Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

858

Kommenttia

9633

  1. Tottakai älykäs ihminen vaikuttaa vähemmän älykkään mielestä oudolta... Ja niitähän nuo nerot ovatkin, kömpelöitä arkipäivän rutiineissa, huonoja ihmissuhteissa ja muuta, mutta tilanne on toinen, kun he pääsevät hyödyntämään sitä kapea-alaista erityisosaamisaluettaan. Savant-ilmiö on ko. ilmiön ääritapaus. http://fi.wikipedia.org/wiki/Savant

    Lisäksi monet nerot omasivat/omaavat eriskummallisia taipumuksia. Wikipediassa teslasta; "Teslan sanotaan kärsineen pakko-oireisesta häiriöstä ja pakkomielteistä. Hän ei mennyt koskaan naimisiin eikä hänellä ollut jälkeläisiä. Teslalla oli hiuksiin, persikoihin ja bakteereihin kohdistuneita fobioita sekä puhtauteen ja numeroon kolme liittyviä pakkomielteitä. Elämänsä loppupuolella hän vietti mielellään aikaa kyyhkysten kanssa." Aikoja sitte tieteen kuvalehdessä oli aiheesta artikkeli, jossa kerrottiin teslan lisäksi monien muiden nerojen henkisistä ongelmista.

    Autuaan tietämätön, kuinka osuva tuo sanonta onkaan... Tieto kun lisää tuskaa.
  2. kun kreatonistit pääsevät vauhtiin evoluutioteorian kumoamisessa, ei yhtää haittaa, vaikka sen kumoamislogiikan mukaan olisi 1+1=3.5.... Eli jos elän kävelee kuin ankka, ääntelee kuin ankka, käyttäytyy kuin ankka, ja fysiologia on kuin ankalla, niin silti eläin ei ole ankka, jos ankka olisi uskon periaatteiden vastainen eläin. Ja tää esimerkki oli vertauskuvallinen, koska niitähän uskonnolliset piirit rakastavat.

    Eikös olekkin erikummalliste jos tieteissä on näkemyseroja yksityiskohdissa, toiset tutkiat pitävät toisten työtä huuhaana, joista osa sitä onkin, mutta suurin osa ei ole.Olisiko kyseessä ammattiylpeys, omiin näkemyksiin, toimintametodeihin luottamista, tutkimustyön itsekritiikki. Onko discovery-instituutin "tutkimus työssä" vastaavia ilmiöitä havaittavissa? Kiistelevätkö ID tutkiat näkemystensä yksityiskohdista? Missä arkipäivän työssä on havaitavissa ID.n sovelluksia?

    Merkittävä osa fossiileista on vielä maaperässä. Mitä sieltä vielä löytyykään.. Archaeopteryx, niin... Siis siitä kiistellään,etä onko ko. esilintu dinosauruksen ja linnun välimuoto? Mikä on se vaihtoehtoinen teoria? Nykytiedon mukaan linnut kehtittyivät jurakauden loppuvaiheessa. Eli dinosaurukset elivät lintujen kanssa rinnakkain huomattavan pitkän ajanjakson. Dinosaurusten lajikirjo oli erittäin laaja, monentyyppisiä sopeutumia, lajiutumia. Jos lajista muodostuu osapopulatio, kuoleeko se pääpopulaaatio automaattiseti sukupuuttoon? Voikä tästä valtalajista lajiutua useampia kuin yksi laji? Voivatko lajit sekoittua? onko se sitten sitä superevoluutiota, jos lajit sekoittuvat, sillä silloinhan syntyy yksilö, jolla on poikeuksellisia ominaisuuksia..

    Uuden lajityypin kannan kasvu ja geneettisen informaation kasvaminen vaatii 10 miljoonia vuosia, sekä erityisen olosuhteet, on syytä olettaa että populaation elinpaikka on hyvin eristyksissä oleva paikka. Siihen lisätään eroosio, luonnon katastrofit, laattatektoniikka, jääkaudet, ihmisen rakennustyömaat, joten ei liene mikään ihme että tutkimustyö aikaansaa kiisteltyjä näkemyksiä.

    http://www.hytti.uku.fi/~hronkko/linnut.htm
  3. Tuotako tarkoitat?

    parit wikilinkit:
    http://fi.wikipedia.org/wiki/SETI
    http://fi.wikipedia.org/wiki/Draken_yhtälö

    "1990-luvun alussa NASAlla oli SETI-hanke, jossa muun muassa Arecibon radioteleskoopilla pyrittiin mittaamaan radiosignaaleja älyllisten viestien löytämiseksi." SETI projektin suurin saavutus on kotikoneiden joutoajan hyväksikäyttävän järjestelmän kehittäminen, SETI@home projektistahan on kehkeytynyt BOINC projekti jossa koneensa laskentatehoa voi lahjoittaa yleishyödylliseen käyttöön. Mistäs sinä sen tiät että jos vaikka huomenna löytyisikin SETI.llä signaali tuolta jostain.. Lisäksi jostain ihmeen syystä pitäisi vieraan kehittyneen yhteisön omata samankaltaista teknologiaa kuin ihmiset maapallolla. Ja jos eksoelämä ei olekkaan vielä kykeneväinen lähettämään radioaaltoja ulkoavaruuteen? Mikä on älykkään, kehittyneen elämän määritelmä? Oliko maapallolla älykästä elämää ennenkuin hertz kehitti radioallot, jotka perustuivat sähkömagneettisen alltoliikkeen teoriaan, jonka esitti Maxwell 15 vuotta aikaisemmin.

    Mutta mistälähtien tosimaailman realiteetit ovat haitanneet uskon hurmosta...