Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jle-66
profiilit
jle-66
jle-66
Vapaa kuvaus
Aloituksia
488
Kommenttia
5492
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
On se tai jopa puhdas psykopaatti.
20.09.2013 21:19
Jeesuksesta ei ole yhtään kuvaa, ei piirrettyäkään. Kaikki Jeesuksesta tehdyt kuvat ovat myöhempien aikojen mielikuvituksen tuotetta.
18.09.2013 23:52
Eihän Pauliinakaan hullumman näköinen ollut, niin kauniita hampaita ja hymyä ei ole kellään muulla.
17.09.2013 10:46
*****Tämäkin palstan ovat itseään kristityiksi kutsuneet tehneet varsinaiseksi paukkulandiaksi. Ainoat asialliset, jotka eivät paukuttele, ovat harvat vanhoillislestadiolaiset.
Mutta miten tämä paukuttelu sopii Raamatun opetukseen kristitystä, Jeesuksen seuraajasta? Huonosti taitaa sopia, todella huonosti. *****
Olen avaajan kanssa samaa mieltä. Nuo paukuttelijat ovat paisuneita pöyhkeitä itsensäylentäjiä
16.09.2013 12:41
Tv1 perjantaina eli eilen, inhimillinen tekijä klo 22,00. Voit katsoa sen yle areenalta.
14.09.2013 14:07
Rohkenen vähän eppäillä :-)
13.09.2013 19:50
Raamatun opetuksen mukaisesti elävä vl.liike olisi minun mieleiseni.
12.09.2013 21:45
En taida jaksaa saarnoja kuunnella. Pysyyhän sitä pravdaakin lukemalla ajan hermolla.
12.09.2013 21:31
En oo :-)
12.09.2013 21:19
Luusisi Melperin jos kenen tarvitsevan tietoa vl-liikkeestä Päivämiehen kautta kun hän on tiedoissaan vain tämän palstan varassa.
12.09.2013 20:21
Arvasin että räkyttäjät tulevat, mutta tulit tosi nopeasti. Melperillekin suosittelen em lehden tilaamista.
12.09.2013 19:30
Sotkeudut omaan näppäryyteesi, minä en väitäkään että edustaisin ainoaa oikeaa uskoa kuten vanhoillislestadilaiset. Jos heillä olisi Pyhä henki niin kait se jotenkin ilmenisi myös tunnustekoina.
07.09.2013 20:27
Sinulla tuntuu olevan valmiiksi voimakkaan negatiivinen asenne kaikkia uskoa tunnustavia kohtaan, se ei ole hedelmällinen asetelma keskustelun pohjaksi..
Olet siis agnostikko, eli epäilijä. Se onkin fiksumpaa kuin olla ateisti.
Olkoon tämä Jeesuksen sana sinullekin vastaukseksi:
Matt. 16:4
Tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin Joonaan merkki." Ja hän jätti heidät ja meni pois.
Rinnakkaisviitteet
Joona 2:1 Mutta Herra toimitti suuren kalan nielaisemaan Joonan. Ja Joona oli kalan sisässä kolme päivää ja kolme yötä.
Matt. 12:39 Mutta hän vastasi heille ja sanoi: "Tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin profeetta Joonaan merkki.
Matt. 12:40 Sillä niinkuin Joonas oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on myös Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.
Luuk. 11:29 Kun kansaa yhä kokoontui, rupesi hän puhumaan: "Tämä sukupolvi on paha sukupolvi: se tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin Joonaan merkki.
Luuk. 11:30 Sillä niinkuin Joonas tuli niiniveläisille merkiksi, niin Ihmisen Poikakin on oleva merkkinä tälle sukupolvelle.
Joh. 2:19 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä."
07.09.2013 20:10
**** Devoit. Vastaa nyt. Alkaa mietityttää nämä meidän totuudet.****
Epäile vaan sinä siellä muka ry,lläsi, minulla ei ole sen puljun kanssa mitään tekemistä.
(Tiedän ettei kysyjä ollut vl)
07.09.2013 18:54
Inhottava realisti, näytät olevan niin fanaattinen omassa uskossasi ettei Jumalaa ole että en yritäkään vakuuttaa sinua Raamatun todenperäisyydestä.
Jos kaikkiin kysymyksiisi tulisi vastaus niin kysymys ei enää olisi uskosta vaan tiedosta.
07.09.2013 18:52
*****Olen vl. Ja olemme ehkä monistakin asioista eri mieltä, MUTTA sinulla on hyvä sydän, ****
Kiitos kehuista niin toivon itsekin itseni olevan. -70 luvulla minulla olisi siis todettu hempeyden henki :-)
***Voivat olla sivistyneesti kriittisiä: harvat.
Tämä kriittisyys ei olekaan pilkkaa, häväistystä, vainoa. Kritiikki tarkoittaa arviointia, punnintaa ja mielipiteitä keskusteltavan asian hyvistä ja huonoista puolista, eduista ja haitoista jne.***
Näin minäkin ajattelen, mutta vl-oppi on näköjään niin tunteisiin koskettavaa että objektiivinen tarkastelu on monelle mahdotonta.
06.09.2013 19:39
****Kerropa minulle Devoit vaikkapa se, onko Jumala kaikkitietävä vaiko ei. Jos on, hän tiesi ja tietää kaiken tapahtuvan ja kaikkien valinnat jo etukäteen. Mitä SE kertoo hänestä?****
Jumala on kaikkinäkevä/kaikki tietävä, mutta me emme koskaan tule ymmärtämään Jumalan aivoituksia ja turha yrittääkään siträhän Adam ja Eeva yrittivät jo paratiisissa.
****Entä ajatus siitä, että koko kaikkeus on luotu vain sitä varten, että lestadiolaiset ja heidän laillaan ajattelevat pelastusivat? Järkevä ajatus?***
Ei suinkaan noin vaan kaikki pelastuvat jotka turvaavat Jeesukseen, uskontokunnasta riippumatta.
*****Entä Taivas? Minkä ikäisinä siellä ollaan? Entä ne kaikki ihmiset, jotka eivät tunne toisiaan, koska ovat kuolleet niin eri aikoihin, mutta joilla kuitenkin on välissään heidät tuntevia sukupolvia?
Se näkee, joka kokee
***Entä ikuinen onni ja autuus Taivaassa? Miten se voi miltään tuntua ilman mieltä ja jos taas mieli on, miten mikään voi lopulta miltään tuntua, jos vertailukohtia ei ole?****
Taas niitä asioita jotka vain Jumala tietää. miten niin ei ole mieltä?
****Entä kaikki ne selvät merkit, jotka osoittavat mm. kristinuskon lainanneen opillisia asioita muilta? *****
Laitatko näkyviin ne selvät merkit?
06.09.2013 19:35
Vai vaikeni? En jouda jatkuvasti päivystämään koneella ja en halua huitaisemalla kenellekään vastata.
06.09.2013 19:29
Vanstaanpa itse aloitukseni kysymykseen : Voi olla.
05.09.2013 16:20
Onhan melperi niin älykäs että hän laittaa aloituksia tyyliin vl-vitttu haisee ym ym.
01.09.2013 14:37
18 / 275