Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Aloituksia
32
Kommenttia
7984
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niin tämän edellä kuvatun kristittyjen sukupuun ulkopuolelle rajataan tällä hetkellä
Jehovan todistajien lisäksi myös tämä Myöhempien aikojen pyhien liike eli Mormonit !
Joka myös syntyi Amerikassa 1830-luvulla Joseph Smithin toimesta
http://fi.wikipedia.org/wiki/Myöhempien_aikojen_pyhien_liike
09.05.2014 10:46
Niin... Adventisteja ja Jehovan todistajia yhdistää se ajatus, että he juuri MOLEMMAT sanovat olevansa se AINOA OIKEA OPPI JA AINOA OIKEA
RAAMATULLINEN JÄRJESTÖ !
09.05.2014 10:41
ELI KRISTITTYJEN SUKUPUU !
https://www.google.fi/search?q=kristinuskon+sukupuu&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=NGVsU47gD-PoywP774LYAg&ved=0CDQQsAQ&biw=1680&bih=925#facrc=_&imgdii=_&imgrc=2loqMOpBfT9mFM:;l9RQW7_b-VqADM;http://www02.oph.fi/etalukio/uskonto/kurssi2/kuvat/2_0_5_uskontojenpuu.jpg;http://www02.oph.fi/etalukio/uskonto/kurssi2/sivu_2_0_5.html;466;591
09.05.2014 08:20
Antti: "onko adventisti sittenkään, kun vaikkapa jehovalaisuuteen vertaa, mikään iso paha susi, varsinkaan nykypäivinä"
Jehovan todistajissa on se ero Adventisteihin, että Jehovan todistajia ei lasketa KRISTILLISEKSI järjestöksi ollenkaan mutta Adventistit lasketaan sen vuoksi koska sen opissa Jeesus ei ole ns."luotu olento"...
Adventistit siis lasketaan yhdeksi kristittyjen oksaksi siinä suuressa
kristittyjen sukupuussa !
Vaikka sekin on kyllä ihmeellistä, että MIKSI ?
Koska adventistithan itse sanovat olevansa se ainoa oikea "Pyhä jäännös" ja muut järjestöt on sitä "babyloniaa" eli tätä ns. Kristittyjen sukupuuta pitäisi tässä mielessä
kyllä vähän tarkistaa... :O
Pelkkä "sapatti-oksa" ei ole mikään ainoa oikea PELASTUS !
09.05.2014 07:59
HUOMIO !
Koska Jeesus on siis itse tämä Uuden liiton "Pyhäkkö" ja iankaikkinen ja kertakaikkinen syntien ja ihmisen syntiinlankeemuksen paratiisissa eli eroon joutumisen sovittaja ja ihmisten lunastaja, niin mihin silloin tarvitaan jotain täysin olematonta "tutkivaa tuomiota" vuoden 1844 jälkeen ?
Adventistien pitäisi jo lopettaa tällaisen harhan kuin "tutkivan tuomion" levittäminen ja tehdä PARANNUS !
ja tutkia sitä mitä RAAMATUSSA sanotaan eikä vääristellä sitä !
"rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi"
09.05.2014 07:44
Ei Jeesukseen uskominen ole ihmisen palvontaa vaan sen tiedostamista. että
Jeesus on Sana = kaiken alkuperä eli Jeesus on ollut jo olemassa jo hamassa
menneisyydessä ennen ihmiseksi tulemista !
Tästä raamattu juuri kertoo !
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12020937
09.05.2014 07:27
Jos Ellen sanoo näin:
..."Vihdoin minut saatiin suostutelluksi olemaan läsnä omassa kodissani pidetyissä kokouksissa... "
niin kyllä tämä hyvin kuvaa tilannetta mitä se oli... :O
08.05.2014 23:13
Mutta ymmärrän kyllä Elleniä... Hän kärsi ainakin masennuksesta ja näki sekavia näkyjä 2000, niin hyvin ymmärtää että ei ole voimavaroja omia lapsiaan edes hoitaa !
