Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tublat
profiilit
tublat
tublat
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
27
Kommenttia
5229
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olipas kivat sivut.Enpä ole moiseen törmännytkään.Täytyy mennä ajan kanssa oikein lukemaaan..
Minun makuunihan noit oli jokainen,enemmän tai vähemmän,tosin bandoggen jättäisin pois tietyistä syistä,ja pidän sitä lähinnä sekarotuisena.Periaatteessa/teoriassa voisin jokaisen ottaakin,siis rotuvalintana ( - bandogge).
Mutta se parashan ja upein tuosta upeasta molossikaartista puuttui,se yksi alkuperäisemmistä "aikansa gladiaattori",joka olisi ollut se ykkönen.
Mutta laitetaan kolmen kärki,joka olisi
bullmastiffi,boerboel ja perro cimarron uruguayo
12.06.2008 10:11
Voin hyvinkin uskoa,kun en kerran koko tietskan kanssa touhuamisessa muutenkaan itseäni kovin hääppöisenä pidä.
Voisihan minulle syöttää tuosta aiheesta vaikka mitä juttuakin ,niin todennäköisesti vaan "asiantuntevasti" ja silmät pyöreinä juujuttelisin :=)))
Ylipäätään noi monet nuoret vaikuttaa melkoisilta käyttäjiltä,ehkä kun on päässyt niin pienestä asti hommiin käsiksi :O)
11.06.2008 22:17
1.En muuta tiedä,mutta koneessa lukee CTX,siis näytössä.Pömpelissä lukee LG.Monitoimikone on HP.
Pöytäkone,jossa on litteä näyttö.Kätevä,kun vie vähemmän tilaa,kun sellaiset vanhat "pömpöt".
2.Ei tosiaan,kun en noista vempeleistä muutenkaan ihmeitä tiedä.Onneksi on yksi kaveri oikea tietskahakkeri,jolta saa tarvittaessa tyhmiinkin kymysyksiin apuva.
3.Ei hajuakaan.Katsotaan sitten kun tulee ajankohtaiseksi.Tämäkin on aika uusi.Tuo kaveri myös osaa rakennella kaikkea ihmejuttuja,että voipi olla että se sitten kasaa jonkun paketin.
4.Monennnäköiseen.Tiedonhankintaan,laskujenmaksuun,surffailuun ym.ym.Mutta en pelaamiseen,kun ei kiinnosta.
5.Sen minkä omiin tarpeisiin sopiva/riittävä hyvä peli maksaa.En muuta osaa sanoa.
6.On kait sillä jonkunverran.Ainakin nämä litteänäytöt on ihan sieviä.Mutta jos koneisiin nyt jotain trendikrumeluureja tulee,niin tuskin mitkään sellaiset jutut kiinnosta.
11.06.2008 21:36
Koira ei ole mustasukkainen.Se on ihan täysin ihmisten juttu.
Se,miksi koirat saattaa tulla väliin,johtuu siitä,että koirien kielessä voimakas läheisyys vieraan "lauman" kanssa voi olla/merkitsee uhkaa.
Eri koirat riippuen luonteesta,rodusta,ja siitä asemasta perheessä käyttäytyvätkin sitten erilailla tuossa tilanteessa.Joku tulee häsläämään,joku haukkuu,pomppii ym.Joku haluaa rauhoittaa tilanteen,käyääen hyvinkin voimakkaita rauhoittavia signaaleita.Pahimmassa tapauksessa voi joku käyttäytyä hyvinkin uhkaavasti.
Jos se oma asema ( taas kerran sanottuna)on riittävän hyvä,niin koira ei pahemmin reagoi moisiin tilanteisiin.Sen ei siis tarvi ;),koska se tietää ja luottaa omistajan kykyyn hoitaa sen silmissä omituisemmat ja vaikeammatkin hommat.
Jos koira silti tulee häsläämään,eikä halua sitä,niin yksinkertaisesti sitä voi kieltää ja komentaa pois.Kun se menee,niin kehuu sitä vaikka tarvittaessa.
Ylipäätäänkin,vaikka tuntuu että nykymenon mukaan ei voi kieltää koiria tai mukuloita,kun ne saa jonkin sortin traumoja ilmeisesti ihmisten mielestä vissiin,niin yhä edelleen kunnon kieltosanan opettaminen ja sen vaatiminen,olisi paikallaan ;)
Kun jo pelkästään se poistaisi monta propleemaa...
