Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
buddy-love
buddy-love
buddy-love
Vapaa kuvaus
Kaipaan Liskoa sekä isääni joka päivä.
Aloituksia
1438
Kommenttia
23425
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Voi oppia myös vahingossa.
07.02.2026 16:06
Ei kannata, sillä toimii kehnosti.
Pinnan normaali paistuminen vaatii säteilylämpöä,eli jäävät tuolla konstilla liian vaaleiksi.
(tai sitten jos ovat pitkään lämmössä, niin kuivuvat korpuiksi ja ovat silti vielä vaaleita)
07.02.2026 16:01
Ilmoittelin niitä eilen sopimattomiksi ja näkyvät häipyneen, mutta ovat tehneet niitä lisää, eli taas olisi ilmoiteltava.
(mutta nyt en ehdi, sillä pitää käydä tarkastamassa eräältä vanhukselta, ovatko hänen vesiputkensa pakkasen jäljiltä vielä kunnossa)
06.02.2026 13:17
Tilaa on hyvinkin, mutta tässä ihan ympärillä on sellaiselle hiukan ahdasta.
Toisinaan on halvalla myynnissä aaltopeltisiä siiloja ja sellaisen lämöeristämällä voisi tehdä hiekkavaraston lämmölle.
Jos olisi savea alapuolella, niin se olisi myös hyvä lämpövarasto, mutta tässä on vain hiukan moreenia ja sen alla kalliota. Kalliokin toimii, mutta poraaminen on kallista.
(Malmin lentokentästä kannattaisi tehdä lämpövarasto, eikä mitään kerrostaloaluetta, sillä siellä on valtava savikerrostuma.
(mutta eiväthän ne tietenkään taaskaan mieti mikä olisi järkevää)
05.02.2026 21:08
Kotini on linnani ja täällä on välillä hiekkaa lattioilla, mutta ilman laatikkoa.
05.02.2026 20:40
Noh, täällä on nyt lämmitys hakkeella/turpeella ja varavoima suoralla sähköllä.
Systeemiä pitää uusia, sillä se on jo iäkäs ja lisäksi vaatii paljon työtä.
Keskitalvi ei onnistu aurinkovoimalla, mutta melko pitkään voisi kaventaa lämmityskattilan käyttöaikaa, jos olisi riittävästi aurinkopaneeleita ja varsinkin jos niiden sähkö käyttäisi lämpöpumppuja.
Mietinnässä on myös se, että jos aurinkopaneeleita olisi paljon, niin niiden energiaa voisi säilöä kallioon tai hiekkaan ja käyttää tuota lämpöä sitten pimeimpään aikaan.
Periaatteessa kaikki nuo systeemit ovat hyvin yksinkertaisia ja helppoja ja siten lähinnä kannattaa miettiä kustannushyötysuhdetta.
05.02.2026 20:18
Pitääkö tässä ryhtyä miettimään yhteistä Lintsireissua jossain vaiheessa?
(minä voin hätistellä lokkeja vohvelien kimpusta, sillä minulla on siitä kokemusta)
((yksi niistä yllättyi kovasti kun melkein sain sen ilmasta kiinni ja seuraavat eivät halunneet kokeilla miten käy))
05.02.2026 20:02
Valitettavasti joudun kertomaan, että olen puhunut tuosta asiasta jo joskus yli 20 vuotta sitten.
Eikä siitä ollut silloin mitään hyötyä, sillä eivät ne suostu miettimään mikä on järkevää, vaan aina tehdään kuten ennenkin.
(olen muuten ollut yhden kesän toissä ihan ydinvoimalan vieressä (Otaniemessä, sillä se niiden voimala oli silloin vielä toiminnassa.))
05.02.2026 19:58
Olen harkitsemassa aurinkopaneelien hankintaa.
Tai siis harkinta on ohi, mutta se on epäselvää, että missä vaiheessa ja mistä firmasta.
Ja sekin on mietittävä, että kuinka suurelle teholle.
(vaihtoehdot joko tolkuton tai erityisen tolkuton teho)
((ei tarvitsisi hoitaa lämmitystä keväällä ja syksyllä, jos kennoista saisi riittävästi tehoa))
05.02.2026 19:37
Jos tiedustelet teköälyltä tämän touhun järkevyyttä, niin se todennäköisesti kuluttaa tuossa enemmän energiaa kuin mitä itse täällä kulutat vuodessa.
