Vapaa kuvaus

Rauhallinen, asia-asioissa asiallinen, mutta silmäkulmasta löytyy kyllä pilkettäkin, vaimon väittämän mukaan tarpeen vaatiessa huonokuuloinen ja itsepäinen. Nuorempana harrastin aktiivisesti ja jopa tuloksellisesti eri urheilulajeja. Nykyisin muut urheilevat puolestani, ja osallistun telkkarin edessä sohvalla kerien tai venyen. Muut harrastukset:lukeminen, matkailu, tiskaaminen ja kokkaus. Vaimon lisäksi tärkeimmät ihmiset: lapset ja lapsenlapset. Suosikkibändit/artistit: Ruotukaveri Reijo Kallio Lempikirjat: kaikkiruokainen, luen paljon Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Uutiset urheilu Saksalaiset dekkarit Parhaat matkakohteet: Kiinanmuuri Ruoka & juoma: Lasange lihapullat, kun itse teen Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Kotihommat riittää Ase tai siviilipalvelus: Lääkintäkorpraali Santahamina Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset ry. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

17

Kommenttia

2542

1. Ensimmäinen kunnon pakkasaamu, aurinko tekee nousuaan, puidenlatvoissa näkyy,pakkasta oli 6,7 astetta.
    Täytyy laittaa auton lämmitys päälle päivällä,on veljeni syntymäpäivät, täyttää
    80 v. asuu vanhan kotipaikkamme paikalle rakentamassaan omakotitalossa.
    Meiltä noin 8 km. hän on veli jonka kanssa suuremman ajan olen viettänyt yhteisillä työmailla, viimeiset 25 vuotta olimme samassa virmassa ja ennen sitäkin teimme töitä monasti yhdessä.
    Sota-ajasta muistuu mieleen eräs talvi kun vanhempia veljiämme oli lomalla vietimme pari ylimääräistä lomapäivää koulusta, pelasimme korttia, huutokauppaa jos kukaan tietää sellaista peliä.
    Alakoulussa silloin sota-aikana pojat tekivät samoja käsitöitä likkojen kanssa,muistan ainakin virkkasimme pannulappuja fohvelikankaasta tehtiin pyyheliinoja jotka koristeltiin erilaisin kuvioin, värillisestä niinistä tehtiin eräänlainen käsilaukku ja varmaan muutakin, olihan käsitöitä joka viikko.

Yläluokilla oli oikeita puutöitä, silloin oli työkalut, saha, höylä käsipora, kirves ja poljettava sorvi, talttoja,vasara, ruuvimeisseli, kaikki oli käsityökaluja ilman mitään koneita. Eli kaikissa töissämme näkyi käsintehdyn jälki. hyvin niissä pärjäsin, tein ainakin hyvän sarjatuolin maustehyllyn ja hyvän kirvesvarren, nämä nyt mainitsen ne olivat vuosia käytössä yhteisessä asunnossamme.

Aurinko on nyt paljon korkeammalla, mutta ei se nyt näy tähän ikkunaan, kylmää lupaavat, eiköhän se talvi pian tule.
    Odotellaan talvea, eihän se muuten ohi mene. Ter: Late
  2. Enpähän minä Skillania hyvin tunne, muttq luulen hänen tulevan kipeeksi jos mitään puuhastelua ei ole. Häm on korvaamaton kerhoemäntä , askartelija, leipoja, kutoja, hortonoomi, ties vaikka mitä, luulen, että jos joskus lomaa pitäisi suunnittelisi kuitenkin mitä loman jälkeen tekisi.

Kaiken lisäksi jaksaa ylläpitää ja innostaa ihmisiä Kahvipirtin rientoihin ja kannustaa meitä muitakin mukaan.

Kaiken lisäksi Skillanilla on hieno kokoelma omatekemää taidetta.
    No enpä kehu enempää ettei tule ylpiäksi.

Noista kädentaidoista omalta kohdaltani, suurin osa tuli tehtyä työelämässä, nyt niitä ei paljon enään tarvitse, ei edes kotitarpeiksi.
    Parasta kun jaksaa tehdä näitä välttämättömiä kotihommia ja hyvä kun jaksaa huolehtia vähän itsestään,

Tänäänkin kävimme lenkillä, eilen tuli talvirenkaat autoon, eilen oli hukassa kolme yhteistä asiaa, tänään kaikki löytyi, joten kaikki kunnossa.

Ilma on ollut mitä sopivin ulkoiluun, huomenna ensin kerhoon ja sitten jalkahoitajalle, siinä Laten puuhat