Vapaa kuvaus

Olen syntymähumalassa mutta en ympäristölle vaarallinen. Luonteeltani olen erittäin optimistinen pessimisti. Perusvärit: kalkkilaivan kapteenin ja maantien väri Kirjoitan pelkästään rekatulla nikilläni. Puskasta huutelee varjo-olentoni Puskasuleima, jolla on lupa mollata persoonaani kunhan tekee sen kotipaikkakunnan murteella. Olen oppinut tuntemaan täällä aivan ihania ihmisiä sekä virtuaalihenkilöinä että osan myös livenä. Omasta ja Puskasuleiman puolesta lähetän lämpimät terveiset kaikille. Palstoilla tavataan! Suosikkibändit/artistit: Hvorostovsky Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Kurjet lentävät Lempikirjat: Tuntematon Sotilas, Rikos Ja Rangaistus, Kilpi ja miekka Vapaa-aikanani: Eläkeläisen elämähän on yhtä vapaa-aikaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kaupungit ja kunnat, Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Sydämen asialla, saksalaisdekkareita, luonto- ja matkailuohjelmia Kotieläimet: Villakoirat sänkyjen alla En pidä: Ei tule nyt mieleen muuta kuin kieroilu Parhaat matkakohteet: Suomen Lappi, Bulgaria, Berliini. Tosin aika merkittävältä kokemukselta tuntui seistä Kiinan muurillakin. Ruoka & juoma: Kaurapuuro ja maito Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Oloneuvoksetar Ase tai siviilipalvelus: Itsellä ei palvelusta, mutta mieheni on lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraali (nostoväessä) Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

3298

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Huomenia!

Alkaa tuolta pimeydestä hahmottua jo muutakin kuin katulamput ja tien päässä olevan rakennuksen valaistut ikkunat. Kuuset kurkottavat taivasta kohden, ja koivut ojentelevat lehdettömiä oksiaan kuin hirviöfilmin monikätiset luurangot.

Aika nopeasti pimeys vaalenee, kun alkuun pääsee. Nyt näkee jo, että ruoho on vihreää. Se on sitä nimenomaan naapurin puolella. Meidän ruohomme on keltalehtimaton peitossa. Tien toisella puolella olevan omakotitalon katto on haalistuneen punainen, mutta autojen värejä ei vielä erota. Ne ovat joko vaaleita tai tummia.
    Kun olin pieni, tunsin punaisen lisäksi kaksi väriä: tummanvaaleen ja vaaleentumman. Yllättäen myötäjäislapsenlapsemme tunsi myös nämä samat "värit", mikäli väri oli jotakin muuta kuin lila, valkoinen tai musta.
    Poika oli jo pienenä tosi nokkela. Suomea esittäneen palapelinkään tekemisessä hänellä ei nokka kauan tuhissut, ja huippu oli se, että hän kokosi palapelin nurea puoli päälläpäin.
    Sääli, ettemme vaarin kanssa voineet kinata kumpaan poika tulee, kun meillä ei ollut osuutta eikä arpaa hänen geeniperimässään. Mutta takuulla rakastimme poikaa vähintään yhtä paljon kuin hänen alkuperäiset isovanhempansa.
    (Eikä se rakkaus vieläkään ole kadonnut, vaikka hän nykyisin on lähempänä kahta kuin silloista puolta metriä.)

Hei! Eksyin muisteloihin, ja sillä aikaa päivä on täysin valjennut.
    Nyt tuli kiire päivän puuhiin!
    Oikein mukavaa päivää teille kaikille. Tavataan taas.
  2. Hei!

Olen viime vuosina huomannut, että elämä katkoo haaveilta siivet; jos ei muuten niin terveys alkaa pettää. Mitään ei oikeastaan uskalla päättää etukäteen, kun ei tiedä, kumpi meistä kulloinkin joutuu "terveystreffeille". Yksi asia, johon voi luottaa, on se, etteivät lasaretti- tai lääkärissä käynnit koskaan osu molemmille samanaikaisesti.
    Surullisinta on, että mielikuvitus näivettyy ja vielä meiltä molemmilta!
    Enää ei kinata siitä, matkustetaanko luksus- vai ensimmäisessä luokassa maailman ympäri, kun tulee jättipotti lotossa. Nyt jännätään sitä, pääsemmekö lähtemään eläkeläisryhmän kanssa Pärnuun kylpylään, vai sattuuko jokin este.
    (Ei onneksi sattunut!)
    Kyllähän sitä vieläkin tulee haaveiltua matkoista, mutta jossakin takaraivossa kytee ajatus, että mahtaako terveys kestää...
    Joskus ihan naurattavat entiset ajatukset siitä, että kun eläkkeelle päästään, niin sitten reissataan!
    Oi niitä aikoja, kun jo maaliskuussa varattiin kesälomamatka!
    Onneksi varattiin! Nyt on äärettömän paljon yhteisiä muistoja, ja voimme ikään kuin elää ne uudelleen.
    (Jos ette kerro kenellekään, saattaa jonakin heikkouden hetkenä eteen tulla jokin ihan ikioma unelma ja sen myötä ajatus unelman toteutumisesta...)
    Nykyisin toiveet ja haaveet koskevat perhettämme. Kukapa ei toivoisi kaikkea parasta lähimmilleen.

