Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

144

Kommenttia

13835

1. Jeesus sanoo:
    "Minä olen TIE ja TOTUUS ja ELÄMÄ; EI KUKAAN TULE ISÄN TYKÖ MUUTOIN KUIN MINUN KAUTTANI."
    Tie, ja Totuus ja Elämä ei tule kenenkään osaksi Vanhoillislestadiolaisen uskon käsityksen kautta, vaan ja ainostaan JEESUKSEN SANA kautta. ¨¨¨¨¨ Tähän on hieman lisättävä, missään ei sanota Raamatussa, että Jeesuksen Sana kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta. On tunnustettava ensin Jeesus Herraksi ja luvattava seurata Häntä, silloin löytyy iankaikkisuus ja isä. Sana on itse Jeesus ennen syntymäänsä, Kristus kuoltuansa ja ylösnousemuksen jälkeen.

Johannes 14:6.
    Pelastus ja jumalan Isän tunteminen on Jeesukseen takana, joka ei tunne Jeesusta ei voi tuntea Isää Jumalaa. Jeesus sanoo:
    "Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunnne kukaan muu kuin Poika, JA SE KENELLE POIKA TAHTOO HÄNET ILMOITTAA: Mat 11:27. ¨¨¨ Juuri näin, siksi lestadiolaisella ei ole käytännössä kumpaakaan. Ei Isää, eikä Poikaa.

Jeesus sanoo:totisesti, totisesti minä sanon teille:MINÄ olen lammastan OVI.Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, NIIN HÄN pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja uslos ja löytävä laitumen." ¨¨¨ Tämäkin vielä, heille on portti oma lahko, joka on verrattavissa sikalaan, jos puhutaan lammashuoneesta, sillä on vain yksi portti, tie isän luokse ja se on Jeesus Kristuksena.
  2. Kertoko sisar hyvä, kun sait parannuksen armon, mihin se suuntautui, ja mitä sait.

Tärkeintä kuitenkin se, että saamme ja haluamme säilyä uskomassa. ¨¨¨¨ Uskomassa, mihin uskomassa. Kerrotko?

Kerro esimerkki siitä, missä järki panee hanttiin, sillä Raamatussa sanotaan, että lopu8n ajalla viisaus lisääntyy ja viisauden ihannoinnista Raamattu puhuu kolme kertaa enemmän kun mm. Jumalan Rakkaudesta.

Meillä jokaisella uskovaisella on joka päivä kilvoittelua siinä, että jaksaisimme panna pois synnit, mitkä aina tarttuvat ajatuksin, sanoin ja teoin itseemme.¨¨¨¨¨ Miksi, nehän saadaan sunnuntaina vilkutellen anteeksi?? Etkö luota oikein uskoosi???

Ihmisinä kannamme aina vanhaa turmeltunutta osaa itsessämme.¨¨¨ Tiedätkö, Raamattu antaa siihen ohjeen. Joh 3; 2 Hän tuli yöllä Jeesuksen luo ja sanoi: "Rabbi, me tiedämme, että sinä olet Jumalan lähettämä opettaja. Ei kukaan pysty tekemään sellaisia tunnustekoja kuin sinä, ellei Jumala ole hänen kanssaan." 3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
    4 Nikodemos kysyi: "Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?"
    5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. 6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. 7 Älä kummeksu sitä, että sanoin sinulle: 'Teidän täytyy syntyä uudesti.'
    Niin sinun täytyy syntyä uskovien kasteessa uudesti VEDESTÄ JA SAAT HENGEN. Oletko kastettu upottamalla, jolloin se vanha ruumis jää veden alle???

Mutta silloin, kun jaksamme panna pois tunnollamme olevat asiat, ja haluamme uskoa omat syntimme anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä, voimme olla onnellisia, vaikka Jumala kuljettaisi meitä halki kivikoiden ja erämaiden. "Jumalan rauhaa rinnassansa, ken kulkee maassa kuoleman..." ¨¨¨¨ Miksi et anna Jeesuksen tehdä sitä?
  3. Rakkaat kriitikot, ymmärrättekö te, mitä te teette? Puhun teille, jotka sanotte itseänne Jumalan lapsiksi.

