Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jle-66
profiilit
jle-66
jle-66
Vapaa kuvaus
Aloituksia
488
Kommenttia
5492
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tämä jutun synty ajoittuu aikaan, kun vl-liikkeessä ei ymmärretty lymyilyn ajan olevan ohi. Nostan hattua SRK,n probagandisteille, kun lyhyessä ajassa alkoivat viemään mediaa, kuin sitä kuuluisa pässiä narussa.
Ei se lymyily mihinkään ole hävinnyt. Julkisuuteen annetaan kiiltokuva ja takanapäin ovat kuin ennenkin.
Kansankielellä sanottuna: Paska ei muutu, vaikka se parfymoitaisiin :)
(Otan sekuntaattorilla aikaa, milloin varjoakin nopeammin vetävä sefumme, poistaa kommenttini :)
30.07.2010 11:06
Eli tietoinen mustamaalaus. Aimo Hautamäki sanoi kerran, että Oulussa toimitettu ja painettu "Kansan Tahto" -niminen lehti julkaisi uutisankan syksyllä 1975. Vastuu jääkööt kuulijalle, luottaako Aimon sanaan asiassa.
30.07.2010 10:55
..sanaseppo olet. Mutta asiallista asia väittelyä vältät, kun tiedät valhetta puolustavasi
28.07.2010 01:36
On seura tainnut tehdä kaltaisekseen sinut tosiaan, se seura mitä muka hoidat.
28.07.2010 01:30
Minä ja Admata ei olla järjestetty yhtään hoitokokousta. Eiköhän se järjestävä taho ole hoitokokouslainen?
28.07.2010 01:28
En tarvitse palveluksiasi *yök*
28.07.2010 01:24
Varmasti olen narri kun seurustelen täällä kanssasi, mutta. Admata keskustelee asiallisesti asiasta. Yritä edes näytellä fiksua ja vastata hänelle asiallisesti, eikä pikkupentutyyliin.
28.07.2010 01:19
Sanotaan että monesti hoitajat ovat sairaampia kuin hoidettavansa. Sääliksi käy potilaitasi
28.07.2010 01:14
Huolella vaalittu siloinen julkisuuskuva rapautui ja todellinen vl-käytäntö pääsee esille.
Voimme tuntea onnistumisen iloa, kun savustimme todellisen vl-pirun kolostaan päivänvaloon.
28.07.2010 01:05
**Kun tällä palstalla kirjoittaa rekisteröityneellä nimimerkillä liian osuvasti, niin aina löytyy niitä joiden pään se saa sen verran epätasapainoon, että yrittävät hakemalla hakea millä voisi loukata toista kun ei pää kestä mitä toinen kirjoittaa. Olenhan minäkin saanut kirjoitusteni perään mitä ihmeellisempiä räksytyksiä ja väitteitä. Ei niistä kannata välittää. Ja ajattelepa sefua. Olipa hänen toiminnastaan muutoin mitä mieltä tahansa, niin mikään ei oikeuta niihin mitä räikeimpiin herjoihin joita hän on osakseen saanut. Ei niihin silti kukaan järkevä korvaansa lotkauta. Joten voit olla ihan huoleti. Ei sinua kukaan oikeasti pidä Rauhan Sanan lestadiolaisena - ei edes nuo provot, jotka yrittävät kaikin tavoin vain saada mielipahaa aikaan toisille, kun kärsivät itse omasta olotilastaan :)**
Ja kun aina muistaisi pitää pään kylmänä ettei lähtisi samaan loan heittoon mukaan. Siksi teenkin monesti "väyryset" ja nukun monesti yön yli ennen kuin vastaan pahimpiin. Sen nukkumisen jälkeen tunnekuohu on mennyt yleensä ohi, ettei tarvitse vastatakaan.
Senkin muistan että joka leikkiin lähtee se leikin kestäkööt. Juhlallisesti voisin sanoa Kristuksen sanoin: "Iloitkaa, jos teitä nimeni tähden vainotaan, sillä silloin on yllänne kirkkauden henki"
Jep ei varmaan kukaan vielä pidä minua rauhansanalaisena, mutta näyttää siltä että osa vl,stä on Mein Kamfinsa lukenut. Goebbelskin teki natsivalheista "tosia" toistamalla valheet tuhansia kertoja. Oletko huomannut että vl uskossa pätee sama kaava? Tarpeeksi kauan jotain Raamatunvastaisuutta seuroissa toisteltuaan, uskovat valheen todeksi. Aikoinaan kuvatkin tuotiin kirkkoon selventämään Raamatun sanomaa ja muutamaa sukupolvea myöhemmin ihmiset palvoivat niitä jumalina.
