kultturellejä naisia, joiden ongelma on, että eivät löydä vastaavia miehiä, vaan tarjolla vain juntteja. Nelikymppisenä akateemisena ja kulttuuria aktiivisesti harrastavana miehenä voin sanoa, että on toki, jos haluaa naisen, jonka kanssa haluaisia tehdä lapsia tai jolla olisi jo entuudestaan lapsia. Jos taas haluaa elää vapaaehtoisesti lapsettomana, kuten minä olen valinnut, on naistarjonta olematonta. Nuoremmissa on toki vela-naisia, mutta nuoren mieli saattaa muuttua moneen kertaan. Vasta 30 ihmiset alkavat olla varmoja elämänvalinnoistaan, En sitä paitsi haluaisi kumppania joka kuuluu ihan toiseen sukupolveen kuin minä itse.
Kaikki sanovat, että kaupungit ovat pullollaan 35+
55
932
Vastaukset
- Mikä niissä lapsissa
on niin vastenmielistä? Ne ovat maaiman luonnollisin asia ja kuuluvat normaaliin parisuhteeseen. Ei ole perhettä ilman lapsia. Minä ainakin haluan perheen enkä vain mitään "suhdetta".
- ap.
Ei mitään vastenmielistä. En vain halua niitä. Niiden, jotka eivät lapsia halua, ei pidä hankkia niitä vain tavan vuoksi tai toista miellyttääkseen. Jos lapsia hankkii pitää niihin myös sitoutua täysillä. Ryhtykööt vanhemmiksi ne jotka sitä oikeasti haluavat. Itse haluan elää lapsettomana.
- Aina ei saa
ap. kirjoitti:
Ei mitään vastenmielistä. En vain halua niitä. Niiden, jotka eivät lapsia halua, ei pidä hankkia niitä vain tavan vuoksi tai toista miellyttääkseen. Jos lapsia hankkii pitää niihin myös sitoutua täysillä. Ryhtykööt vanhemmiksi ne jotka sitä oikeasti haluavat. Itse haluan elää lapsettomana.
sitä mitä haluaa. Pitää myös olla valmis tekemään kompromissejä.
- ap.
Aina ei saa kirjoitti:
sitä mitä haluaa. Pitää myös olla valmis tekemään kompromissejä.
Lapsi ei saa olla kompromissi vaan MOLEMPIEN vanhempiensa toivoma ja täysillä rakastama.
- ihanko todella
ap. kirjoitti:
Lapsi ei saa olla kompromissi vaan MOLEMPIEN vanhempiensa toivoma ja täysillä rakastama.
et voisi rakastaa lastasi? Omaa lastasi? Luulen, että moni pelkää sitä rakastamista ja sitä, ettei niitä tunteita tulisi lasta kohtaan enemmän kuin lapsiarkea ja on siksi vela. Lapsi synnyttää vanhemman, tai oikeastaan vanhemmuuteen kasvaa. Kukaan ei ole helohetivalmisvanhempi, jos lapsiajatuksesta keskustellaan.
Luepas vähän juttuja raskauden aikaisesta kiintymyssuhteen kehityksestä, joka psykologinen prosessi. Keskustellaan sitten lisää. Eihän sellaista voi olla tapahtunut sillä, joka ei koko prosessia edes elä tai tule kokemaan. Ja moni aikuinen ymmärtää asian niin, että koska ei nyt osaa kuvitella olevansa vanhempi, ei siksi voisi koskaan tullakaan ja ajatukset eivät voi muuttua koskaan.
Toisaalta siinä on myös heittäytymisen pelkoa, ei luota siihen, että se prosessi omalla kohdalla toteutuisi, vaikka se pääsääntöisesti käy kaikilla, jotka saavat lapsen. Vuorovaikutukseen voidaan myös saada tukea jo ennen lapsen saamista ja sen jälkeen. Ja nekin vanhemmat, jotka saavat lapsen käyvät läpi ristiriitaisen ja pelkojakin tuovan kehityskauden. Eli ei tarvitse olla täydellinen, ja riittävän hyväksikin kasvaa ajallaan. Mutta koska vanhemmuudesta on tehty nykyään taidetta, eikä luonnollinen osa elämää, se aiheuttaa jo ajatuksena joillekin valtavat paineet ja pelon epäonnistumisesta. - Avaa silmäsi
ihanko todella kirjoitti:
et voisi rakastaa lastasi? Omaa lastasi? Luulen, että moni pelkää sitä rakastamista ja sitä, ettei niitä tunteita tulisi lasta kohtaan enemmän kuin lapsiarkea ja on siksi vela. Lapsi synnyttää vanhemman, tai oikeastaan vanhemmuuteen kasvaa. Kukaan ei ole helohetivalmisvanhempi, jos lapsiajatuksesta keskustellaan.
