Vapaa kuvaus

Vanha jääräpää, lyhyesti sanoen. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

11

Kommenttia

1056

1. Jospa arvoisa ystäväni koettaisit saada viesteihisi saman ystävällisen sävyn jota olen harrastanut.

Voin iloksesi todeta vierailleeni psykiatrisella osastolla, eivät kuitenkaan huolineet sinne joten minulla taitaa vielä olla toivoa, vai?

Kyllä viittaukset minun teksteissäni ovat yleensä edellisen viestin kirjoittajan innoittamia joten lienee sinun parasta niitä kommentoida. En myöskään ole nähnyt missään kohden todella paneutuvan siihen missä lausumani on ollut paheksuttavaa, virheellistä tai loukkaavaa. Sinun huomaan parhaan taitosi ja ehkä kossun avulla yrittävän epäasiallisia huomautuksia ja loukkauksia. Ne eivät minua häiritse maineeni vain kasvaa, kunniasta puhumattakaan.
  2. Olet aivan oikeassa, moottoriajoneuvosta peräisin olevia jätteitä ei missään tapauksessa saa levittää luontoon. Jos vahinko pääsee tapahtumaan lienee palolaitos se joka ensiapuna tulee siivoamaan maamassoja näiden jätteiden jäljiltä.

Moottoriajoneuvoista peräisin olevia jätteiden kuten öljyjen ja polttoaineen vuodattaminen luontoon on ympäristörikos. Tuo pakokaasu on vielä toistaiseksi ongelma jota ei leirialueista ja puskaparkeista eikä eri ulosteen hävitysmenetelmistä kinaaminen valitettavasti tippaakaan auta.

Lähtiessäni oikomaan koipia levähdysalueelta luonnon puolelle arvostan paljon enemmän haudattua jätöstä kuin ulostekasaa papereilla kuorrutettuna. Viksu henkilö hautaa jopa sen kyykkynsäkin niin syvään, ettei kanssa ihmisille siitä ole enää harmia. Oletko sinä se liukumiinojen levitteliä levähdysalueiden liepeillä, jos olet niin saisit hävetä! HYI! Toisaalta ymmärrän menettelyn koska ainakin suuri osa levähdyspaikkojen WC kopeista on siinä kunnossa ettei sinne selvinpäin ole asiaa. Siitä moite kanssakulkijoille pitäisi harjoitella hieman viksummat käytöstavat. Olen tästä syystä varsin mieltynyt omaan WC:n autossani hädän hetkellä.

Kehoitan arvoisaa nimimerkkiä "yksityismaa" hieman rauhoittumaan ja miettimään eri kakan hävityskeinoja ja niiden kokonaisvaikutusta ympäristöön. Niiden hyviä ja huonoja puolia ilmaston, maa- ja metsätalouden sekä vesistöjen suojelun kannalta. Kokonaisuus merkitsee enemmän kuin joku pieni yksityiskohta jolla ei kenenkään kannalta ole suurta merkitystä.

Jos sensijaan ainoa asia joka päähän mahtuu on paskan levitys, voisi sitä vaikka miettiä miten sen sikalan lietteen saisi hajuttomasti ja siististi levitettyä. Menetelmälle löytyisi varmasti maailman laajuiset markkinat. Suomessa siitä on jonkun verran kokemusta mutta ajelepa toukokuun lopulla Pohjois-Saksaa ristiin rastiin niin tiedät miltä se tuoksuu.
  3. turpasi kanssa arvoisa nimimerkki "asioiden". Oliko kommenttini jotenkin epäasiallinen tai virheellinen? Loukkasinko jotenkin tunteitasi? Jos käyttäisin samaa nimimerkkimenetelmää kuin sinä olisit vain voinut aavistella kuka sen on kirjoittanut. Tästäkin nyt näet sen hyödyn joka on rekisteröidystä nimimerkistä, tiedät kenelle vastata. Tätä ylellisyyttäkö et halua muille ja minulle suoda?

Voisinhan minäkin alkaa käyttämään tässä rinnalla näitä kompanimimerkkejä jotta saisit muitakin kommentoitavia.

Voisitko lisäksi selvittää seuraavat seikat omalta kannaltasi koska taitavat erota nämä käsitykset meidän välillämme:

vanha juoruakka, miten se eroaa sinusta, otithan kantaa kirjoitukseeni vaikka asiaa sinulla ei ollut? eikö se ole juuri näille nimityksille tunnusomaista?

Juntti = ? erittele, vaikka 5 tärkeintä ominaisuutta jotka tekevät juntin.

Mistä päättelet minun asuvan töllissä? Saatanhan asua luxus asunnossa, vai?

Ymmärrän kyllä ettet ole lukenut ensimmäistäkään riviä loppuun mutta mikä ero on halkailevilla muoviosilla jos kyseessä on auto tai vaunu? Tämä ei oikein kirjallisesta tuotoksestasi minulle valjennut. Piti oikein käydä uudelleen katsomassa olenko kirjoittanut jotain sopimatonta. Katson kuitenkin tekstin koskien halkeamia vaunun muoviosissa olevan kohtuullisen asiallinen ja ymmärrettävästi kirjoitettu. Ennen vastausta suosittelen koko puheenvuoron lukemista.