11.06.2008 15:54
Muuten aika mukavaa tietoa,mutta tuosta kalkista saannista hieman.
Kirjoittajan sivuilla ei ainakaan minulle selvinnyt,mikä on luiden osuus tarkalleen tai esim.suunnilleen ruokinnassa.Sillä kun on merkitystä kokonaisuuden kannalta hyvinkin paljon.
Minä ymmärsin niin,että varsinaisesti koirat ei syö luita ruoka-aineena päivittäin ( siis samalla lailla),vaan pikemmin jyrsiminen isojen luitten kanssa on ajanvietettä.Ja siinä irtoaa,mitä irtoaa.Noin inä ainakin jyrsimisen käsitän ;)
Myöskin maitotuotteista saatava kalkki ja lähinnä sen imeytyvyys ei kovin iso ole koiraseläimellä.Eli toisen sanoen,jos noin ruokkkii,eikä koira saa luita myös ruokana,ei pelkästään jyrsittävänä,niin kasvava koira,varsinkaan raskaat ja isot,ei saa riittävästi kalkkia.Joten vaihtoehdoksi jää luuateriat,ja kananmunankuorijauhe tai lisäkalkki purkista.
Tuosta ensinmainitusta systeemistä ja sen tuloksista en kuitenkaan mitään tiedä,kunhan mainitsin,mutta jälkimmäisestä systeemistä,jossa luut ei ole ruoka-ainesosa varsinaisesti,eli lähinnä perinteisestä puuroruokinnasta tiedän.Ja siihen kuuluu siis lisäkalkki.Muuten ei kalkkia riittävästi tule.
10.06.2008 16:55
Saattaa helpottaa tai sitten ei.Avainsana on tietäminen,mille koira on allerginen ja sen poistaminen ruokavaliosta.
Esim.jos koira on allerginen riisille,tai ohralle (esim.ylipäätään kotimaiset viljat),ei tuo puuro millään lailla helpota allergiassa.Mutta jos tuossa ei ole mitään ko.koiraa allergisoivaa,niin ei se silloin tokikaan allergisoi.
Tuo yrjölänpuurohan on sitten vaan yksi esimerkki puuropohjaisen ruokinnan saralta.
Muutenhan sen pohjan voi koostaa miten haluaa,ja nimenomaan kun tietää,mille koira on allerginen,jättää sen pois.
Myös lisukkeissa tuo siis pätee,mitä puuroon tietenkin lisätään.Jos koira on kuivamuonassa oirehtinut esim.naudalle,oirehtii se myös muussa ruokinnassa.Tai muuten ei ole kyse naudalle herkistymiselle.
Jos siis parhaiten haluaa saada koiran oireettomaksi ruoka-aine-epäilyissä,niin ensin on tiedettävä,mille koira on allerginen.Ja siihen ainut varma keino on eliminaatiodieetti.
10.06.2008 16:40
Ja vielä yritän ymmärtää niitä,jotka esim.mielenterveydellisistä syistä,sis tarkoitan jo syyntakeettomuutta,on tehnyt eläinsuojelurikkeen.
MUTTA kun ajattelee näitä viimeaikaisia tapauksia,ja mitä ylipäätään on ollut,niin kyllä lähinnä on vaikuttanut ihan joltain muulta.
Ja tuontyypin ihmisiä en mitenkään voi ymmärtää,saati sääliä.
Kuten olen jo sanonut,ainoa vaihtoehto,koirat ja elukat lopullisesti pois.Tiukkapipo kun olen tässä asiassa.
09.06.2008 11:41
Siksi ei,että meillä koirien paikka on lattialla ja omilla peteillään.
Minä en yksinkertaisesti halua sänkyyni koirankarvoja,kuolaa,jaloista hiekkaa ym.
Ylipäätään en halua koiria sänkyyni.
Harvemmin ne edes pääsee makuuhuoneeseen.
En myöskään siksi,etten halua,että pennut vanhempien koirien opastuksella oppii hyppimään huonekaluille.Varsinkin jos niissä vielä reuhataan,tai muutenkin hypellään eestaas,niin voi niitä kinttujen tapaturmia sattua.Ei sitten tartte parkua jälkeenpäin jälkiviisaana.
Noihin pienten koirien polviluksaatioihinkin voi osaltaan olla syynä joskus liian pienenä turhanpäiväiset hyppimiset korkeilta paikoilta.
