Vapaa kuvaus

Vanha jääräpää, lyhyesti sanoen. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

11

Kommenttia

1100

1. Lienet asiaa tuntematon parran päristäjä. Trumalla pärjää hyvin 30 asteen pakkasella kunhan on muistanut ostaa kaasua. Kylmemmässä en ole sattunut joutumaan yötäni viettämään. Aloittajankaan aitoudesta en menisi takuuseen mutta silti:

Niin Truman ilmalämmityksessä kuin Alden pattereissa on mitoitus ja lämmönjakosuunnitelma se tärkein, tehoa riittää kummassakin ja Truman plussa on nopeus kun taas arvelen Aldella olevan lämmön tasaisuus. Minulla on nyt neljäs m-auto Trumalla ja joka kerran kun vaihdan uudempaan on lämmityksen jakoa parannettu, eka oli italo ja siinä se tasaisuus jätti aika lailla toivomisen varaa kunnes välipuhaltimella hoidin asian kohtuulliseksi, nuo kolme muuta ovat olleet sakuja ja niissäkin on ollut pientä virittelyä ennen kuin toivottu tulos on saavutettu. Tosin tähän viimeiseen ei ole tarvinnut tehdä muutoksia mutta yhtä suutointa pidän talvet suljettuna jotta saman letkun kauempaan päähänkin riittää lämpöä.
  2. Taas menivät nuo vastaukset normaaleihin uomiin Reinoineen jolla ei koskaan ole mitään todellista sanottavaa kumppaneineen.

Nyt asiaan, olen vuosien mittaan kierrellyt tuon reitin muutamaan kertaan. Nykyisin suosin itse sen alkamista Naantalin Rymättylän Hangasta josta lautalla Nauvoon, siten ei tarvitse tehdä pitkää kierrosta Paraisten kautta joka ei paljoakaan eroa "maallisesta" paikasta jos muutamaa siltaa ei lasketa. Lopun matkaa sitten sitä varsinaista rengastietä.

Olen kuskannut sen kautta muutaman manner-Euroopan asukkaan ja kukaan ei ole valittanut pitkästymisestään joten niille jotka eivät ole asuneet saariston vieressä ikäänsä se on hyvä keino saada siitä ensivaikutelmaa. Paras kuitenkin on ostaa kunnon matkapurjevene ja viettää siinä kesänsä, niin itsekin tein 30 kesän verran eikä kaduta näin jälkikäteen tipan tippaa.

Joka kerran olen käyttänyt matkaan pari päivää ja Saariston Lomakeskus Mossalan yhteysaluslaiturin välittömässä läheisyydessä on aina tarjonnut paikan yön viettoon. Saattaa siellä muitakin leirintäalueita olla vaan ei ole tullut haettua.

Tuon ensimmäisen vastaajan ehdotus SFC:m jäsenyydestä ei ole huono mutta jos et harrasta matkailuajoneuvomatkailua kovinkaan tiheään niin ilmankin pärjäät. Itse olen ollut jäsenenä jo pari vuosikymmentä ja kotomaan matkoilla heidän alueiltaan, täällä sönkkäävästä Joksusta ja Reinosta huolimatta, on saanut aina rauhallisen ja tarvittavin palveluin varustetun edullisen yöpymispaikan jossa halutessaan/viihtyessään voi asustaa pidempäänkin.
  3. Tuo kaveri tappoi yhden joka on surkeaa mutta parhaat komut Stalin ja Mao tappoivat molemmat miljoonia.

Vielä ovat komut voitolla sekä absoluuttisesti että suhteellisesti.

Suomen romutus jos nykytalouden tilaa voi siten kuvailla on vasemmiston vaatimusten aikaansaamaa. Niissä kun ei ole otettu huomioon globaalin talouden tilaa ja sitä miten sen suhteen pitäisi sopimuksia rukata jotta homma jatkuisi kannattavana.

Kokoomus ja muut järkevät ei vasemmistolaiset puolueet ovat yrittäneet korjata virheitä mutta eivät ole onnistuneet vasemmiston änkyröiden kiukutellessa.