Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Aloituksia
32
Kommenttia
7983
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
vrt. https://fi.wikipedia.org/wiki/Kolminaisuusoppi#/media/File:Scutum_fidei_FIN.svg
22.05.2016 23:36
Joh 1:1 Alussa oli Sana (Jeesus), ja Sana (Jeesus) oli Jumalan tykönä, ja Sana (Jeesus) oli Jumala.
1:2 Hän (Jeesus) oli alussa Jumalan tykönä.
1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen (Jeesuksen) kauttaan, ja ilman häntä (Jeesusta) ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
1:14 Ja Sana (Jeesus) tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen (Jeesuksen) kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla (Jeesuksella) on Isältä; ja hän (Jeesus) oli täynnä armoa ja totuutta.
22.05.2016 23:06
Sana = Jeesus "oli alussa Jumalan tykönä" ja "oli Jumala", "tuli lihaksi" ja "asui keskellämme"... (Joh 1:1,2,14)
22.05.2016 23:02
Oikein aloittaja...
Jeesus = Sana =Jumala (Joh1:1 Sana oli Jumala) mutta ei siis mikään ylienkeli Mikael !
Tämä Ylienkeli Mikael = Jeesus oppi riistää kokonaan Ylienkeli Mikaelin enkelipersoonallisuuden vaikka esim. arkkienkeli Gabriel tunnustetaankin !
Mutta sokeat ja sokaistetut adventistit ja samasta puusta veistetyt jehovan todistajat ovat sokeita eivätkä näe edes tällaisia selviä asioita !
Vrt. http://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-on-kaiken-alkupera-/
22.05.2016 17:38
sesiitäteidänhutusta kirjoittaa:
" Ylienkeli ei tarkoita luotua enkeliä ollenkaan, vaan enkelien johtajaa. "
22.05.2016 17:03
Ja höpö höpö Jari ja adventistit...
http://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-ei-voi-olla-sama-kuin-ylienkeli-mikael/
22.05.2016 14:32
Noin 150 kai riittänee suomi24 sivuille jos lasketaan sinun tyylisi aina eri tavalla rekkaamattomana kirjoitella hölynpölyä... rekattuja nimimerkkejä on vuosien varrella kertynyt ainakin toista kymmentä ! So What ?
Ei liity mitenkään Alexiin ja Malsoniin ja tähän "sieluttomaan tuhon oppiin" mitä he tai hän jauhaa !
Rekkaamattomana voi pysyä hiirenä piilossa niin kuin sinä teet mutta jatka sinä tyylilläsi "hiirenä piilossa" !
Vai juttelenko nytkin Alexin kanssa ?
21.05.2016 13:44
Ihan totta.... ja seko tarkoitta sekoa...
21.05.2016 13:25
Nyt kysynkin sinulta vaihtuva nimimerkki "peilikuvassa näkyy" että kumpi meistä tässä nytkin huutelee "puskista" ! Sinä vai Minä ?
21.05.2016 12:57
Kuka täällä on muu nimimerkki Otakopin/Kopittelija007:n lisäksi, joka puhuu "Tuonelan tietoisesta tilasta" ja "elävästä sielusta" ?
Kirjoituksiani voi myös lukea blogistani !
http://otakoppi.webnode.fi/
Mitä minä hyötyisin eri nimimerkeillä kirjoittamisesta täällä näillä adventistien sivuilla, joilla on opillisesti eri näkemys kuin monilla muilla kristityillä ?
Monilla nimimerkeillä kirjoittamalla näitä täällä ei olisi minun kannaltani mitään hyötyä...aivan saman "sinä olet saatanasta" pilkan saisin kuitenkin osakseni...
Mutta minä haluan seisoa omana itsenäni sanojeni tai oikeammin Raamatun kirjoitusten takana ! :)))
Se, että te ette hyväksy sitä mitä Raamattu ja sen alkukieli meille kertoo on teidän ongelmanne !
Minä kuitenkin perustan näkemykseni täysin Raamattuun ! :)))
21.05.2016 12:48
Miten niin osoitetaan ? tai osoitan minä "iankaikkisen rangaistuksen" "tulisen järven" ?
21.05.2016 11:56
Häpeä itse..... !
V.aari "ateisti" kirjoittaa kopittelijalle:
v.aari
21.5.2016 10:53
"Kuules nyt koppihöperö. Tiedätkö, mitä nimeä Raamatussa käytetään siitä, joka etsii toisista moitittavaa ja syytettävää?
No et tiedä, et. Minäpä kerron: saatana. Siinä on sinun tittelisi."
21.05.2016 11:53
Puhutko nyt rekatuista vai rekkaamattomista nimimerkeistä ?
Olen kirjoitellut suomi24 sivuille jo vuosia ja runosivuille myös ja käyttänyt useampaa rekattua ja rekkaamatontakin nimimerkkiä koska silloin runoa arvostellaan runon mukaisesti eikä tekijän mukaisesti eli nimi ei liity aiheeseen...
Ja näinhän Alex voi tietysti tehdä täälläkin adventistien sivuilla jos haluaa ja niin tahtoo mutta jos jää kiinni "rysän päältä" Malsonina niin luulisi olevan "munaa" tunnustaa asia eikä kierrellä ja kaarrella !
Uskonnollisista aiheista kirjoittaessani olen avauksissani käyttänyt OTAKOPPI profiilia koska sieltä avaukset voi kirjoituksiani selatessa helposti löytyy ja kommenteissani käytän KOPITTELIJA007 profiiliani !
