Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

0

Kommenttia

28

1. Viime+kerralla+kun+valtakunnallinen+Air+Show+järjestettiin+Turussa+niin:+muonitus+oli+persiistä;+muutaman+nakkitelttaa+joissa+liian+vähän+henkilökuntaa:+pitkät+jonot+-toinen+vain+rahasti+kun+toinen+yritti+laittaa+viittä+nakkia+pahvilaatikkoon.++Jos+halusit+vain+kupin+kahvia+sinun+piti+mennä+nakkijonoon+koska+kahville+ei+ollut+myyjää.++Minkäänlaista+palveluhalukkuutta+näillä+nuorilla+ei+ollut.++Lento-ohjelma+takkuili+surkeasti,+saattoi+olla+pitkiäkin+taukoja+että+kukaan+ei+noussut+eikä+laskeutunut+vaikka+pilotteja+istui+koneessaan+moottorit+tyhjäkäynnillä.++Minkälainen+lauma+puupäitä+näitä+organisoi,+tätäkin+on+useampikin+yrittänyt+selvitellä+mutta+vastuunkantajia,+vastauksen+antajia+ei+löydy.++Jos+menet+Jämin+isoon+ilmailushowhun+on+Taneli+Äikäs+junaillut+niin+että+homma+pyötii,+koneita+on+taivaalla+solkenaan,+muonitusta,+ohjelmaa+on:+kaikki+pelaa+kiitetävästi.++Ylempänä+joku+kehui+parkkipaikkoja+Turussa.++Viime+kerralla+kyllä+oli+opastajia+viittoilemaan+sisään+mutta+ei+ulos.++Siellä+ukot+istui+kun+kukaan+ei+ollut+pyytänyt+opastamaan+kotiin+palaavia.++Hyvin+nopeasti+muodostui+röykeimmän+lait;+torvet+soi+niin+kuin+etelänmaissa.++Kukaan+ei+välittänyt+hevon+helvettiäkään.
  2. Itse lueskelin aikoinaan Apu-lehdestä kun eka Sarplaninac tuotiin suomeen. Meillä oli ollut aiemmin koiria mutta tuolloin päätin; jos joskus otan oman koiran rotu on tämä. Ollessani Serbiassa tutustuin paremmin näihin legendaarisiin hauvoihin. Yleensä valtioitten seteleissä, kolikoissa on prinssejä, kuninkaita mutta Makedonian kolikossa on Sarpin profiili. Kävin myös siellä mistä Sarppi on lähtöisin; Kosovon Albaanien vuoristosta, tutustumassa rotuun. Euroopan reissullani ajoin 10 000km, 16 valtiota ja 20 Sarppikenneliä tulivat tutuiksi. Toisesta Sarpistani luovuin juuri keväällä. Reissuillani olen saanut paljon hyviä ohjeita, neuvoja niiltä jotka rodun todella tuntevat. Ensinnäkin koirasta (mikä tahansa rotu onkaan)kasvaa isäntänsä sielun peili. Ensimmäiseksi koiraksi en suosittele Sarppia kenellekään, enkä vanhuksille kerrostalolellikiksi. Koirien kanssa aina pärjää kyllä se vika löytyy sieltä talutushihnan yläpäästä. Koiralle ei esimerkiksi tarvitse karjua, huutaa, kiljua, EI SE KUURO OLE. Pentuna kun opetat sille vähän, korvahuoltoa, kynsihoitoa ja hampaitten tarkastelua niin hyvin menee. Anna koirasi myös olla sosiaalinen niin ihmisten kuin muidenkin hauvojen suhteen. Älä ala kouluttamaan sen omia viettejä. Pieleen menee, kyllä ne sieltä itsekseen tulee. Minua ihmetytti miksi tälle palstalle tuotiin uskon asioita - nämä saatanan jumaluusopit ovat ihmiskunnan surkein onnettomuus. Uskonnot eivät siedä toisiaan, ei asioina eikä ihmisinä, siinä yksi syy miksi maailmassa tänäkin päivänä soditaan niin paljon.. Ihmisiä saat petkuttaa, huijata, käyttää seksuaalisesti hyväksi, mitä tahansa saat tehdä ja jos alkaa huipaamaan menet sunnuntaina kirkkoon, rukoilet, jumala antaa anteeksi, Sinulle tulee hyvä olo ja maanantaina voit aloittaa likaisen työsi - puhtaalta pöydältä. Uskonasiat joutaa helvettiin tältä palstalta toteaa kaikkien karvakorvien ystävä.
  3. Minulla on käyttöautona ollut -94 Ponu jonka ostin moottorivikaisena. Öljypumppu oli hajonnut ja motti leikannut kiinni. Korjautin koko motin oikein liikkeessä, maksoi 2,500€. Olen ajanut suurella tyytyväisyydellällä hyvällä tila-autolla. Ostin juuri 300 €:n hinnalla toisen Ponun vm -96 ilmastointilaitteen takia. Moottori oli osina takakopassa (jakoketju hypännyt yli ja venttiilit poks). Pontiacin ja juuri tuon sarjan autoissa on se hyvä etu että net on helppo korjata ja satasella saat jo todella ison läjän varaosia romiksesta., Ylläolevia kiitettävän hyviä neuvoja kun ottaa huomioon niin kokonaiskustannuksiltaan todella edullinen. Ajan kitkarenkailla ympärivuotisesti. Hyvin pärjää kunhan on ABSit päässä, korvien välissä.