Sanoo tai ei, mutta Jumalan lapsi ei ole VL vaan ihminen, jolle on Jeesusw Herra ja Kristus. Joh 1: 10 Maailmassa hän oli, ja hänen kauttaan maailma oli saanut syntynsä, mutta se ei tuntenut häntä.
    11 Hän tuli omaan maailmaansa, mutta hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
    12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, HÄN ANTOI NOIKUDEN TULLA JUMALAN LAPSIKSI KAIKILLE, JOTKA USKOVAT HÄNEEN.

Olen viime aikoina lukenut paljon hyvin epäterveellistä kritiikkiä sellaisten toimesta, jotka sanovat olevansa Jumalan lapsia. ** Joka suullaan Jeesuksen tunnustaa Herrakasi, ( VL siihen ei pysty ) on JUMALAN LAPSI

On jopa tuomittu harhaoppiseksi ja näennäisen rakkauden ja totuuden kirjoitteluksi monet päivämiehen tekstit.¨¨¨ Tämä on teille harhaoppia, vai kuinka?

Te, jotka kiivaasti olette hyökänneet monia kirjoituksia ja SRK:ssa työskenteleviä kohtaan, olette rakkaat syntiin langenneet. ¨¨¨ Sekin vielä. Onneksi ristin ryöväri ei maininnut mitään SRK;sta. Hänhän pääsi tunnustamalla Jeesus Messiaaksi iankaikkisuuteen, eri tavalla mitä te olette uskomassa.

Siitä tulisi tehdä parannusta. Miksi rohkenen näin teille kirjoittaa? Siksi, että tätä on jatkunut jo pitemmän aikaa ja minulla on se käsitys, että ette jaksa enää armosta uskoa. ¨¨¨Kristittyä ei väsytä. Jeesus pitää omistaan huolen kyllä. Mutta milloin VL menee Jeesuksen jalkojen juureen, kuten se syntinen nainen.

Jeesuskin sanoo, että siitä meidät Hänen opetuslapsiksensa tunnetaan, että me keskinäisen rakkauden pidämme. Joskus se on todellakin pitämisessä, kun vihollinen niin piirittää meitä.¨¨¨ Juri näin sanoi, ja siinä me ”rakkaat ystävät” erotaan Teistä, joilla on vain SRK.

Eksyttämisestä puheen ollen, kuka on enemmän harhassa kun VL uskova. Hän ei tunnusta Jeesusta Herraksi, Hän valehtelee ja on kiero. Ei tee lähetystyötä eikä diakoniaa, ei kasta, on niitä biblia yhdelle arkille kirjoittaa. Mutta yhtään ei voi olla SRK;lle myötämielinen, sillä on joko Jeesus tai saatana, siinä etu ole liikuntasaumaa välillä.

Älkäät eksykö, sillä ei laumaa hajottavat ole Jumalan asialla. ¨¨¨¨ Älkäät tes puhukos mittä. Mes kristitys olemme Jeesusken asiallas ja JT sekä ne tummemas on muslimis ja samallas kun te. Ei Jeesuksens.

Hekin puuhuvat ”hoono soomi”.

Ettekö te rakkaat muista, että vähä hapatus kaiken taikinan hapattaa? ¨¨¨Juuri näin ja älä lässytä ” rakkaat” ei VL rakasta mitään muuta kun rahaa. Hapatus tulee kyllä seurojen tupakka- tauolla, kun autojanne kehutte.

Eikö Siion ole Israelissa. Onko se muuttanut tänne???? Oletko sekaisin?
  4. ¨¨¨ Näin siinä on todella käynyt, Jeesus on pitänyt heittää kokonaan pois, ettei kukaan luule joksikin muuksi, kun lestadiolaiseksi. Pakko on erottautua jos hiusmuoti tai pukeutuminen ei riitä.

Mihin tämä on johtanut, siihen, ettei Jeesus ole seurakunnan pää, ettei luulla hellareikiisi. Mikä se toinen mahdollisuus on, ei muu kun lihassa asuva saatana.

Tämä myös poistaa mahdollisuuden olla JUAMALAN VALTAKUNTA, sillä se mahdollistuu vain Jeesuksen seuraajille ja TODISTAJILLE. Johannes, Jeesuksen tuttu kertoo asiasta näin. joh 1;11 Hän tuli omaan maailmaansa, mutta hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan. 12 MUTTA KAIKILLE, JOTKA OTTIVAT HÄNET VASTAAN, hän antoi OIKUDEN TULLA JUMALAN LAPSIKSI, kaikille, jotka uskovat häneen.

