Vapaa kuvaus

.

Aloituksia

0

Kommenttia

17

1. Krakowa on todella helppo kaupunki eikä sosiaalisista aktiviteeteista varmasti tule pulaa. Senkun menette keskustorille illalla tai Kazimierziin (juutalainen kaupunginosa) Plac Nowylle.

Keskustasta löytyy todella paljon turisti-infoja, joista paras lienee raatihuoneen kellotornissa sijaitseva. Sieltä lisätietoa konserteista (joka ilta jotain ihan keskustassa) jne.

Krakowassa on todella paljon (noin neljännesmiljoona) opiskelijoita jotka kaikki puhuvat Englantia.
  2. Ei.
  3. Puolan ruokakulttuuri on hieman suomalaista jäljessä. Tästä johtuen suomalaisille jo tutuksi tulleet ruokalistat, joihin on sisällytetty gluteenittoman ruokavalion mahdollisuus, ovat erittäin harvinaisia Puolassa. Itse olen Krakovassa törmännyt yhteen ravintolaan, jossa oli erillinen ruokalista Keliaakikoille.

Minulla on ollut tapana tulostaa esim. tämän linkin kautta lappunen, minkä sitten antaa tarjoilijalle ja pyytää tarkistamaan kokilta etukäteen: http://www.keliakialiitto.fi/liitto/gluteeniton_elama/matkalla/kielikaannoksia/