Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jle-66
jle-66
jle-66
Vapaa kuvaus
Aloituksia
488
Kommenttia
5492
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
..yököttää, ja kun ajattelenkaan, että miehet keskenään, yök..
Anteeksi vain kannanottoni, mutta empatiakykyni ei millään riitä eläytymään asemaanne. Minäkin ihmettelen, miksi Jumala moisella rankaisee. Vai onko se rangaistus ollenkaan? En tiedä
Itselleni nainen on maailman ihanin olento - parhaimmillaan.
Minusta tuntuu, ettävl-perheistä jostakin syystä tulee enemmän homoja, kuin yleensä. Ymmärrän, mutta en kuitenkaan ymmärrä..
17.08.2009 19:52
Uskoisin yksittäisiin vl-uskovaisiin vaikuttavan ehkä jotain tieto, että kirjoittelet.
Mutta enemmän on harhaista ajatella, että SRK ketään enää vainoaisi.
Näin ajattelen, siitäkin huolimatta, vaikka aikoinani itse tuhansien muiden mukana, SRK:n masinoimat vainot koin..
17.08.2009 10:42
..niin sanoisin: Toivottavasti, ainakin minun..
Mutta kun en ajattele, niin en sano..
17.08.2009 10:38
Ei ollenkaan huono vertaus afganistanin talibaneihin. Siinä suomi oikeusvaltion lait hiljenevät, kun vl-puhvelit puhuvat.
Olenkin monesti jo ihmetellyt sitä, miksi ihminen vl-uskon, myötä menettää lainsuojan.
Kertokaa minulle, miksi omantunnon uskovainen, ei nauti perustuslain hänelle takaamaa turvaa.
16.08.2009 19:33
vl-lähiomaiseni painostivat silloin minua voimakkaasti, etten mihinkään ryhtyisi.
Puhuivatkin vl-roistolle ja saivat paljon lipeviä lupauksia häneltä.
Vl-omaiseni vakuuttivat minulle vl-roiston luvanneen hyvittävän tekemänsä.
Tapahtuiko niin?
Ja paskamarjat..
16.08.2009 19:29
SRK:n lähetystyö, ei ole kuin silmänlumetta. Johan sen sanoo järkikin, ettei vl-oppia voi viedä sinne, missä Raamattua ei tunneta. Ei onnistu vl-puhveliltakaan sanoa, että hommamme perustuu Raamattuun ja heti perään pitää uskotella, että heidän pelastuksensa tulee ulkopuolelta Raamatun.
16.08.2009 14:23
Luulisin, etteivät togolais-vl-sisaret, peitä "hitsauskinttaitaan", millään. Saavathan he käyttää myös korviksia.
16.08.2009 09:30
On jätetty, on..
Joskus olen miettinyt, teinkö sittenkään oikein, kun en antanut "vasemman suoran" puhua..
16.08.2009 09:26
..että vika onkin minussa..
Ainoa yrittämättä jättämäni keino, on antaa asia virkavallan hoidettavaksi. Nyt sekin asia on juridisesti vanhentunut.
Miksi v-lestadiolaiset aina edellyttää, että uhrin tulee ottaa vastuu pahantekijästään?
Miksi v-lestadiolaiset edellyttävät aina uhrin olevan aloitteellinen? Eikö pahantelijällä ole sen vertaa omaatuntoa, että hän itse tietää pahaa tehneensä?
Minun pahantekijäni on lisäksi vl tapaan voimakkaasti psykoottinen. Eli hän uskoo omat valheensa. Menepä siinä sitten muistuttamaan..
16.08.2009 09:23
Onkohan se tuo uhrin syyllistäminenkin projektiota? Ainakin siltä vaikuttaa.
Harva rikollinen tunnustaa syyllisyytensä.
****Varkaan ei tarvitse asiaa ottaa koskaan puheeksi, koska hän on jo äidiltään sen anteeksi saanut ja pohjattomaan armonmereen upottanut.***
Muistan ne irvokkaat näytelmät, kun puhujat kurmoottivat isääni. Eihän hän saanut ottaa enää esille asiaa, jotka he olivat uhrin puolesta armonmereen haudanneet. Uhri vain tunsi tulleensa ylikävellyksi.
16.08.2009 08:47
****Joka ihmis ryhmässä tehdään itsemurhia!****
Tuntuuko sinusta järjenvastaiselta, kun "jumalanvaltakunnassakin" tedään itsemurhia?
Minusta ainakin tuntuu.
16.08.2009 08:42
Kun kysymyksessä oli lähisukulainen, se tuo mutkia matkaan.
Lainopillisesti juttu olisi lisäksi jo vanhentunut.
16.08.2009 08:40
Eikö vl-seurusteluohjeena ollutkin, että päivämieslehti pitää aina vähintään väliin mahtua?
16.08.2009 08:37
****Kovasti on ikävä oikeiden uskovaisten joukkoon.***
Mikään ei estä sinua tulemasta. Lopeta ikävöintisi..
***Sinäkö harrastat seksiä milloin ja miten sattuu?***
Miten tuo liittyi aloituksen aiheeseen?
15.08.2009 21:32
Ilman valehtelua ei voisi olla vl-liikettä
****lapsiaei meillä teetetä; kukkaa ei väkisin määrää mihinkää, omasta halusta kaikki lähtee.***
****Maljannosto on siionin yhteisellä päätöksellä nähty maailman lasten touhuksi eikä haluta antaa väärää todistelua, että haluttas alkoholin käyttöön yhtyä.****
Eipä niitä pommac maljojakaan saa nostella..
