niinkin (jos ajatusta nyt haluais edelleen vielä kehitellä..), että on pikemminkin suurinta mahdollista tyhmyyttä ihmiseltä (yleisluontoisesti) edes kuvitelma siitä, että vois suhtautua asioihin aina neutraalisti. Ajattelevat ihmiset ei mun mielestäni nimenomaan pyri minkään sortin "ulkoistamiseen", vaan ovat pikemminkin hyvinkin tietoisia itsestään ja omista mielipiteistään (ts. omista ajatteluprosesseistaan )suhteessa muihin ja muiden näkemyksiin.
:) ex-Wastaaja kirjoitti:
Tota... En sinänsä tylyjä ajatuksia ajatellut aiemmassa.
"Sanotaan, että tyhmyyttä keskustelupalstalla osoittaa se, että olettaa 'kaikkien' muidenkin kirjoittavan keskustelupalstalle samoilla (piilotetuilla)motiiveilla mitä itse kirjoittaa ja älykkyyttä osoittaa taas se, että tajuaa ihmisten omaavan hyvin erilaisia motiiveja tänne kirjottaessaan"
Toi on hyvinkin totta.
"Enkä usko, että tääl(tai missään muuallakaan) ketään niin älykästä ihmistä on, että pystyy itsensä täysin ulkoistamaan ja suhtautumaan asioihin 100%:en neutraalisti, mut toiset ovat siinä suhteessa älykkäämpiä kuin toiset."
Taivahan tosi, ettei 100% neutraalisti suhtautuvaa ole. Oikeastaan tosta vois ehkä ajatella niinkin (jos ajatusta nyt haluais edelleen vielä kehitellä..), että on pikemminkin suurinta mahdollista tyhmyyttä ihmiseltä (yleisluontoisesti) edes kuvitelma siitä, että vois suhtautua asioihin aina neutraalisti. Ajattelevat ihmiset ei mun mielestäni nimenomaan pyri minkään sortin "ulkoistamiseen", vaan ovat pikemminkin hyvinkin tietoisia itsestään ja omista mielipiteistään (ts. omista ajatteluprosesseistaan )suhteessa muihin ja muiden näkemyksiin.
:)>Ajattelevat ihmiset ei mun mielestäni nimenomaan pyri minkään sortin "ulkoistamiseen", vaan ovat pikemminkin hyvinkin tietoisia itsestään ja omista mielipiteistään (ts. omista ajatteluprosesseistaan )suhteessa muihin ja muiden näkemyksiin.
Juuri tuon vuoksi en pidä älykkyyttä 'missään' arvossa, koska älykyys edustaa mulle jotain logiikkaa jolla ohjataan jotain konetta. Eli, se logiikka toimii tilanteesta riippumatta juuri samalla tavalla, eikä se tajua tehneensä virhettä. Se vaan nk. tilttaa, tai tuottaa sutta ja sekundaa.
Siks tykkään käyttää ajattelevasta ja oppivasta ihmisestä älykkyyden tilalla viisautta, koska viisas ihminen osaa itse korjata omaa logiikkaansa virheen tehtyään, mutta ajattelematon ja oppimaton logiikka ei sitä ilman ulkoista apua osaa tehdä, vaikka se olisi kuinka älykäs.
Mut tää nyt on vain tällänen henk.koht. näkemys älykkyydestä, viisaudesta ja niiden eroista. Ja selitystä sille, että miksi en siitä älykkyydestä niin välitä, koska se ei kerro ihmisestä ja ihmisyydestä minulle yhtään mitään.- :DDD
relaxed_eyes kirjoitti:
>Ajattelevat ihmiset ei mun mielestäni nimenomaan pyri minkään sortin "ulkoistamiseen", vaan ovat pikemminkin hyvinkin tietoisia itsestään ja omista mielipiteistään (ts. omista ajatteluprosesseistaan )suhteessa muihin ja muiden näkemyksiin.
Juuri tuon vuoksi en pidä älykkyyttä 'missään' arvossa, koska älykyys edustaa mulle jotain logiikkaa jolla ohjataan jotain konetta. Eli, se logiikka toimii tilanteesta riippumatta juuri samalla tavalla, eikä se tajua tehneensä virhettä. Se vaan nk. tilttaa, tai tuottaa sutta ja sekundaa.
Siks tykkään käyttää ajattelevasta ja oppivasta ihmisestä älykkyyden tilalla viisautta, koska viisas ihminen osaa itse korjata omaa logiikkaansa virheen tehtyään, mutta ajattelematon ja oppimaton logiikka ei sitä ilman ulkoista apua osaa tehdä, vaikka se olisi kuinka älykäs.
