Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
j.pellervoinen
j.pellervoinen
j.pellervoinen
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
274
Kommenttia
1718
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
harjoitus tekee mestarin.
Kerralla, siis yhdellä kurssillakaan, ei voi oppia kuin alkeet.
Sitten on näitä ystävällisiä ja ilmaisia nettineuvojia.
Itse olen usein saanut apua esim. AfetrDawn.com kavereilta ja onhan niitä muitakin helppipaikkoja.
Aluksi täytyy tietysti oppia sen verran, että osaa kysyä oikein.
Pelkkä apua tai help ei taida riittää.
22.10.2008 23:29
On ilo vanhoilla päivillä kuula nuo totuudet.
Kaikkien, siis naistenkin, pitäisi älytä, että alistetulla ja nöyryytetyllä miehellä ei ole käyttöarvoa.
22.10.2008 23:17
vähän arvoituksellinen.
Mikä ihmeen paikka?
Totta kuitenkin joka sana.
Tosin ilmaiset uinnit kuntosalit ovat vain 70+
kansalaisille, mutta niitähän me ollaan.
Eri arvoisia ovat kuntien tarjonnat asukkailleen.
Uskon, että tuollaiset edut tuottavat ennemminkin, kuin kuluttavat kunnan varoja.
Käytin muuten tänäänkin noita ilmaisia pyöräteitä ja uimahallia hyväkseni. Tosin kävin kyllä vähän naapurinkin puolella, mutta silläkään pyöräteiden käytöstä velotettu.
Siis, mikä ihmeen kaupunki?
Enkä usko sen olevan ainoa laatuaan Suomessa.
22.10.2008 18:27
klassinen musiikki päivittäin.
Itse en ole sen sieluun sen enempää paneutunut, mutta pidän siitä.
On selvä, että jotkut kappaleet ja säveltäjät ovat enemmän suosiossa kuin muut.
Stressaavaa sen soittaminen varmaan on, sillä sitähän soitetaan tiukasti nuottien mukaan, vaikka sitten soittajana olisi velmuileva Kuusiston Pekka.
22.10.2008 10:48
sinä tuplavahinko olet taas mennyt puhumaan?
Katicat2 on kuitenkin oikeassa, ainakin ryppyjen lukuisuuden suhteen.
22.10.2008 10:33
Meillä on ilmaiset uimahallit ja kuntosalit.
Meillä on ilmaiset pyörätiet ja kuntoradat.
Radiotakin saan kuunnella ilmaiseksi.
Tv:tä saan katsella noin 1C tuntimaksulla ympäri vuoden.
Kaikenlaisia kerhoja on, kun vain kerkiäisin mennä.
Sitten on vielä noita "kun lupasin hoitaa asioita", joista työelämässä olevat velottaa, mutta eläkeläinen saa tehdä ihan ilmaiseksi.
Niin että kyllä ilmaisia harrastuksia riittää, kun vain olisi aikaa enemmän.
22.10.2008 10:22
Nyt vaan Neuvostoliiton sijaan on Venäjä tiukilla, ei poliittisesti mutta taloudellisesti.
Vaikka moni saattaa aivastaa seuraavasta, niin toivottavasti öljyn hinta ei enää halpene, sillä silloin Venäjän taalous voi romahtaa ja meille koituu siitä taas mittavat taloudelliset ongelmat.
Ruplan devalvointikaan ei kai ole enää kaukana.
21.10.2008 12:47
Kun pankeilla menee hyvin, vaikka laittominkin konstein, jaetaan johtajille optiota.
Kun sitten töppäykset tulevat ilmi ja ruvetaan etsimään maksumiehiä, niin pankinjohtajat pääsevät ennenaikaiselle eläkkeelle ja kansan karttuisa käsi maksaa viulut.
21.10.2008 09:49
Mutta Sinä et varmaan olekaan vanha, ruma ja inhottavan näköinen äijänkääkkä.
Äijänkääkkä, jonka koko olemus jo kertoo nuorelle ihmiselle, että tuolla ei voi enää kaikki olla kotona ja joka tarvitsee tehokkaampaa opastusta, kun sitä ei voi oikein poiskaan häätää.
21.10.2008 09:34
Menin äänestämään, siis ennakkoon.
Äänestyshuone oli tyhjä äänestäjistä.
Kolme pöydän takana istuvaa virkailijaa tuijotti vanhaa miestä, joka köpötteli sisään.
Innokas nuori nainen ryntäsi eteeni ja huusi kasvojeni läheltä.
Oletteko tullut äänestämään?
Onko teillä henkilöllisyystodistusta mukana?
Hyvä. menkää tämän äänestyslipun kanssa tuonne äänestyskopiin jne..
Ilmeiseti työn opastuksessa oli tähdennetty, että vanhoille täytyy puhua kovaa ja selkeästi.
