LAIN ALLA
Adventisteille sapatin vietto ei ole mikään vapaaehtoinen, sillä se on yhtenä ehtona jo adventistikasteelle ja jäseneksi pääsyyn. Kastelupauksessa lukee: ”Minä uskon, että raamatullinen viikon seitsemäs päivä, lauantai, on Herran asettama ja siunaama sapatti, lepopäivä, jota Vapahtajan ja alkuseurakunnan antaman esimerkin mukaan tahdon rakastaa ja pyhittää.” (kohta 7.) Niinpä hänen on pakosta vietettävä sapattia, jotta ei tulisi erotetuksi. Tämän sanoi myös adventistipastori Timo Flink (24.10.2005): ”Sapatin jatkuva rikkominen ovat myös syy seurakunnasta erottamiselle”. Eikä lain alla olla vain ulkoisen valvonnan takia, vaan mikä pahinta omatunto on orjuutettu ja mielen syövereissä kaikuvat ne monet uhkaukset, mitä Ellen Whiten kirjoituksissa ja adventistien puheissa on uhkana sapatin pitämättömyydestä tai siitä kokonaan luopumisesta.
Raamatussa sanotaan, että ihmisen on tultava uskoon eikä hän enää sen jälkeen saa vaipua lain alle eikä orjuuttaa omaatuntoaan päivillä (Gal 4:4-11). Lain alle meneminen ja omantunnon orjuuttaminen on synti. Uudestisyntymätöntä ihmistä ei myöskään laki pelasta (Gal 2:16, 3:11-12, Ef 2:8-9).
Ei Jeesus sanonut "joka uskoo, kastetaan ja pitää sapatin, se pelastuu, mutta joka ei pidä sapattia se tuomitaan kadotukseen", vaan "joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko se tuomitaan kadotukseen" (Mark 16:16).
Uskovilla on jokapäiväinen lepo Kristuksessa täältä iankaikkisuuteen, ei enää vanhan liiton varjosapatissa (Room 10:4, Kol 2:16-17, Gal 3:11,19,23-25; 5:1,18; Heb 4:9-10, Fil 3:9-10). Saati, että nyt sitten alkaisi viettää Raamatusta kokonaan löytymätöntä väärän profeetan sapattia!
Lain alla ja sapatti
17
53
Vastaukset
Teksti oli hyvä ja osuva mutta kun katsoo, että tämän tekijä on
"adventtisisar" niin aivan mykistävä...- Ei ole tosi
Kopittelija 007; voi olla että joku esiintyy "adventtisisarena", sillä hänen muiden kirjoitustensa kanssa tämä ei osu ollenkaan yhteen, ei tipan tippaa! Vaikka kyllähän ne pari päivää sitten tänne ilmestyneet kirjoitukset "adventtisisarelta" olivat niin outoja, ettei tuosta nimimerkistä oikein ota selvää, mitä täällä pelleilee. Voi olla joku vaan huomionkipeä ja vedättää ihmisiä nauttien reaktioista. Puskasta kun voi tehdä mitä vaan.
- ann-elina1
Ketä varten sapatti asetettiin? Ei Jumala tarvinnut lepoa väsymyksen tähden, vaan Hän lepäsi kun oli lopettanut luomistyönsä.
Jeesus sanoi: Sapatti on asetettu ihmistä varten, eikä se rajoitu mihinkään kansaan, vaan se on kaikille jotka kuuluvat ihmisrotuun.
Sekoitat sapatin uudestisyntymään, sapatti ei kuulu millään tavoin pelastukseen, vaan pelastunut ihminen haluaa viettää saman päivän pyhänä, minkä Jumala siunasi ja pyhitti.- Sapatti pelastaa
Sapatti on pelastuskysymys koska se on myös sinetti.
2. Moos. 31:15
Kuutena päivänä viikossa tehtäköön työtä, mutta seitsemäs päivä on sapatti, Herran pyhä lepopäivä, ja jokaisen, joka tekee työtä seitsemäntenä päivänä, on KUOLTAVA. [2. Moos. 23:12]
- pyh!
Puhut soopaa. Sapatti on JUMALAN KÄSKY. Se ei ole mikään ehdotus. Se on KÄSKY.
- pyhäpyhempipyhin
Laki vaatii sinua noudattamaan sapattia - se on KÄSKY!
2. Moos. 31:14
Pitäkää sen vuoksi kunniassa sapatti; sen tulee olla teille pyhä. Sitä, joka sapatin pyhyyttä loukkaa, rangaistakoon KUOLEMALLA. Jokainen, joka tekee sapattina työtä, poistettakoon kansansa keskuudesta. [4. Moos. 15:35]
Kuutena päivänä viikossa tehtäköön työtä, mutta seitsemäs päivä on sapatti, Herran pyhä lepopäivä, ja jokaisen, joka tekee työtä seitsemäntenä päivänä, on KUOLTAVA. [2. Moos. 23:12] - esimerkkinä
pyhäpyhempipyhin kirjoitti:
Laki vaatii sinua noudattamaan sapattia - se on KÄSKY!
