Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Aloituksia
32
Kommenttia
7984
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minä olen heittänyt Ellen G Whiten Suuri taistelun roskiin luettuani sen kyllä tarkasti ja nyt kyllä vähän harmittaa siinä mielessä että sieltä olisi kanssa ollut hyvä kopioida muutamia epäraamatullisia väitteitä kirjoitusteni tueksi...
Ja nyt näyttää että tämä Ellen G Whiten/Hengellisiä kokemuksia kirjakin netin pdf versiona on krässätty niin että se ei enää toimi... :O
https://www.google.fi/?gws_rd=cr&ei=l63cUszxLMqp4ASWkoCgDA#q=+Hengellisiä+kokemuksia/Ellen+G+White
02.05.2014 13:20
Timo Flink: "Adventtikirkon kanta Raamatun opetukseen, myös noihin mainitsemiisi teksteihin, löytyy kirkon internet-sivulta. Emme usko emmekä hyväksy väitettä sielun luontaisesta kuolemattomuudesta. Uskomme ylösnousemukseen historian viimeisenä päivänä.
02.05.2014 13:05
En ole yhtä Helluntalaisten käsityksen kanssa muuta kuin siinä, että ihmisessä on elävä sielu mikä eroaa ruumiista ihmisen kuollessa eli on väärin yhdistää minua Riitta Nenosen käsitykseen mihin ihmisen sielu menee kuollessaan !
Kuolemahan siis ei koskaan tarkoita minkään päättymistä vaan siinä aina "joku eroaa jostakin"...Raamattu tuntee kolme tapaa kuolla:
1) Hengellisessä kuolemassa mikä tapahtui syntiinlankeemuksessa ihminen erotettiin Jumalastaan
2) Ruumiillisessa kuolemassa sielu eroa ruumiista
3) ja ns."Toisessa kuolemassa" joutuu ihminen lopullisesti eroon
Jumalastaan ja Hänen pitkämielisyydestään ja tämä tapahtuu maailman lopulla.
Eli siis palaan tässä nyt vielä kertomaan sen asian, miten esim. Helluntalaisuus jännästi näkee tämän:
2) Ruumiillisessa kuolemassa sielu eroa ruumiista !
Nimittäin kun keskustelin joskus vuosia sitten 90-luvulla Saarnaaja Olavi Kokkosen kanssa joskus aiheesta ja hänen puheistaan, niin huomasin että Helluntalaisuus opettaa tätä asiaa väärin, sillä he opettavat, että uudestisyntyneen ihmisen sielu ei enää UT:n aikana enää mene ns. "Aabrahamin helmaan" vaan taivaaseen mutta "ei uskovat" menevät edelleen tuonelan vaivan puolelle mutta "Aabrahamin helma" on ikään kuin TYHJÄ ja Jeesus muka tyhjensi sen kuollessaan ja noustessaan ylös ! :O
Mutta tämä oppi on ristiriidassa sen kanssa, että on oleva kuolleiden ylösnousemus sekä hyvien että pahojen...
ja uskovienkin ylösnousemus on tapahtuva yhtä aikaa "yhdessä"niin kuin 1 Tess 4:16-17 sen meille kertoo:
"Sillä itse HERRA ("kurios" = "Lord" )on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, YLIENKELIN ("archangelou" = "archangel") äänen
ja JUMALAN ("theou" = " God")pasunan kuuluessa,
ja Kristuksessa ("christō" = "Christ") kuolleet nousevat ylös ensin."
...sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan YHDESSÄ heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa"
http://biblehub.com/lexicon/1_thessalonians/4-16.htm
Ja tämä Helluntalaistenkäsitys on myös ristiriidassa tämän Jeesuksen sanan kanssa:
Joh. 14:3 "Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, TULEN MINÄ TAKAISIN ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen."
ELI ETTÄ SAAMME KAIKKI NÄMÄ IHMISEN SIELUUN JA KUOLEMAAN LIITTYVÄT RAAMATUN KOHDAT JÄRKEVÄÄN KOKONAISUUTEEN, NIIN SE EDELLYTTÄÄ ETTÄ ON OLEMASSA TÄLLAINEN "VÄLITILA" TUONELAN "AABRAMIN HELMA" JOSTA
JEESUS TULEE NOUTAMAAN OMANSA MAAILMAN LOPULLA ! :)
02.05.2014 12:51
Eli Summa summarum... Saul sai rangaistuksen siitä, että turvautui kiellettyyn asiaan eli syyllistyi tekoon mitä ei saanut tehdä ja näin uhmasi Jumalan käskyä...
Mutta tämä ei tee Saulista vielä ns. "kadotuksen lasta" ja vakuuttahan sanakin tämän
(28:19): "HUOMENNA OLET SINÄ POIKINESI MINUN TYKÖNÄNI"
ELI He kaikki ,myös Daavidin hyvä ystävä Joonatan, menivät kaikesta huolimatta
" Aabrahamin helmaan" !
Näin uskon !