Mut tää nyt on vain tällänen henk.koht. näkemys älykkyydestä, viisaudesta ja niiden eroista. Ja selitystä sille, että miksi en siitä älykkyydestä niin välitä, koska se ei kerro ihmisestä ja ihmisyydestä minulle yhtään mitään.jätkä ei oo tajunnu mitään lukemastaan tekstistä.
MOT :DDD kirjoitti:
jätkä ei oo tajunnu mitään lukemastaan tekstistä.
MOTEttet tekisi itse itsestäsi tyhmyyden perikuvaa.
Kiitos.- :DDD
relaxed_eyes kirjoitti:
Ettet tekisi itse itsestäsi tyhmyyden perikuvaa.
Kiitos.:PPP
MOT - :DDD
relaxed_eyes kirjoitti:
Olisit pian joutunut kyseenalaistamaan oman älykkyytesi.
:PPP
- ex-Wastaaja
relaxed_eyes kirjoitti:
>Ajattelevat ihmiset ei mun mielestäni nimenomaan pyri minkään sortin "ulkoistamiseen", vaan ovat pikemminkin hyvinkin tietoisia itsestään ja omista mielipiteistään (ts. omista ajatteluprosesseistaan )suhteessa muihin ja muiden näkemyksiin.
Mut tää nyt on vain tällänen henk.koht. näkemys älykkyydestä, viisaudesta ja niiden eroista. Ja selitystä sille, että miksi en siitä älykkyydestä niin välitä, koska se ei kerro ihmisestä ja ihmisyydestä minulle yhtään mitään."Juuri tuon vuoksi en pidä älykkyyttä 'missään' arvossa, koska älykyys edustaa mulle jotain logiikkaa jolla ohjataan jotain konetta."
Ei ihminen kone ole. Luulen ymmärtäneeni (ainakin suurin piirtein) mitä ajoit takaa. Joku ihminenhän voi olla hyvin älykäs, mutta toimia kuitenkin järjettömästi, jos viisautta (tms. mikä se tekijä siinä nyt oliskaan?) puuttuu. Niinhän se menee. Tietysti aina voi kysyä, että mitä se älykkyys sitten loppujen lopuksi oliskaan & miten se tulis määritellä...Lieneepi mielipiteet älykkyydestä aika yksilökohtaisia.
Jos älykkyydestä jotain tähän vielä sanois, niin älykkyydeksi itse ainakin luen ihmisiltä aika usein sellaista asioihin liittyvää tiedostuksen tapaa, ettei välttämättä uskota jokaisessa tilanteessa sokeasti ns. "älykkäimpään" mahdolliseen toimintapaan toimivimpana (ihmissuhteissa ainakaan). Ihmiset ja maailma kun ei noin käytännön tasolla ja arjessa kuitenkaan aina toimi ihan todennäköisyyksien mukaan, joten ihmisiin on paha soveltaa pelkästään logiikan lainalaisuuksia.
Tietyssä mielessä tää yhteiskunta ehkä palvoo jo vähän turhankin paljon älykkyyttä... Siitä kertoo kaikkien älykkyystestausten ja "älykerhojenkin" suuri suosio. Ihmisille tuo usein tietynlaista statusarvoa tulla erinäisin kulttuurillisesti arvostetuin mittarein älykkääksi määritellyksi. "Älykkyyden" ympärille rakentuneella bisneksellä menee tänä päivänä melko muikeasti. - ex-Wastaaja
:DDD kirjoitti:
jätkä ei oo tajunnu mitään lukemastaan tekstistä.
MOTKyllä nimmari relaxed_eyes musta tossa ihan hyvin pohti ja perusteli näkemystään.
ex-Wastaaja kirjoitti:
"Juuri tuon vuoksi en pidä älykkyyttä 'missään' arvossa, koska älykyys edustaa mulle jotain logiikkaa jolla ohjataan jotain konetta."
Ei ihminen kone ole. Luulen ymmärtäneeni (ainakin suurin piirtein) mitä ajoit takaa. Joku ihminenhän voi olla hyvin älykäs, mutta toimia kuitenkin järjettömästi, jos viisautta (tms. mikä se tekijä siinä nyt oliskaan?) puuttuu. Niinhän se menee. Tietysti aina voi kysyä, että mitä se älykkyys sitten loppujen lopuksi oliskaan & miten se tulis määritellä...Lieneepi mielipiteet älykkyydestä aika yksilökohtaisia.
