Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

27

Kommenttia

5229

  1. Tuo on tosi hyvä,että pohtii tarkoin koiran ottoa.Ja nimenomaan omalta kantilta :)

    Täällä on tullut jo hyviä ehdotuksia.Lisäisin vielä,että jos myös pk-yhdistyksiltä,jos vaikka paikkakunnalla on,voi kysyä,pääsiskö maalimieheksi.Pekopuolellahan tuota samaa voi tehdä,mutta jos ei ole sitä toimintaa sopivan matkan päässä.
  2. Miten ne ovat turhia?
  3. Tuntematta ,mutta kirjoituksen perusteella sanoisin,että ihan hyvältä teidän suhde ja hommat kuulostaa :)

    Itselläni on ryhmissä ollut välillä ihan tuonoloisia koiria.Tekee tehtävänsä,omalla mentaliteetillään,mutta ihan ok.Ja minusta se on ihan ok.
    Onhan noita perusluonteeltaankin hyvin rauhallisia,vähän flegunkin oloisia jotkut,mutta mitäs siitä.Samalla lailla ne opettaa voi ja oppii,mutta tyyli vaan on siinäkin luonteenomaista.Kyllä rauhallisella tyylillä kisaamaankin voi ihan mennä,jos teknisesti pelittää.Toiset tuomarit ja riippuu mistä on kyse(rodutkin joskus vähän huomioidaan),tosin arvostaa vietikkäämpää,mutta ei se vielä maailmoja kaada,sekään.

    "Nyt olen yrittänyt..." Kannattaa miettiä,jos ei ihan kovasti ainakaan,ettei mene liiaksi koiralle.
    Itselläsi taitaa olla ihan hyvää silmää,luota siihen ;)
    Se,että liikaa toohottaa,varsinkin jos se on "vähän väkinäistä" ja koira ei vaan siihen luonnistu,niin saattaa pitemmän päälle alkaa tehdä sijaistoimintoja koiralle,kuten tuo ranteesta nappaaminen.Voi myös alkaa haitata koulutusta,jos/kun koira alkaa kokea sen epämiellyttäväksi,kun omistaja aina silloin menee sen mielestä ihan höperöksi.

    "Ohjaaja sanoi..." Toisaalta se on myös totta.Mutta,koirat voi palkkautua eritavoilla,kuin myös olla eleillään erilaisia.Toiset voi olla hyvin hienovaraisia,mutta silti niistä näkee,että kyllä vaan uppoaa,toiset taas hyvin vahvaeleisiä.Eli tempperamentti tässäkin vaikuttaa.

    "Jos koiralla ei ole..." Ei mikään pakko.Ja kyllä ne saattaa hyvinkin tajuta.Tuloksista koiran kanssakin sen näkee,ihan normielämässäkin.

    ps.Olen joskus miettinyt,että voihan ne ihmisten luonteet joskus hyvinkin vaikuttaa myös koiriinsa.Itse tunnen muutaman hyvin,hyvin rauhallisia ihmisiä.Ja niillä,jopa rodusta riippumatta,koirat hyvin samanlaisia,viimeistään aikuisena...Toki kasvatuksellakin osansa,mutta jos kuitenkin ihmisen tahtomattaankin vaikuttaa...
    Itse olen taas ihan vastakohta,ja täytyy sanoa,rodusta riippumatta,vähän samanlaisia hörhöjä koiratkin taitaa olleet :D
  4. Hae kirjastosta sellainen kirja,jonka on kirjoittanut Tapio Eerola ja kertoo eri roduista.Siinä on aika hyvää esittelyä.

    Riippuu täysin,mistä roikkuu,mutta itse heittäisin ennemmin kaveriksi jonkun "helpomman seurakoirarodun",kuin terrierin.Voi olla,että pääsee helpommalla...Mutta riippuu toki rodustakin.Siitä pitää lähteä,ei niinkään ryhmästä.
    Itse en näkisi kokkareita huonona vaihtoehtona kylläkään.

    ps.Westit on ihan kivoja,eikä luonteeltaankaan vaativammasta päästä.
    Mutta pelkällä omalla otannalla,ihosairaita niin paljon,että kannattaa tuo puoli huomioida tarkoin.
    Cavat on perushelppoja,pikkukoiria.Niillä terveydessä myöskin omat huomioonotettavat juttunsa.Taitaa eniten olla sydämet niillä tapetilla.

    ps.Kannattaa käydä lukemassa kiinnostavien rotujen JTO:T.Useimmalla on hyvin ajantasalla roduista ja realistiset.