Kortteerilla tarkoitan ruumista, jonkalaiseen minunkin vaivainen henkeni on aikanaan asettunut. Ns. "paremmilla ihmisillä" taitaa olla oikein sielu, niin ainakin luulevat, minulla vaan tällainen henkiriepu, joka on jo tekemässä lähtölaskelmia "asunnon vaihtoa varten".
Enkö olekin sentään käytännollinen? Nyt asun tässä kropassa, joka hiukan restauroituna jotenkuten menettelee.
Kun muuton hetki tulee, en voi ymmärtääkseni mitään valintaa tehdä. Tähän minun vapaa henkeni aikanaan asettui ja maaliin pääsen varmasti. Voittajia on vain yksi, maaliin päässeitä kaikki.
Näiiden omaperäisten ajatusten myötä
Hyvää yötä!
Ovatko "kortteerinne" kunnossa?
28
137
Vastaukset
- texsanell ek
Kohtalaisessa kunnossa toistaiseksi. Eihän nämä istuskelut läppärin ääressä tai TV: ääressä edesauta hyvinvointia.
On vain valittava mikä tuntuu mielekkäämmältä, saada henkistä ravintoa, vai fyysistä liikuntaa, joka ylläpitää toimintakykyä.
Jokainen meistä lähtee Ruuneperi, suureen tuntemattomaan.
Sitä ennen on vain osattava elää, nauttiakin elämästä, joka on ainutlaatuista!
Me tapaamme vielä, sanoit joskus! Mielihyvin katselisin sitä maallista majaa, jossa asuu Ruuneperin henki!
Hyvää yötä itsellesikin! - kaikessa ajassa..
Älä välitä muista sinä olet tärkein itsellesi, ja siinä mielessä arvokas samoin kuin me kaikki olemme itselle.
Hyvää jatkoa kirjoitteluille kaikessa mielessä ja ajattelussa. - Reino´
Hyvältä 73-vuotiaalta ystävältäni katkesi viime viikolla verisuoni päässä ja hän menetti henkensä niin, että kuoli. En tiedä miten voisin välttyä samalta.
Minusta on mahdotonta välttyä kohtaloltaan. Tyypillinen tapaus on syödä kolesterolilääkettä. Minulle määrätiin "kallista mutta parasta" kolesterolilääkettä aivohalvauksen välttämiseksi.
Kolesterolilääke on myös "vihonviimeinen" vanhuksille, se vie lihasvoimat lähes tyystin. Liikun paljon hoidossa olevien vanhusten parissa ja he kaikki laahustavat. Hoitoon kuuluu lääkitys ja tyypillisesti juuri kolesterolilääke, jolla lääkärit palvelevat lääketeollisuutta.
Ihmisen elimistössä on säätö, jonka ansiosta kolesterolitaso pysyy kulloisessakin tilassa oikeana.
Vanhuksia pidetään liikuntakyvyttöminä myös suolan aliannostuksella.
Mihin joudummekaan jos joudumme ns. hoitoon eli menetämme itsemääräämisoikeutemme.- avkt...-....
Näin, kaikki on oikein.
Minulle määrättiin kolesteroolilääkitys,kun olin Tian vuoksi neurologisella osastolla.
Menin niin huonoon kuntoon,lihasheikkouksen vuoksi,joten lopetin moisten mömmöjen syönnin.Asasantin Retard on ainoa lääke jota syön,se on verihiutaleita kaiketi pilkkova,tai jotain sinnepäin ja punaviiniä kohtuudella,en aikonut tänne jäädä asumaan iänkaikkisesti,koska taivaassahan on tarjolla lapsillekin.
Täällä maanpäällä taitaa EU ryövätä kaikki,omat ja varastetut.
Näin olen asian ajatellut,testamentin ja viimeisentahtoni olen tuonut perillisille julki.Ama
- ollaanystäviä
Minulle corbus on ruumis, mi jälkeemme jää.
Yötä Rauhaisaa, ja Hyvää! Minulla lukee netti-TK-tekstissäni: "Ei mitään pysyviä tauteja".
Se on lääkärin, jonka luona en tänä vuonna ole käynyt, luonnehdinta minun olemuksestani, sieluni 'osoitteesta'.
Täytyy toivoa, että terveystilanteeni olisi noin.
Kuitenkin sydän pompottaa välillä niin kovasti, että olisiko kyse rytmihäiriöistä. Kerran sitä kyselinkin, mutta sitten hiukan kuunneltuaan lääkäri tuli siihen tulokseen, ettei EKG eli elektrokardiografia ole tarpeellinen.
Kun olin yksityissairaalassa lonkkaleikkauksessa 4 vuotta sitten, rytmihäiriö huomattiin leikkausta aina edeltävässä EKG:ssä, mutta sitä ei pidetty vaarallisena.