08.06.2008 20:59
Ei ehkä ihan mustavalkoista asia minulle,mutta olen Majorican kanssa samoilla linjoilla,että riippuu siitä,miten omistaja pystyy koiraa/koiria riittävästi liikuttamaan ja aktivoimaan rodunomaisesti.Eihän se koti ole lähinnä kuin oleskelupaikka.
Tosin itse,korostan itse,voisin korkeintaa kahta ajatella,lähinnä siitä syystä,että liikkuminen ihmisten ilmoilla olisi vielä kohtalaisen helppoa.
07.06.2008 15:47
Se vanha on toiminut koko ajan,ainakin minulla on.Muttta sitä ei ole enää päivitetty,joten siksi odottelen nimenomaan sitä uutta ;)
Tänään kävin,ja nyt näyttää vaihteeksi erroria,eikä siis taaskaan toimi,ainakaan omalla masiinallani.
06.06.2008 10:43
Periaatteessa toi on kyllä kaksipiippunen juttu.Parin minuutin haukkuminen ei nyt ihmeeltä tunnu,mutta jos se tapahtuu kovin aikaisin,ehkä herättäen aina,niin toisaalta ymmärrän,jos joku siitä hernettä ottaa.Turhasta valittajat on sitten oma lukunsa.
Mutta kuten täälläkin on todettu,valitus pitää mennä asiallista tietä.Ihan heppoisati ei kyllä omistusasiasta häätöä saa,mutta toki aina siinä punnitaan asiat kaikilta osin.
Se sitten,jos viimekädessä haluaa laittaa asian itse vaikka raastupaan,on kinkkinen juttu juuri tuon ajan takia.
Itse en kyllä ymmärrä moisia jenkkilän meininkiä,että koiria tai eläimiä leikellään turhan vuoksi.Ja tuo on mielestäni nimenomaan sitä.Suomessa ei onneksi turhia leikkauksia lekurit tee.
Nyt on kysymyksessä ihan koulutuksellinen juttu,ja jos koira tekee epätoivotun vielä omistajan läsnäollessa,niin ei ihan vaikeemmasta päästäkään.
Periaatteessa,jos koira on omistajalla hanskassa ja kieltosana kunnolla opetettu,koko homman hoito olisi jo siinä.
Koska/jos et saa hommaa kasaan,niin ota yhteyttä johonkin pätevään ongelmakoirakouluttajaan,joka neuvoo sinua parantamaan asemaasi koiran silmissä niin,että se uskoo ihan yksinkertaista kieltoakin ja/tai antaa ohjeet tarvittaessa myös ongelmaasi.
Ennenkuin saat homman kuntoon,niin voit laittaa vaikka kohteliaan lapun ilmoitustaululle,jossa ilmoitat työstäväsi hommaa,että saisit asian kuntoon ;)
04.06.2008 10:27
Minulla on tuo uusi linkki,mutta ei kyllä näy olevan toiminnassa vieläkään.Sehän näkyi pikkasen aikaa,kun meni hetimiten "remonttiin".
Kovasti odottelen minäkin...
04.06.2008 10:10
1.Ei ole tarvis ollut muutamiin vuosiin,kun on toi päävärkki nykyään sellainen,että saan sen itse tasattua.
2.En ole ottanut vuosiin,osaltaan siitä syystä,että päähäni kikkurat aina enemmän tai vähemmän epäonnisttu :/
3.Värjään,ja ihan kestovärillä silloin tällöin.
4.En,mutta voisin ehkä hyvinkin huvin vuoksi mennä,jos eteen tulisi tilaisuus,varsinkin jos ilmatteeksi sais :=)
Ja Sikran kanssa samaa mieltä,olisihan se kysyjän vastauksetkin aina kiva kuulla ;)
04.06.2008 10:03
Tai lukea se oma kirjoitus uudelleen,mitä siellä lukee ;)
Et siis missään kohtiin maininnut,että koira pissii melkein jaloillesi,vai mainitsitkos?
Et myöskään maininnut,että tekee pissit myös heti sisälle tulon jälkeen.
Jos kysyy mielipiteitä,niin ei olisi pahitteeksi hieman täsmällisemmin kirjoittaa,kuten myös koiran ikä on hyvä mainita.Sekin kertoo monesti paljon.
