Vapaa kuvaus

tere

Kotimaa: ---suomi

Koulutus: ---täh?

Siviilisääty: ---naimaton ja aion pysyä :)

Lapset: ---ei ole eikä tule

Aloituksia

928

Kommenttia

12550

1. aika ilmava asu
  2. "Aamulehti kertoi viikonloppuna, että masennuslääkkeillä hoidetaan nykyään monia muitakin vaivoja kuin varsinaista masennusta. Kysely lukijoille vahvisti, että moni heistäkin on huomannut saman.

Useat ovat joutunut kärsimään kivuista ja säryistä, koska heidän oireitaan ei ole otettu vakavasti. Pahimmillaan oikean vaivan diagnosointi on viivästynyt.

Onpa masennuslääkkeillä yritetty lukijoiden mukaan hoitaa ripulia ja erektiohäiriöitäkin.

Lue hurjat tarinat alta!

Selkäkipuun määrättiin masennuslääkettä, koska olin niin hajonnut, kun vikaa ei löytynyt. No eihän sitä löydy, jos ei tutkita, ja määrätään vain kipulääkkeitä ja masennuslääkkeitä. Lopputaistelujen jälkeen löytyi pullistuma selästä. Masennuslääkkeistä ei ollut kyllä mitään hyötyä.

selkäkipu

Eräs lääkäri määräsi masennuslääkkeitä, kun valitin erektio-ongelmasta. No kaipa häiskä oli sitten oikeassa. Masentaahan se, kun ei homma pelitä.

Marino

Sain vanhanajan masennuslääkkeitä migreenin hoitoon estolääkkeeksi. Kolme kuukautta asiaa kokeilin, mutta kymmenen kiloa lihottuani päätin, että täytyy olla muitakin hoitovaihtoehtoja. Nykyisin käytän täsmälääkkeitä kohtauksen tullessa. Kilot jäivät, ja migreeni on hoitotasapainossaan.

Aapisesta opit

"Masennus" olikin hiivasieni

Juu, onhan niitä annettu: säännollisesti toistuviin ripuli-kohtauksiin. Ostin lääkkeet, luin mihin ne oli tarkoitettu ja heitin saman tien roskiin. Sittemmin osoittautui, että suolistossa riehui hiivasieni, jonka itse tunnistin ja sain kuriin ruokavaliolla. Se lääkäri oli varmasti tehnyt yhtälön: Nainen-hermostunut-hermoperäinen suoliston ylitoiminta....? Huonosta olosta johtunut hermostuneisuus katosi myös paranemisen myötä.

Italiasta

Valitin vatsakivuista ja runsaista kuukautisista. Lääkäri pyysi minua tekemään masennustestin. Testin mukaan ei ollut masennusta tai itsetuhosia ajatuksia, silti hän määräsi masennuslääkkeet. Lääkkeet muuttivat aineenvaihduntani ja lihoin muutamassa kuukaudessa 20 kiloa. Myöhemmin kävi ilmi, että kohdussani oli kanamunan kokoisia myoomia, jotka aiheuttivat kivun ja runsaan vuodon. Kohtu poistettiin mutta ylipaino jäi. Kaupan päälle sain vielä selkäkivut ylipainosta.

Provikaresepti?

Itselleni määrättiin selkä-niskavarsioireyhtymään masennuslääkkeitä ja samalla laitettiin myös lähete psykiatrin vastaanotolle. Lääkkeitä en ole syönyt ja vastaanotolla en ole käynyt. Pitäisi varmaan? Selkä on edelleen kipeä!

M

Sain masennuslääkkeet ja skitsofrenian hoitoon tarkoitettuja antipsykoottisia lääkkeitä, koska valitin jatkuvaa kovaa vatsakipua, joka lääkärin mielestä oli psyykkistä. Minut laitettiin myös psykologille. Puoli vuotta, eikä mitään apua.

Siinä vaiheessa meni hermo ja nostin kamalan hässäkän pystyyn. Pääsin vihdoin ultraan. Löytönä kaksi jättimäistä sappikiveä. Siitä sappirakon poistoleikkaukseen ja päälääkkeet takaisin apteekkiin. Kiitos hyvästä hoidosta!

Emmelie

Miehelleni määrättiin masennuslääkitys, kun hän meni lääkäriin valittamaan käsivarren kipua ja sormien puutumista.

Vaimo

Aina tyrkyttävät

Valitin epämukavia työoloja ja vaivoja, sekä stressiä. Lääkäri määräsi masennuslääkettä. Valitin unettomuutta, lääkäri määräsi masennuslääkettä. Kyllä ne aina muotilääkettä tyrkyttää.

Luulosairasko?

Minulla on krooninen refluksitauti. Heräsin happo-oireisiin usein varsinkin aamuyöllä. Lääkäri diagnotisoi minut masentuneeksi, vaikka intin vastaan. Annoin periksi, joten lääkäri määräsi minulle masennuslääkkeet ja kuukauden kontrollin jälkeen kaksinkertaisti annoksen. Tällöin meni loputkin yöunet. Puhe puuroutui ja kirjoitaamieni tekstien kirjaimet heittelivät lukiessa.

Järkyttävä kokemus

Sain vaihdevuosivaivoihin yllättäen masennuslääkereseptin. Uteliaisuudesta kävin hakemassa kuukauden pillerit ja söinkin ne. Kuumiin aaltoihin ne eivät auttaneet, mutta myönnän, että olin paremmalla tuulella. Käydessäni hiukan myöhemmin gynekologilla, sain asianmukaisen hormonikorvaushoitoreseptin.

Melkein mummo

Itselle määrättiin masennuslääkkeitä, koska en nauti toisten ihmisten seurasta. Lääkärit sanoivat, että en ole masentunut, mutta silti käskettiin ottamaan niitä. Se, että en nauti toisten ihmisten seurasta, on luonteenpiirre jota ei lääkkeillä voi korjata.

ei nimimerkkiä

Valitin työterveyslääkärille polvikipua, lääkäri ehdotti masennuslääkettä. Hakeuduin yksityiselle ja polveni tähystettiin, nyt leposärky on poissa."