En tiedä rytmihäiriöistä paljoakaan, mutta ainakin eteisvärinä voi olla vaarallinenkin, koska silloin sydämen eteiset voivat kerätä hyytyneen veren muodostamia tulppia, jotka sitten voivat aiheuttaa vaikkapa moni- (multi-) infarktin aivoissa.
Olisikohan sittenkin kyse eteisvärinästä, flimmeristä, en tiedä.
Jos siis Satu* alkaa harventamaan tekstejään täällä, voipi olla odottamaton äkkipysäys, jolla on tuollainen synty. Elämänhalu on kuitenkin voimakas ja toive selviytymisestä maallisen retken loppuun saakka on myös suurta!
Onhan täällä niin paljon kaikkea ihanaa, Jumalalle kiitos elämästä!
:)Minäkin ajattelen omalla tavallani, ihmettelenkin.
Miksi Pyhä ja vanhurskas Jumala jakaa hyväänsä eri henkilöille niin suurta epäoikeudenmukaisuutta osoittaen.
Itse elän kuin kostossa, joka on itse ansaittu edellisessä elämässä.
Pitäisikö vammaisen ihmisen kiittää osastaan niinkuin kristillinen usko vaatii. Vaatiiko Jumalakin tuota??- puplikaani
Oletko nyt alkanut uskoa Jumalaan!???
puplikaani kirjoitti:
Oletko nyt alkanut uskoa Jumalaan!???
En! Mistä niin päättelet? Minulla on esi-isäini usko, usko johonkin suurempaan, jota kutsun Luojaksi.
Luoja on ympärillämme, kauneuksineen, rumuuksineen ja puutteineenkin. Jumala on ihmisen luoma ja asetettu kaiken yläpuolelle, ei vasemmalle eikä oikealle.
Kertokaa minullekin omin sanoin, minkälainen on se ainut, suurin ja paras!
- Tiedoton Satu*
Koen kiitollisuuden itsestään sielusta saakka kumpuavana tunteena, ei minään vaatimuksena tai pakkona.
Ajattelen, ettei Luoja tarvitse tai vaadi luoduiltaan sitä.
Agnostikkona en osaa vastata näihin kysymyksiin, koska en tiedä.
Alituiseenhan voimme kysyä, miksi Jumala sallii pahan.
Eipä siihen vastausta ole. Ihminen on sekä biologinen, että henkinen kokonaisuus, joista henki tai sielu on minusta tärkeämpi.
Täyden järjen saanut vammainenkin joutuu protestoimaan kohtaloaan, ja kysymään Luojaltaan: miksi? Siihen on vain yksi vastaus.
Joko kiroaa kohtalonsa, - tai elää ja kehittyy niillä ehdoilla mihin kohtalo on määrännyt.
Kiitollinen olen siitä, että Ruuneperi on täällä jakanut avoimesti ajatuksiaan, saaden monesti ajattelemaan syvemmin asioita, ei aina niin itsestään selvinä. Ehkä juuri tuon vammaisuuden myötä, on se osa kehittynyt.
Jokaisella meillä on varmasti tarkoituksemme täällä maan päällä!- *Kukkahame*
Täydellistä ihmistä ei kai olekaan, ulkoinen olemus saattaa olla silmiä hivelevä toiselle kun taas joku ei kiinnitä mitään huomiota sellaiseen.
Tärkein ihmisessä on hänen sisäinen olemus, ja vielä hyvillä puhelahjoilla varustettu, ulkoinen vamma tai täydellisyys on vain jonkinlainen jokaisella.
Olen joskus maininnut anoppini siskon, häntä parempaa ihmistä en ole tavannut.
Hän oli 2,5v ollut liikuntakyvytön pahan nivelreuman runtelema, kasvukehitys loppunut hänen jäsenensä olivat hennot ja voimattomat, kaikenlaisten apuvälineiden varassa tuli ehkä tunnin yksin toimeen.
Puhe oli selvää vaikka vaikeaa tuottaa, oli sydämellinen, avoin seuraihminen, enkä koskaan huomannut hänessä katkeruutta enkä muutakaan heikkoutta.
Todella kauniit muistot hänestä elää meillä kaikilla hänestä.
Hän halusi tavata serkkuni ja heilläpä olikin paljon keskusteltavaa, puhelimitse jatkoivat tavattuaan, väittelivät ja nauroivat, serkkuni on pappi ja puhetyöläinen oli valmis aina uusiin kontakteihin.
Oma kroppani on kohtalaisessa kunnossa, isot leikkaukset ja ikään nähden vaurioitunut, pää kulkee mukana, kiitos kysymästä.
Voi että, oliko sillä Influenssarokotteella näin virkistävä vaikutus? - Luojan läsnäolo
on tunne, ei tieto.