Luepas vähän juttuja raskauden aikaisesta kiintymyssuhteen kehityksestä, joka psykologinen prosessi. Keskustellaan sitten lisää. Eihän sellaista voi olla tapahtunut sillä, joka ei koko prosessia edes elä tai tule kokemaan. Ja moni aikuinen ymmärtää asian niin, että koska ei nyt osaa kuvitella olevansa vanhempi, ei siksi voisi koskaan tullakaan ja ajatukset eivät voi muuttua koskaan.
Toisaalta siinä on myös heittäytymisen pelkoa, ei luota siihen, että se prosessi omalla kohdalla toteutuisi, vaikka se pääsääntöisesti käy kaikilla, jotka saavat lapsen. Vuorovaikutukseen voidaan myös saada tukea jo ennen lapsen saamista ja sen jälkeen. Ja nekin vanhemmat, jotka saavat lapsen käyvät läpi ristiriitaisen ja pelkojakin tuovan kehityskauden. Eli ei tarvitse olla täydellinen, ja riittävän hyväksikin kasvaa ajallaan. Mutta koska vanhemmuudesta on tehty nykyään taidetta, eikä luonnollinen osa elämää, se aiheuttaa jo ajatuksena joillekin valtavat paineet ja pelon epäonnistumisesta.Keskustellaanpa sitten lisää, kun käyt ensin lukemassa tilastoja lapsiaan ja ihan pikkuvauvojaan pahoinpitelevistä vanhemmista. Valtaosa heistä on varmasti odottanut innolla lasta ja luullut sinun tapaasi luonnon parantavan kaiken.
On olemassa myös vanhempia, jotka eivät vähääkään piittaa lapsistaan esimerkiksi avioerotilanteissa tai edes arjen pyörittämisessä, vaikka odotusaikana ajatus lapsista oli ihan hieno.
Tunnen muuten joitakin ihmisiä, jotka ovat lapsen tehtyään kertoneet huomanneensa sen virheeksi. Harva uskaltaa sanoa, että jos voisi valita uudelleen, jättäisi sen lapsen tekemättä. Ympäristön paineen vuoksi on vain seliteltävä, että kyllä siihen kasvaa ja oppii rakastamaan. - Poksuko
"on niin vastenmielistä? Ne ovat maaiman luonnollisin asia ja kuuluvat normaaliin parisuhteeseen. "
Kyllä ! Nykyisin tosin pitäisi vain tyytyä elättämään muiden tekemiä pentuja, kun ensin on pidetty hauskaa ja sen jälkeen on "tosellisuus" alkanut ahdistaa ja on "kasvettu erilleen".
Minä taas olen sitä mieltä, että lapset kuuluvat ydinperheeseen, ja vanhemmat saavat luvan hoitaa itse velvollisuutensa, jos ovat lapsia menneet tekemään. - childfree not less
Avaa silmäsi kirjoitti:
Keskustellaanpa sitten lisää, kun käyt ensin lukemassa tilastoja lapsiaan ja ihan pikkuvauvojaan pahoinpitelevistä vanhemmista. Valtaosa heistä on varmasti odottanut innolla lasta ja luullut sinun tapaasi luonnon parantavan kaiken.
On olemassa myös vanhempia, jotka eivät vähääkään piittaa lapsistaan esimerkiksi avioerotilanteissa tai edes arjen pyörittämisessä, vaikka odotusaikana ajatus lapsista oli ihan hieno.
Tunnen muuten joitakin ihmisiä, jotka ovat lapsen tehtyään kertoneet huomanneensa sen virheeksi. Harva uskaltaa sanoa, että jos voisi valita uudelleen, jättäisi sen lapsen tekemättä. Ympäristön paineen vuoksi on vain seliteltävä, että kyllä siihen kasvaa ja oppii rakastamaan.Todellakin! Teoriapohja on taatusti hukassa, kun edellisen kirjoittajan kommenteilla luistellaan eteenpäin.
Valitettavasti näin sokeasti vain omaan elämänvalintaansa uskovat eivät pysty käsittämään muita vaihtoehtoja. Oma maailmankuva murskaantuisi. Tästä - unohtaen nyt muut syyt - johtuen he yrittävät kehittää teorioita, jotka tukevat omaa käsitystä maailmankuvasta. Näin, vaikka teorioilla ei olisi mitään totuuspohjaa ja olisivat ristiriidassa ympäristöstä tulevien viestien kanssa.
Ap, ehkä joskus vahingossa törmäämme toisiimme. ;) - Totuuden.torvi
Avaa silmäsi kirjoitti:
Keskustellaanpa sitten lisää, kun käyt ensin lukemassa tilastoja lapsiaan ja ihan pikkuvauvojaan pahoinpitelevistä vanhemmista. Valtaosa heistä on varmasti odottanut innolla lasta ja luullut sinun tapaasi luonnon parantavan kaiken.
