Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jaaake
profiilit
jaaake
jaaake
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
2
Kommenttia
32
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kiitos+valaisevasta+kommentistasi,+nimimerkki+''upon-historiaa''.+Upo+valmisti+kotimaassa+päältätäytettäviä+koneita.+Edestä+täytettävät+tehtiin+ulkomailla,+kuten+esimerkiksi+Siniviiri+ja+Pesukymppi.+Siniviiri+oli+sama+kone+kuin+ruotsalainen+Cylinda+ja+Pesukymppi+oli+valmistettu+Italiassa.
Tuosta+mainitsemastasi+Isokarhusta:+Lukeeko+koneen+kannessa+''Upo+Isokarhu'',+vai+onko+tuo+nimitys+käyttäjien+keksimä?+Pesukarhujahan+oli+sekä+isoja,+että+pieniä+malleja.+Niiden+lisäksi+oli+myös+tehokarhu,+joka+oli+pieni+malli+pesukarhusta.
Mainitsemasi+80-luvun+Mielet+olivat+huippukoneita.+Erittäin+kestäviä,+hyvin+peseviä+ja+tehty+korjattaviksi.+
Nykykoneiden+liiallinen+vesipiheys+on+todellakin+iso+ongelma!
06.05.2017 17:52
Kyseessä on sielunvihollisen henki, joka kummittelee. Todennäköisesti asunnossa on harjoitettu saatananpalvontaa.
Jeesus Kristus on tosi Jumala ja tosi ihminen. Jumala tuli ihmiseksi Jeesuksessa. Jeesus syntyi ihmiseksi maan päälle, eli synnittömän elämän ja kuoli kärsien Jumalan vihan rangaistuksen, joka kuuluisi meille, syntisille ja pahoille ihmisille.
Jeesus voitti ristillä kaiken pimeyden. Jos tunnustamme syntimme katuen Jumalalle ja uskomme evankeliumin Jeesuksesta, tulemme uskoon ja saamme vapauden pimeyden kahleista. Tällöin kotimme tulee pyhitetyksi uskomme kautta. Mitään siunaamisrituaaleja tms. ei tarvita, sillä ne ovat uskonnollisia muotomenoja.
Tee parannus pahuudestasi ja usko evankeliumi Jeesuksesta. Anna elämäsi kokonaan Jeesukselle! Tällöin sinä saat Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä nuhdella pimeyttä, niin se väistyy kodistasi. Jos joudut tilanteeseen, missä pimeys yrittää peloitella, ylistät Jeesusta ja hänen sovitustyötään, kuinka Jeesuksen uhriveri siirtää Jumalan vihan pois yltäsi. Tällöin paholainen joukkoineen lähtee käpälämäkeen.
13.02.2013 20:11
''Eli oletteko muuten tietoisia siitä,että laivoja on uponnut jo siitä lähtien,kun meriä ja järviä alettiin seilaamaan?
Ja onko siis näin ollen kautta koko merenkulun historian ajan kaikissa merihavereissa ollutkin kyse salaliitoista?
Kyllä vai ei?
Tämä Estonian uppoamien oli erittäin valitettava merihaveri.Myös haverissa menehtyneiden omaisten kannalta.
Ja kuinka moni Estonian merihaverin vaatiman yli 700 uhrin lähiomainen on vaatinut uusintatutkimusta haverin syistä?
Kertokaapa sekin nyt koska itsekin vaaditte uusintatutkimusta ja Estonian ylös nostamista ettekä muista sitä,että se on hautarauhan alainen kohde.
Sitä paitsi miten te nostaisitte hylyn ylös? Se ei muuten ole samaa kuin se,että nostaa kylpyammeen pohjalta ylös sinne uponneen leikkilaivan.
Tämän Estonian valitettavan merihaverinkin kohdalla toistuu se vanha totuus että kun merellä sattuu vahinko,niin maalla ollaan viisaita.
Lisäksi nykyisinä,salaliittojen "luvattuna" aikana riittää se,että kun yksi keksii jonkinlaisen mielikuvituksellisen salaliiton,kuten Estonian tapauksen suhteen,niin moni muu tulee perässä.
Eli silloin yksi mätä omena tyynnyrissä pilaa kaikki muutkin.''
Onhan toki laivoja uponnut, mutta yläänsä uppoamiselle on löydetty luonnollinen selitys. Laivoja on myös upotettu kautta aikojen.
