Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Aloituksia
32
Kommenttia
7984
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eikös Jeesus sano näin, että "se joka teistä on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven."...
Me loppupelistä olemme vastuussa vain omista virheistämme Jumalan edessä ja muille meidän kuuluu antaa anteeksi...
Ei vain tuon toisen takia, vaan myös itsemme henkisen hyvinvoinnin takia.
Avioliittoon mennessä kysytään aina molemmilta puolisoilta, että TAHDOTKO SINÄ !
Kysymys on siis TAHTOMISESTA eikä niinkään tuntemisesta !
Mutta jos käy niin, että ei enää TAHDO, niin ei sitä tahtoa voi pakottaa, vaan on annettava " erokirja " ja niin se vaan menee...
OIKEAAN RAKKAUTEEN EI KOSKAAN SISÄLLY PAKKOA !
11.05.2014 13:44
Näin se on... Minäkin voisin olla monellekin naiselle pettynyt ja katkera tässä elämäni varrella mutta minä en alennu semmoiseen ja se ei ainakaan ihmisarvoani nostaisi...
Usein on vain parempi kun yrittää muistella mitä hyvää opin siitä ihmisestä ja mitä uutta opin...
" katkeruuden juuret " ei auta mihinkään... niistä pitää kasvaa yli vaikka kuinka olisi tullut "puukkoa selkään"...
Vain kaksi todellista "itseään" voi aidosti rakastaa toisiaan... ♥♥
11.05.2014 10:52
Minä epäilen, että nämä Ellen G Whiten ja James Whiten alkuadventistien kytkökset "vapaamuurareihin" on ollut enemmän taloudellista kuin uskonnollista, sillä vapaamuurareihin on aina kuulunut vaikutusvaltaisia ja taloudellisesti varakkaita ihmisiä ja luulen että tätä kautta Adventismin kirjapainot ja muut kirjallisuudet on ollut helpompi levittää maailmalle...
Ja näin Ellen G White teoksista on tehty myös "bisnes" sen uskonnollisuuden
sivussa...
Ja sitähän se on vielä tänäkin päivänä...
Sanotaan "yksin raamattu" mutta kirjaa ja vihkoa pukkaa koko ajan ja sapattiaiheet on kahlittu tiettyihin metodeihin...
Henki ei siis ole niin sanotusti "vapaasti hengittävä" !
11.05.2014 10:26
Tekstissä tässä yllä toistetaan " toisen miehen vaimoa " 8x ! :O
Että kyllä on suuri katkeruus pesiytynyt sydämeen ja luulen
että kirjoittaja on Benedi kun hän on näillä sivuilla aina ennenkin
toistellut samaa asiaa...
Toinen samankaltainen "toistelija" näillä sivuilla on "Alex" joka joka väliin
toistaa tätä "ikuinen piina" mantraansa ja vihaa kaikkia, jotka uskovat "sielun kuolemattomuuteen...
Tehkää parannus !
"niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet"
"Ja katsokaa ettei mikään katkeruuden juuri saa haitata teitä"
11.05.2014 09:33
Eli piti tähän jatkoksi oikein etsiä tämä kohta...
Jes 42:19 "Kuka on sokea, ellei minun palvelijani, ja kuka niin kuuro kuin minun sanansaattajani, jonka minä lähetän? Kuka on niin sokea kuin minun palkkalaiseni, niin sokea kuin Herran palvelija?"
10.05.2014 23:59
Niin parhaiten ihminen edistyy uskon tiellä silloin kun hän ei sitä itse tiedosta ollenkaan mutta heti jos ihminen pysähtyy katselemaan tavallaan itseään niin hän taantuu ja Pyhä Henki ei pääse toimimaan ja juuri sellaiset ns."omatoimivanhurskaudet" ovat usein esteenä Pyhän Hengen työlle.
Ihmisen pitäisi vaan antautua Jumalan huolenpitoon ja hänen työpöydälleen ja luottaa siihen, että Pyhä Henki vie perille ja tekee aloittamansa työn loppuun niin kuin oikein on ja ihminen tavallaan pysyy itse sen työn ulkopuolella ja elää vain uskossa eteenpäin...eli "kuka on niin sokea kuin minun palvelijani"
Ja kaikki muutoshan ei siis tapahdu hetkessä ja se on aina elämän pituinen prosessi.
10.05.2014 23:49
Sirkka-Iita kirjoitti: "Rakkaus on lain täyttymys:
Sillä rakaus ei tee mitään pahaa. "
13:2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
13:3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi."
Eli siis nämä kaikki RAAMATUN alkukielen rakkauden lajithan siis ovat:
1) Agape = "Jumalan ehdotonta rakkautta ihmisiä ja ihmiskuntaa kohtaan
2) Storge = " Vanhempien rakkautta suhteessa omiin lapsiinsa"
3) Filema = " Yhteishenki, Team-rakkaus, kaveruus, ystävät, jne
4) Eros = " Miehen ja naisen välinen rakkaus, sukupuolirakkaus, luonteeltaan omistavaa, mustasukkaista, ei voi jakaa muiden kanssa.