Tämän Hän ositti juutalaisille, mutta se on evankeliumeissa ja sopii TÄYSIN MYÖS LELATADIOLSILLE. Jos Jeesus ei ole Herra, eikä seurata Häntä, ei ole Jumalan Valtakunnissa. Ei ole kumma, jos Helluntaialisia kadehditaan VL piireissä, he ovat Pyhiä ja vanhurskaita, kuten kaikki uudestisyntyneet.

Olet oikeassa siinä, kuinka hyvää aiheutti ne ylistäjä mummot, jotka olivat yleensä seurapeneissä takimmaisissa. – kiesus, kiesus, ylistetty olet sinä………Tätä he ylistivät lähes koko ajan.

En voi olla kertomatta kun ylänaapurissa pidettiin seuroja -60 luvun alussa ja puhujana oli Hailuodosta Lepistö. Mummut ylistivät ja Lepistö paasia pahuudesta ja saatanasta. Se pyrki jäämään ylistyksen varjoon, jolloin,,,, ääni vavisten, Vl malliin, ( silloin ”uskovan” malliin )

- meille tänne seuroihin on tullut väärä kiesus henki, ei huutamalla kiesusta saada, vaan on ensin tultava synnin tuntoon. On tultava syntiin, ennekuin ne anteeksi annetaan!!!!!
    - kiesus, kiesus, ylistetty olkoon !!!
    - Täällä on väärä ja saatanan henki, olkaa akat hiljaa
    - kiesus…….
    - Eikö talossa ole yhtään vöyrettä miestä, joka poistaa nämä kiesus häiriköt, että saan saarnata Jumalan vihaa, miten se on päällämme, kun kiesusta huudetaan, eikä syntiä anteeksi pyydetä.
    - kiesus, kies…

Löytyi vöyreitä miehiä ja neljä mummua alettiin kuskata pihalle. Talossa oli korkeat etuportaat ja ryminä sen mukaista. Sitä kesti muutamia minuutteja, ja ovi aukeni….. kiesus on voimakas, kiesus… Iso mummu tuli takaisin huivi ja takki lumessa ja meni pakalleen, kiesus, kiesus…

Saarna jatkui yhä paatoksellisempana ja tämä oli sille kylälle saatanan astuminen lahkoon, joka oli sitä ennen Jumalan seurakunta, joka kirkasti Poikaa, Jeesusta Kristusta. Silloin isäni erkani siitä, ja lapset myös, mutta isän isä jäi,,,, surukseen.

Tässä on tulos, Matt. 10:32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa. Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa.

Lestadiolaiset ovat Jeesuksen toimesta kielletty taho Taivaassa.

Luin joskus tätä palstaa ja kerran muutama vuosi sitten useille nimimerkeille naurettiin, kun he puhuivat Jeesuksesta, että Hänhän on VAIN POIKA????? Näin näyttää olevan vieläkin….
  5. On ilmeisesti vaikea tunnustaa Jeesus Herraksi.

Ovatko nämä Uuden testamentin kohdatkin sitten mielestäsi lähtöisin sieltä "pakanallisten lahkojen helvetistä?

"Ratkaisevaa ei siis ole, mitä ihminen tahtoo tai ehtii, vaan se että Jumala armahtaa." (Room.9:16) ’¨¨¨¨ Jumala armahtaa vain pojassaan, ei VL;ssä. Mutta lue hieman veliseni tarkemmin, ketä Paavali siteerasi 15 HÄNN SANOI MOOSEKSELLE tahdon ja osoitan laupeutta kenelle tahdon." [2. Moos. 33:19]
    16 Ratkaisevaa ei siis ole, mitä ihminen tahtoo tai ehtii, vaan se että Jumala armahtaa.

Joten jae kertoi Vanhasta, Jumalan liitos Juutalaisten kanssa. Olet naurettavan yksisilmäinen.

syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä." (1.Joh.1:9)¨¨¨sama tilanne, tässä puhutaan Jumalan Valosta Jeesuksesta.