Omahyväistä leuhotusta, tuo maljannostosyntinne on.
15.08.2009 21:24
***"Vasta hakomaja-chatin älykkäästä "vastapallosta", sen oivalsin"
Tästä syystä keskustelut uskonasioista ovat niin antoisia. Asioiden pallotteleminen sinne ja tänne ja niiden valottaminen eri puolilta auttaa niiden ymmärtämistä ja tuo uusia ideoita ihmisten päihin. ****
Sotii käskyä: Järki vangiksi ottakaa, vastaan.
15.08.2009 21:21
Yritän uudestaan:
Tämä kysyjä oli lainoppinut ja fariseus..
Luuk.
10:29 Mutta hän tahtoi näyttää olevansa vanhurskas ja sanoi Jeesukselle: "Kuka sitten on minun lähimmäiseni?"
10:30 Jeesus vastasi ja sanoi: "Eräs mies vaelsi Jerusalemista alas Jerikoon ja joutui ryövärien käsiin, jotka riisuivat hänet alasti ja löivät haavoille ja menivät pois jättäen hänet puolikuolleeksi.
10:31 Niin vaelsi sattumalta eräs pappi sitä tietä ja näki hänet ja meni ohitse.
10:32 Samoin leeviläinenkin: kun hän tuli sille paikalle ja näki hänet, meni hän ohitse.
10:33 Mutta kun eräs samarialainen, joka matkusti sitä tietä, tuli hänen kohdalleen ja näki hänet, niin hän armahti häntä.
10:34 Ja hän meni hänen luokseen ja sitoi hänen haavansa ja vuodatti niihin öljyä ja viiniä, pani hänet juhtansa selkään ja vei hänet majataloon ja hoiti häntä.
10:35 Ja seuraavana aamuna hän otti esiin kaksi denaria ja antoi majatalon isännälle ja sanoi: 'Hoida häntä, ja mitä sinulta lisää kuluu, sen minä palatessani sinulle maksan.'
10:36 Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi osoitti olevansa sen lähimmäinen, joka oli joutunut ryövärien käsiin?"
10:37 Hän sanoi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta." Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene ja tee sinä samoin."
Tukeeko tämänen Raamatunkohta sinun lausumaasi, Pate?
***Niin, veljen, mutta serkusta ei puhuta mitään. Varmaan ne olivat heikompia veljiä ne fariseuksetkin, jotka närkästyivät kun Jeesus seurusteli porttoin ja publikaanein seurassa.***
Tiedossa se on, ettei ei-vl, ole lähimmäinen v-lestadiolaiselle. Mukavaa, että toit sen noin rehellisesti jälleen esille.
15.08.2009 21:18
Tämä kysyjä oli lainoppinut ja fariseus..
Luuk.
10:29 Mutta hän tahtoi näyttää olevansa vanhurskas ja sanoi Jeesukselle: "Kuka sitten on minun lähimmäiseni?"
10:30 Jeesus vastasi ja sanoi: "Eräs mies vaelsi Jerusalemista alas Jerikoon ja joutui ryövärien käsiin, jotka riisuivat hänet alasti ja löivät haavoille ja menivät pois jättäen hänet puolikuolleeksi.
10:31 Niin vaelsi sattumalta eräs pappi sitä tietä ja näki hänet ja meni ohitse.
10:32 Samoin leeviläinenkin: kun hän tuli sille paikalle ja näki hänet, meni hän ohitse.
10:33 Mutta kun eräs samarialainen, joka matkusti sitä tietä, tuli hänen kohdalleen ja näki hänet, niin hän armahti häntä.
10:34 Ja hän meni hänen luokseen ja sitoi hänen haavansa ja vuodatti niihin öljyä ja viiniä, pani hänet juhtansa selkään ja vei hänet majataloon ja hoiti häntä.
10:35 Ja seuraavana aamuna hän otti esiin kaksi denaria ja antoi majatalon isännälle ja sanoi: 'Hoida häntä, ja mitä sinulta lisää kuluu, sen minä palatessani sinulle maksan.'
10:36 Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi osoitti olevansa sen lähimmäinen, joka oli joutunut ryövärien käsiin?"
10:37 Hän sanoi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta." Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene ja tee sinä samoin."
Tukeeko tämänen Raamatunkohta sinun lausumaasi, Pate?
***Niin, veljen, mutta serkusta ei puhuta mitään. Varmaan ne olivat heikompia veljiä ne fariseuksetkin, jotka närkästyivät kun Jeesus seurusteli porttoin ja publikaanein seurassa.***
Tiedossa se on, ettei ei-vl, ole lähimmäinen v-lestadiolaiselle. Mukavaa, että toit sen noin rehellisesti jälleen esille.
15.08.2009 21:16
Vasta hakomaja-chatin älykkäästä "vastapallosta", sen oivalsin
15.08.2009 16:35
***Onko sinun kristillisyyttäsi se, kuinka toiset kaiken tekevät? Onko oma kilvoitus unohduksissa?***
Pate, hey! Me pahennumme tuosta, kun vl-liike siivilöi hyttysen, mutta kuitenkin nielee kamelin.
Kristillisyyteen kuuluu huomioida heikomman veljen pahentuminen, oletko kuullut?
15.08.2009 16:33
114 / 275