Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ja1978
profiilit
ja1978
ja1978
Vapaa kuvaus
Aloituksia
5
Kommenttia
1995
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ainakin nämä:
http://www.kirpputorivirta.fi/
http://www.waudeshop.fi/
05.11.2012 22:53
Eihän pelkkä iso moottori sitä vauhtia muutenkaan tee, jos välitykset on niin tiheät, että huippunopeus jää kuitenkin kahdensadan paikkeille.
Jos iso moottori ei kierrä sen enempää kuin pienikään, ei lisäänny mikään muu kuin kiihtyvyys. Ja ajettavuus saattaa vain huonontua kun kone on painavampi.
05.11.2012 03:19
Mutta: Jos mopon ohi ei pääse heti kun joku tulee vastaan, ei autoilijan tarvitse hidastaa kuuttakymppiä kulkevan mopon perässä 45 km/h nopeuteen, vaan ainoastaan 60 km/h nopeuteen.
Raskaalla ajoneuvolla kestää jonkin aikaa kiihdyttää se takaisin kahdeksaankymppiin 45-nopeudesta. Kuudestakympistä kiihdyttäminen on helpompaa.
Ja tuo ei pidä paikkaansa, ettei vanhoilla mopoilla voi ajaa kovaa: Minun pappikseni kulki kahdeksaakymppiä aikoinaan ja se oli siinä nopeudessa vain vakaampi kuin vakionopeudessa, kun ilmanvastus kasvoi. Tietysti tosin kuski oli alle 60-kiloinen.
Sitä en tiedä, onko mopo painavan kuljettajan alla hutera kun itse olen yhä kevyt.
Kokemukseni mukaan esim. vanhan japanilaisen pikkuauton (saa ajaa laillisesti 120 km/h) ajettavuus alkaa loppua suunnilleen samoissa nopeuksissa kuin vanhan moponkin.
25.10.2012 20:14
Erittäin käyttökelpoinen uudistus. Jo 55km/h olisi myös paljon parempi kuin 45.
Jos ei muuten, niin ainakin aikuiselle B-kortilliselle pitäisi sallia 60 km/h. Ja tietenkin mopot sitten pois pyöräteiltä. Minusta ne eivät sinne muutenkaan kuulu. Mopo on enemmän moottoripyörä kuin polkupyörä.
Kaikki mopoilijat eivät ole 15-vuoiaita, joten on väärin ettei aikuinenkaan saa ajaa lujempaa.
Ja sitten tekninen esimerkki: kun minun pappatunturini huippunopeus on 40 km/h, se on käyttökelvoton: kone huutaa hirveillä kierroksilla ja koko mopo tärisee sietämättömästi.
Kun taas laitan sellaisen välityksen, etä huippu on jotain 50-55 km/h, muuttuu se aivan toisenlaiseksi. Ei huuda enää kaikkein korkeimmila kierroksilla ja tärinääkin on vähemmän. Pystyy ajamaan.
Tämä ongelma nyt olisi tietysti vältetty silläkin, että moottorit olisi suunniteltu niin, etteivät olisi niin korkeakierroksisia.
Ei mopolla voi ajaa jos sen kone huutaa 40 km/h nopeudessa 7000 kierrosta. Joku 4000-5000 olisi siedettävä lukema.
25.10.2012 19:56
Ei tarvitse tehdä mitään väärin. Puhalluttamisenkin takia pysäytetään.
Ja se, että ajaa yli 20 vuotta vanhalla autolla, tuntuu joskus myös riittävän pysäyttämisen syyksi.
25.10.2012 19:38
Paras lahja, jonka voi omille lapsilleen antaa, on olla tekemättä niitä ollenkaan tähän maailmaan.
18.10.2012 20:36
Kyllä niitä treffipalstoilla tuntuu jonkin verran olevan.
Eri asia on sitten se, kuka niille ylipäänsä kelpaa. Vaikeaa on. Ja tietysti vastaavia miehiä on aina paljon enemmän kuin naisia.
