Vapaa kuvaus

Vanha jääräpää, lyhyesti sanoen. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

11

Kommenttia

1100

1. Jäi kertomatta, että katsastusasema sai asian tultua ilmi huomautuksen AKE:lta mutta mitä se karavaanaria auttoi?
  2. Taidat pitää itseäsi kykenevänä ennustamaan, se on tosi vaikea laji vaikka mahdollisuuksia on vain kaksi, ennustus on oikeassa tai väärässä. Todellisessa reaalimaailmassa mahdollisuuksien kirjo on suurempi. Jokuhan on juuri tehnyt väitöksen talousennusteiden osumisesta kohdalleen viime vuosikymmeninä muistaakseni alkaen jostain 1960 luvulta ja ammattimiehiltäkin lähes kaikki meni pieleen koska osaa muuttujista ei voi ennalta tietää.

Sinunkin ennustuksessasi esiintyneet avo/aviopuolisot saattavat todellisuudessa pelastaa tilanteen jos tarpeen on.

Olen ymmärtänyt noin periaatteessa hyvin huonolla perehtymisen tasolla kyseessä olevan kattojärjestöön liittymismahdollisuuksista muillekin kuin koppa-asujayhdistyksille. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että aina parempi mitä suurempi joukko. Sana painaa silloin enemmän kun puhutaan politiikkojen suuntaan, on myös ennustusten varassa miten muut kuin koppamatkaajat suhtautuvat meidän tarvitsemiimme palveluihin jotka hieman saattavat poiketa heidän intresseistään. En kuitenkaan usko suuria ristiriitoja syntyvän ja jos on hiemankin lukenut vaikka tätäkin palstaa niin onpa niitä kinan aiheita löytynyt ilman telttaleiriytyjiäkin.

Olen myös antanut itseni ymmärtää nykyisillä jäsenyhdistyksillä olevan vapaat kädet omien käytäntöjensä suhteen joten itsestäsi ja kavereistasi on kiinni miten missäkin alueella asiat hoituvat.

Minä toivotan kaikki leirintämatkailijat tervetulleeksi.
  3. Nykyään ahneuksissaan kaavoitetaan tontit niin pieniksi, ettei sinne juurikaan saa mitään ylimääräistä sen yhden auton / asunto lisäksi. Suomessa on tilaa joten jonkun kuntarajan vuoksi ei meidän pitäisi hyväksyä liian tiukkaa kaavoitusta.

Jos ympäristökin on tiukkaan rakennettu voi ratkaisua olla hankalaa keksiä. Itselläni on onni asua rivitaloyhtiössä jonka kaava on tehty jo 70-luvulla ja meillä on kohtuullinen 7000 m2 tontti 14 asuntoa varten. Olen saanut aika mukavan paikan 7m matkailuautolle ilman, että kukaan suunnattomasti kärsii.

Olen kuitenkin jonkun verran katsellut asuntoa parempien liikenneyhteyksien (bussireittien) varrelta mutta aina homma on kaatunut parkkipaikkoihin. Olen myös keskustellut paikallisen kaupunginarkkitehdin kanssa mutta ilman pyssyllä uhkaamista ei ole toivoakaan saada parannusta edes tulevaisuudessa. Uusille alueilla kaavoitetaan 1,5 autopaikkaa/asunto max. on hänen kantansa vaikka hänkään ei tiennyt mistä niitä 0,5 kokoisia autoja saa.

Sinun tapauksessasi on muutama vaihtoehto, vaihda asuntoa väljempään paikkaan, raivaa tontilla mahdollisesti oleva nurmikon pläntti parkkipaikaksi tai vie matkailuajoneuvo lähimmälle karavaanarialueelle säilöön käytön välissä. Voit tietysti katsastaa onko lähistöllä joku joka olisi isommalla tontillaan valmis vuokraamaan sinulle paikan.