Hautarauha pitäisi kumota, sillä sopimus rikkoo kansainvälisiä merilakeja. Ruumiit olisi pitänyt nostaa ylös laivasta.
Laivan nosto olisi nykytekniikalla erittäin helppoa, sillä laiva makaa vain 80-90 metrin syvyydessä.
Mielenkiintoista on tämä ihmisten hyväuskoisuus. Ei ihme, että Arvi Lindiä pidettiin Suomen luotettavampana miehenä. Arvi voi ollakin luotettava, mutta kaikki hänen välittämänsä sanoma ei sitä ole!
Kannattaa olla kriittinen! Tähän Estonian tapaukseen liittyy paljon hämäriä asioita, kuten katoamisia, valehtelua yms. outoa.
Salaliitot on tunnettu jo kautta aikojen. Jopa Raamattu kertoo kuninkaita vastaan tehdyistä salaliitoista.
03.02.2012 18:04
Ok. Kiitos tiedosta. Tottakai otan sähköpistokkeen irti, en sentään itsemurhaa yritä.
13.01.2012 19:30
"Heh heh teitä salaliittoteorioiden tekijöitä. Ottakaa selvää ennenkuin hutkitte.."
Valittettavaa on se, että monet salaliittoteoriat ovat totta, kuten esim. Estonian uppoamisesta esitetyt teoriat.
Kommenttisi osoittaa, että uskot kaiken, mitä joku dosentti sanoo. Suomalaisen yhteiskunnan heikkoutena on aina ollut kriittisyyden puuttuminen.
Olen yhtä mieltä entisen Liikennelentäjän ja kauppatieteiden tohtorin Heikki Urmaksen kanssa siitä, että Suomi on täysin mätä maa ja Suomen media valehtelee, minkä kerkiää.
Myös eläkkeellä oleva dosentti voi olla maksettu tai esim. jonkun valtion instanssin talutusnuorassa.
19.09.2011 19:54
Kyllä niitä valitettavasti löytyy. Saksalainen Loewe, joka kuuluu nykyisin Grundfossiin, valmistaa niitä edelleen. Mäntäpumppua käytetään suurten kulutuskohteiden pumppuna, kuten karjatiloilla ja pienissä vesilaitoksissa.
Suomessa ei taideta juuri myydä enää?
23.05.2011 20:04
Itselläni on novamat 664 kakkoskoneena. Pesutulos on erinomainen ja lisäksi kone on helppokäyttöinen. Linkousnopeus on omiin tarpeisiini riittävä, sillä asunnossamme on keskuslämmitys ja erittäin tehokas koneellinen poistoilmanvaihto.
Koneestani kärähti kesällä kondensaattori. Vaihdoin kondensaattorin ja nyt kone porskuttaa taas! Laatukamaa todella, taitaa olla 80-luvun lopulta tämä minun malli.
06.02.2011 19:38
Novamattiin? Varmaan muuttui koneen käytös aika lailla? Eräs korjaaja sanoi, että asentamalla novamattiin Lavamatin vastapainon saa hyppimisen hallintaan. Päältätäytettävä lavamatti on lähes samanlainen kuin novamat, mutta isompi ja vastapainolla varustettu.
Linkous on tosiaankin aikamoinen "show" novamatilla.
tässä pari videoesimerkkiä:
http://www.youtube.com/watch?v=PNqpimGF1VY
Ja tässä lyhyt linkous:-)!
http://www.youtube.com/watch?v=1KWoKKzmmmQ
30.11.2010 21:28
Minulla on jo toiset itsestään tummuvat. Olen ollut todella tyytyväinen, kun ei tarvitse kuljetella aurinkolaseja mukana. Varmasti hyvä vaihtoehto sinulle, kun omaat herkät silmät.
10.10.2009 22:20
Oli tuohon aikaan. Autot olivat yksinkertaisia tekniikaltaan. Hihna on sen verran uusi keksintö, että R9:n aikaan varsin monissa autoissa oli vielä ketju. Tosin en tiedä onko volkkareissa ollut ketjuja käytössä, kun vanhemmisssakin golfeissa tuntuu jakopäällä pyörivän hihna?