Minäkin haluaisin sellaisen naisen joka ei halua lapsia, mutta olen pudonnut yhteiskunnassa siihen luokkaan etten voi saada naista. Enkä ole muutenkaan kiinnostava enkä sosiaalinen.
18.10.2012 00:50
Nimenomaan poikalasten syntyvyyttä pitäisi rajoittaa.
Kiinassa ne hullut tekevät päinvastoin. Abortoivat tyttöjä, vaikka nimenomaan poikia pitäisi abortoida.
18.10.2012 00:33
Huumorintajua löytyy vähäpätöisempiin asioihin, mutta jos autoa haukutaan, se on aina sen verran vakavan luokan juttu, että siihen pitää suhtautua tarpeellisella vakavuudella.
16.10.2012 18:47
Tuon paskan vuoksi ainakaan vm. 2000 uudempaa autoa ei voi milloinkaan omistaa.
15.10.2012 03:39
Jos mopoja pitäisi ruveta katsastamaan, pitäisi sitten saatana saada myös bonukset vakuutuksiin ja liikennekäytöstäpoisto kuten autolle.
Mopon kohdalla on älytöntä että siitä joutuu maksamaan vakuutusta silloinkin kun ei aja.
15.10.2012 03:36
Liimalasi taitaa olla oikeastaan aika paska keksintö.
Varsinkin 2000-luvun autoissa on "lasi pitää vaihtaa"-kommentti monasti myynti-ilmoituksessakin.
Onkohan korin jäykkyyttä laitettu liikaa lasin varaan?
14.10.2012 21:59
Kaltaisesi idiootit kerta toisensa jälkeen muistuttavat siitä, että näihin typeriin viestiketjuihin ei kannata kirjoittaa mitään järkevää.
14.10.2012 21:17
Marinan suosio on yksi 70-luvun käsittämättömiä asioita.
Esim. Suomessa 1973: Marinaa myytiin 3000 kpl, kun taas Sunbeam Avengeria, joka oli ehkä bensankulutusta ja suoritukykyä lukuun ottamatta kaikin puolin modernimpi auto kuin marina ja lisäksi vielä halvempikin, silti sitä myytiin samana vuonna vain 850 kpl.
Tätä en oikein voi lakata ihmettelemästä.
Ihmiset varmaan tuijottivat vain mainoksia ja moottoritehoja autoa valitessaan.
13.10.2012 22:29
Onpas taas yksi älytön aloitus.
Sanopas, miten sitä painoa tulee, jos elimistö on sellainen, ettei sitä painoa tule vaikka kuinka söisi?
Minun painoni alkaa kuutosella, pituus on yli keskimitan. Paino ei nouse. Jotta nousisi, pitäisi alkaa syömään todella epäterveellisesti. Eikä nousisi ehkä sittenkään.
Lihaskunnosta pidän huolta sen verran kuin tarvitsee.
12.10.2012 21:52
Yhden 70-lukuisen ja viisi 80-lukuista.
04.09.2012 19:21
Entä sitten? Ei salattavaa.
01.09.2012 18:29
Entä jos poliisi itse on se hullu?
01.09.2012 18:19
Ei ihmisestä googlettamalla mitään tietoja löydy, jos hän ei ole niitä itse mihinkään pannut, esim. rekisteröitynyt sosiaalisiin yhteisöihin.
28.08.2012 21:02
Ilman ryhmityskaistaa olevassa paikassa on vaarallista kääntyä vasemmalle jos joku tulee perässä, varsinkin rekka. Parempi on mennä eteenpäin, kääntyä jostain oikealle ja mennä toista reittiä määränpäähän tai sitten palata takaisin ja kääntyä oikealle vastakkaisesta suunnasta.
Suomen teillä on kyllä aika paljon paikkoja joista ryhmityskaista puuttuu vaikka se oikeastaan pitäisi olla.
28.08.2012 20:42
44 / 100