Vapaa kuvaus

Rauhallinen, asia-asioissa asiallinen, mutta silmäkulmasta löytyy kyllä pilkettäkin, vaimon väittämän mukaan tarpeen vaatiessa huonokuuloinen ja itsepäinen. Nuorempana harrastin aktiivisesti ja jopa tuloksellisesti eri urheilulajeja. Nykyisin muut urheilevat puolestani, ja osallistun telkkarin edessä sohvalla kerien tai venyen. Muut harrastukset:lukeminen, matkailu, tiskaaminen ja kokkaus. Vaimon lisäksi tärkeimmät ihmiset: lapset ja lapsenlapset. Suosikkibändit/artistit: Ruotukaveri Reijo Kallio Lempikirjat: kaikkiruokainen, luen paljon Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Uutiset urheilu Saksalaiset dekkarit Parhaat matkakohteet: Kiinanmuuri Ruoka & juoma: Lasange lihapullat, kun itse teen Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Kotihommat riittää Ase tai siviilipalvelus: Lääkintäkorpraali Santahamina Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset ry. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

17

Kommenttia

2542

1. Päivä on mitä parhain ulkoilun kannalta, tulin juuri pikku lenkiltäni, ei niin kovin pitkä, mutta kuitenkin enemmän kuin kaksi askelta.

Eilen minäkin ostin kanervia ja vein oman ja siippani vanhempien haudoille muutaman kukan, tosiaan täytyy vielä käydä sepänmetsässä hakemassa havuja ympärille.
    Minä jonkunverran käytän facebookkia, mutta sinne ei aina ole helppo päästä, on siellä muutama tuttu joka tänne pirttiinkin kiejoittelee. Aina joskus muutama rivi tulee vaihdeltua.
    Tuosta julkisuudesta ei nyt niin paljon kannata välittää, noita jotka tuntee on joka päivä entistä vähemmän, harva se enään jaksaa tällaisesta vanhasta ukosta välittää, mutta on kyllä hauska tavata joskus joku vuosien takaa ja siinä voi mennä pidempikin aika kerralla.

Tapasin siellä kuntoutuksesa erään rouvan jonka sukunimi tuntui tutulta, oli jonkinlaisen halvauksen saanut keväällä, enää ei puhe ja muisti ihan pelannut.
    Sillä oli muistivihko johon oli itse tai hänen miehensä kirjoitellut tärkeimpiä asioitaan, sieltä löytyi myös miehen nimi joka olikin minulle tuttu.
    Joka päivä me keskustelimme ja hän oli iloinen kun joku yritti hänen kanssaan puhua. Vaikka keskustelu oli vajavaista kuitenkin tulimme jotenkin ymmärretyiksi.
    Kumpikin olimme alkuperäisiä paikkakuntalaisia, siitä tuo miehenkin tuntemiseni johtui.

Tänään taas pitäisi syödä eilistä, ehkä joku lisäke tarvii tehdä, tuntuu muuton liian yksipuoliselta.

Joten eiköhän tämä tälläkertaa, ter:Late
  2. Ihan hullunrohkea.
  3. Joskus muinoin radiossa työmiehen tunnin juontaja sanoi, hyvät työmihet ja ahkerat naiset.
    Kun tässä seuraa näitä pirtin naiskirjoittajia niin ei voi muuta sanoa kuin ahkeria ovat ja osaavia.
    Meitä miehiä täällä harvemmpi joukko, mutta uskon, että hekin ovat osaavia, nykyään eläkeläismiehetkin tekevät monenlaisia kotitöitä, käyvät kerhoissa ja harrastuksissa. Yleensähän eläkeläkeläisten sanotaan olevan kiireellisiä.
    Eläkeläiskerhomme aloitti kokoontumisemsa viikko sitten, mutta olin siellä kuntotesteissä joten jäi väliin, no nyt tuli aloitus meillekkin.

Aloittelin lenkkeilyn eilen ja hyvin meni, tänään jäi sekin tekemäti, kun pääsimme pihalle, alkoi oikea kunnon sade ja piti palata lähtöpaikkaan.
    No huomenna on päivä uus ja eiköhän joku rakonen päivästä löydy lenkkeilyllekin.
    Huomenna on taas helpompaa, ei tarvitse tehdä ruokaa, syödään vain eilistä.

Vesijumppapaikkakin on tiedossa joten sekin alkaa lähiaikoina.
    Siellä kuntoutuskeskuksessa tuli iltaisin luettua kolme kirjaa, pari dekkaria ja lopuksi Clare Francoisin Yötaivas, huomasin vasta kirjan loppupuolella, että siinä olikin myös toinen osa, no ei hätää, hain eilen kirjastosta kyseisen osan ja jatkoin sitä heti illalla. Kirja kertoo miten eri ihmiset selvisivät ja mitä tekivät Saksassa, miehitetyssä Ranskassa ja Puolassa, sekä sotaa käyvässä Englannissa, no kirjahan on vielä kesken, sittenhän sen tietää kun saa luettua loppuun,mielenkiintoinen kirja kuitenkin.

Taisi tulla höpistyä tyhjänpäiväistä, joten Late lopettaa tähän.