Jos älykkyydestä jotain tähän vielä sanois, niin älykkyydeksi itse ainakin luen ihmisiltä aika usein sellaista asioihin liittyvää tiedostuksen tapaa, ettei välttämättä uskota jokaisessa tilanteessa sokeasti ns. "älykkäimpään" mahdolliseen toimintapaan toimivimpana (ihmissuhteissa ainakaan). Ihmiset ja maailma kun ei noin käytännön tasolla ja arjessa kuitenkaan aina toimi ihan todennäköisyyksien mukaan, joten ihmisiin on paha soveltaa pelkästään logiikan lainalaisuuksia.
Tietyssä mielessä tää yhteiskunta ehkä palvoo jo vähän turhankin paljon älykkyyttä... Siitä kertoo kaikkien älykkyystestausten ja "älykerhojenkin" suuri suosio. Ihmisille tuo usein tietynlaista statusarvoa tulla erinäisin kulttuurillisesti arvostetuin mittarein älykkääksi määritellyksi. "Älykkyyden" ympärille rakentuneella bisneksellä menee tänä päivänä melko muikeasti.sä hyvin tajusit mitä ajoin takaa.
Koska, vaikka ihminen olis kuinka älykäs tahansa ja pystyis moniin eri toimintoihin ollen näissä loistava, niinkuin joku ohjalmoitava logiikka, joka valjastetaan mahdoillisimman tehokkaasti kulloistakin käyttötarvetta varten. Ni esmes järjen ja tunteiden 'puuttuminen' tekevät siitä ihmisestä samojen virheiden toistajan, joka tarvitseen ulkoisen avun niiden virheiden korjaamiseen. Ihmisen tulisi tehdä koneita helpottaakseen omaa elämäänsä ja toimintaansa, ei ihannoidakseen sellaista ja yrittääkseen muuttua sellaiseksi, koska sellainen ajattelu 'hävittää' maailmasta kaiken inhimillisyyden.
Siks mä oon sitä älykkyyttä vastaan ja viisauden puolesta. Näin kärjistetysti sanottuna.
Toisaalta juuri tämä:
>Tietyssä mielessä tää yhteiskunta ehkä palvoo jo vähän turhankin paljon älykkyyttä... Siitä kertoo kaikkien älykkyystestausten ja "älykerhojenkin" suuri suosio. Ihmisille tuo usein tietynlaista statusarvoa tulla erinäisin kulttuurillisesti arvostetuin mittarein älykkääksi määritellyksi. "Älykkyyden" ympärille rakentuneella bisneksellä menee tänä päivänä melko muikeasti.
Älykkyydestä on luotu muotitrendi, joka sekoitetaan joka paikkaan. Jopa erästä hammastahnaa mainostetaan älykkäänä. Autoja mainostetaan älykkäinä jne. Lähinnä tulee mielikuva siitä, että jos et ole älykäs tai älykkyyden kanssa tekemisissä ni sinulla ei ole arvoa ja kuitenkin 'kaikki' ihmisyys perustuu ihan muihin asioihin kuin älykkyyteen. Kertooko se ihmisten viisaudesta vai tyhmyydestä?
Tälläsiä asioita minä aina joskus pohdin. Ei niissä mitään sen syvällisempää.
... vaikenee tälläisissä viestiketjuissa ;-)
- toi nyt
sitten oli?
- ei mitään
toi nyt kirjoitti:
sitten oli?
(olen näköjään liian väsynyt)
- ex-Wastaaja
Nooh... Älykäs nainen ei luovu ajattelusta tunnetilojensa mukaan ja osaa puolustaa ajatuksellisia periaatteitaan kaikenlaisissa tilanteissa. Älykäs nainen osaa käyttää kaikissa tilanteissa samaa (oman tarkasti pohditun arvomaailmansa mukaista) arviointia kaikkia ihmisiä kohtaan, mitä tulee inhimilliseen ihmiselämään liittyviin kysymyksiin.
Oman henkilökohtaisen näkemykseni mukaan myös lämmin empatia ihmisiä kohtaan on aina älykkälle ominaista, mutta tota nyt on vaikeampi tarkemmin selittää.- firerose
tää oli paras vastaus :)
Rikot mun logiikkaa ja määritelmää vastaan onnistuneesti. Kato nyt, toi mun ylempi viesti ihan paskana :-P
- ex-Wastaaja
Kukkomies kirjoitti:
Rikot mun logiikkaa ja määritelmää vastaan onnistuneesti. Kato nyt, toi mun ylempi viesti ihan paskana :-P
Damn.;D
ei eroa älykkäästä miehestä. Mun mielestä älykkyyttä ilmenee kolmella eri tasolla: sosiaalisella, kielellisellä ja loogisella. Älykäs ihminen voi omata kyvykkyyttä yhdellä osa-alueella, hyvin älykäs kaikilla alueilla.