Kerropa oma kommenttisi muoviosien halkeilun syistä, vai onko liian vaikea asia?
  4. Ruskean veden eli kakkituotteiden hautaaminen metsään ei ole sen suurempi ympäristörikos kuin yleinen roskaaminen ja paskominen levähdyspaikkojen ympäristöön jota alvariinsa tapahtuu meidän maassamme. Käypä tarkastamassa jos et tunne asiaa. Sanoisin sen olevan jopa suositeltavampaa kunhan se tehdään vähän syrjään ja syvälle pohjavesialueen ulkopuolelle eikä käytetä formaliinipitoisia kemsanesteitä.

Minä en ole vielä joutunut tuohon tilanteeseen mutta saatan joskus joutua. Aina on löytynyt "laillinen" paikka jätöksille jossa ne ensin laimennetaan ja sitten taas erotellaan suurissa kemiallisesti toimivissa puhdistuslaitoksissa.

Siitä huolimatta että olen kulttuurin uhri enkä enää osaa käyttäytyä luonnollisesti en pidä lannoitteen hautaamista metsään mitenkään vahingollisena, enkä metsänomistajan etuja loukkaavana. Se taitaa lisäksi olla luontoystävällisempi vaihtoehto, ravinteet tulevat paikalliseen käyttöön eivätkä osittainkaan valu järviin eivätkä meriin lisäämään leväkasvillisuutta.

Taidankin vaihtaa käyttäytymistäni tässä asiassa nyt kun sitä tuli hieman mietittyä ja perusteltua. Yleensä näyttää olevan helpompaa pysyä vanhoissa tavoissaan eikä miettiä parempia vaihtoehtoja. Pitää kuitenkin olla valmis uusimaan tapojaan kun parempi ratkaisu löytyy.

Siitä onko asia vitsi vai ei en tiedä, enkä sitä kuka niin tekisi mutta ympäristön kannalta se lienee paras vaihtoehto kun sen miettii puhki. Ihan pakosta!
  5. Itsehän juuri vastasit omaan kysymykseesi edellisessä lauseessa. Kommenttisi kuuluu siihen suureen ryhmään täällä esiintyviä lausahduksia joilla ei ole edes huumorin kannalta mitään merkitystä, koeta nyt jotain viksumpaa. Esitä edes mielipide perusteluineen jos pystyt. Jos arvostelet toista niin kerro miten asian pitäisi olla ja miksi.

Kyllä ihmisillä myös viksuilla on mielipide joka asiaan, yleensä vain viksumpi kuin niillä muilla. Jos sinulla ei ole, et taida sitten niihin lukeutua.

Nimimerkki joka pysyy samana, mieluiten rekisteröity auttaa seuraamaan mitä kannattaa lukea ja mitä ei. Jos olet "pysyvä jäsen" niin rekisteröidy jos taas satunnainen avun pyytäjä käytä sopivaa nimimerkkiä, joka sopii sinulle.

On myös helpompaa antaa vastine asiaan jos tietää kuka kirjoittaja on ja nimimerkki ei vaihdu joka kerralla ketjun edetessä. Jos oltaisiin täällä kahdestaan asiassa ei olisi ongelmaa mutta kun täällä näyttää olevan joku kolmaskin.

En tiedä millainen pölkkypää moisen nimimerkki käytännön on tänne luonut mutta on tullut aika vaihtaa se. Vai tuleeko kalsarin vaihto kun niin pelottaa ollessaan ainakin puolittain tunnistettavissa?

Et taida itse kuulua joukkoon joka uskaltaa käyttää edes vaki nimimerkkiä saatika rekisteröidä, ryhdistäydy!
  6. Enempää et voisi erehtyä, suurin osa vapaasti yöpyvistä tekee sen rauhan ja ympäristön vuoksi ei rahan vuoksi, vaikka ei säästämistäkään voi vähätellä. He eivät sotke nurkkiaan vaan vievät roskat roskiksiin ja se kuuluisa ruskeavesi tyhjätään joko silloin tällöin leirintäalueilla yövyttäessä, huotoasemilla tai kotona matkan päätteeksi. Parkki Pirkko kertoi hautaavansa tuotteensa metsikköön mikä ei ole ollenkaan huono ajatus jos sen tekee vähän syrjään ja syvälle. Tällöin ei kuitenkaan pidä kaikkein ärjympiä hajunpoistajia käyttää vaan nykyään saatavia biohajoavia.

Varsinainen paskahan ei luontoa tärvele vaan parantaa, ihmis- ja eläinkunta on sitä tehnyt koko olemassaolonsa ajan. Jos se olisi vaarallista olisimme jo kaikki mananmajoilla.

Mitä tulee loiseläjiin en oikein ymmärrä kenen kustannuksella me sitten elämme? Sinunko, jos niin niin en muista sinulle koskaan laskua lähettäneeni enkä pöydästäsi syöneeni. Mitä oikein tarkoitat, tarkenna niin annan kyllä selvityksen omasta kannastani.

Mikä se on se oikea kunnon karavaanari. Alunperin karavaanari oli maailmaa kiertävä kulkuri joka tuli omillaan toimeen. Sekö se on vai puutarhakaravaanari joka leirialueella pelakuita kasvattaa purkissa vanhan kuormalavan päällä? En lainkaan väheksy alueita kausipaikkoineen vaikka ei minulla koskaan ole sellaista ollutkaan, se on muoto johon saatan itsekin joskus ajautua jos ja kun reissaaminen tulee vaikeaksi syystä tai toisesta.

Miksi erotella karavaanarit noin huitaisten jyviin ja akanoihin, pitäisi hieman perustella kun moista rapaa toisten silmille syyttä suotta heittelee!