Tunnen muuten joitakin ihmisiä, jotka ovat lapsen tehtyään kertoneet huomanneensa sen virheeksi. Harva uskaltaa sanoa, että jos voisi valita uudelleen, jättäisi sen lapsen tekemättä. Ympäristön paineen vuoksi on vain seliteltävä, että kyllä siihen kasvaa ja oppii rakastamaan.Lapsiahan hankitaan vain ja ainoastaan siksi, ettei naiset luota pelkän papin aamenen pitävän miestä kotona.. elarit sen sijaan pitää hyväpalkkaisen miehen kotona ja elintason kunnossa.
Paras lahja, jonka voi omille lapsilleen antaa, on olla tekemättä niitä ollenkaan tähän maailmaan.
- otan osaa
AP sinua ei tulla ymmärtämään vaikka rautalangalla vääntäisit, tämä asia on näin, koska suurin osa täällä olevista niin ajattelee ja haluaa niin tästä asiasta ajateltavan. Ihan samanlainen asia on, että työtön on laiska luuseri.
- Lapsia rakastava
Vapaaehtoinen lapsettomuus on yhtä luonnotonta kuin homoseksuaalisuus ja ihmislajin säilymisen kannalta yhtä hyödytöntä. Lapset kuuluvat normaaliin elämään. Eri asia tietysti jos ei voi saada lapsia. Silloin otan osaa ja toivon että adoptio onnistuu.
- Homoseksuaalisuus
ihan yhtä "luonnollista" kuin heteroseksuaalisuus. Ei asian "luonnollisuus" kelpaa perusteluksi mihinkään.
- NaturalJusitice
Homoseksuaalisuus kirjoitti:
ihan yhtä "luonnollista" kuin heteroseksuaalisuus. Ei asian "luonnollisuus" kelpaa perusteluksi mihinkään.
Miteen niin on. Homous on luonnonvastaista ja siksi torjuttava.
- Njääääääh
NaturalJusitice kirjoitti:
Miteen niin on. Homous on luonnonvastaista ja siksi torjuttava.
Eihän ole. Sitähän esiintyy luonnossa ihan yleisesti, muillakin kuin ihmisillä. Vai miten sinä sitten määrittelet luonnonvastaisuuden?
- mies32
Njääääääh kirjoitti:
Eihän ole. Sitähän esiintyy luonnossa ihan yleisesti, muillakin kuin ihmisillä. Vai miten sinä sitten määrittelet luonnonvastaisuuden?
No siinä on yksi hyvä määritelmä, että luonto loppuu homostelemalla. Tai kyseinen laji nyt ainakin. Luonnon ja lajin olemassaolon tarkoituksena pidetään yleisesti elämän jatkumista ja leviämistä. Homostelu on lajin itsemurha eli äärimmäisen luonnotonta.
Esiintyy sitä kyllä eläimilläkin, joten ehkä sen voi myös määritellä luonnolliseksi sairaudeksi tyyliin syöpä tai mielisairaus. Yleisesti luonnossa nähty asia, mutta lajin selviämiselle äärimmäisen negatiivista.
Eikä minulla mitään homofobiaa ole, jos kaksi tai useampikin mies on onnellisia toistensa anuksista, niin mikäs siinä. Ihan vapaasti. Hyviä tyyppejä moni homoista on ja hyvin voin istua kanssaan vaikka kaljalle tai tehdä töitä. - Onko tämä
mies32 kirjoitti:
No siinä on yksi hyvä määritelmä, että luonto loppuu homostelemalla. Tai kyseinen laji nyt ainakin. Luonnon ja lajin olemassaolon tarkoituksena pidetään yleisesti elämän jatkumista ja leviämistä. Homostelu on lajin itsemurha eli äärimmäisen luonnotonta.
Esiintyy sitä kyllä eläimilläkin, joten ehkä sen voi myös määritellä luonnolliseksi sairaudeksi tyyliin syöpä tai mielisairaus. Yleisesti luonnossa nähty asia, mutta lajin selviämiselle äärimmäisen negatiivista.
Eikä minulla mitään homofobiaa ole, jos kaksi tai useampikin mies on onnellisia toistensa anuksista, niin mikäs siinä. Ihan vapaasti. Hyviä tyyppejä moni homoista on ja hyvin voin istua kanssaan vaikka kaljalle tai tehdä töitä.Mies1985 mielisairas vai pitääkö hän meitä pilkkanaan?
- Diipadaadaa...
Oletko kenties kuullut ilmastonmuutoksesta, joka on jo toooosi pitkällä.
Minkätakia tänne pitäisi vielä dyykata lapsia kärsimään? Sano se ja pian!
Sotia on joka puolella ja ne sinunkin pienet kullanmurusi voivat olla koska tahansa sodan jaloissa tai sotilaina ja naiset raiskataan ja lapsia kidutetaan.
Ajattele, ennenkuin määräilet viisaiden ihmisten päätöksiä ja olet mielestäni
niin vanhanaikainen eli siltä ajalta, jolloin ei ollut ehkäisymenetelmiä.
Tule onnelliseksi, mutta älä puutu toisten asioihin.
Miksi olet sinkut-palstalla vai oletko yh?
