Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ja1978
profiilit
ja1978
ja1978
Vapaa kuvaus
Aloituksia
5
Kommenttia
1995
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
http://www.youtube.com/watch?v=56nL406Hvhg
25.04.2010 05:34
Vaihtakaa ne renkaat itse. Tuo pulttien tiukkuus on todettu lehtien testeissäkin.
Minä en edes veisi omia vanteitani ja auton pyöränpultteja "ammattilaisten" paineilmatyökaluilla rusikoitavaksi. Vaihdan aina itse. Ja säästyy rahaa, jota autoilussa muutenkin kuluu riittävästi.
Renkaan vanteelle laitto vaatii jo enemmän omia välineitä, mutta kyllä sekin onnistuu.
20.04.2010 20:10
Ei ole sheriffiä tällä palstalla. Tuo, että "tunnuksesi ei ole aktiivinen tai sen käyttö on estetty", niin se on tämän foorumin teknistä kenkkuilua. Tai voihan se olla estettykin. Täällähän kehoitettiin vaihtamaankin salasanat hyökkäyksen vuoksi.
17.04.2010 06:02
Kyllä se perse nyt kuitenkin on silti parhaita paikkoja naisen muotoilussa...ja riippuu tietenkin perseestä. Hyvää persettä kannattaa kyllä korostaa tiukoilla housuilla.
Eiköhän sitä jokaisen perseestä sitä paskaa tule, sehän se perseen tekninen tarkoitus on. Mutta samalla se on myös kasvojen ohella visuaalisesti viehättävimpiä kohtia naisessa. Rintojen merkitys ei ole ihan niin suuri.
15.04.2010 05:17
Nimenomaan tarkoitan, että tarvittaisiin vaikkapa tuollainen uusi 80km/h luokka. Ja eiköhän monen kevariskootterin huippu jää alle sataseen nykyäänkin? Minusta nekin ovat aika "hitaita", mutta vaativat silti A-kortin, mielestäni turhaan. Ja vanhoissa moottoripyörissä on myös hitaita malleja. Asia on varmaankin jätetty laissa täysin huomiotta. Siis se, että moottoripyöräkin voi olla hidas.
Mopohan ei ole enää laillinen mopo, jos se kulkee vaikka 60 km/h, mutta mikä moottoripyörän nopeus se 60 toisaalta muka on? Etanahan se on. Mopon ja moottoripyörän välinen kuilu on yhä liian suuri. Jos sallittaisiin viritetty mopo B-kortin omistajalle, sekin vaihtoehto olisi hyvä.
14.04.2010 23:35
Suomi on pilkunnussijoiden luvattu maa. Minä en ainakaan keksi mitään järkevää perustelua sille, miksi esim. vain 80km/h huippunopeutta kulkeva mp/skootteri vaatii erikseen A-kortin?
Muuta kuin rahanahneuden. Täytyyhän autokoulut pystyssä pitää ja viranomaismaksuja maksaa....mutta mitään liikenneturvallisuuteen liittyvää syytä siihen, miksi hitaita kaksipyöräisiä ei saa ajaa B-kortilla, minä en keksi.
14.04.2010 20:46
Mitäs pahaa kireissä vaatteissa on? Tiukathan ainakin naisten farkkujen pitää minusta ollakin....
Ja mitäs pahaa päämäärättömyydessä on? Minua häiritsee se, jos naiset vaativat mieheltä jotain elämän päämääriä ja koulutusta....
Tupakka haisee kyllä pahalle, ei ole naisellista ja on epäterveellistä, samoin alkoholi. Itsekään en käytä.
13.04.2010 05:50
Tuhatkuutioinen oli myös harvinainen. jäi vähin äänin pois kun micra tuli.
Sitten oli myös alfa romeo arna, cherryn kori alfan tekniikalla, omalaatuinen ristisiitos:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Alfa_Arna.JPG
12.04.2010 06:07
Minä en ainakaan käy baareissa lainkaan. En ole kertaakaan eläissäni käynyt. Mitä siellä raitis mies tekisi? Siksi raitis mies kai jääkin yksin...