10.05.2014 23:02
Kuulustellessaan Jeesusta Pilatus kysxyi tältä, eikö tämä tiennyt, että hänellä oli valta joko sitoa tai päästää tämä, mitä Jeesus ei kiistänytkään vaikka totesi, ettei Pilatuksella olisi ollut tätä valtaa ellei sitä olisi annettu hänelle ylhäältä (tarkoittiko Jeesus, että Pilatukselle annettu valta oli peräisin Jumalalta vai keisari Tiberiukselta - joka myös oli roomalainen jumala - jääköön arvailujen ja uskon tulkinnan varaan.
Joh19:10 Niin Pilatus sanoi hänelle: "Etkö puhu minulle? Etkö tiedä, että minulla on valta sinut päästää ja minulla on valta sinut ristiinnaulita?"
19:11 Jeesus vastasi: "Sinulla ei olisi mitään valtaa minuun, ellei sitä olisi annettu sinulle ylhäältä. Sentähden on sen synti suurempi, joka jätti minut sinun käsiisi."
Niin kyllä tässä selvästi käy ilmi että se valta että hän voi Jeesuksen tuomita tulee siitä, että se on Jumalan sallimus ! Puhuihan Jeesus aiemmin Getsemanessakin myös näin:
Matt26:53 "Vai luuletko, etten voisi rukoilla Isääni, niin että hän lähettäisi heti minulle enemmän kuin kaksitoista legionaa enkeleitä?"
10.05.2014 22:27
No nyt oli jo jotain järkeä sinun puheissasi...mutta pitää muistaa että todellisuudessa Jeesuksen tappajat olivat hänen "omansa" eikä Pilatus joka teki näin:
" PESI KÄTENSÄ kansan nähden ja sanoi: "Viaton olen minä tämän miehen vereen. Katsokaa itse eteenne."(27:24)
Ja juutalaiset jatkaa tähän:
Matt27:25 "Niin kaikki kansa (juutalaiset) vastasi ja sanoi: "Tulkoon hänen verensä meidän päällemme ja meidän lastemme päälle". !
ELI JUUTALAISET PILATUKSEN ROOMAN LAILLISEN AVUSTAJAN AVULLA TUOMITSIVAT JEESUKSEN JUUTALAISEN LAIN MUKAAN "JUMALANPILKASTA" RISTILLE !
Ps. No tästä 27:25 jakeesta tietysti voimme sitten alkaa rakentamaan ajatuksia
Juutalaisten holokaustiin, Martti Lutheriin, Adolf Hitleriin..Ym.. ym...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Holokausti
10.05.2014 22:04
Tässä on teille " LOPPUHUIPENNUS" !
Videon lopussa selviää Alexin
todellinen henkilöllisyyskin... ;D
https://www.youtube.com/watch?v=jz6HcSNw-LM
10.05.2014 21:14
Jes 8:14 Ja hän on oleva PYHÄKKÖ, hän LOUKKAUSKIVI ja KOMPASTUKSEN KALLIO molemmille Israelin huonekunnille, paula ja ansa Jerusalemin asukkaille."
"Oletko sinä KRISTUS, sen Ylistetyn Poika?"
Jeesus sanoi: "OLEN ; " !!!!!!
... jatkuu...14:63 Niin YLIMMÄINEN PAPPI REPÄISI VAATTEENSA ja sanoi: "Mitä me enää todistajia tarvitsemme?
14:64 Te kuulitte hänen PILKKAAMISENSA. Mitä arvelette?" Niin HE KAIKKI TUOMITSIVAT HÄNET VIKAPÄÄKSI KUOLEMAAN !"
Eli mitä RAAMATTU TÄSSÄ JUURI EDELLÄ SANOO !
" TE KUULITTE HÄNEN PILKKAAMISENSA " !!!!
Eli Ps. 118:22 " Se kivi, jonka rakentajat (juutalaiset) hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi."
JA EDELLEEN TÄNÄ PÄIVÄNÄKIN TÄMÄ "JUMALANPILKKAAJA" JEESUS ON JUUTALAISILLE KIROSANA !
10.05.2014 19:27
Oma lehmä: " siinä kirjoituksessa ei puhuta juutalaisten jumalanpilkkapykälistä mitään.
Tämä juutalaisten ylipappien sanominen juuri osoittaa että syy kuolemantuomioon on juuri JUMALANPILKKA, koska he sanovat " "Älä kirjoita: 'Juutalaisten kuningas', vaan että HÄN on sanonut: 'Minä olen juutalaisten kuningas'."
Eli Jeesus on sanonut olevansa Juutalaisten odottama Kristus Messias ja Jeesus siis myös myönsi sen !
(Mark14:6)"ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle: "Oletko sinä KRISTUS, sen Ylistetyn Poika?"
Jeesus sanoi: "OLEN ; " !!!!!!
... jatkuu...14:63 Niin YLIMMÄINEN PAPPI REPÄISI VAATTEENSA ja sanoi: "Mitä me enää todistajia tarvitsemme?
14:64 Te kuulitte hänen PILKKAAMISENSA. Mitä arvelette?" Niin HE KAIKKI TUOMITSIVAT HÄNET VIKAPÄÄKSI KUOLEMAAN !"
