Vapaa kuvaus

Olen Markku Korpinen Lieksasta Harrastan musiikkia Kuorossa sekä yksinlaulua. Olen menestynyt joissakin laulukilpailuissa Kultakurkku karaokekisan finalisti 2008 Lieksan karaokemestari 2008 Kainuun Tangolaulun Finalisti 2008 sekä seniorilaulukisan semifinalisti toinen kierros 2007 aikanaan myös Pohjois-Karjalan karaokemestari.Senioritangokisan semifinalisti 2010 ja EL piirinmestari 2009 ja 2011 edustan nyt Oulussa PK piiriä ja olen toistamiseen mukana karaokelegenda semifinaalissa Olen työskennellyt kehitysvammaisten hoitajana sekä ohjaajana eri laitoksissa viimeksi Lieksan TEEKOO tuotteen johtavana ohjaajana. Harrastuksiini laulun lisäksi on kuulunut urheilutoimitsijan tehtävät ajanotossa tuloksia lukiessa sekä myös kuuluttajana,Toimin myöskin järjestyksenvalvojana eri tilaisuuksissa. Olen nykyään kihloissa ja elän avoliitossa jäin leskeksi ja siitä avioliitosta aikuiset lapset poika ja tyttö Suosikkibändit/artistit: Kuuntelen erilaista musiikkia Lempikirjat: Raamattu Vapaa-aikanani: Kuorotoiminta yksinlaulu ulkoilu marjastus sienestys.matkailu Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Lieksa Katson tv:stä mieluiten: Uutiset luonto dokumentit elokuvat Kotieläimet: Kotieläimiä ei tällä hetkellä pidän eläimistä aikanaan koita kalat ja kilpikonnat En pidä: Hyttysen pistot jos paljon, siihen mäntysuopa hyvä Parhaat matkakohteet: Unkari mutta olen käynyt eri valtioissa useamman kerran mutta, kaikkiaan 17 maassa diakuvia esim egypti israel Ruoka & juoma: Keitot maito piima kivennäisvesi Koulutus: Ammattikoulu Koulut: Mieskotiteollisuuskoulu puutyö 2 v hitsaus ja levyseppä 6 kk kansankorkeakoulu ja vajaamielishoitajakoulu erikoistuminen ohjaaja Ammatti: Terveydenhuolto Työskentelen: entinen johtava ohjaaja Ase tai siviilipalvelus: säkylä korpraali Yhdistykset/kerhot: Hengitysyhdistys Diabetes.SPR.Kehitysvammayhdistys.venäjäseura suomen latu.Sotaveteraanit.Lieksan urheilijat Siviilisääty: Varattu Lapset: --- Skype: Minulla on skype ja kamera Email: OYK.fi

