Sivustatäytettävä ikkunallinen pesukone ja siitä aiheutunut keskustelu on paljolti syntynyt jostakin vääristyneestä huhusta. Mutta toisaalta on esiin tullut 70-luvulta viitteitä, joissa todella vältettiin hankkimasta tällaista laitetta. Mutta mitään samanlaista "sääntöä" kuin televisiosta, ei sivustatäytettävästä pesukoneesta koskan ole ollut.
Sivustatäytettävä pesukone
9
488
Vastaukset
>>
toisaalta on esiin tullut 70-luvulta viitteitä, joissa todella vältettiin hankkimasta tällaista laitetta. Mutta mitään samanlaista "sääntöä" kuin televisiosta, ei sivustatäytettävästä pesukoneesta koskan ole ollut.
>>
Kunpa saisi jostain luotettavaa viitettä miten tämä asia on ollut. Olen itse tavannut ehkäpä kymmeniä erotettuja, mutta kertaakaan en todellisessa elämässä ole tavannut ihmistä, joka olisi kertonut kyseisestä asiasta nuhdellun. Samoin kun itse 70-luvulla silloisessa vl-perheessä kasvaneena meillä oli nimenomaan sivusta täytettävä pesukone samoin kuin monilla, monilla muillakin, eikä tähän kukaan kiinnittänyt koskaan mitään huomiota...
Legendan syntytarinoitahan on 3 kpl,
1.) Juttu sai alkunsa väärinymmärretystä vitsistä.
2.) Kyse on tietoisesta mustamaalauksesta.
3.) Legenda alkoi todellisesta paikallisesta ylilyönnistä, joka korjattiin nopeasti.
Kaikille syntytarinoille on kannattajansa, mutta oleellisinta lienee että suurin osa vl:istä ei ole seurakunnassaan moisesta koskaan kuullutkaan ja pitää juttua aliarvoisena. Tämähän ei tietenkään lohduta niitä ihmistä, jotka kenties paikallisen ylilyönnin uhriksi aikoinaan joutuivat. Tästä asiasta on vaikea luotettavasti tietää, että miten asia on oikeasti ollut.- sghdujik
on alunperin syntynyt esikoislestadiolaisten syntikäsityksistä.
Oletko muuten koskaan tutkinut heidän syntilistojaan? Eli tietoinen mustamaalaus. Aimo Hautamäki sanoi kerran, että Oulussa toimitettu ja painettu "Kansan Tahto" -niminen lehti julkaisi uutisankan syksyllä 1975. Vastuu jääkööt kuulijalle, luottaako Aimon sanaan asiassa.
- Critical media o.k.
Devoit kirjoitti:
Eli tietoinen mustamaalaus. Aimo Hautamäki sanoi kerran, että Oulussa toimitettu ja painettu "Kansan Tahto" -niminen lehti julkaisi uutisankan syksyllä 1975. Vastuu jääkööt kuulijalle, luottaako Aimon sanaan asiassa.
Media liennee saanut aikaan tämänkin harhakäsityksen uskovaisten elämään liittyen.
- mie vaan
hirveesti väärijä huhuja meistä todellakin on liikenteessä. mä oon vl ja mulle riittää kun saa aina synnit uskoo anteeks ja sen avulla jaksaa kilvoitella uskovaisena, omatunto kyllä neuvoo sitte jo paljon
- Selevis
Siellä on tänäkin päivänä käytössä ikkunallinen sivustatäytettävä pyykinpesukone.
- janatuin
Selevis kirjoitti:
Siellä on tänäkin päivänä käytössä ikkunallinen sivustatäytettävä pyykinpesukone.
Monessakin paikassa eikä se syntiä liene
- riodo55
Tämä on yksi kapakoiden vakiovitsejä, jota toistellaan, kun humala on saavuttanut tietyn tason. Kuuluu samaan luokkaan kuin tokaisu kahdesta poliisista, joista toinen osaa lukea ja toinen kirjoittaa.
Onneksi sentään ihmisillä on pesukoneet.Tämä jutun synty ajoittuu aikaan, kun vl-liikkeessä ei ymmärretty lymyilyn ajan olevan ohi. Nostan hattua SRK,n probagandisteille, kun lyhyessä ajassa alkoivat viemään mediaa, kuin sitä kuuluisa pässiä narussa.
Ei se lymyily mihinkään ole hävinnyt. Julkisuuteen annetaan kiiltokuva ja takanapäin ovat kuin ennenkin.
Kansankielellä sanottuna: Paska ei muutu, vaikka se parfymoitaisiin :)
(Otan sekuntaattorilla aikaa, milloin varjoakin nopeammin vetävä sefumme, poistaa kommenttini :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi724989Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1164699- 804183
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak1014097Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa33288Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1223104- 352838
- 282777
- 402753
- 372752