- Mies1985
Kulttuuria on melkein kaikki ihmisten tekemä. Millään koulutustasolla tai varakkuustasolla ei ole tulkintamonopolia siihen mitä kulttuuri on. Esim.kaunokirjallisuus on kulttuuria mutta toisaalta myös sarjakuva on kulttuuria.
- Öhh!
Miten tuo purkauksesi liittyy ketjun aiheeseen? Vituttaako, kun sinut homofobisena rasisti sovinistina kategorisoidaan sinne juntti-osastoon (ja ihan aiheesta)
- Mies1985
Öhh! kirjoitti:
Miten tuo purkauksesi liittyy ketjun aiheeseen? Vituttaako, kun sinut homofobisena rasisti sovinistina kategorisoidaan sinne juntti-osastoon (ja ihan aiheesta)
Tietenkin se liittyy siten että jos joku sanoo harrastavansa kulttuuria niin se voi tarkoittaa montakin eri asiaa. Jotkut harrastavat sitä kulttuuria mitä haluavat ja toiset sitä mitä heidän mielestään pitää harrastaa jotta saisivat tyylipisteitä.
Fobia on sairaalloinen pelkotila jotain asiaa kohtaan ja lääketieteellinen diagnoosi. Homofobia on poliittinen diagnoosi ja poliittiset diagnoosit kuuluvat Neuvostoliittoon.
Rasismi kuuluu klassiseen sivistykseen kuten latina, kreikka tai lääkeyrttien käyttäminen sairauksien hoitoon. Kuten monien lääkekasvien käyttö hoitokeinona, on myös rasismitaito- ja tieto vähentynyt aikojen kuluessa ja laskenut viime aikoina vielä lisää aivan kuten äidinkielen taso ylioppilaskirjoituksissa. On kuitenkin merkkejä siitä numerot ovat nousussa tässä oppiaineessa koska tietoja on ruvettu tarvitsemaan enemmän nyky-yhteiskunnassa. Pakkorasismi voisi olla hyvä kouluaine. - Onko tämä
Mies1985 kirjoitti:
Tietenkin se liittyy siten että jos joku sanoo harrastavansa kulttuuria niin se voi tarkoittaa montakin eri asiaa. Jotkut harrastavat sitä kulttuuria mitä haluavat ja toiset sitä mitä heidän mielestään pitää harrastaa jotta saisivat tyylipisteitä.
Fobia on sairaalloinen pelkotila jotain asiaa kohtaan ja lääketieteellinen diagnoosi. Homofobia on poliittinen diagnoosi ja poliittiset diagnoosit kuuluvat Neuvostoliittoon.
Rasismi kuuluu klassiseen sivistykseen kuten latina, kreikka tai lääkeyrttien käyttäminen sairauksien hoitoon. Kuten monien lääkekasvien käyttö hoitokeinona, on myös rasismitaito- ja tieto vähentynyt aikojen kuluessa ja laskenut viime aikoina vielä lisää aivan kuten äidinkielen taso ylioppilaskirjoituksissa. On kuitenkin merkkejä siitä numerot ovat nousussa tässä oppiaineessa koska tietoja on ruvettu tarvitsemaan enemmän nyky-yhteiskunnassa. Pakkorasismi voisi olla hyvä kouluaine.Mies1985 mielisairas vai pitääkö hän meitä pilkkanaan?
- eiäiti
Aloittajan kanssa juurikin samaa mieltä sillä erolla että olen nainen. Olen aina avoimesti ilmoittanut että en halua lapsia ja suurin osa miehistä haihtuu savuna ilmaan.
Jopa yli nelikymppisenäkin joku voivotteli minulle että olisin niin sopiva jos vain haluaisin lapsia.- Mies1970.
Itse ainakin haluan kokea siittämisen ja isyyden onnen, joten lasta haluamaton nainen ei tule kysymykseen vaikka olisikin hyvän näköinen
- siitos kiitos
Mies1970. kirjoitti:
Itse ainakin haluan kokea siittämisen ja isyyden onnen, joten lasta haluamaton nainen ei tule kysymykseen vaikka olisikin hyvän näköinen
Sulla on aika kiire jo sitten siittämään, koska sullakin alkaa olemaan parhaat vuodet siittämiseen takana päin.
- Miehet voivat
siitos kiitos kirjoitti:
Sulla on aika kiire jo sitten siittämään, koska sullakin alkaa olemaan parhaat vuodet siittämiseen takana päin.
siittää vielä yli kuuskymppisenäkin
- siitos kiitos
Miehet voivat kirjoitti:
Voi siittää joo, mutta kyllä vanheneminen vaikuttaa siittiöiden määrään ja laatuun:
http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-1288339497720.html - hjk k
Miehet voivat kirjoitti:
Onnea vain naisen löytämiseen, joka vanhan kurpan kanssa lapsia ryhtyy tekemään. Ellet ole törkeän rikas, sulla on tosiaankin jo kiire.