29.05.2009 13:16
Se taitaa olla tuo R25 kaikkein laadukkain Renault, mitä on koskaan tehty. R 25 on myös hyvännäköinen auto ja olihan sillä aikoinaan pienin ilmanvastuskerroin, mikä selittää auton pienen polttoaineen kulutuksen. Ainankin kaksilitraisella koneella kuluttaa maantieajossa 6,5-7,5 litraa sataselle. En tosin ole itse kokenut, vaan kuullut auton ko. auton omistajilta. Istuimet näyttävät ainakin kuvissa todella kivoilta. Ovat varmasti huippumukavat!
17.01.2009 10:37
Lähteä hakemaan iso rellu keski-euroopasta:) Olen ihaillut Renault 25 mallia. Kyllä siitä näkyy se laatu, en ihmettele yhtään sitä, että ihmiset kehuvat sitä kaikkein kestävämmäksi Renaultiksi.
17.01.2009 10:32
Kiitos sinulle arvokkaasta tiedosta, jota annoit! Pidän itse kaksvitosen Rellun ulkonäöstä. Se on sitten kaunis auto. Joidenkin rellumiehien mukaan se on yksi kestävimmistä koskaan valmistetuista renuista. Pitääköhän tämä paikkaansa?
06.11.2008 12:42
Olen kuullut joskus laakerivikaisen Pesukarhun linkoavan ja se piti aikamoista mekkalaa! Minun ASA Cordes on lingotessa varsin hiljainen, alhaisten linkouskierrosten takia. Koneen aloittaessa linkouksen meteliä on toki enemmän ennen kuin pyykki tasoittuu rummussa. Linkouksen aikana koneesata kuuluu hyvin vieno sivuääni. Ääni kuuluu välillä lievästi voimistuen. Ääntä voi kuvailla hyvin hiljaiseksi vihellykseksi, mutta se on niin pientä, että sitä ei juurikaan huomaa, vain jos jää kuuntelemaan konetta. Ovatkohan koneen rumpulaakerit tulossa tiensä päähän? Koneen linkousääni on sinäsä niin siisti, että en uskoisi siinä olevan laakerivikaa, sillä esim. sen pesukarhun, josta mainitsin edellä linkousääni oli häiritsevän kumiseva ja minun koneeni ääni ei muistuta sitä ollenkaan. Myös meidän entinen LG Intellowasher piti outoa kuminaan, joka vaan voimistui inhottavaksi korinaksi, kunnes kone laski laakereista öljyt pyykkeihin ja sanoi sopimuksensa irti. Koneella ei tosin ollut ikää tuolloin kuin vaivaiset viisi vuotta.
31.10.2008 17:06
Kiitoksia vinkeistä. Näillä pääsee pitkälle, mikäli jotain ongelmia joskus ilmenee.
13.10.2008 12:39
Kiitoksia tiedoista! Kaikki edellä mainitsemat asiat ovat minulle erittäin arvokasta tietoa. Olen tainnut tehdä hyvän kaupan, sillä ainakin kone hoitaa tehtävänsä. Hyvä kun kerroit tosta poistopumpusta, niin osaa putsata sen, jos ongelmia tulee sen kanssa. Paha suunnitteluvirhe muuten noin laadukkaassa koneessa, ainakin minun mielestäni. Oletko koskaan vaihtanut laakereita Cordesiin tai tiedätkö jonkun, joka olisi vastaavaa tehnyt? Onko hankalakin operaatio? Taitaa kuitenkin Asa Cordesin laakerit olla vahvempaa tekoa kuin pesukarhujen.
12.10.2008 18:46
En ole Jehovan todistaja. Itse asiassa en kuulu mihinkään kirkkokuntaan. Raamatun mukaan on vain yksi seurakunta, johon kuuluvat kaikki maailman uskovat ihmiset. Mihinkään yhteisöön tai kirkkoon kuuluminen ei pelasta, vain usko Jeesukseen pelastaa! Minä olen tuiki tavallinen ihminen, mutta Kiitos Herralle, olen uskossa!
30.09.2008 18:05
että et ymmärrä asian ydintä. En todellakaan pidä itseäni muita parempana ihmisenä. Kaikki ihmiset ovat pahoja syntisiä ihmisiä ja ainut mahdollisuus pelastua on tunnustaa synnit ja ottaa Jeesus Kristus vastaan henkilökohtaisena vapahtajana. Itse haluan olla hengellisesti köyhä,kuten Raamattu kehoittaakin. Eli toisin sanoen tahdon oppia joka päivä jotain uutta Raamatusta ja olla riippuvainen Jumalasta ja Jumalan sanasta. Tällä tavalla voin kasvaa uskossani ja pysyä vahvana loppuun asti, kun vielä Jumalan Henki on puollustajana läsnä.