Tapaus sefu kirvoittaa minussa monenlaisia kysymyksiä ja ajatuksia. Olen hänen suhteensa vielä kysymysvaiheessa: Lintu vaiko kala? Myötätunnosta hänen ihmisyyttään kohtaan, olen lähtenyt joskus puolustamaan häntä, mutten missään nimessä siksi että puolustan aatemaailmaansa.
27.07.2010 14:22
Toki tiedän kahdenkeskisien keskustelujen pohjalta, kaltaisesi asenteen omaavia olevan ehkä paljonkin vl-liikkeessä.
Annan arvoa siviilirohkeudellesi sanoa asia niin, että sinut tunnistetaan.
Helle on ehkä pehmittänyt pääni ja olen tullut jo "hempeyden henkeen" ;), enkä millään voi heittää mitään piikikästä enää - joten...Lähden uimaan :)
27.07.2010 13:58
Aimo on eräätkin kerran käynyt luonani. Hän on siinä top-kympissä vl,iä joita tunnen parhaiten.
27.07.2010 13:32
Kauppamies henkeen ja vereen asti. Jos Aimo on päässyt jaloilleen ja jopa miljonääriksi, kokemiensa takaiskujen jälkeen, olen vain pelkästään iloinen hänen puolestaan.
27.07.2010 13:29
**Tarkennetaanpa hieman määritelmääni: aidosti uskovaisia on muuallakin kuin vanhoillislestadiolaisuudessa, vaikka tällä kertaa tarkoitinkin juuri vl-liikettä. Olen varma, että kukaan tasapainoinen, itselleen ja toisille rehellinen, empaattinen ja sydämestään uskovainen/ei-uskovainen, kunnon ihminen, ei lähde tämän em. palstahäirikön kaltaiseen toimintaan.***
-**aidosti uskovaisia on muuallakin kuin vanhoillislestadiolaisuudessa,*** Tiedän että jos lausumaasi lähtisimme perinpohjin ruotimaan esim liikkeesi järjestämässä hoitokokouksessa, lopputulemaksi tulisi vuorenvarmasti ettet "aidosti uskovalla" tarkoita muuta kuin vl-uskovaa. Mutta ihmisistä hyvää ajattelevana uskon sanomasi niin kuin se on. Onneksi ajat ovat muuttuneet, etkä sanomastasi joudu noitaroviolle.
Mielestäni kuvapostaaja on henkilö, joka kokee palstalaiset niin hurskaiksi ja herkiksi, että hän kykenee shokeeraamaan täysin luonnollisilla asioilla. Suomi on saunakulttuurin maa, jossa tuskin kukaan voi välttyä näkemästä vastakkaisen sukupuolenkaan "värkkejä," muutenkin kuin "kanssakäymisissä", ei edes vl.
27.07.2010 13:25
Sanoin että onneksi on Rauhan Sanalaiset, joita vl-liike voi käyttää syntipukkinaan.
27.07.2010 13:16
Kun SRK-lestadiolaisuus käy sotaan, heidänkin sodassaan totuus on ensimmäinen uhri. Nyt kun minutkin on leimattu valheellisesti Rauhan Sana;laiseksi, saan siitä kuulla koko loppuelämäni.
27.07.2010 13:15
Vain otettu lääke auttaa kuomaseni.
26.07.2010 02:04
Etkä ilkkumisellasi voi estää niiden julkituloa. Koko vl-liike perustuu juoruilulle ja hoitokokoukset ilman juoruajia, eivät olisi edes mahdollisia. Kummallista miten juorujärjestön edustaja paheksuu juoruja?
26.07.2010 01:11
Mikset mene Teuvon eteen sanomaan manauksiasi? Ei taida rohkeus riittää kun hänellä on ne hyvinteroitetut upseerinmiekkansakin ;)
En ole ennen kuullutkaan tuollaisesta "etävirpomisesta", jota harrastat.
26.07.2010 00:25
..väitteesi
26.07.2010 00:18
71 / 275