Eli mitä RAAMATTU TÄSSÄ JUURI EDELLÄ SANOO !
joko menee jakeluun vai toistanko vielä kerran
(ps. Ei kuoleman tuomiota langeteta mistään tähkäpäiden
syömisestä tai muista "ihmissäännöistä"
vrt http://fi.wikipedia.org/wiki/613_käskyä )
10.05.2014 19:11
Oma lehmä:" Joka tapauksessa ristin päällekirjoitus osoittaa mistä Jeesus oli tuomittu ja siinä kirjoituksessa ei puhuta juutalaisten jumalanpilkkapykälistä mitään.
Vrt Joh19:7 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Meillä on laki, ja lain mukaan hänen pitää kuoleman, koska hän on tehnyt itsensä Jumalan Pojaksi". !!!!
Joh19:21-21 Niin juutalaisten ylipapit sanoivat Pilatukselle: "Älä kirjoita: 'Juutalaisten kuningas', vaan että hän on sanonut: 'Minä olen juutalaisten kuningas'."
Pilatus vastasi: "Minkä minä kirjoitin, sen minä kirjoitin".
10.05.2014 17:58
Vrt Joh19:7 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Meillä on laki, ja lain mukaan hänen pitää kuoleman, koska hän on tehnyt itsensä Jumalan Pojaksi". !!!!
Joh19:21-21 Niin juutalaisten ylipapit sanoivat Pilatukselle: "Älä kirjoita: 'Juutalaisten kuningas', vaan että hän on sanonut: 'Minä olen juutalaisten kuningas'."
Pilatus vastasi: "Minkä minä kirjoitin, sen minä kirjoitin".
10.05.2014 17:49
1Tim 3:1 Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen.
3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
3:3 ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne,
3:4 vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina;
3:5 sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?
10.05.2014 17:17
Kun toiset ajattelee puolestasi niin ei tarvitse itse opiskella !
KERRON TEILLE YHDEN MINUN UNEN:
Minä näin kerran uskoni alussa sellaisen näky-unen, jossa olin ikään kuin luokassa missä kaikki luki raamattua ja oli kokeet.
Ja sitten siinä unessa vieressä olevani sanoi, että minulla on oikeat vastaukset jo valmiina ja minä sitten siinä sanoin... Noh, anna ne sitten minulle... ja sitten minä siinä unessa ne kopioin omaan kokeeseeni...
Noh, sitten meidän piti palauttaa kokeet ja sitten huomasinkin
siinä kun niitä korjattiin, että kaikki minun vastaukseni olikin väärin... :O
Ja samassa siinä unessa luokkaan ilmestyi sellainen suurikokoinen Jeesus hahmo,
joka vain hymyili minulle ystävällisesti vähän kuin vinkaten silmää ja minua alkoi hirveästi hävettämään kun olin kopioinut vastaukset ja ne oli kaiken lisäksi aivan väärin ! :O
Ja siitä unesta minä opin, että on parempi etsiä itse RAAMATUSTA vastaukset eikä kopioida niitä muilta !
10.05.2014 16:39
Minäkään en sano olleeni täydellinen isä / äiti pojilleni mutta kaikista hässäköistä huolimatta en minä koskaan ole niitä mihinkään jättänyt niin kuin Ellen G White näytti tehneen...
Mutta jos ei henkiset voimavarat riitä ja ei omia lapsiaan jaksa hoitaa, niin ehkä silloin on parempi jättää ne niille jotka jaksaa...
Kirjasta: Ellenin G White/Kristillisiä kokemuksia:
" toisen kahden vuoden ja kahdeksan kuukauden ikäisen olimme jättäneet Mainen valtioon, ja toisen yhdeksän kuukauden ikäisen New Yorkiin"...
10.05.2014 16:20
Teksti oli hyvä ja osuva mutta kun katsoo, että tämän tekijä on
"adventtisisar" niin aivan mykistävä...
10.05.2014 15:29
Niinpä...jos sanalla "hurskas" halutaan tarkoittaa sitä, että kuinka hyvä tai kelvollinen kukakin ihminen on ollut vaelluksessaan maan päällä...
Ps. Sana vanhurskas tulee kuitenkin kreikan alkukielestä eli
"dikaios" ja on tavallaan lakitermi ja tarkoittaa
"syytön" tai "syyttömäksi julistettu"...
Uskossa "uudestisyntynyttä" sanotaan jo nyt "vanhurskaaksi"
Jeesuksen Kristuksen tähden !
10.05.2014 15:24
Ja sama takaperin... ;D
Minä elin 27-vuotiaaksi niin että makasin 2 kertaa letkuissakin haimatulehduksen takia ja olin aivan varma että en näe 30 ikävuotta mutta yllättäen uskoontuloni vuonna 1989 muutti maailmani ja "sain hankittua sen elämän" ja paljon kaikenlaista muutakin ja pari poikaakin siinä ohella...
Että suosittelen sinullekin, että hanki sinäkin "oikea Elämä " ! :)))
10.05.2014 15:01
313 / 400