Aloituksia

288

Kommenttia

12377

1. Katsoin elokuvan äideistä parhain joka koskettavalla tavalla kertoi niistä meidän maamme kohtalon hetkistä ja millaista oli olla sotalapsena.hyvin harvat heistä osallistuu kirjoitteluun.
    Monta ihmistä vaivaa myöskin lapsettomuus ja näitä lapsia otetaan myöskin sitten eri kulttuureista ja niitäkin vilahtelee täällä Lieksassa silloin tällöin.
    Minun kotini on antanut sentään turvapaikan selkeästi Suomalaisille neljälle lapselle aivan muutaman päivän vanhasta kolmivuotiaaseen ja he ovat kasvaneet siinä ympäristössä meidän neljän rinnalla ja kyläyhteisö ja koulukaverit ovat siihen sopeutuneet ja itse pidän heitä siskoina ja veljinä ja he vanhempiani isänä ja äitinä ja yhtä hyvin nyt surevat kukin tahollaan jo perheellisinä näitä juuri vasta edesmennyttä äitiäni jotka näkivät päivittäin isoäiteen minä harvakseltaan mutta tiedän kuitenkin se asian mikä on kodin lämpö ja rakkaus tässä kylmässä maailmassa.Veljeni oli ollut ulkomailla legionassa ja tuli kotiin ja kertoi saat uskoa miten hyvä asia kun on koti hän oli saanut kodin aikanaan meiltä.
    Kyllä se koti maistuu varmaan hyvältä toivottavasti sellaisen saa jokainen osaltaan pitää.
    Olen kyllä joutunut melkolailla aikanaan saneeraamaan kun soskussa henkilö sanoi myy kotisi kun olin vuoden toimeentuloa vailla sairauden vuoksi kelan päivärahan päätyttyä ja asian käsittely kesti tuon ajan onneksi ei takausvelka silloin tullut syliin vaan jälkeenpäin kun sain rahaa melkoisen tukon asian mentyä oikein ns tuomioistuimessa.MK
  2. Meitä ihmisiä on monenlaisia jo aavistuskin saattaa häiritä.
    Mutta kuinka paljon meni aikaa kun Lieksassa tutkittiin tainiovaaran ampumaurheilukeskuksen meluhaittaa,eli siinäkin oli jollakin yksilöllä häiriötekijä.
    Ennenkuin Lieksaan tuli baari niin jo atressia keräsivät ja jopa sosiaalilautakunnan nimissä oli toimittu asiaa vastustaen "sosiaalitantat" mutta huomasin asian,että tässä on ohitettu lautakunta jonka varapuheenjohtaja olin silloin ja toiseksi tuollainen toiminta joka ei ole kaavan vastainen ja jokaisella on perustuslaillinen oikeus hankkia elantonsa laillisin keinoin kenenkään sitä estämättä ja sitä varten on taasen lainsäädäntö eli jos anniskellaan liikaa tai on muita TODETTUJA häiriötekijöitä esim nuo kaljateltat ilmoittavat etukäteen mahdollisista melusta joka on siis tilapäistä.
    Olen kuitenkin jopa nähnyt laitteita jos orkesteri soittaa yli sallitun rajan muutaman kerran välkähtää ja sitten laitteet menee pimeäksi.
    On aivan selvää,että jos työsuojelu on hoidettu soittoruokaloissa noin asia tapahtuu.
    Myöskin useissa muissa työssä teknisin keinoin ensin tulee huolehtia miten voidaan nuo terveyshaitat saada pois. yksi on tietysti noiden koneiden sijoitus ja niiden resonoinnin eliminointi ja poistaminen esim tärinä.On olemassa myöskin sirkkelin teriä joissa on terän takana pieni ura joka alentaa melua 10 db mutta on myöskin pölyt kaasut valaistus ja ilman lämpötila ja kosteus sekä vetoisuus. sekä myöskin eri aineet joista tulee olla työpaikkalla ohjeet niiden säilyttämisestä ja käytöstä ja käyttöturvallisuustiedotteet.
    Näissä asioissa ja eri muista tekijöistä riippuen ihmiset kokevat jopa vetoisuutta jos vaikka henkilösuhteet eivät ole kunnossa, se on todettu tutkimuksissa ihminen koki vähän aikaa lämpotilan sopivaksi kun väänteli olematonta termostaattia ja kuitenkin se ei johtanut lämpötilan muutoksiin.
    Mutta on aivan selvää että melu haittaa mutta niin pitäisi myöskin korkeissa lämpotiloissa työskentelevillä olla taukoja ja niissä lienee puutteita jotka voivat aiheuttaa terveydellisiä riskejä.MK työsuojelukoukuttajan pätevyys. Mutta nyt laulelen ja jopa kerään rahaa hyväntekeväisyyteen naukumalla niinhän se kollikin tekee eihän hän turhaan vonkaa.
    Kerran yksi ukko sano ,pitää antaa mirrille sitä mitä hän pyytää.
  3. Olen täällä asunut miltei puolet elämästäni ja ollut myöskin heti tänne tultuani jotenkin mukana päätöksenteossa sillä mandaatilla mitä äänestäjät ovat vaaleissa kulloinkin suoneet.