Älykkyyteen kuuluu myös oman älykkyytensä rajojen tiedostaminen. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että ei suu vaahdossa selitä asioista, joista ei tiedä yhtään mitään.- ex-Wastaaja
Tämä:
"Älykäs nainen,
Einsten1 15.2.2008 klo 11.04
ei eroa älykkäästä miehestä. Mun mielestä älykkyyttä ilmenee kolmella eri tasolla: sosiaalisella, kielellisellä ja loogisella. Älykäs ihminen voi omata kyvykkyyttä yhdellä osa-alueella, hyvin älykäs kaikilla alueilla."
Nimenomaan: älykäs nainen ei eroa älykkäästä miehestä. Erittäin hyvin sanottu. Lisäisin tohon kuitenkin vielä, että omasta mielestäni hyvin älykäs ihminen on aina sellainen, että hän välttää viimeiseen asti kaikenlaista lokerointia. Mun mielestäni hyvin älykkäillä ihmisillä (ainakin niillä, joita joitakin itse tunnen ja joita henkilökohtaisesti pidän hyvin älykkäinä) ajatteluprosessit kulkee aina niin "syvätasoilla" ja kyseenalaistaminen on niin keskeistä & ominaista ajattelulle, että hän hyvin harvoin uskoo aukottomasti asioissa valmiisiin muotteihin tai ulkoapäin totuuksiksi määriteltyyn. Hyvin älykäs soveltaa maailmasta havaisemiaan asioita omaan maailmankuvaansa ehkä voimakkaammin, kuin muut, eikä tyydy puolivillaisiin uskomuksiin.
Ja mitä tulee esille ottamiisi älykkyyden osa-alueisiin, on varmasti usein juuri niin, että hyvin älykäs ihminen on lahjakas monenlaisilla älykkyyden osa-alueilla. Jos nyt kuitenkin esim. keskustelupalstoja ajattelee ja sellaiset esimerkiksi ottais, niin mun mielestäni on lähes mahdotonta soveltaa tuon kaltaisia (loog.-, sos.-, kielellinen lahjakkuus) jaotteluja ihmisiin.
Ainakin keskustelupalstoilla kyse älykkyyden tai (lahjakkuudenkin) ilmenemisessä lienee aika usein siitä, että mitä piirteitä ihminen tietoisesti haluaa tuoda itsestään esiin. Ja jälleen: ymmärsin oikein hyvin, että tuo oli sun oma mielipiteesi (eli ei mikään tiet. faktoihin perustuva), että hyvin älykäs ihminen on lahjakas kaikilla mainitsemillasi osa-alueilla. Sinänsä asia ei kuitenkaan aina mene noin.
Esimerkin vuoksi: moni nerona pidetty on aika tupelo sosiaalisesti. Lukihäiriöisen voi olla vaikeaa tuoda esiin kielellistä lahjakkuuttaan, vaikka kielellisten nyanssien ja kielen maailmaa jäsentävä ymmärrys olisi kuinka korkeatasoista. Ihminen voi olla loogisesti hyvin lahjakas, mutta esimerkiksi mielentila ja mentaaliset prosessit voivat estää loogisen toiminnan, etc. etc... Tiedät nämä asiat kyllä varmasti itsekin. En sillä sano, että olisin epäillyt.
- Nuori nainen
Tapasimme ensimmäistä kertaa, kun olin 18-vuotias, ystävystyimme, ja aloimme seurustella pari vuotta myöhemmin.
Mieheni kertoi, että minussa alunperin vetosi se, että olin älykäs ikäisekseni. Minulla oli omaperäisiä ajatuksia ja voimakkaita mielipiteitä perusteluineen. Keskustelumme aihepiirit saattoivat mennä filosofiasta fysiikkaan, ja kun jossain vaiheessa muut tippuivat kärryiltä, me jäimme kahdestaan väittelemään ;)
Voisi myös sanoa, että loogisesti älykkääseen mieheen vetosi loogisesti älykäs nainen. Muunkin tyyppistä älykkyyttä on olemassa, tuo on niistä helpoiten testeillä mitattavissa. Nerouden ja hulluuden rajasta voidaan tietysti kiistellä... - ap.
nyt lukea vastauksia. Sori kaikille. Tuskin tulisin viisaammaksi, vaikka lukisinkin kaikki vastauksenne. En ole tavannut sellaista. Ei millään pahalla ketään kohtaan. Huomenna luen vastauksenne ja kenties muutan mieleni...
"I know the million ways, always to pick the wrong thing to say..."
I´m sorry...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861739Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,171091Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.981046Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79952- 91794
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot146779Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51754Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs50695- 53674
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51671