Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
hunter2
profiilit
hunter2
hunter2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
17
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
pakko kyl puuttua tähänkin keskusteluun aivan hitusen verran :) kuinka monta eläintä jäisi tuonne metsään haavoittuneena kuolemaan liikenteen aiheuttamista onnetomuuksista johtuen ellei metsästäjät (SRVA TOIMINTA) olisi suomessa aktiivisia? itse metsästän , sienestän, marjastan ja kalastan ja olen todella ylpeä harrastuksistani.mieluiten hankin lihani ruokapöytään metsästä kuin että menen ostoskeskukseen ostamaan tehotuotettua lihaa.ja oletteko koskaan miettineet että kuinka paljon esim. hirvikolareiden määrä lisääntyisi jos hirvi kantaa ei verotettaisi?
10.12.2014 17:20
no eiköhän nyt jotain rajaa tälle asialle.se ei ole vihreiden ansiota nämä metsästys hommat..katsotaan vaan tuonne menneeseen ja siitä aikaan eu.hun liittymiseen :) susipolitiikka tulee eu.n puolelta :) tulen kyllä koiraani ja itseäni käyttämään srva hommissa jos on tarve :)
03.03.2012 09:08
onko tää ihan tosiasia???
03.03.2012 09:00
mutta kyllähän se vaan niin on että kertasingot korvataan n-lov ohjusjärjestelmällä :) apislas ilmeisesti siirtyy sissien käyttöön :)
03.03.2012 08:53
kyllä on löytynyt hylsyjä metsästä :) mutta tosiaan niin pienissä määrin ettei niistä ole ollut häiriötä :)
23.02.2012 19:49
millä sinä perustelet tämän 160 sutta? minä haluan laskennan joka pitää paikkansa? mutta voin kertoa ettei se ole mahdollista ennen kuin koko suomen maa on rajattu niin ettei mikään elävä pääse tulemaan tai menemään rajan yli..on päiviä jolloin suomessa on 10 sutta ja on taas päiviä jolloin niitä on satoja kappaleita.meillä on tuossa itäpuolen naapurissa sen verran niitä että ne kulkee millon mihinkin haluavat :)
14.02.2012 18:27
alatko sinä keräämään teiden varsilta tupakka askit, olutpullot/tölkit ja kaiken muun roskan? maastoon tulee roskaa myös muilta käyttäjiltä kuin metsästäjiltä.en oikein ymmärrä että tietyn aselajin käyttäjät roskaisi enemmän.keräätkö myös vanhoilta taistelupaikoilta vuosia vanhat kiväärinhylsyt? tai alatko keräämään pullojen sirpaleet pois ettei koiramme revi niihin itseään? tietysti voit sanoa että se on koiran omistajan oma virhe jos joku on metsään tai muualle luontoon hajoittanut olutpullon ja koira siihen jalkansa repii.en ymmärrä tuota vouhotusta nyt tälläisestä asiasta.koskaan ei minua ole häirinnyt metsästä löytynyt vanha hylsy.tosin kyllä myönnän että on tilanteita jolloin itseltä jää keräämättä omat hylsyt yksinkertaisesti tilanteen johdosta.en vaan ymmärrä tuota sinun vouhotusta!
14.02.2012 18:19
ainakin täällä meilläpäin on sellaista tuo seurojen välinen yhteistyö että ei niin suurta merkitystä ole vaikka koira ajaa/haukkuu naapurissa..ainut vihainen naapuri on tuossa idänpuolella
10.02.2012 19:28
ittelle tuli hommattua tuossa joku aika sitten seropi pentu norjanharmaan ja posavinanajokoiran sekoitus :) isä posavikki omistaa villisika 1 tuloksen..emälle kaadettu hirveä ja kaikkea..isällekin saalista ketusta eteen päin..mutta puhtaista jos haluat koiraa niin kattele laikkoja tai sitten pohjiksia.tai sitten jopa saksanmetsästys terri..ei tosin puuhun lintua hauku tietääkseni tai ainakaan en ole kuullut haukkuneen mutta muuten toimii kaikelle :)
10.02.2012 18:16
onko se kustannuksia?siis se että olet jahdissa pidempää sen takia että koira pelaa ? itse kun lähden jahtiin en välitä meneekö siellä puoli tuntia vai kaksi vuorokautta.
10.02.2012 18:09
no eiköhän se homma mene ihan niin että me metsästäjät ja kalastajat vaan ollaan kateellista porukkaa :) ei pidä ottaa itseensä mutta niin se vaan on.mutta tähän ekaan kommenttiin on vastattava sen verran että hyvä ampuja ampuu hirven myös vaikeaan paikkaan :P
10.02.2012 18:04
on täällä kyllä paljon paskaakin..kyllähän sitä vaan jokainen sotilas joka joutuu sotimaan puolustaa kotiaan ja isänmaataan.(tai jos ei jokainen niin ainakin suurin osa) mutta sanokaa minun sanoneen suomi siirtyy jossain vaiheessa palkka-armeijaan.tosin itse olen kyllä valmis pestautumaan jos sellainen tapahtuu.
08.02.2012 17:02
omassa pennussa on posavinanajokoiraa ja norjanharmaata :)
05.02.2012 00:00
no pakko vastata tähän että ei se nyt ihan noinkaan ole että susi tappaisi kaikki muut eläimet.
04.02.2012 23:54
Kyllä minun mielestä puhut asiaa ja näin yleisesti sanoen lupia on tosiaankin liian vähän.mutta tämäkin asia on taivaan tosi että ei niitä lupia tule lisää ennenkuin susi tai kaksi menee johonkin isompaan kaupunkiin.jolloin väistämättä on edessä kyseisessä kaupungissa ulkonaliikkumiskielto ja voisin veikata että poliisit/pv on sitten niitä susia jahtaamassa.näkeehän tilanteen jo siitäkin kun karhu sattuu kaupunki alueelle menemään.mitä sille tapahtuu.se lopetetaan viranomaisten toimesta koska on vaarallinen ihmisille.mutta epäkohtana tähän ensimmäiseen viestiin että harvemmin sudet laumassa koiran tappaa, vaan yleensä koiran tappaa yksinäinen laumasta potkittu susi(vanha,nuori,loukkaantunut tai muuten huonokuntoinen yksilö) mutta kyllä maalta itsekin kotoisin tiedän ongelman erittäin hyvin koiriakin menettäneenä.
04.02.2012 23:51
mutta tähän on kyllä lisättävä myös että yleisesti haavoittuneen/loukkaantuneen eläimen pyydystäminen ei ole metsästystä :) itse ollut hirveä lopettamassa sattuneista syystä :) ja rhy.n kanta asiaan on se että kyseisessä tilanteessa et ole metsällä.
04.02.2012 23:41
kai se menis osaan gps tutkan hinnasta :) harrastuksen hankitalistan ykkösenä semmonen vehje :)
04.02.2012 23:36
1 / 1