Lainausta kirjasta Ellen G White/ Kristillisiä kokemuksia
s. 43: " Taakkani tuli yhä raskaammaksi kunne sieluntuskani tuntui suuremmalta kuin saatoin kestää... Vihdoin minut saatiin suostutelluksi olemaan läsnä omassa kodissani pidetyissä kokouksissa... "
" Tunsin olevani liian heikko pystyäkseni mihinkään omatoimiseen ponnisteluun, mutta sydämeni yhtyi ystävieni anomuksiin..."
Kyllä tästä näkee, että Ellen kärsi monen asteisista psyykkisistä häiriöistä ja en yhtään ihmettele¨, että hän ei jaksanut pieniä lapsiaan hoitaa vaan
teki näin...
Lainausta lisää Ellenin G Whiten kirjasta Kristillisiä kokemuksia:
" toisen kahden vuoden ja kahdeksan kuukauden ikäisen olimme jättäneet Mainen valtioon, ja toisen yhdeksän kuukauden ikäisen New Yorkiin"...
08.05.2014 23:11
Ellen G White ei vissiin ollut oikein raamatun hengen mukainen...
Vrt 1 Tim 3:2 " Seurakunnan kaitsijan tulee olla moitteeton, yhden vaimon mies, raitis, harkitseva, rauhallinen, vieraanvarainen ja taitava opettamaan,
3:3 ei juomiseen taipuvainen, ei väkivaltainen eikä rahanahne, vaan lempeä ja sopuisa.
3:4 Hänen on pidettävä hyvää huolta perheestään, kasvatettava lapsensa tottelevaisiksi ja saavutettava kaikkien kunnioitus.
3:5 Jos joku ei osaa pitää huolta omasta perheestään, kuinka hän voisi huolehtia Jumalan seurakunnasta?
08.05.2014 22:58
Luuk. 2:34 Ja Simeon siunasi heitä ja sanoi Marialle, hänen äidilleen: Katso, tämä on pantu lankeemukseksi ja nousemukseksi monelle Israelissa ja merkiksi, jota vastaan sanotaan
Matt 11:6. Ja autuas on se, joka ei loukkaannu minuun.
08.05.2014 22:39
Luuk. 2:34 Ja Simeon siunasi heitä ja sanoi Marialle, hänen äidilleen: Katso, tämä on pantu lankeemukseksi ja nousemukseksi monelle Israelissa ja merkiksi, jota vastaan sanotaan
Matt 11:6. Ja autuas on se, joka ei loukkaannu minuun.
08.05.2014 22:37
Jes 8:14 Ja hän on oleva PYHÄKKÖ, hän LOUKKAUSKIVI ja KOMPASTUKSEN KALLIO molemmille Israelin huonekunnille, paula ja ansa Jerusalemin asukkaille."
Mark 12:10. Ettekö ole lukeneet tätä kirjoitusta: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi
Ps. 118:22-23 Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi.
23. Herralta tämä on tullut; se on ihmeellistä meidän silmissämme.
Jes. 28:16 sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä lasken Siioniin peruskiven, koetellun kiven, kalliin kulmakiven, lujasti perustetun; joka uskoo, se ei pakene.
Ap. t. 4:11 Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut.'
Room. 9:33 niinkuin kirjoitettu on: Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu.
1 Piet. 2:4-8 Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,
5. ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, UHRAAMAAN HENGELLISIÄ UHREJA , jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.
6. Sillä Raamatussa sanotaan: Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva.
7. Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi
8. ja kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi. Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.
08.05.2014 22:28
Jes 8:14 Ja hän on oleva PYHÄKKÖ, hän LOUKKAUSKIVI ja KOMPASTUKSEN KALLIO molemmille Israelin huonekunnille, paula ja ansa Jerusalemin asukkaille."
Mark 12:10. Ettekö ole lukeneet tätä kirjoitusta: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi
Ps. 118:22-23 Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi.
23. Herralta tämä on tullut; se on ihmeellistä meidän silmissämme.
Jes. 28:16 sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä lasken Siioniin peruskiven, koetellun kiven, kalliin kulmakiven, lujasti perustetun; joka uskoo, se ei pakene.