"Ainoat kerrat jolloin suomalainen mies on minusta aidosti kiinnostunut olivat 1 kerta yläasteella (poika oli kuitenkin liian ujo lähestyäkseen, vain katseli ja hymyili"
En minäkään uskalla, edelleenkään, muuta kuin katsoa naisia. Ei niitä lähestyä uskalla...
07.04.2010 19:55
Tärkeää on ainakin se, että saavat olla tutun ihmisen luona. Minulla on 2 vuoden vanhaa kissaa, joita emo alkoi hyljeksimään jo 2-kuukautisena, kun sillä oli taas uudet tulossa. Hyvin kuitenkin ovat pärjänneet, kaikki tavat on opittu.
07.04.2010 03:56
IHMISELLÄ niitä ei tarvitse. Kissalla ne ovat tuntoelin. Nehän ovat naaraskissallakin. Ihminen taas ei tarvitse partaa. Itse en pysty edes pitämään partaa, kun se kutiaa. Pois se on aina ajettava.
07.04.2010 03:49
1983-mallinen ei ollut tuon näköinen alunperin:
http://viheraho.com/katsastus_30.11.2005/slides/PB300141.JPG
Tuo on kakkosmallin keulailme, 1985-86. Jos todella on 1983, on täytynyt päivittää umpiot ja maski uudemmasta....
07.04.2010 03:02
Minun toinen autoni, ensimmäinen japanilaiseni, ensimmäinen etuvetoiseni ja ensimmäinen 80-lukuinen talviautoni oli 1984-mallinen 1,3 cherry. Valitettavasti edesmennyt jo, niin mätä oli monesta paikasta ja tuulilasikin rikki, ja kun oli liimalasi, ei voi itse vaihtaa, eikä viitsinyt uutta lasia muutenkaan 1500 mk:n autoon hankkia.
Hyvä vetositkeys moottorissa. Ja lämmityslaite tuon sukupolven cherry/sunnyssa kerrassaan sellainen, että parempaa ei autossa varmaan voi juuri esittääkään. Saa melkein vaikka saunamaisen lämpötilan sisälle jos haluaa.
07.04.2010 02:59
Onko tuo rekka vai traktori? Näyttää aika pieneltä tuo perävaunu...
Ja isoja puita. Amerikastako?
Toisaalta tuo vaunu ei edes näytä tukkivaunulta.
01.04.2010 04:27
Ja vielä 1991 oltiin Tekniikan Maailmassa sitä mieltä, ettei kännykästä tule koskaan jokamiehen puhelinta kalleutensa takia.....kuitenkin siitä sellainen tuli jo samalla vuosikymmenellä.
01.04.2010 00:25
Juuri siksi jää korjaamatta etukäteen, kun heikko kohta on vaikeassa paikassa. Kyllä se katsastus tässä paikallaan on. Parhaita ovat ne autot, joissa jarruputket kulkevat sisätiloissa. Ulkona on silloin vain takimmainen osuus. Itsehän ne voisi vetää sisätilojen kautta, mutta jos alkuperäistä paikkaa ei saa muuttaa....
Viime vuonna katkesi minun autostani katsastuksessa putki, joka varmaan oli alkuperäinen, eli 24 vuotta vanha.
Kevyen auton takajarruputki, perusjarrutuksessa takajarrut eivät paljon työskentele, niin pitäisi joskus tehdä kovia jarrutuksia jotta vika tulisi esille.
31.03.2010 22:05
Minun autossani ei ole katalysaattoria, ja eipä tarvitse lyijynkorvikkeitakaan, se käy ysivitosella ja läpäisee katsastuksessa katalysaattoriautojenkin päästörajat, vaikkei sitä siinä ole.
Auto on 1985-mallinen Suzuki Swift. Jo uutena se oli sillä listalla, johon käy lyijytön bensa ilman muutoksia.
Minä ostin tämän 80-luvun romuni vasta 2003.
Vuonna 1992 TM:ssä muuten ihan mitattiin laboratoriossa, että katalysaattoriautot saastuttavat paljon enemmän kuin pitäisi. Eli ainakaan silloin siitä ei juuri hyötyä ollut.
Kat-autojen kiertäminen kovin kaukaa ei välttämättä onnistu, kun kauppojen parkkipaikoilla pitää toisten kat-autojen vierestä kävellä, mutta itse en sellaisella rupea ajamaan vielä pitkään aikaan.
