Vapaa kuvaus

Vanha jääräpää, lyhyesti sanoen. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

11

Kommenttia

1056

1. Minkä ihmeen vuoksi teet moisen paineilmarituaalin? Minulla on nyt ollut matkailuauto alkaen1998 maaliskuusta enkä vielä ole joutunut moisen eteen. Autoja on ollut kolmelta eri valmistajalta, italo ja pari sakua, nyt on Hymerin integroitu.

Tyhjennän vaan letkut normaalisti avaamalla pohjahanan ja kraanat aina ennen kylmilleen jättämistä. Joka talvi olen useampaan kertaan laittanut lämmön päälle ja vedet sisään, mielestäni kun on mukavampaa matkailla vesillä kuin keinotellen jonkun kanisterin kanssa. Koskaan ei ole ongelmia ollut noiden vesien kanssa kovillakaan pakkasilla, mikä siis on se teoria jonka vuoksi moiseen hommaan pitää ryhtyä?
  2. Varmasti olen ajanut enemmänm kuin maari marimekko, iuytr:lle voin hänen harmikseen kertoa, ettei tarvi eläkkeestä säästää, sen voin laittaa menemään ihan kuin haluan. Eihän kyse siitä ole millaisen auton pystyy ostamaan vaan siitä mikä riittää täyttämään ne tarpeet joita sillä haluaa täyttää. Minulle riittää toimintavarmuus, nyt olen hankkinut jo kolmannen Fiiu-pohjaisen joista eka oli käytetty ja molemmat muut uusia. Viimeinen vaihto tapahtui kun kyllästyin alkovimalliin ja siirryin integroituun.

Ainoa paikka jossa on ollut todellista kielitaito ongelmaa oli erään portugalilaisen marketin myyjän kanssa joka ei suomen lisäksi osannut ruotsia, saksaa eikä edes englantiakaan. Myöskään muutaman repliikin ranskan taitoni ei häneen tehonnut mutta elekieli auttoi ja pääsimme yhteisymmärrykseen.

Olen nyt kohta 12 karavaanarivuoteni aikana ajellut matkailukulkineella noin 290 tuhatta kilometriä päässä laskien, pienellä varmuuskertoimella.

Osaan ajaa, uskallan ajaa vaan en tahdo suuria nopeuksia koska ei ole kiire mihinkään ja voi nautiskella maisemista ihan rauhassa. Yleensä vain Suomen ihmiskaatopaikan eli Hesan asukkailla on hoppu joka paikkaan, heitä sitä voi vähän kouluttaa tarpeen vaatiessa ja tilaisuuden tullessa. Hesalaiset monesti kuvittelevat olevansa jotain ihmeellistä joiden ei tarvitse noudattaa mitään sääntöjä mutta se on pelkkää puppua.

Koskaan meillä ei ole kiirettä jos osaamme suunnitella aikataulumme oikein. Kiire on paholaisesta sillä Jumala loi vain aikaa ja sitä riittää jokaisella mittansa joka tuolla kiirehtimisellä saattaa lopahtaa kesken kaiken. Siinä säästyy monen henki ja terveys jos muistaa aina maltin. Rajoituksethan ovat vain maksiminopeuksia joita tulee tinkimättä noudattaa mutta hitaammin voi ajaa ilman muiden uhittelua.