- Tiedoksi sullekin
Miehet voivat kirjoitti:
Voivat, mutta riskit ovat kasvaneet jo kovasti. Nelikymppisen sperma alkaa jo "happanemaan" hyvää tahtia. Siksi ei kannata tehdä lapsia vanhojen ukkojen kanssa.
- mies32
Ihan toiseen sukupolveen kanssasi kuuluvat ovat max 20v. Eli 25-30v ovat vielä aivan vapaata riistaa tässä mielessä.
Ja jos sinulla on varaa valkata jonkun keksimäsi sukupolvirajan mukaan, niin hyvä. Jos ei ole varaa valkata, kuten 40-vuotiaana ikisinkkuna ei luulisi olevan, niin höllennä rajojasi. - kkx
Valitettavan harvassa te lapsettomuuteen tyytyvät tai sitä haluavat miehet olette.
Olen itse ko. ikäryhmässä ja hakemasi kaltainen, enkä ole koskaan halunnut lapsia. En yksinkertaisesti ole koskaan tuntenut vetoa lapsiin tai niiden hankkimiseen.
Valitettavasti myös muiden asioiden pitäisi mennä kohdalleen: luonne, koulutus, tulotaso ja ulkonäkö. Jokaisessa noissa on jokin ennalta määrittämätön raja, mikä tulee kokonaisuutena ylittää. Luonteessa en hyväsydämisyydestä tingi.
Ei tämä todellakaan helppoa ole löytää elämänkumppani. Ei, vaikka on vielä kauniskin. No, sentään deittejä riittää.- .....f
Jos etsit komeaa tohtoria, jonka palkka riittää Helsingin keskustan omistusneliöön, niin tuo hyväsydämisyys ei tosiaan ihan aina yhtälöön kuulu. Onnea vaan kuitenkin.
- kkx
.....f kirjoitti:
Jos etsit komeaa tohtoria, jonka palkka riittää Helsingin keskustan omistusneliöön, niin tuo hyväsydämisyys ei tosiaan ihan aina yhtälöön kuulu. Onnea vaan kuitenkin.
Kuten sanoin, ennalta määrittämättömät rajat, jotka kokonaisuutena tulee ylittyä. Se tarkoittaa, että jokainen erityisen positiviinen osio tietyllä tavalla kompensoi toisen kriteerin mahdollisia puutteita. Toki noille on olemassa jonkinlaiset toiveminimit - aivan kuin kaikilla muillakin ihmisillä on. Kenellekään ei kelpaa ihan kuka tahansa.
- koulutus on oltava akateeminen (ellei ihmettä tapahdu ja amk-taustainenkin ole akateeminen prosessoinniltaan - jousto on siis mahdollinen)
- tulotaso mieluiten vähintään sama kuin omani (tällöin muuten mainitsemasi omistusneliökään keskustasta ei olisi ongelma - jos sellaisen haluaisi - kahden ihmisen tuloilla)
- ulkonäkövaatimus on kohdallani varsin joustava. Jotkut eksistäni eivät todellakaan ole olleet mitään komistuksia, eivätkä naistenkaan suosiossa. Yleisimmin he ovat olleet aika tavallisen/normikivan näköisiä. Tavallisen näköisissä miehissä on muuten se etu, että hyvä luonne muuttaa miehen ajan mittaan minun silmissäni komeaksi. Komeaan ulkokuoreen puolestaan tottuu, eikä mies näytä enää niin komealta ajan mittaan.
Se on todellakin valitettavaa, että aika harvoin lapsia haluamaton ja kohtuu hyvätuloinen mies on aidosti hyväsydäminen. Se luo yhtälöön lisää vaikeusastetta. Sitä ilman vain en voi elää. Noissa muissa voi joustaakin. - .....f
kkx kirjoitti:
Kuten sanoin, ennalta määrittämättömät rajat, jotka kokonaisuutena tulee ylittyä. Se tarkoittaa, että jokainen erityisen positiviinen osio tietyllä tavalla kompensoi toisen kriteerin mahdollisia puutteita. Toki noille on olemassa jonkinlaiset toiveminimit - aivan kuin kaikilla muillakin ihmisillä on. Kenellekään ei kelpaa ihan kuka tahansa.
- koulutus on oltava akateeminen (ellei ihmettä tapahdu ja amk-taustainenkin ole akateeminen prosessoinniltaan - jousto on siis mahdollinen)
- tulotaso mieluiten vähintään sama kuin omani (tällöin muuten mainitsemasi omistusneliökään keskustasta ei olisi ongelma - jos sellaisen haluaisi - kahden ihmisen tuloilla)
- ulkonäkövaatimus on kohdallani varsin joustava. Jotkut eksistäni eivät todellakaan ole olleet mitään komistuksia, eivätkä naistenkaan suosiossa. Yleisimmin he ovat olleet aika tavallisen/normikivan näköisiä. Tavallisen näköisissä miehissä on muuten se etu, että hyvä luonne muuttaa miehen ajan mittaan minun silmissäni komeaksi. Komeaan ulkokuoreen puolestaan tottuu, eikä mies näytä enää niin komealta ajan mittaan.