Olen myöskin lukenut Lieksan historiankirjaa ja minulla on hallussani niitä.
    Lieksaan on tullut esim kauppiassukuja ja aikanaan Repolasta päin täällä on ollut työvoimaa koska meillä on ollut tuo vesitie myöskin tärkeä ja siksi tämän vesitien huomasi kaupungin perustaja tänne on laivalla kuljetettu noihin makasiineihin tavaraa .
    Kuitenkin täällä oli jopa vieratyövoimaa aikanaan jopa 400 henkilöä mutta aikojen siirtyessä he siirtyivät takaisin repolan alueelle nykyiselle venäjälle.
    Olen myöskin käynyt tuolla rajan takana vierailulla kaupungin ja seurakunnan vierailun yhteydessä eli segestassa ja sieltä petroskoihin ja takaisin kuhmon kautta Karhumäestä ostin paidan kasakkatyylisen ja se oli nyt päällä kun kävin Karpalossa laulattamassa soitin Kalinkan ja koitin tanssia kasakkana minuahan luultiin venäjällä venäläiseksi ja joku kysy kun lauloin siellä ravintolassa yleisölle ,että mistä olet oppinut suomea,Kysyi jokin Suomalainen turisti, joten hyvin sulauduin joukkoon ja osasin äänähdellä kuin kissa toisaalla niin haukutaan minua. Itse toteaisin kun olen puutyösalissa joskun vetäissyt työstokoneiden melussa jonkun laulun, niin sirkkelin äänihän minusta lähtee.Höylä 108 dp ja kukaan ei edes siitä huomauttanut.Eli vanha levylaulaja sitä olen laulanut lastulevylle kovalevylle ja peltilevylle ja arvokkain niistä on ollut kuparilevy varastossa mutta halvin lienee pinkopahvi.MK
  4. Tänään saimme sitten lukea lehdestä miten rakennustyöt etenee Kolilla

Onko meille tulossa erilainen kulttuuri vaikka olemme EU ssa Suomalisilta monessa suhteessa edellytetään kaikkien sopimusten tiukkaa noudattamista esim tupakointi ravintoloissa ja ulkomailla on samat säädökset mutta kulttuuri tuon noudattamisen osalta on erilaista.
    Nyt kun näitä maita ja mantuja aletaan myydä ties kenelle niin kyllä meillä pitäisi sitten voida viranhaltijoiden taholta antaa ohjeistukset sitten niin monella kielellä,että nuo tänne rakentajat ymmärtävät mitä heiltä edellytetään,tukeudun tässä asiassa tämän päivän Lieksan lehden juttuun.
    JOs nyt on töpeksitty niin tällainen holtittomuus ei voi jatkua siitä huolehtikoon sitten rakennustoimi,Kyllä näitä ukaasia on jaeltu aikaisemmin vähemmästäkin asiasta pilkuntarkasti.
    Mainittakoon vaikka asia missä on asuntomme meille ei ole tieliittymää Eerontieltä vaan jokitien päästä niin meidän osoitteesto piti muuttaa siitä huolimatta tilatut kyytit meni väärään taloon.Kävimme neuvottelua paikalle tuli joku nainen teklasta joka mukaan meidän olisi pitänyt laittaa jokin mainostaulu talon toiselle seinustalle,katos kun ei helikopterikenttää katolle merkinnällä.sanoin slle akalle älä höpise.Aloin keskustelemaan asiallisesti työpäällikön kanssa, Talon seinässä oli jo hankittu osoitekilpi mutta meidän piti hankkia vielä erillinen tienviitta teiden kulmaukseen.sen olemme tehneet.
    Eli jos hieman paremmin olisi asioita hoidettu kaupungilla niin jokitien numerointia olisi voitu lisätä.
    Markku Korpinen