Kaikkea hyvää myös Kahvipirtin väelle toivottaa:
    nimim. "Ent. tuleva Nobel-kirjailija ja yhtä ent. alakoulunopettaja".
  3. Seinäkalenterissa lukee, että kesäaika päätty ja Eila.
    Kesä ei ainakaan vielä päättynyt, sillä lenkillä ollessani poimin kukkia tien varrelta.
    Tässä on nyt kimppu keltanoita, ahdekaunokkeja, siankärsämöitä, saunakukkia, kannusruohoja ja yksi komea puna-apila.
    Tämän kirjavan puketin haluan omasta ja ukkoni puolesta ojentaa eräälle mukavalle Eilalle, jolta aina silloin tällöin tulee virkistävää sähköpostia.
    Paljon onnea ja terveisiä Lahden suunnille!
    Penni vetoa, että H* pääsee nyt nauramaan ensimmäiselle lauseelle, mutta en korjaa. Huomautan vain, että tietenkään Eila ei pääty.

Pojanpoika soitti ja kysyi, toimiiko meillä internetti, kun heillä ei toimi.
    Piti ihan kopauttaa maalaamatonta puuta, kun meillä toimii.
    Vaikka eihän se vielä ole kirkossa kuulutettu, että tämä viesti lähtee eteenpäin.
    Aihetta olisi, kun Skillan järkytti arvelemalla, että meistä tulisi pikkuhiljaa ärtyneitä mummoja ja ukkoja. Puskasuleimakin putosi keittiötikkailta ja istuu nyt kyökin permannolla kauhistelemassa, että kuka sitä meidän emäntäämme on niin voimallisesti aivopessyt. Eiväthän nyt ikinuoret ja valoisat ihmiset ruttunaamaisiksi äkäpusseiksi muutu - eivät varsinkaan, kun tämä Pirttimme on juuri se leppoisa kohtaamispaikka, jollaiseksi Suomi24 mainostaa 70+ palstaa.

Meri-kukka esitti purkukerhoa. Kyllä löytyisi täältäkin purettavaa. joten kannatan esitystä. Olisi tietysti kiva löytää se trampoliinikin. Kun istuminen ja purkuhommat alkaisivat rasittaa, voisi välillä pomppia sydämensä kyllyydestä.
    Olen aina joskus haikaillut Mummeli36:n perään. Hänhän se aamuisin jumppautti meitä ja kissojakin. Kyllä minä välillä purnasin, mutta hyvää se jumppaaminen teki. Terveisiä kovasti paljon "samanikäiselle". Vakanssi on edelleen auki.

Pärjäilläänpä leppoisasti ja hymyillään, kun tavataan,
  4. Kosteahkoa aamupäivää. Taivaan peittää tiivis sumuharso.
    Ihmettelen, että naapurin katti viitsii ryömiä tuolla märässä ruohossa. Orava ja talitintitkin ovat vetäytyneet jonnekin, missä on kuivempaa.
    Eipä sillä eikä sen puoleen, itseäni kastelemaan olen lähdössä minäkin; oikein vesijumpalle olen pääsemässä. Matka vain on turhan pitkä, mutta tuleepa käyttöä ajokortille, ettei sitä ihan turhan pantiksi uusittu.

Kello on taas vaikka mitä! Ovatkohan meidän kellomme tulleet höppänöiksi?
    Jos ennen kuutta herää, ei millään tahdo aika kulua seitsemään, jolloin talossa saa ruveta elämään. Vaan antaapa olla, kello on yhtäkkiä miltei yksitoista. Ja kaikki kellot! Pihtaavatkohan ne ensin aikaa ja raksuttavat sitten tunnissa kaksi.

Joka tapauksessa rupean nyt vetämään pusakkaa niskaani ja lähden kokeilemaan sitä vesiurheilua.
    Reipasta mieltä kaikille!
  5. Ehtoopuolta!
    Kävin eilen raapustelemassa Kahvipirtin vieraskirjaan, mutta koko sivu lensi taivaan tuuliin.
    Eipä minulla mitään asiaa ollut; kunhan selostin oravan, talitinttien ja naapurin kissan touhuja.
    Onnittelin sentään mummu-isomummua ja ihmettelin miten nuorena siinä perheessä on akoituttu ja ukoituttu, kun jo neljäs polvi...

Irkku pohti, mahtavatko kouluissa tapahtuneet muutokset olla parannusta.
    Ainakin ennen vanhaan piti nousta käytävälle, kun vastasi kysymykseen.
    Ryhdinkin piti olla hyvä, ja vielä lukiossakin noudatettiin tällaista nousutyyliä.
    Mielestäni se ei ollut alistamista vaan huolehtimista oppilaitten ryhdistä.
    Samasta syystä vaihdettiin pari kertaa vuodessa vierustoverin kanssa puolta, jotta emme päässeet vinoutumaan.
    Eivätkä pojat takuulla tulleet pipo päässä luokkaan. Eli kuri oli kova - tai ainakin olisi ollut, jos säännöistä olisi poikettu. Auta armias, jos joku olisi sinutellut opettajia!!!
    Lemmikkimaikkani oli ainoa, joka ärähti minulle, että älä teitittele, sano Mari vaan niin kuin kaikki muutkin sanovat. Mutta tämä tapahtui nelisen vuosikymmentä sen jälkeen, kun olin lopettanut koulun!
    Muita opettajiamme teitittelin heidän manalle menoonsa asti.
    (En sentään niiannut.)

Kyökistä tulee luumusopan tuoksu. Perheen toinen pää sai ilmeisesti inspiraation, kun päivällä oli jälkiruokana punaisista viinimarjoista keitetty kiisseli, jonka päällä oli reilusti kermavaahtoa.
    Uskokaa tai älkää, mutta se oli nam, nam, namia!
    Pakastimessa on vielä viinimarjoja muutamaan kiisseliin tai keittoon.
    Taidanpa tuoda ensi kerralla sitä tänne tarjolle.

Voikaapa hyvin!
  6. Kiitos!
    Luin nautinnolla!