21.05.2016 11:11
Mitäpä jos tässä leikittäisiin ajatuksella että Tuonela ei olisikaan "Hades" eli "sielun tietoinen tila" ,"joka kuulemma vain perintöä kreikkalaisesta mytologiasta" , vaan leikitään että se olisi niin kuin mm. monet "liberaaliteologit" ja Adventistit sekä Jehovan todistajat sanovat "koko ruumiin ja sielun yhden kokonaisuuden loppu ja määränpää" eli Hauta !
Ja asetetaan nyt tätä "hautaa" vähän tähän käsitteen "hadesin" eli tuonelan tilalle:
Matt 11:23 Ja sinä, Kapernaum, korotetaankohan sinut hamaan taivaaseen? Hamaan HAUTAAN on sinun astuttava alas.
Matt 16:18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja HAUDAN portit eivät sitä voita.
Luuk 10:15 Ja sinä, Kapernaum, korotetaankohan sinut hamaan taivaaseen? Hamaan HAUTAAN on sinun astuttava alas.
Luuk 16:23 Ja kun hän nosti silmänsä HAUDASSA, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
Ap 2:27 sillä sinä et hylkää minun sieluani HAUTAAN etkä salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta.
Ap 2:31 niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi HAUTAAN eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta.
Ilm 1:18 ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja HAUDAN avaimet.
Ilm 6:8 Ja minä näin, ja katso: hallava hevonen; ja sen selässä istuvan nimi oli Kuolema, ja HAUTA seurasi hänen mukanaan, ja heidän valtaansa annettiin neljäs osa maata, annettiin valta tappaa miekalla ja nälällä ja rutolla ja maan petojen kautta.
Ilm 20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja HAUTA antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
Ilm 20:14 Ja Kuolema ja HAUTA heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
Eikös vaan näistä Tuonela = Hauta kohdista Raamatussa tulisikin näin aikas tragikoomisia... Toisin kohdin ehkä tämä istuisikin mutta sitten Luuk 16:23 " Ja kun hän nosti silmänsä TUONELASSA/HAUDASSA" ja Ilmestyskirjassa ei ainakaan mitenkään järkevästi... :O
Eli... Monet luterilaiset "liberaaliteologit" ja nämä adventistit/jehovat ovat usein "korvasyyhyynsä" kehittelleet "salaliittoteorioita" tavalla jos toisella... ja yksi on juuri tämä "kreikkalaisen mytologian tuominen" raamatun alkukieleen niin että muka apostolit eivät olisi tarkoittaneet sitä mistä puhuivat ja kirjoittivat !
Huomaa siis ! Haudasta UT käyttää toista nimeä !
Esim. Matt 28:1 "Ja kun sapatti oli päättynyt ja viikon ensimmäisen päivän aamu koitti, tulivat Maria Magdaleena ja se toinen Maria katsomaan HAUTAA."
Ja tämä " τάφος " eli " taphos" esiintyy UT:ssa 7 kertaa eli ei voi siis käsitteellisesti tarkoittaa samaa kuin "Hades" eli Tuonela !
Tuonela-sanalla on siis ihan oma erityismerkityksensä ! :)
Vrt. http://biblehub.com/greek/5028.htm
21.05.2016 10:54
Mieti sitä.
21.05.2016 10:49
... http://keskustelu.suomi24.fi/t/13118679/palstalla-nahtya
20.05.2016 18:13
Hyvää kesää sinullekin ja "malsonille"... ;)
20.05.2016 18:08
Vertaa;
malson
15.12.2014 1:00
"ja olen havainnut että keskustelut usein pyörivät kysymyksissä ihmisen kuoleman ja kuolemattomuuden ympärillä. Myönnän että kysymys on kiinnostava ja tärkeä, koska se kuinka tämän asian ymmärrämme johtaa meidät kahteen erilaiseen raamatun tulkintaan, kahteen erilaiseen näkemykseen Jumalan olemuksesta ja lopuksi jopa kahteen erilaiseen ymmärrykseen siitä mitä lunastukseen sisältyy."
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13118679/palstalla-nahtya
ELI TÄYSIN SAMAA ALEXIN IKIOMAA SELITTÄMISTÄ "KAHDESTA ERILAISESTA RAAMATUNTULKINNASTA" MITÄ ALEX TUUTTAA TÄNNE HARVA SE PÄIVÄ !
20.05.2016 17:38
Alex yrittää nyt luikerrella pois kuin koira veräjästä kun jäi rysän päältä kiinni... :D
Samalta koneelta suolletaan täysin opillisesti samankaltaista kirjoitusta ja nyt muka "kaverikin" tekee samoin... aiheena yleensä aina sielun sekä helvetin olemassaolon mahdottomuus ja iankaikkisen "tuhon oppi"...
Ei voi samalta koneelta työntää näin samankaltaisia kirjoituksia jos kysymyksessä ei olisi sama kirjoittaja...kirjoitustyyliä on vain hivenen muunneltu ettei jäisi kiinni...Minäkin olen vastaillut tälle "malson" nimimerkille ja olen hänen käsityksiinsä näin perehtynyt...
Alexin kannattaisi jo myöntää asia eikä lisää vaan tehdä itseään naurun alaiseksi...
20.05.2016 17:20
Aivan... rehti liike... kun "Malsonin" kirjoituksessa vielä Alexin allekirjoitus ja kaikki... ;D
20.05.2016 10:11
27 / 400