>>>1 MIKÄ ON ALUSTA ALKAEN OLLUT, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselleet ja käsin koskettaneet, siitä me puhumme: elämän Sanasta. 2 Elämä ilmestyi, me olemme nähneet sen, ja siitä me todistamme. Me ilmoitamme teille iankaikkisen elämän, KOKA OLI ISÄN LUONA JA ILMESTYI MEILLE. 3 Minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, jotta teilläkin olisi yhteys meihin. Meillä on yhteys Isään ja hänen Poikaansa Jeesukseen Kristukseen. [Joh. 17:21]
    4 Tämän me kirjoitamme, jotta ilomme tulisi täydelliseksi. Jumala on valo

5 Tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka julistamme teille: Jumala on valo, hänessä ei ole pimeyden häivää.
    6 Jos sanomme elävämme hänen yhteydessään mutta vaellamme pimeässä, me valehtelemme emmekä seuraa totuutta. 7 Mutta jos me vaellamme valossa, niin kuin hän itse on valossa, meillä on yhteys toisiimme ja Jeesuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

Nämä edeltää kirjoittamaasi ajetta??=??.

"Me tiedämme, että Jumala on oikeassa tuomitessaan ne, jotka tekevät tällaista. Kuvitteletko sinä välttäväsi Jumalan tuomion, kun teet itse sellaista, mistä tuomitset muita?" (Room.2:2-3) ¨¨¨Juuri näin Jumalan tuomio tulee Teille, joilla ei ole Jeesusta Herrana.

"Jätän nyt teidät Jumalan ja hänen armonsa sanan haltuun, sen sanan, jossa on voima rakentaa teitä ja antaa perintöosa kaikkien pyhitettyjen joukossa." (Ap.t.20:32) ’’ Mikä se tuo SANA on tuolla välissä, se on muuten Jeesuksen nimi.

Ja Jeesus sanoi seuraajilleen: ¨¨¨Vai seuraajilleen, Hänen seuraajia oli satoja, mutta tämän Hän sanoi vai 11 opetuslapselle, joten älä omi niitä itsellesi. Tuollaista ihmistä sanotaan omavauraaksi itsensä korottajaksi.

"'Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät.' Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: 'Ottakaa Pyhä Henki. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi.'" (Joh. 20:21-23) ¨¨¨Onko SRK,lla edes Henkeä, ei sillä ei ole yhtään armolahjaa, olette hengetön lahko.

On. ¨¨¨Missä ja montako???

>>Näin ajattelee muslimi, Jumala, Jumala ja Jumala. Kristitty on ihminen joka kirkastaa Jeesusta Herrana, ja sinä et ole maininnut koko tahoa kaartaakaan. Jokainen uskoo Jumalaan, jopa saatanakin, mutta vain Pyhät Jeesukseen Herrana ja seuraavat Häntä, miten on sinun laita?>>

Olet siinä oikeassa, että kristitty tehtävä on kirkastaa Kristusta. Mielestäni on kuitenkin Raamatunkin valossa höperöä väittää, että Jumalasta puhuminen olisi Jeesukselta pois. Jeesus on Jumala: "Minä ja Isä olemme yhtä. Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän." ¨¨¨Totta kai yhtä, mutta eri persoonat, Matt. 3:17 Ja taivaista kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt."
  6. Onhan se tietysti järjetöntä, että koko homman päämääränä on vain joku abstrakti ja tunteellinen Jumalan rauha ja syntien anteeksiantamus. ¨¨¨Kyllä tämä abstraktia on, sillä se on mahdotonta, ei mahdollista, SILLÄ JUMALALLA EI OLE VALTAA MEIHIN, ainoastaan Jeesuksella.

Juuri tällaiset, Jumala tuomitsee, jumala armahtaa, Jumala antaa syynit anteeksi, vie SRK;n suoranpäätä pakanallisten lahkojen helvettiin.

Joh. 5:22 Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle,

1. Joh. 2:2 Hän on meidän syntiemme sovittaja, eikä vain meidän vaan koko maailman. 6 Mutta jotta te tietäisitte, että Ihmisen Pojalla on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi" -- hän puhui nyt halvaantuneelle - - "nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
    7 Silloin mies nousi ja lähti kotiinsa.
    8 Tämän nähdessään kansa pelästyi ja ylisti Jumalaa, JOKA ON ANATNUT IHMISELLE SELLAISEN VALLAN. ¨¨¨Tämä ihminen on Jeesus, ei VL.