He, joiden mielestä uskonnon avulla he tietävät totuuden Jumalasta, voisivat ehkä tarkemmin tutkailla tuntojaan.
Onhan ihmisiä elänyt maapallolla kauan.
Tuo 2011 vuotta ei ole koko ihmiskunnan aika, paljon kauempaa olemme peräisin.
En usko, että olisimme nyt jotenkin parempia kuin esihistorialliset esi-isämme ja -äitimme olivat.
Tuskinpa tiedämme totuuden tai totuudet.
Tekninen kehitys on ollut suuri varsinkin viime vuosisadalla, mutta ei se merkitse mitään. - Tosiasioita:
25 000 - 250 000 vuotta on karkeasti ottaen ihmiskunnan ikä.
Siis 2000 vuotta on vain silmänräpäys sen rinnalla.
Viimeinen vuosituhat oli sotien aikaa: V. 1155 alkoivat ruotsalaiset hyökätä Suomeen tuomalla kristinuskon.
Silloin suomalaisten oma usko Luoja-jumalaan piti jättää tappamisen uhalla. Suomi joutui Ruotsin alistamaksi
kolmella sodalla, pala kerrallaan.
654 vuotta suomalaiset olivat ruotsalaisten alla, eli vv. 1155 - 1809,
ja sitten venäläisten alla 108 vuotta, eli vv. 1809 - 1917.
Itsenäisyyden aika alkoi 1917, kaksi sotaa sinä aikana.
Ensin sisällissota vv. 1917- 1918.
Sitten raskas puolustautumissota Neuvostoliittoa vastaan vv. 1939 - 1945.
Sotakorvauksien maksaminen (maailman ainoa maa, joka vielä senkin teki!) alkoi sitten sodan jälkeen ja kesti useita vuosia. - MMXI23
Eiväthän ruotsalaiset voineet hyökätä Suomeen, Suomea ei vielä oikeasti ollut olimme Ruotsin vallan alla olimme ruotsalaisia.
"Historiaa edeltävää aikaa nimitetään Suomen esihistoriaksi. Vaihtelevan kokoinen osa nykyisen Suomen valtion alueesta oli keskiajalta Suomen sotaan asti osa Ruotsin valtakuntaa. Vuosina 1809–1917 Suomi kuului puolestaan Venäjän keisarin alaisuuteen autonomisena suuriruhtinaskuntana. Itsenäisen Suomen valtion historia alkaa vuodesta 1917."
Olemme itsenäistyneet Venäjän vallasta 1917.12.06.
28. tammikuuta 1918 alkoi sisällissota, joka päättyi Saksan tukemien valkoisten voittoon bolševikkien tukemia punaisia vastaan. Samana vuonna vapaaehtoiset tekivät joitakin aseellisia retkiä Neuvosto-Venäjälle muun muassa Aunukseen, Vienaan ja myös Viroon. Rauha Neuvosto-Venäjän kanssa solmittiin Tartossa 14. marraskuuta 1920. Toisessa maailmansodassa Suomi taisteli Neuvostoliittoa vastaan talvisodassa 1939–1940 ja jatkosodassa 1941–1944. Aselevon jälkeen 4. syyskuuta 1944 aseet jouduttiin kääntämään Neuvostoliiton vaatimuksesta Saksaa vastaan Lapin sodassa 1944–1945.[7]
Siis ei ruotsalaiset ole hyökänneet, vaan VENÄLÄISET, höyryä jossain muualla.- ÄLÄ valehtele!
Ikävää, että tuollaisia tosiasioiden vääristelijöitä on palstalla.
Wikipediassa on ruotsalaisia vääristelijöitä. Kuka tahansa voi sinne mennä kirjoittamaan "artikkelin".
Ja tietenkin omaksi hyväkseen!
Ruotsihan ei EMU:ssakaan ole, eikä joudu maksamaan!
Toivootaas, että Suomi maksaa, ja hyötyy siitä!
- kerrataampa vielä
-sisäinen kauneus on tärkeämpää kuin ulkoinen
-asenne ratkaisee
-ihminen on kokonaisuus
-kukaan ei ole täydellinen- Kerrataanpa-
sanassa ei ole m-kirjainta!
Kerrataanpa- kirjoitti:
sanassa ei ole m-kirjainta!
Käsitteeseen ikuinen elämä löytyy luonnossa yksi tunnettu eläinlaji, jolla on ikuinen elämä.
Kysymyksessä on polyyppilaji Turritopsis nuteicula joka kehittyy meduusaksi. Medusa tulee hedelmälliseksi muutamassa viikossa, jonka jälkeen sen solut muuttuvat jälleen polyypeiksi.
Tämä kiertokulku jatkuu ikuisesti, jos ei medusa kuole johonkin vahigoittumiseen.