2. Moos. 31:14
Pitäkää sen vuoksi kunniassa sapatti; sen tulee olla teille pyhä. Sitä, joka sapatin pyhyyttä loukkaa, rangaistakoon KUOLEMALLA. Jokainen, joka tekee sapattina työtä, poistettakoon kansansa keskuudesta. [4. Moos. 15:35]
Kuutena päivänä viikossa tehtäköön työtä, mutta seitsemäs päivä on sapatti, Herran pyhä lepopäivä, ja jokaisen, joka tekee työtä seitsemäntenä päivänä, on KUOLTAVA. [2. Moos. 23:12]Ellen Whiten lapset eivät viettäneet sapattia äitinsä kanssa joten heidän oli kuoltava.
Julma äiti ei huolehtinut ja hoivannut pienistä ja avuttomista lapsistaan edes sapattina. - Potentiaali
esimerkkinä kirjoitti:
Ellen Whiten lapset eivät viettäneet sapattia äitinsä kanssa joten heidän oli kuoltava.
Julma äiti ei huolehtinut ja hoivannut pienistä ja avuttomista lapsistaan edes sapattina.Johtuuko peittely, salailu kukaties adventtikirkon ja sen päättäjien heikosta itsetunnosta, anglosaksisten maiden hallintokulttuurista vai peräti hoidettavien asioiden luonteesta? Rakenteelliset ja kulttuuriset seikat on pidettävä mielessä. Liike on Amerikoissa syntynyt, mutta tänne tuotu.
- revi siitä
Potentiaali kirjoitti:
Johtuuko peittely, salailu kukaties adventtikirkon ja sen päättäjien heikosta itsetunnosta, anglosaksisten maiden hallintokulttuurista vai peräti hoidettavien asioiden luonteesta? Rakenteelliset ja kulttuuriset seikat on pidettävä mielessä. Liike on Amerikoissa syntynyt, mutta tänne tuotu.
Sulla viiraa päästä, koska se on indokiinasta tuotu.
- Ei ole tosi
Saitko auringonpistoksen, adventtisisar?
- adventtisisar
Minä riemuitsen Herrasta.
Sain jotain suurempaa kuin auringonpistoksen.
Kiitos ja ylistys Jeesukselle.
Hallelujaa!
Minä riemuitsen Herrasta,
minä iloitsen Jumalastani!
Hän pukee minun ylleni pelastuksen vaatteet,
hän kietoo minut vanhurskauden viittaan,
niin että olen kuin sulhanen,
joka laskee hiuksilleen juhlapäähineen,
tai kuin morsian,
joka koristautuu kauneimpiinsa.
Ja niin kuin maa työntää versoa, niin kuin puutarha saa kylvetyn siemenen kasvamaan, niin Herra, minun Jumalani, saa vanhurskauden versomaan, ja ylistys kohoaa kaikkien kansojen kuultavaksi.
Aamen. - Toinen sisar
adventtisisar kirjoitti:
Hallelujaa!
tai kuin morsian,
Ja niin kuin maa työntää versoa, niin kuin puutarha saa kylvetyn siemenen kasvamaan, niin Herra, minun Jumalani, saa vanhurskauden versomaan, ja ylistys kohoaa kaikkien kansojen kuultavaksi.
Aamen.Ai kiva, adventtisisareni on ilmestynyt maisemiin! Olinkin jo kaivannut sinua, kun ei pariin päivään näkynyt sinusta vilahdustakaan. Mutta edellisten kirjoitustesi hehku vielä taivaanrannalla kajasti - aamuruskona, iltaruskona... Ja satakieli lauloi, oi kuinka se lauloikaan!
- Hääämmmääästys
adventtisisar kirjoitti:
Hallelujaa!
tai kuin morsian,
Aamen.Jos olet oikeasti adventisti, nimimerkki "adventtisisar", niin kuinka voit kirjoittaa noin kirkkosi opetuksesta poikkeavan aloituksen? En ole ainoa, joka ihmettelee.
- Ilm.18:4
Hääämmmääästys kirjoitti:
Jos olet oikeasti adventisti, nimimerkki "adventtisisar", niin kuinka voit kirjoittaa noin kirkkosi opetuksesta poikkeavan aloituksen? En ole ainoa, joka ihmettelee.
Aloituksen tekijä ilmeisesti ei ole adventtisisar, mutta puuttumatta lainkaan aloituksen sisältöön, totean vain, että aloituksen tekijä ei ole ilmeisestikään ottanut huomioon sitä, että hän antaa väärän todistuksen esiintyessään adventtisisarena.
Vaikka hän ajattelisikin, että sapatti ei ole tarkoitettu enää uuden liiton uskoville, niin onko hän myös sitä mieltä, että muutkaan käskyt eivät velvoita enää meitä, kuten tämä 9. käsky "älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi"?
10-5-2014 / 15-25
666!
:(- *********
10-5.2014/ 19-44
?
? - *********
********* kirjoitti:
10-5.2014/ 19-44
?
?10-5-2014 / 19-44
?
9§
:(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2661647Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki141632- 1351231
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1251124- 83797
- 164720
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168711Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala406624- 52582
Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52525