02.05.2014 09:00
Lainaus Risti-riita
"Matt.10:5-6. Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin, vaan menkää ennemmin Israelin huoneen kadonneiden lammasten tykö.
Vrt: Joh1:11 "Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,"
Jeesus antoi lähetyskäskyn samaisessa Matteuksen evankeliumissa vasta ristiinnaulitsemisensa jälkeen, ylösnousseena Kuninkaana !
" Minulle on annettu kaikki valta"
(Joh Ilm 22:13 "Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.")
" tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni"
Vrt Matt 28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
02.05.2014 08:51
Ja tässä vähän lisäksi mietittävää:
Paavali kertoo itsestään:
2Kor 12:2-4 "Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen-oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.
Ja minä tiedän, että tämä mies-oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää-
temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua."
Ja sitten tämä:
Jeesus sanoo:
Matt 22:31-32 "Mutta mitä kuolleitten ylösnousemukseen tulee, ettekö ole lukeneet, mitä Jumala on puhunut teille, sanoen:
'Minä olen Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'? Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien."
Jeesus tässä sanoo näiden Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin
OLEVAN ELÄVIÄ !
Eli he ovat Jeesuksen mielestä elävinä jossain...
Ja missähän Paavali mahtoi "ruumiista irtautumiskokemuksessaan" käydä
ja missähän ovat nämä edesmenneet Jumalan miehet ?
No tietenkin siellä "Aabrahamin helmassa", "Paratiisissa" = Tuonelassa ! :)
02.05.2014 00:58
LAINAUS: Risto Santala / Suudelma hunnun läpi s. 77
" Hebrean "sheol" käsite esiintyy VT:ssa yli 60 kertaa ja "shachat" ainakin 20 kertaa.
" Sheol" tulkitaan "kuolleitten valtakunnaksi" eli "tuonelaksi"
" Shachat " merkitsee lähinnä "hävitystä ja kuolemaa" ja vasta toissijaisesti "tuonelaa"
JEESUS JA RABBIT kutsuivat tuonelan hyvää osastoa "paratiisiksi" ja "Aabrahamin helmaksi", kuten Luukas 16:22-23 ja 23:43 esittävät.
Ihmisen teot vaivaavat häntä jo tuossa välitilassa. Siellä siis ihmisen minätietoisuus
ja minuus säilyvät.
Vanha testamentti opettaa, ei saanut "kysyä vainaja- tai tietäjähengiltä tai kääntyä
vainajien puoleen.
Kuningas Saul sai rangaistuksen spiritismin harjoittamisesta, kun hän heikossa
itsetunnossaan otti yhteyttä hengelliseen isäänsä Samueliin Een-Dorin
meedion kautta 1Sam 28:7.
Tämäkin edellyttää, että ihmisen "sielu" tai minuus on hänen kuolemansa
jälkeen eräänlaisessa välitilassa. Häntä ei saa häiritä. "
02.05.2014 00:51
RAAMATTU KANNESTA KANTEEN !
Jukka Norvannon jaksoon Kuolema erottaa !
( siis sielun ja ruumiin toisistaan )
Jukka Norvanto: "Kuolema ei siis tarkoita että ihminen menettäisi kuolemassa persoonallisuutensa, vaan jatkaa elämäänsä tuonelassa...me ihmiset joudumme tavallaan välitilaan..."
Luuk 16:19-17:6
http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/uusi-testamentti/luukkaan-evankeliumi/349?fb_action_ids=10203203818926027&fb_action_types=og.likes&fb_source=feed_opengraph&action_object_map={"10203203818926027":111575672334396}&action_type_map={"10203203818926027":"og.likes"}&action_ref_map=[]
Web of Trust
02.05.2014 00:50
Tuonelaan " Aabrahamin helmaan "
Vrt "JO TUONELASSA OLEMME "PARATIISISSA" !
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12141369
02.05.2014 00:48
Ja sitä me voimme vain jäädä tässä asiassa miettimään, että jos Saul ei olisikaan ottanut yhteyttä hengelliseen isäänsä Samueliin tällä kielletyllä tavalla, niin olisiko Jumala säästänyt Saulin ja hänen uskolliset poikansa ja joukkonsa tältä turmiolta ja rangaistukselta, jonka hän nyt sai kun turvautui kiellettyyn tapaan lähestyä henkivaltoja....
02.05.2014 00:43
Ilm 18:4 "Raamatunkin todistus: Jumalahan oli poistunut Saulista, eikä puhunut hänelle enää profeettojen kautta.
1 Sam28:15 Ja Samuel sanoi Saulille: "MIKSI sinä olet häirinnyt minua ja nostattanut minut?"
Saul vastasi: "Minä olen suuressa hädässä: filistealaiset sotivat minua vastaan, ja Jumala on poistunut minusta eikä vastaa minulle enää, ei profeettain kautta eikä unissa. Niin minä kutsutin sinut, että ilmoittaisit minulle, mitä minun on tehtävä."