Tieteessä ollaankin kiinnostuneita tutkimaan. mikä saa medusan palaamaan polyyppivaiheeseen ja alkamaan alusta?
Jos saisimme solumme noin käyttäytymään olisimme ikuisia,
tai edes tärkeimmät aivosolumme!
- Nea*
Terveys on tärkeä asia, mutta monet huomaa sen vasta kun se rupeaa reistailemaan.
Usein vaadimme itseltämme samoja suorituksia kuin nuorena.
Kaikki kävelymatkatkin ei voi olla enää 10 kilsaa,eikä muut urheilusuoritukset
5-8 tuntisia.
Lepotauot ovat plussaa.
Kohtuus kaikessa! - ullamirjami****
Kun kävin rokotuksella (lunssa vastaan) samalla tilasin sen vuositarkastuksen , sen otan joka vuosi.
On siinä ihmettelemistä lääkärillä , joka vuosi patistaa sanomaan mitä lääkkeitä nautin. Kun en nauti mitään lääkettä.
Ehkä juuri siksi , kun en ota varmuudenvuoksi lääkkeitä pysynkin terveenä.
Pelkkä 'äydellinen Verikoe antaa taas vuodeksi eteenpäin varmuuden että olen elänyt terveellistä elämää ---kaikkea kohtuudella --siinä minun
elämänohjeeni on ollut .
Ja itsensä seuraaminen . Ei kukaan toinen tiedä minusta enempää kun minä itse
Ehkä juuri 10v sitten ,kun tunsin että jotain on hullusti , ---huomasin itse pyytää lisä tarkastukseen jossa sitten löydettiinkin alussa oleva Syöpä - -Sai rutkasti lisäaikaa .
Ja omasta pyynnöstäni ,pääsin tarkastukseen.
½ vuotta olin syönyt Antipiottia --josta ei ollut muutakuin harmia.
!0 vuotta oli kontrollitarkastukset ,jotka on jo muutamanvuoden lopetettu.
Lääkäri sanoi , että se syöpä on todettu Työstä johtuvaksi .
mutta mitään korvauksia en hakenut . Eikä sekään harmita . olenhan nyt terve.
. - Nea*
Toivotaan,että pysytään kaikin terveenä ja sinä Satu kirjoittelet kauan vielä niitä asiarikkaita,hyviä textejä täällä!
- Satu*
Olen aina joskus pannut merkille hyviä viestejäsi täällä, Nea*,
ja joskus vastannutkin sinulle, kiitos lämpimistä sanoistasi. Kirjoittelehan usein sinäkin, aina avaan mielelläni sinun viestisi! - Satu*
P.S. Olin mukana kun eräs isä halusi uhrata kaksi tuntia isänpäivästään vaihtaakseen talvirenkaat autooni.
Estelin kyllä.
Sitten vielä ne ilmanpaineiden tarkistukset, ja auto halliinsa!
Lapset olivat sen ajan skeittipuistossa. :) Voihan sitä ihmistäkin ehkä sanoa kortteeriksi, kyllähän me tunnemme, että henki pihisee, joten kai kroppamme on sitten henkemme koti, Ennen kortteeriksi sanottiin tilapäistä asuntoa tai jos joku tuli ja kysyi saisiko kortteeria, eli yösijaa.
En oikein tiedä miten tuo yläkerran "Risto" jakaa noita palvelujaan niin eritasoisesti. Kaikkihan me kuolemme kuitenkin, mutta matkanvarella kaikki saamme erilaisen palvelun tai kohtelun. Ikäänkuin saisimme rankaistuksen etukäteen, oikeusvaltiokin on parempi kuin saamme tuomion tekojen mukaan.
Mailmassa on 7 miljaardia ihmistä, eikä taida kukaan saada samanlaista kohtelua.
En voi uskoa sellaiseen Jumalaan.
Kyllä minä olisin jo ajat sitten kuollut jos ei olisi hyviä lääkäreitä ja lääkkeitä, nyt ikäihmisestä itsestään riippuu paljon miten kuntoaan pitää yllä, ei saa antaa periksi.
Vaatimattomasti Late.- emma luuvalo
Mihinkäs unohdit että
kehoissamme on myös sähkö,
ynnä monta sähköistä toimintaa
- sydämessä
-aivoissa
-hermostossa jne.
Maapallo on suuri sähkövarasto, me kaikki ollaan pieniä sähköyksikköjä kaikki.
Jollain niksipalstalla kolotuksiin ja suonenvetoihin esm jaloissa auttaa 5 sentin kolikot sukkiin laitettuna --- kuin joku maadoitus haittasähkölle. Onkohan?
Maapallo, luonto ja ihminen --- kaikki hienoja tutkimuskohteita. Ihmeitä täynnä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262886Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee252058Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1121568- 761329
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71288Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381196- 641036
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10954Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70911- 102892