Eikö kristillisyydessäkin pitäisi olla järkevämpia ja konkreettisempia arvoja? Eikö
    kristillisyyskin voisi osallistua vaikkapa yhteiskuntamme yhteisiin talkoisiin suvaitsevaisuuden ja tasa-arvon puolesta? ¨¨¨Paavali kyllä kertoi, että se on Evankeliumin vienti, kastaminen ja opettaminen, sekä auttamistyö, jota kutsutaan Diakoniaksi, mutta onko näistä SRK;lla mitä??

Diakonia poistaa aina eritasaosa- arvoa ja teki sitä jo alkuseurakunnassa, jossa Hän vastasi ruoasta ja ehtoollisesta.

Jumalan valtakunnasta ja syntien anteeksiantamuksesta voitaisiin toki puhua edelleen, mutta vain sillä tavoin, ettei se loukkaisi yleisiä suvaitsevaisuuden ja tasa-arvon periaatteita. Näin meidänkin kristillisyydestä saataisiin vapaamielisempi, iloisempi ja modernimpi yhteisö.¨¨¨ Toinen mahdollisuus on hakea siihen tartuntapintaa Raamatusta.

JOS usko ja Jumala ovat todella merkityksellinen asia, maailmaa ja sen yleistä mielipidettä tarkastellaan Jumalasta, hänen sanastaan käsin: säilytetään se, mikä sopii Jumalan sanaan ja hylätään se, mikä ei sovi. Järkeä tulee arvioida uskon silmälaseilla eikä uskoa järjen silmälaseilla. ¨¨¨Näin ajattelee muslimi, Jumala, Jumala ja Jumala. Kristitty on ihminen joka kirkastaa Jeesusta Herrana, ja sinä et ole maininnut koko tahoa kaartaakaan. Jokainen uskoo Jumalaan, jopa saatanakin, mutta vain Pyhät Jeesukseen Herrana ja seuraavat Häntä, miten on sinun laita?

Mutta näyttää siltä, että ns. liberaalit, "etniset vl:t" tai miten heitä sitten kutsutaankin, arvioivat uskoa järjen silmälaseilla ja kristillisyyttä maailman silmälaseilla. Siksi tuntuu mahdottomalta pitää heitä todellisina uskovaisina.¨¨¨ Kyllä he uskovia on, kuten muslimi ja JT mutta ei kristittyjä.

Sillä jos joku ei tahdo uskoa evankeliumia, ei elää sen mukaan eikä tehdä, mitä kristityn tulee, älköön hän myöskään pääskö nauttimaan mitään hyötyä evankeliumista. Mitä siitä on sanottava, että sinä kyllä tahdot evankeliumista hyötyä, mutta et antaisi sen vaatia itseltäsi mitään? ¨¨¨Kerrotko mikä on VL evankeliumi????
  7. Muuten oikein, mutta Raamatun lukua ei juuri ole. Ainoastaan irrallisia jakeita, sekä Rikas mies ja Lasarus. On myös otettava huomioon, että VL ei lue Raamattu, vaan bibliaa.

Raamattua ei suositella yksin luettavaksi, koska sitä on vaikea ymmärtää.¨¨¨¨¨ Juuri näin. He eivät ole ottanee vaaria Jeesuksen kehotuksesta. – ettäkö te tunne kirjoituksia. Yksittäinen ihminen tuntee vain sen verran sanaa – vain yhdessä seurakunnassa on oikea usko?? Mutta ei sitä, missä se sijaitsee Raamatussa, koska ei sitä tunne.

Oppi on siis mennyt hyvin perille.¨¨¨ Juuri tämä saa opin pois Totuudesta, Jumalan Sanasta, vaikka se on lähellä, avaa vain Raamatun, mutta sitä ei saa yksi tehdä, ei edes Raamattupiirissä, kuten Espoossa kävi. VL on hyvin pakanallinen järjestö.

Minä taas en ymmärrä, että vanhoillislestadiolaisuus, joka pitää itseään Jumalan valtakuntana, tai paremminkin sen jäsenet eivät ole itsenäisesti tutkineet raamattua. Tai toisaalta ymmärrän: Sieltähän löytyy totuus ja totuutta ei ole kuin yksi.¨¨¨ Juuri näin. Jos katsot mikä se totuus on, se on täältä luettavissa. Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.¨¨ Tie ei ole SRK, vaan Jeesus, sen nimen sanominen on VL:ltä vaikeaa.