Hyökkäät minua vastaan, koska et ilmeisestikkään ole uskossa Jeesukseen. Siksi kehoitan sinua tekemään parannuksen ja ottamaan Jeesuksen Kristuksen vastaan henkilökohtaisena vapahtajanasi, niin Jeesuksen veri pesee syntisi puhtaaksi. Toivotan sinulle Jumalan runsasta siunausta ja toivon sinulle myös kaikkea hyvää! Keskustelumme alkoi Estoniasta. Tälle onnnettomuudelle emme voi enää mitään, mutta voimme oppia valvomaan omaa tilaamme. Meidän tulee tutkiskella itseämme olemmeko uskossa ja menossa taivaaseen, sillä oma elämämme voi päättyä milloin tahansa ja vastaavanlaisissa oloissa kuin Estonialla. Itse olen sitä mieltä, että meidän todellakin tulee muistaa myös tällaiset ikävät asiat, jotta emme nukahda tässä yhä pimenevässä maailmanajassa. Itse asiassa tämä maailma on kuin uppoava laiva, joka on uppoamassa kohti helvetin tuhoa. Tästä laivasta voi pelastua vain uskomalla Jeesukseen Kristukseen, sillä sanoohan Raamattu: "Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut sinä ja koko perhekuntasi".
Olen saanut armon tulla uskoon jo pienenä(6-vuotiaana), mikä on jokapäiväinen aihe kiittää Jumalaa.On saanut välttyä maailman pahuudelta ja tietää, että ei ole mitään hätää, vaikka elämä päättyisikin yllättäen, kun on matkalla ikuiseen isänmaahan, jonka Jeesus Kristus Jumalan poika on valmistanut hänen omilleen. En aio lakata Julistamasta Jeesuksen Veren evankeliumia, en vaikka joku tappaisi minut sen takia!
30.09.2008 14:07
Valitettavasti ette nyt ymmärrä asiaa ollenkaan. Jumala on rakkauden Jamala, sillä tarjosihan hän vapautuksen synneistä poikansa Jeesuksen kautta. Ihmisen on otettava tämä vapautus vastaan. Jos ei usko Jeesukseen, niin ei voi pelastua. Et ymmärrä sitä mikä on synnin seuraamus. Synnin palkka on kuolema. Oletko uudestisyntynyt uskova, vai uskonnollinen ihminen. Suomalaisten on vaikea tulla elävään uskoon maassamme vallitsevan luterilaisen muotojumalisuuden vuoksi.
En tietenkään voi tietää Jumalan aivoituksia, mutta uskon Jumalan näyttäneen voimansa tämän onnettomuuden kautta. Jumala halusi herättää ihmiset ajattelemaan elämän tarkoitusta. Laivat ovat todellisia synnin pesiä yökerhoineen, joten ei ole mikään ihme, jos herra sallii sellaisen upota. Ihmisen elinpäivät ovat Raamatun mukaan määrätyt jo ennen syntymää. Niin oli Estonian uhrienkin. Kyseisessä turmassa kuolleet olisivat voineet kuolla millä tavalla tahansa ja missä tahansa, mutta heidän sallittiin kuolla Estonialla.
Totuuden puhujalla ei ole sijaa nykyisen muotojumalisuuden keskellä. Muistakaapa Titanicin onnettomuus. Väitettiin laivan oleva uppoamaton ja sanottiin, että Jumalakaan ei voi upottaa tätä laivaa. Kuinkas kävikään? Paatti ajoi jäävuoreen ja upposi neitsytmatkallaan. Synnin seurausta taas jälleen. Jumala on armollinen, mutta emme voi ratsastaa armolla aina. Jos vetoamme armoon ja luovumme uskosta, ei meillä ole enää uhria syntiemme edestä. Uskokaa Jeesukseen, sillä vain hän voi pelastaa. Estonia upposi, mutta ottakaamme siitä opiksi, miten äkkiä ja ennalta arvaamatta voi maallinen taipaleemme päättyä. Tämä oli koko keskusteluni punainen lanka.
29.09.2008 10:53
Piti kirjoittaa synti eikä synty:D Synty ei ole kansakunnan häpeä, vaan synti!:D
28.09.2008 21:07
1 / 2