31.03.2010 21:39
Ajetaan mutkasta ulos pellolle ihan niinkuin ei mutkaa olisikaan. Jos on vaikka "pimeä" kisa ilman nuotteja, silloin olisi vain sovellettava siviililiikenteestä tuttua sääntöä siitä, että auto on pystyttävä pysäyttämään sillä tienosuudella joka näkyy...sen mukainen vauhti. Jos tie ei näy pitkälle, myös vauhti lähes nollaan.
Paikassa jossa vähänkin liian kovalla vauhdilla menee metsään, ei voiteta mitään.
Kokonaisuutena koko touhu vaikuttaa nykyisellään lähinnä autoharrastuksen syöpäkasvaimelta. Vanhalla kalustolla vain kilpaillaan, mutta siviilissä ajetaan kuitenkin nykypaskoilla. Mitä vanha-autoharrastusta sellainen on? Minusta siinä ei mistään vanhan auton fiiliksestä nautita, jos sillä vain kaahataan veren maku suussa. Siviililiikenteessä auton fiilis paljon paremmin esille tulee.
Riskeerataanhan auto kolareille tietysti liikenteessäkin, muttei se nyt ainakaan nokan kautta ympäri normiliikenteessä lennä....
Jos minä ajaisin rallia, ajaisin uudemmalla. Eihän rallissa ole tärkeää se, millä ajetaan, vaan se ajo itsessään ja autonkäsittelyn kehittäminen. Jos kisan tulos on tärkeämpi kuin auton säilyminen ehjänä, on historic kyllä väärä luokka.
Nostalgialuokkien ajatus menee täysin metsään, jos niissä ajetaan ulos samalla lailla kovavauhtisesti kuin jossain rallin MM-sarjassa...
Vielä todella puuttuu vain se, että katsojia kuolee historic-kilpailussa....on siinä rauhallista nostalgiafiilistelyä kerrakseen.
31.03.2010 20:48
http://www.nettiauto.com/volkswagen/kupla/
30.03.2010 21:52
Aivan liian lujaa. Sääntömuutoksia tarvittaisiin, kattonopeus pitäisi olla, pelkkä tasanopeusarja ja aikasakko liian lujaa ajaville. EK:lle tietty aika, jota ei saisi alittaa tai sakkoa tulisi sen verran että kaahaaminen tulisi kannattamattomaksi. Se vaatisi tarkkuutta pitää nopeus tietyllä järkevällä tasolla. Onko kenenkään etu, että kaahataan kaikki hajalle? Vauhdin hidastaminen säästäisi kalustorikoilta. Kyllä se hintoihinsa tulee.
Vituttaa se jonkin verran kun itsellä ei ole sitä 10 000-15 000 € mitä noista avengereista on myydessä pyydetty rallivarustelun takia -toisilla on sitten varaa kuitenkin ajaa ne paskaksi. Ilmeisen hyviä korejakin varmaan.
Mutta niinhän se on, että rikkaat rallimiehet ajavat hyvänä säilyneet korit paskaksi, köyhä autoharrastaja taas parsii ruosteisia yksilöitä, sellaisia joihin omat vähät rahat on riittäneet, siviililiikenteeseen.
Nykyisin ovat kilvettömätkin liian kalliita minun budjetilleni, tai ainakin liian kaukana sijaitsevia haettavaksi...kun puuttuu kuljetuskalusto, puuttuu halli, ja puuttuu selvää rahaa.
Minulla on kilvissä oleva avenger ylipäänsä vain siksi, koska 90-luvun alkupuolella, veljeni ostaessa sen, se maksoi vain 2000 mk. Oli myös toinen ostajaehdokas, joka olisi tehnyt siitä F-ryhmäläisen....mutta eipä tullut ralliautoa siitä autosta, eikä tule. Koskaan.
Myöskin ainakin tuossa näkynyt Mazda 616 on sellainen joita ei pitäisi yhtään enää rikkoa.
Muutenkaan kauheasti ymmärrä ralliajoa autoilla, joihin ei enää saa mitään uusia alustanosia ym. kulutusosia....pitää vain yrittää korjata vanhoja osia.
30.03.2010 21:06
77 / 100