Raamattu on todella kova kirja……Juuri näin. Raamattua pitää selittää aina Raamatulla, eikä, kuten VL, Laestadiuksella, joka on nykyisin jäänyt paitsioon, ja Luther tullut tilalle, ne on selityksen selityksiä, osin jopa juoruja. Totuus tulee Jumalan Sanasta, kuten itse kerroit.

Hän rakastaa meitä ja tahtoo, että me tutkimme hänen sanaansa, sillä siinä uskon avaimet ovat.¨¨ On muuten sanottava, että missään Raamatussa ei kerrota, että Jumala rakastaa meitä kaikkia ihmisiä. Valitan. Hänellä on aina ehto. 1. Moos. 12:3
    MINÄ SIUNAAN NIITÄ, jotka siunaavat sinua, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinun saamasi siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille."¨¨ Sama on Ut aikaan Joh 3;16 Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, JOKA HÄNEEN USKOO, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.

Siunauksen saa Jumalala vai totuttamalla Hänen tahtonsa ja se on uskoa Jeesus Kristukseksi, Herraksi UT aikaan. Mutta Jeesus rakastaa kyllä kaikkia, mutta pelastaa vain omansa, ei tosien, saatanan ja jumalien omia.
    Siitä syntyy usko.¨¨¨ Syntyykö usko siitä Jeesukseen?? Siitä Raamattu sanoo näin. Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivän䨨¨ Se synnin tunto, ja epätoivo on Jumpan luomaa etsikkoaikaa.

Kun tajuat, ettet ikinä tule olemaan puhdas, etkä kelvollinen Jumalalle, on sinun löydettävä tie, jota pitkin pääset taivaaseen. Meikkaamatta? Ei. Televisiotta? Ei. Tupakatta? Ei. On vain yksi totuus. Yksi ainoa tie. Yksi ainoa elämä.¨¨¨ Jumalalle on kelvollinen vain Kristus. Kristus esittelee isälleen ne, jotka ottivat Hänet vastaan ja seurasivat Häntä sekä uudestisyntyivät Pyhässä Hengessä. Jumalalla ei ole valtaa meihin, kaikki valta on ylösnousseella Jeesuksella. Jumala ei tuomitse, eikä pelasta ketään. Ei sinua, ei minua.

Ihmettelen, mitä TV ja meikki tähän kuuluu???

Jeesus on se, joka on täyttänyt lain. Joka ikisen raamatun vaateen hän on täyttänyt, jotta minulla ja sinulla olisi mahdollisuus omistaa sydämmellemme usko hänen lunastustyöhönsä. Se on täytetty: Meidän todellakin tarvitsee vain uskoa. ¨¨ Ja seurata, kuten ristin ryöväri.

tulee Pyhä henki sydämeen asumaan, etkä sen jälkeen enää koskaan ole entisensä. Hän tekee sinussa aivan ihmeellistä työtä, jonka vain yhden totuuden omistavan ihminen tietää. ¨¨¨¨ Pyhä Henki antaa myös armolahjoja jokaiselle voidellulle, mutta ei lestadiolaiselle, vai oletko nähnyt niitä, ja syy on selvä, heissä ei ole sitä, koska se ajettiin pois silloin hoitokokouksien aikaan. Silloi9n solmittiin SRK;n ja saatana kanssa sopimus, sitomis- sopimus.

Oletko sinä se? ¨¨ On, se siinä, sitomis- sopimuksessa ja sitä harrastetaan vieläkin.

Tuntuu, että vanhoillslestadiolaiset eivät edes tiedä, mikä on synti Jumalaa vastaan ja mikä vanhoillislestadiolaista liikettä vastaan. ¨¨¨ Näin on, puurot ja vellit on pahasti sekaisin.

Ja sitten, kun emme enää ota kuuleviin korviinkaan sitä ääntä, joka kuiskaa meille, että meneekö tämä nyt ihan oikein, me todellakin olemme väärillä jäljillä. ¨¨ Totuutta ei löydä koskaan fundamentaalisessa lahkossa, koska vaihtoehtoja ei ole.

Ei voi tietää, mikä on totuus, jos ei ota koskaan selvää siitä. ¨¨ Eikä ole edes lupaa siihen.

Shalom
  8. yhtän, eikä tule.