Se on todellakin valitettavaa, että aika harvoin lapsia haluamaton ja kohtuu hyvätuloinen mies on aidosti hyväsydäminen. Se luo yhtälöön lisää vaikeusastetta. Sitä ilman vain en voi elää. Noissa muissa voi joustaakin.Onko ystäväpiirissäsi naisia, jotka eivät halua lapsia? Millaisia he ovat? Minun vaatimukseni naiselle eivät ole suuren suuret, mutta kuitenkin tiputtavat hyvin suuren osan naisista silti ulos. Pääsyynä se, etten halua lapsia. Lapsettomuuden lisäksi kun on ymmärtäväinen, empaattinen, lämmin, söpö ja terveydestään huolehtiva, niin riittää. Olkoot vaikka pitkäaikaistyötön tai jopa työstä kieltäytyjä peruskoulupohjainen. Jos vain on muuten jollain tavalla aktiivinen, niin ei väliä.
Olen lopulta kuitenkin aika pinnallinen. Ulkonäöstä en ole joustanut ainakaan vielä. Ehkäpä siitä voisi, mutta kun on tottunut tapailemaan hyvännäköisiä naisia... - kkx
.....f kirjoitti:
Onko ystäväpiirissäsi naisia, jotka eivät halua lapsia? Millaisia he ovat? Minun vaatimukseni naiselle eivät ole suuren suuret, mutta kuitenkin tiputtavat hyvin suuren osan naisista silti ulos. Pääsyynä se, etten halua lapsia. Lapsettomuuden lisäksi kun on ymmärtäväinen, empaattinen, lämmin, söpö ja terveydestään huolehtiva, niin riittää. Olkoot vaikka pitkäaikaistyötön tai jopa työstä kieltäytyjä peruskoulupohjainen. Jos vain on muuten jollain tavalla aktiivinen, niin ei väliä.
Olen lopulta kuitenkin aika pinnallinen. Ulkonäöstä en ole joustanut ainakaan vielä. Ehkäpä siitä voisi, mutta kun on tottunut tapailemaan hyvännäköisiä naisia...Ei oikeastaan ole. On sellaisia, jotka ovat jääneet tahattomasti lapsettomaksi, kun ikä on tullut vastaan, mutta ei nuorempia. Joskus nuorempana oli joitain. Ihan tavallisia ihmisiä he ovat, kuten minäkin.
Ulkonäkö ei tee ketään onnelliseksi pitkäksi aikaa. Se rapistuu vääjämättä joskus, sinullakin. Entä sitten, kun (mahdollinen) kaunottaresi vanhentuu, eikä enää näytäkään hehkeältä?
Itse en halua miestä, joka tuijottaa liikaa ulkonäköön. Aika moni on saanut minulta pakit senkin takia. Ellei nuppini sisältö kiinnosta ensisijaisesti, voi jatkaa matkaansa hakemaan jonkun muun. - .....f
kkx kirjoitti:
Ei oikeastaan ole. On sellaisia, jotka ovat jääneet tahattomasti lapsettomaksi, kun ikä on tullut vastaan, mutta ei nuorempia. Joskus nuorempana oli joitain. Ihan tavallisia ihmisiä he ovat, kuten minäkin.
Ulkonäkö ei tee ketään onnelliseksi pitkäksi aikaa. Se rapistuu vääjämättä joskus, sinullakin. Entä sitten, kun (mahdollinen) kaunottaresi vanhentuu, eikä enää näytäkään hehkeältä?
Itse en halua miestä, joka tuijottaa liikaa ulkonäköön. Aika moni on saanut minulta pakit senkin takia. Ellei nuppini sisältö kiinnosta ensisijaisesti, voi jatkaa matkaansa hakemaan jonkun muun.Ethän sinä ole tavallinen ihminen. Tavallinen ihminen tienaa vähän, ei panosta paljon uraan, vaatii kumppaniltaan vähän (usein valitettavasti niinkin vähän, että suhde ei kestä), tekee lapsia ja hankkii koiran.
Nupin sisältö on ehdottomasti tärkein asia. Ilman sitä ihminen ei voi olla kiinnostava. Kuten mainitsin, etsin empaattista, ymmärtäväistä ja lämmintä - siis juuri sitä lämminsydämistä ihmistä.
Joskus se sisältö on kuitenkin kiinni myös hyvännäköisissä ihmisissä. Sellainen tapaus kiinnostaa minua eniten, enkä varmaankaan ole väärässä, jos sanoisin sen kiinnostavan kaikkia eniten, sukupuoleen ja ikään katsomatta. Lisäksi minusta viisikymppisissä naisissa on edelleen viehättäviä tapauksia. En ole myöskään nuorten tyttöjen perään, haluan kumppanin suurin piirtein omasta ikäryhmästäni ja koska en halua lapsia, voin myös tutustua vanhempiin naisiin. Olen nyt 31.