Ap. t. 4:11 Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut.'
Room. 9:33 niinkuin kirjoitettu on: Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu.
1 Piet. 2:4-8 Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,
5. ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, UHRAAMAAN HENGELLISIÄ UHREJA , jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.
6. Sillä Raamatussa sanotaan: Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva.
7. Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi
8. ja kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi. Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.
08.05.2014 22:27
Sorry ! Pakko oli vilasta... :D
08.05.2014 20:57
Niin jotenkin tuntuu , että adventisti perheitten lapsille on jo äidinmaidosta lähtien painotettu sellainen ajatus. että pitää olla "kiltti" ja "ei saa kyseenalaistaa"...
Ja mitä tällaisesta seuraa... teeskentelyä ja selän takana venkoilua...
Että kyllä se niin vaan on, että "ruma sana sanotaan niin kun se on " !
Vaikea on lyödä itseään hiljaa vasaralla sormeen... ;D
08.05.2014 20:55
Kiitos vaan... Joo päivääkään ei ole minun pojat tarhassa ollut mutta minun äitini eli poikien mummo on jonkin verran auttanut...
Kyllä se alussa aikamoista oli kun piti työntää lastenvaunuja ja 2-vuotias seisoi jalansijoilla ja siihen vielä 2 uros saksanpaimenkoiraa veti molemmilla puolilla...että on tässä moneksi välillä pitänyt revetä...
Nyt jo helpompaa kun vanhempi jo lukiossa ja nuoremmalla vähän oppimisongelmia kyllä ollut mutta nekin nyt voiton puolella ja koiria en ole nyt ottanut...
08.05.2014 20:24
Pikku tarkennus John Herbert kuoli 3kk sikaruusuun
ja Henry siis 16-VUOTIAANA Keuhkokuumeeseen !
James and Ellen had four sons: Henry Nichols, James Edson (known as Edson), William Clarence (known as Willie or W. C.), and John Herbert.
Only Edson and William lived to adulthood. John Herbert died of erysipelas at the age of three months, and Henry died of pneumonia at the age of 16 [White Estate Biography]in 1863.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ellen_G._White
08.05.2014 19:47
Minä sentäs Miehenä olen kasvattanut yksin 2.5 v ja 6kk pojat nyt jo 16v ja 13v vuotiaaksi ! :)
08.05.2014 19:36
Ellen G Whitelle syntyi neljä poikaa Henry Nichols, James Edson (tunnetaan Edson), William Clarence (tunnetaan Willie tai WC), ja John Herbert.
(Edson ja William eivät saavuttaneet aikuisikää. John Herbert kuoli ruusu iässä kolme kuukautta ja Henry kuoli keuhkokuumeeseen vuoden iässä )
...Mutta tätä minä olen vähän ihmetellyt kun saarnaaminen vei niin tyystin ajan että pieniä lapsia ei ehtinyt hoitamaan ja kuitenkin kovasti kirjoitetaan lastenkasvatuksesta...
Nimittäin tällaista luin joskus 90-luvulla Lahden adventtikirkossa !
Lainaus Ellenin G Whiten kirjasta Kristillisiä kokemuksia:
" toisen kahden vuoden ja kahdeksan kuukauden ikäisen olimme jättäneet Mainen valtioon, ja toisen yhdeksän kuukauden ikäisen New Yorkiin"...
Eli aika pienet lapset 2.8 v ja vain 9kk jätetty muille huostaan ! :O
08.05.2014 19:34
Mitä onko keskikoulun luokanvalvojani herännyt kummittelemaan kun hän "vanha piika" sanoi minulle juuri noin " Tyhjät tynnyrit kolisee eniten" ja toinen oli, että " Sinä se menet aina siitä kohdasta mistä aita on matalin" :D
Mutta muuten ihan kiva ope oli, että rauhaa vaan hänen sielulleen sinne tuonelaan ! :)
Kummallista muuten ... vaikka kirjoitukseni ei sinua kiinnosta, niin kuitenkin luit ja kommentoit... :O
08.05.2014 18:49
317 / 400