05.02.2026 19:32
Ne isotkin ydinvoimalat olisi kannattanut tehdä syvälle kallioo, sillä se avulla olisi saatu rauhoiteltua niitä ydinvoimasta kauhistuneita, eli jos homma menisi pahasti pieleen, niin voimalassa paksut teräsovet kiinni ja sitten parinkymmenen vuoden kuluttua mietittäisiin, että käydäänkö vilkaisemassa mitä siellä tapahtui.
Loppusijoituskallioon voisi tehdä muutaman moduulivoimalan.
Mutta myös ne voimajohdot pitäisi saada maan alle piiloon.
(Neuvostoaikoina Moskova päätti, että Virossa johtojen pitää olla maan alla ja niiden kulkemisen näkee nykyään lähinnä siitä, että jossain keskellä peltoa on pieni bunkkeri, jossa on muuntamo)
05.02.2026 19:30
Käytöksestämme ja kulttuureistamme lähes kaikki johtuu evoluution juonista, sillä selviämiselle haitalliset ilmiöt ovat yleensä hävinneet melko nopeasti.
(tosin se mikä on selviämiselle haitallista tai hyödyllistä, vaihtelee huomattavan paljon eri puolilla palloa)
04.02.2026 17:04
Kädellisillä tilanne on hiukan toinen, sillä esimerkiksi paviaaninaarailla on erinomaisuuden merkkinä suuri punainen takapuoli.
Ihmisillä puolestaan takapuolisignaali on siirtynyt rintoihin, sillä ne ovat pystyasennossa liikuttaessa paremmin näkyvillä, eli muista kädellisistä poiketen, naisilla rinnat ovat kookaat muulloinkin kuin imetysaikoina.
On muitakin signaaleja ja esimerkiksi naisten hyväkuntoiset pitkät hiukset ovat sellainen.
04.02.2026 17:02
Eräs menneittein aikojen kauppias ilmoitti myyvänsä kaiken yhden prosentin voitolla, jota muut kauppiaat aikansa ihmettelivät.
Kysyivät sitten tilanteesta tarkemmin ja vastauksena oli: "Kun minä markalla ostan ja kahdella myyn, niin se on yksi prosentti voittoa".
03.02.2026 23:38
Evoluutiopsykologian näkökannalta arvioiden, kyseessä on ilmiö, jonka avulla naispuoleiset ryhmän jäsenet esittelevät geneettistä ja terveydellistä erinomaisuuttaan ja siten ovat todennäköisesti olleet tehokkaita tuottamaan keskimääräistä enemmän terveitä jälkeläisiä, joten ominaisuus on säilynyt ja yleistynyt.
(ei meillä ole varsinaisesti vapaata tahtoa genetiikan perusteella arvioidenkaan, vaan olemme suoraan perimämme orjia)
03.02.2026 23:35
Oma koronani oli melko kevyt juttu, mutta jatkui pitkänpuoleisena keuhkoputkentulehduksena.
Tosin ne pikatestit näyttivät positiivista kauan ja se haittasi sikäli, että minun piti pysyä eristyksissä vanhusten suojaamiseksi.
Oletan, että minulla oli koronaa vastaan jo valmiiksi vastustuskykyä, sillä ensimmäisen rokotuksen seurauksena olin 3 päivää yli 38C kuumeessa ja ihan flunssaisen oloinen. Jälkimmäisetkin rokotukset ovat nostaneet kuumeen, mutta ei noin korkealle.
(en ole kolmen rokotuksen jälkeen enää hakenut lisää, sillä kolmen päivän petiin vetävä väsymys haittaa kaikkea)
01.02.2026 23:09
https://www.youtube.com/watch?v=D4O8Q8Gx6OI
不狂音 / 八十八ヶ所巡礼
01.02.2026 22:37
https://www.youtube.com/watch?v=BRGrtZKVbOU
ano -「絶絶絶絶対聖域 」ano TOUR 2024 追加公演「絶対聖域」豊洲PIT
01.02.2026 22:33
Rikki oli ja useammallakin tavalla, eli välillä kokonaan nurin.
01.02.2026 21:54
On muuten esitetty arvioita, että Kiinassa on selvästi vähemmän väestöä kuin väittävät.
Matalimmat arviot ovat liikkuneet 800 miljoonan tienoilla.
01.02.2026 21:06
37 / 1172