Varsinaista kaunotarta en ole etsimässä. En itsekään mitään malliainesta ole, mutta keskimäärin minusta kiinnostuneet naiset ovat olleet ulkonäöllisesti kovasti mieleeni. En näe syytä tehdä asioihin muutosta. - kkx
.....f kirjoitti:
Ethän sinä ole tavallinen ihminen. Tavallinen ihminen tienaa vähän, ei panosta paljon uraan, vaatii kumppaniltaan vähän (usein valitettavasti niinkin vähän, että suhde ei kestä), tekee lapsia ja hankkii koiran.
Nupin sisältö on ehdottomasti tärkein asia. Ilman sitä ihminen ei voi olla kiinnostava. Kuten mainitsin, etsin empaattista, ymmärtäväistä ja lämmintä - siis juuri sitä lämminsydämistä ihmistä.
Joskus se sisältö on kuitenkin kiinni myös hyvännäköisissä ihmisissä. Sellainen tapaus kiinnostaa minua eniten, enkä varmaankaan ole väärässä, jos sanoisin sen kiinnostavan kaikkia eniten, sukupuoleen ja ikään katsomatta. Lisäksi minusta viisikymppisissä naisissa on edelleen viehättäviä tapauksia. En ole myöskään nuorten tyttöjen perään, haluan kumppanin suurin piirtein omasta ikäryhmästäni ja koska en halua lapsia, voin myös tutustua vanhempiin naisiin. Olen nyt 31.
Varsinaista kaunotarta en ole etsimässä. En itsekään mitään malliainesta ole, mutta keskimäärin minusta kiinnostuneet naiset ovat olleet ulkonäöllisesti kovasti mieleeni. En näe syytä tehdä asioihin muutosta.Omassa tuttavapiirissäni olen tavallinen ihminen. Enkä tuloistani huolimatta panosta uraani. Olen onnistunut järjestämään asiani siten, että kohtuullisen vähällä vaivalla ansiotaso on naiseksi korkea. Olen itse asiassa melko laiska työnteon suhteen. Siksi olenkin esimiesasemassa. ;)
Totta kai kauniskin ihminen voi olla hakemasi lämminsydäminen. Olenhan sitä itsekin. Joskin joidenkin mielestä lapsia haluamaton on automaattisest kylmä ihminen, mikä ei pidä paikkaansa.
Hienoa, että uskallat katsoa itseäsi vanhempiakin. Pisteet siitä. Onnea matkaan! - .....f
kkx kirjoitti:
Omassa tuttavapiirissäni olen tavallinen ihminen. Enkä tuloistani huolimatta panosta uraani. Olen onnistunut järjestämään asiani siten, että kohtuullisen vähällä vaivalla ansiotaso on naiseksi korkea. Olen itse asiassa melko laiska työnteon suhteen. Siksi olenkin esimiesasemassa. ;)
Totta kai kauniskin ihminen voi olla hakemasi lämminsydäminen. Olenhan sitä itsekin. Joskin joidenkin mielestä lapsia haluamaton on automaattisest kylmä ihminen, mikä ei pidä paikkaansa.
Hienoa, että uskallat katsoa itseäsi vanhempiakin. Pisteet siitä. Onnea matkaan!Hyvä juttu, että olet saanut asiasi järjestettyä noin. Minä teen tällä hetkellä älyttömästi hommia, jotta saisin tulevaisuudessa edes sen ensimmäisen keikkani. Suunnittelen työskenteleväni täysipäiväisesti freelancerina muutaman vuoden sisään. Elämästäni on tulossa ehkä melkeinpä pelkkää työntekoa, mutta haitanneeko tuo, kun ei ole ketään siitä valittamassa. Toivoisin tosin, että olisi. :P
Onnea myös sinulle.
- 2dd3
Täällä on myös nainen, joka ei halua lapsia. En näe syytä hankkia. Kasvattaisin vaan yhden uuden ihmisen, joka kuitenkin (jos fiksuksi kasvaa), huomaa elämän epäoikeudenmukaisuuden ja muiden raadollisuuden. Olisi jälleen yksi masentunut lisää. Planeetan tulevaisuus ei vaikuta ruusuiselta, mikäli aavikoitumiseen/ kuivumiseen on uskomista.
Mielestäni olen kovin epäitsekäs, kun ajattelen itse lapsia ja heidän aikuisikää enkä omaa pientä onnen hetkeäni saadessani höösätä pikku vauvelia. Kas siinä ero.
Todellakin tahdon miehen, joka myös ajattelee asioita laajemmin, eikä ole viettiensä vietävissä.- Ihan naurettavaa
olls tuollaisen syyn takia lisääntymättä. Maamme tarvitsee lapsia, muuten mamut perivät maamme.
- So what?
Ihan naurettavaa kirjoitti:
olls tuollaisen syyn takia lisääntymättä. Maamme tarvitsee lapsia, muuten mamut perivät maamme.
Mitä siteen? Suomen väestö on vuosituhansien kuluessa muuttunut moneen kertaan.