"Ja siis pentu...".Oletko nyt ihan varma.Todennäköisesti koira tietää vaan saavansa satikutia tietyssä tilanteessa,eli yhdistää sinun käytöksesi tiettyyn tilanteeseen.Siksi se "luimii".
Eli ei san tarvi tietää,että se on jotain tehnyt väärin.Se voi myös ylipäätään yhdistää pissimiseen tuon sinun toruvan asenteesi,joka sekoittaa sitten sitä niin,ettei se ehkä pysty kunnolla oppimaan,mitä siltä vaaditaan.Yhä edelleen siis epäilen,että olet alkanut torua pentua ennen,kuin se edes tietää kunnolla,mitä siltä odotetaan.
Koira tuskin osoittaa mieltään.Se kun ei ole lajityypillinen juttu.Se on ihmisten asioita se.
31.05.2008 00:11
Jos nyt oikein muistan,niin ei tuossa muuta ole kuin näytelmiin kun ilmoaa,niin pitäisi laittaa rekkarista kopio.Eli näytelmissäkin voi normaalisti käydä.
Jos käytetään jalostukseen,niin muistaakseni pentujen rekisteröintimaksu on korkeampi (korkeammassa luokassa).
Eli periaatteessa ei nyt niin ihmeesti merkitystä.
30.05.2008 23:51
Seurakoiriin luetaan hyvinkin erilaisia koiria ;)
Hyvä seurakoira ei siis välttämättä ole pehmeä/alistuva.Rodunomainen koira on aina hyvä koira pikemminkin.Ja kaikki seurakoirat ei siis ole pehmeitä/alistuvia.
Pehmeä ei myöskään ole synonyymi tai kulje käsikädessä alistumiselle.Pehmeäksi luokiteltu koira ei siis tarvi tehdä vahvoja alistumisrituaaleja välttämättä missään tilanteessa.Riippuen osaltaan luonteen muista ominaisuuksista.
Esim.tuo toisille koirille alistuminen (pennun)voi johtua monestakin asiasta.Se sitten,onko se koira viimekädessä pehmeä,ei välttämättä,tai varmasti, tuskin pystyy sanomaan.
30.05.2008 10:42
Vastasit itse kysymykseesi."toruja tulee heti"
Koska olet torunut todennäköisesti liian nuorta pentua,joka ei ole vielä sisäistänyt kunnolla sisäsiisteyttä ja/tai rakko ei ole kestänyt pidättämistä,pentu pyrkii nyt tekemään tarpeensa piilossa sinulta,ja ihan johonkin sen mieleen turvallisempaan paikkaan,koska se todennäköisesti yhdistää paperit/pissaaminen/sinun kotonaolosi toruihin.
30.05.2008 10:25
Menee,aina joskus.Ennenvanhaan ehkä enemmänkin.
Tosin ihan mielenkiinnosta luen kaikki koiriin liittyvät opukset,mitä suinkin irti saan.
Tosin,jos pitäisi koostaa omahylly koirakirjoista,niin aika pieneksi se jäisi.
Viimekädessä kun vain muutaman kirjan sinne ottaisin.Noit nyt suomenkieleen käännetyistä/suomalaisista lähinnä.Ulkomaalaisia kun en pahemmin ole käsiini saanut.
29.05.2008 01:08
Kuis arvasinkin,tai itseasiassa muistelinkin ;)
No,onhan tuossa kirjassa ihan mielestäni paljon ok-juttuakin,mutta välillä menee tosin ihan eri atmosfääreihin omien ajatusteni kanssa.Vähän niinkuin tuokin...
29.05.2008 00:21
Toisaalta,onko koira onnellinen ylipäätään,jos se ei saa toteuttaa esim.työtä mihin se on tehty/jalostettu.Toisaalta,suvunjatkaminen on käsittääkseni koiralle vietti,ei niinkään sama juttu kuin meille ihmisille.Samoin on saalisvietti,puolustushalu eli jonkinsortin viettiä.Pitäisikö noitakin koiran antaa tehdä halunsa mukaan miten sattuu vielä,että olisi onnellinen?
Ja tuohon alempaan.Terveyssyyt tilanteen vaatiessa.
Ja toi kondoomijuttu oli kyllä tämän päivän piristys,saati Sikran ilotaloehdotus :O)))))
Voi mahoton näitä juttujen lennokkuutta :=))))))
29.05.2008 00:15
241 / 262