Eli Saul sanoo olevansa "suuressa hädässä" FILISTEALAISET ahdistaa ja Jumala ei puhu ja profeetat ei kerro ja unissakaan ei tule vastauksia, niin tässä suuressa hädässään Saul huonossa itsetunnossaan turvautuu viimeiseen vaihtoehtoon mikä oli jo kiellettyä mutta ei missään sanota ettei olisi mahdollista !
Ja tähän Samuelin ensimmäiset sanat ovatkin " MIKSI sinä olet häirinnyt minua" !
02.05.2014 00:24
"Tiedät sen ortodoksina."
No minä nyt en ole "ortodoksi" ,kreik. ορθός+δόξα, orthos+doksa, 'oikea' ja 'katsomus' ! .... muuta kuin siinä mielessä että uskon "välitilaoppiin" mutta en usko että Maria on ikuinen neitsyt kun sillä oli muitakin lapsia kuin Jeesus ja en usko munkkiluostareihin vaan uskon, että kristityn paikka on olla valona ja Kristuksen kirjeenä maailmassa...
Olen ainakin nyt toistaiseksi Luterilainen ja enempi konservatiivinen raamattuun sitoutuva... ja uskon Apostoliseen uskontunnustukseen 70jkr !
Pidän johonkin seurakuntaan kuulumista tärkeänä mutta olen silti ekumeeninen kristitty !
01.05.2014 21:16
Joo... Minäkään en aio lannistua ja raamatullisena kristittynä voin aina turvautua Hengen Miekkaan eli Jumalan Sanaan ! :)
Se kestää eikä tarvitse muita erityisoppeja ja kirjoja ! :)
Ef 6:16-17 Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet, ja ottakaa vastaan pelastuksen kypärä ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana." !
01.05.2014 19:48
Timo Flink: "Olen vakuuttunut Raamatun perusteella, että molemmat mainitsemasi kirkot opettavat väärin ja siten muodostavat osan Ilmestyskirjan mainitsemasta lopunajan Babylonista. "
01.05.2014 19:36
On myös Olavi Rouhe ja sitten perään Esa Rouhe ja mitä näitä onkaan loppupelistä...
Minä olin joskus Lahdessa postissa töissä 80-luvulla ja siellä postin pääpaikassa lajittelukeskuksessa kun aloin oppia heitä tuntemaan, niin huomasin yllättäen että siellä oli kaikki jotenkin sukua toisilleen eli heidät oli otettu töihin palvelukseen
siis "suhteilla" itse toimin postinkannossa silloin ja jaoin postia myös esim
Lahden Adventtikirkolle... ;D
01.05.2014 19:15
Niin Ellenin isähän oli ollut myös Metodistikunnan tukipylväitä tuohon aikaan, vähän aiemmin !
Lainaus kirjasta Kristillisiä kokemuksia / E.G.White sivu 25,28
" Adventistit pitivät tällöin kokouksia Beethoven salissa. Isäni perheineen kävi niissä melko säännöllisesti."
" Isä oli ollut metodistikunnan tukipylväitä. Hän oli toiminut puhujana ja kokousten johtajana."
Eli Ellen oli hyvin uskonnollisessa perheessä kasvanut lapsi !
Sitten Ellenin pojatkin oli Ellenin jälkeen hommissa Adventistien kirkolla...
http://en.wikipedia.org/wiki/Edson_White
http://en.wikipedia.org/wiki/William_C._White
Mitenköhän on täällä suomessa... taitaa yksi toinen olla sukua jo toisilleen, niin että tietynlainen "suku velvoittaa" tai "sukurasite" tiedä sitten...
Uskonnollisuus on periytyvää mutta USKO ei ole !
" Se on Jumalan teko että te uskotte "
01.05.2014 19:09
Sinä muuten näytät olevan niiiin pieni siellä puskassasi että en tahdo edes näillä hengellisillä silmilläni sinua havaita... :O
01.05.2014 18:54
Jaa.. Kiitos sinulle ja mistä kohtaa raamattua tämän edellisen voi löytää ?
01.05.2014 18:51
Kai Arasalolla tais olla aikas tiukka iskä...
http://www.audiopankki.com/?p=21
Meikäläisen Iskä oli ylä-asteen "tarkkis-ope" ja alkoholisti siihen päälle ja
kotona ei paljon uskonnollisista asioita puhuttu mutta ei nyt ihan ateistiakaan
oltu... Isäni oli enemmän sitä mieltä että antaa uskovaisten puhua ei ne mitään
pahaa tarkoita...
01.05.2014 18:45
Timo Flink: "Olen selvitellyt tätä asiaa ja nykyisin tiedän, että babylonialaiset kutsuivat juutalaisten Jumalaa Jahvea nimellä Mikael. Lausuivat sen vain MannuKi-ili. Siksi ajatus siitä, että Mikael=Jeesus=Jumala ei ole ollenkaan niin outo kuin moni tuntuu ajattelevan.
01.05.2014 15:50
326 / 400