- ÖÄÄÖ
Ihan naurettavaa kirjoitti:
Tuskinpa kukaan lapsia hankkii tai jättää hankkimatta ajatellen valtion väkilukua, tai ei ainakaan kukaan täyspäinen. Siks toisekseen, mihin maamme, oletan että puhumme Suomesta, muka tarvitsee enemmän lapsia? Eikö tulevaisuudessa ole tarpeeksi työttömiä? Maastamuuttajia ainakin tulee olemaan pilvin pimein kun Suomen talous romahtaa ja elintaso laskee. Suomesta tulee kuin mitä Baltian maat ovat nyt eli suurin osa aktiiviväestöstä muuttaa pois ja jäljelle jäävät vain vanhukset ja ne jotka eivät pois pääse,
- kyldyyrineito
Katsoin tästä Suomi24:n treffihausta ikäluokasta 35 - 45 -v naisia kahdella kriteerillä:
- ei lapsia
- ei halua lapsia
Tulokseksi tuli 86 naista. Ei siis ihan huono saldo. Mitäpä jos ihan ensimmäisenä laittaisit viestiä heille ja katsoisit, löytyykö niistä mitään?
Minä olen ollut parisuhteissa enkä koskaan ole löytänyt miehekseni miestä, joka olisi kultturelli, mutta mitäpä se olisi haitannut? Olen harrastanut kulttuuria itsekseni, jonkun kaverin kanssa tai vaikkapa äitini kanssa, joka lähtee aina innokkaasti teatteriin, taidenäyttelyihin jne.
Kannattaa ehkä sinunkin miettiä, että voisiko tyttöystävä olla sellainen, joka suostuisi sinun vuoksesi käymään ajoittain kulttuuririennoissa, mutta niin, että pääsääntöisesti harrastaisit niitä itseksesi tai samanhenkisten ystäviesi kanssa? Minä en ainakaan koe, että miehen kanssa harrastuksien pitää olla samanlaiset, koska helposti käy niin, että vaatimuslistasta kasvaa liian pitkä (sinullakin jo vaatimuksena lapsettomuus ja kulttuurin harrastaminen ja varmaankin ulkonäkövaatimuksiakin...) - 30+2
En jaksanut lukea ketjua, mutta tuli vaan mieleeni, että miten olisi oman ikäisesi 40 lapseton nainen? Hän olisi jo varma tekemistään valinnoista tai olisi jo kasvattanut lapsensa aikuisiksi ja biologinen kellokaan ei ehkä samalla tavalla enää tikittele...
- £€$
Totta. Jos naisen pitää olla kultturelli, niin ehkä jostakin muusta kriteeristä vois joustaa esim. naisen ikä.
- Mielestä ap.
£€$ kirjoitti:
Totta. Jos naisen pitää olla kultturelli, niin ehkä jostakin muusta kriteeristä vois joustaa esim. naisen ikä.
ilmoitti etsivänsä nimenomaan ikäistään lapsetonta naista
- Mutta ilmeisesti
Mielestä ap. kirjoitti:
50 kultturelli nainen ei kelpaa?
- Mutta ilmeisesti
Mielestä ap. kirjoitti:
- Ei kuulu
Mutta ilmeisesti kirjoitti:
samaan sukupolveen
- Omat pelotko esteenä
Hei! Sehän on sinun valintasi, jos et lapsia halua. Valtaosa naisista tosiaan haluaa, joten saatat pienentää mahdollisuuksiasi potentiaalisen naisen suhteen. Samoin kun sanot, ettet halua nuorempaa naista / ihmistä, joka on toista sukupolvea kanssasi. Ovatko nämä vain ennakkoluuloja ja pelkoja vai oikeasti koetun elämän kautta syntyneitä käsityksiä? Omatpa ovat kuitenkin valintasi, mutta turha olla myöskään huolissaan omista pariutumismahdollisuuksistaan. Toivotan onnea, että tosiaan sinulle sopiva kumppani löytyy, jonka kanssa olette samoilla linjoilla tulevaisuuden suhteen.
- n37__
Kokemukseni asiasta on samantapainen kuin ap:llä. Jäin sinkuksi vajaa pari vuotta sitten kolmevitosena, ja miehiä kyllä oli tarjossa ihan vakavassa mielessä (ei siis mitään seksiseuraa) suorastaan hämmentävän paljon. Olen lapseton, akateeminen, hoikka ja kivannäköinen nainen, en tahdo lapsia (omia enkä miehen ex-liiton). Uskoisin, että osa miehistä kyllä ajatteli minun muuttavan mieleni, mutta väitän silti että jos nainen näillä em. ominaisuuksilla on sinkku, -10 -vuoden ikäerolla kyllä löytyy hyviä miehiä. Omani löysin jo, eikä tarvinut tinkiä mistään kriteereistäni.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1176319Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3796125Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie695900Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3443962Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1452355Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.42345Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1181395- 121231
- 1831064
- 59887