Melkein tuli armeijan ensimmäinen päivä mieleen.
Kun siten tulin sieltä salaisesta huoneesta taitetun paperini kanssa ulos, jatkui sama selväkielinen opastaminen, nyt nuoren miehen voimin.
Ei saa näyttää minulle sitä numeroa jne.
Ihan kuin olisin ollut eka kertaa äänestämässä.
No, äänestetty kuitenkin on ja siitä on hyvä mieli.
20.10.2008 17:01
luultiin saatavan apua luokkien toimintaan, mutta ongelmana on, etteivät häiriköiden vanhemmat "kerkiä" kokouksiin.
He soittelevat opettajille kotiin ja häiriköivät jopa opettajillekin kuuluvaa kotirauhaa.
20.10.2008 08:49
Kun kasvattajalta (opettajalta) viedään auktoriteetti, niin vaikeuksia tulee.
Jos opettaja poikkeaa kodin kasvatusmetodista, niin lapsen äiti tai isä puuttuu asiaan.
Jos opettajalla on parikymmentä oppilasta ja jokaista pitäisi kasvattaa hänen oman kotinsa kasvatustapojen mukaan, niin eihän siitä mitään tulee.
Pitäisi hyväksyä koulun kasvatusoppi ja kuri kouluaikana. Siihen ei lapsen vanhemmat saisi puuttua.
Kotona lapset olkoon niin kurittomia, kuin vanhemmat haluava.
Muistan oman lapsuuteni ajalta, että eniten arvostettiin niitä opettajia, jotka luokissaan kurin ja järjestyksen pitivät.
Lapsikin kaipaa työrauhaa.
Kunnalisvaalien allakin asiasta kannattaa keskustella, mutta ongelma taitaa olla valtakunnallinen.
19.10.2008 21:25
susmorsiamella paha olla?
19.10.2008 21:01
että joitakin asioita ei näköjään voida opettaa.
Ne vaan täytyy oppia kantapäänkautta.
19.10.2008 20:59
Kun minulle soitetaan, niin alan juttelemaan ja kyselemään myyjältä kaikenlaisia asioita, mistä soitat, millainen ilma siellä on, oletko jo käynyt lenkillä jne.
Kun hän kysyy ostanko, sanon, en tietenkään.
Jostain syystä puhelut ovat loppuneet lähes kokonaan.
Suorastaan kaipaan niitä.
18.10.2008 09:16
Juristit aloittivat veronkierron perustamalla yrityksiä, joiden optioilla maksavat palkkansa.
Nyt ei saada terveyskeskuksiin lääkäreitä, koska he saavat pienemmän verotuksen kautta parempaa tuloa yksityisiltä lääkäriasemilta.
Meneekö oikein?
18.10.2008 09:07
Kun sitä vaan jaksaisi aina uskoa, että toinen ei sanoillaan tarkoita pahaa, mutta väärinymmärrys on vain niin helppoa.
Olen itsestäni havainut, että kun sanon jotain ja toinen (usein läheinen) suuttuu tai luokkaantuun ja kun sitten keskustelun jälkeen saan tietooni, miten toinen käsitti minun sanomani, niin itseänikin naurattaa.
Ehkä sitä vanhempana ajattelee eritavalla kuin puhuu ja sitten seuraa noita sotkuja.
16.10.2008 23:20
Joskus kun oikein masentaa, niin haluaisin ruveta erakoksi.
Muuttaisin johonkin korpimajaan ja siellä eläisin.
Enkä antaisi kellekään puhelimen numeroa.
Olisin vaan ja kärvistelisin.
Sitten istun ja annan kohtauksen mennä ohitse.
Miksi minä niin tekisin?
Jospa kukaan ei tulisikaan minua anelemaan takaisin?
Ei, parempi konsti on tarttua kännykkään tai puhelimeen ja soittaa niille, joiden haluaisin soittavan minulle.
Kyllä joku varmasti antaa minun ymmärtää olevansa ilahtunut soitostani.
Hei minä voisin tulla Sinun luoksesi kahville. Minä tuon pullat tullessani, vai tuletko Sinä tänne?
Jotain tällaista minä joskus mietin.
16.10.2008 11:11
Yöllä herään joskus, eikä uni tule vaikka kuinka toivoo.
Kielikasetti höpöttämään ja kuulokkeet korville.
Aamulla kun herään, hyvin nukutun yön jälkeen, huomaa kasetinkin olevan lopussa ja korva on vähän hellä, kun kuuloke on painanut.
16.10.2008 10:50
poliitikot harrastavat suojaustoimintaa:
Suojaa Sinä minun selusta, niin minä suojaan Sinun selustan.
Näin kännyköiden aikaan ei tarvitse istua edes saunassa.
15.10.2008 17:40
53 / 86