Jeesuksen lähetyskäsky.

Risti-riita.

Matt.10:5-6. Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin, vaan menkää ennemmin Israelin huoneen kadonneiden lammasten tykö.

8

87

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lainaus Risti-riita
      "Matt.10:5-6. Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin, vaan menkää ennemmin Israelin huoneen kadonneiden lammasten tykö.

Ei minusta tässä ole ristiriitaa...

Kristus tuli ensin "omiensa tykö" eli juutalaisten...Olihan hän Juutalaisten ennustettu Messias !

Vrt: Joh1:11 "Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
      1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,"

Jeesus antoi lähetyskäskyn samaisessa Matteuksen evankeliumissa vasta ristiinnaulitsemisensa jälkeen, ylösnousseena Kuninkaana !

" Minulle on annettu kaikki valta"
      (Joh Ilm 22:13 "Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.")
      " tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni"

Vrt Matt 28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• vanha ja vakaa

kaikki käskyt ovat turhia kultaisen säännön rinnalla.
      "älä tee toiselle sitä mitä et itsellesi tahtoisi tehtävän"

• Jeesuspa sanoon rakata vihollisia ja rukoikaa heidän puolesta,jotaka teitä vainoavat,siitä maailma näkee että olette taivaalisen isänne lapsi.
        vanha ja vakaa

• Tälläkö

tarkoitat että juutalaiset pitäisi mielestäsi ajaa Välimereen, sitähän olet koko hokenut.
        Miten tuo mahtaa sopia itseesi.
        Ei mitenkään ja samalla koko jorinasi jostain arabien islamistisesta valtiosta ovat täyttä epähistoriaa.

• Ei tässä ole mitään ristiriitaa. Juutalaisille ensin ja sitten pakanakansoille. Samoin toimi Paavali Room. 1:16 ja 2:10. Jeesus aloitti toimintansa kuitenkin Nasaretissa, ei Jerusalemissa. Nasaretia ympäröivät Dekapoliin, Galatian, Galilean ja samarialaisten alueet eli pakanat olivat alusta asti kuulemassa ja näkemässä, mitä tapahtui.
      Ensin Jeesus lähetti 12 opetuslastaan, jotka symboloivat Israelin 12 sukukuntaa, viemään sanoman heille ja myöhemmin Jeesus lähetti 70 opetuslastaan (Luuk. 10:1), jotka symbolivat Nooan jälkeläisiä, joita oli 70. Rabbiinisen perinteen mukaan tämän oletettiin olevat niiden kansojen lukumäärä, jotka olivat hajaantuneet kaikkialle maailmaan Baabelin tornin luota.

• Puhuva aasi.

Näin Raamatun toinen paikka. Mark.16:15. Ja hän sanoi heille: Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Miten saarnaan evankeliumia eläimille ja puille?

• Puhuva aasi. kirjoitti:

Näin Raamatun toinen paikka. Mark.16:15. Ja hän sanoi heille: Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Miten saarnaan evankeliumia eläimille ja puille?

Nimimerkkisi on osuva.... *nauraa*

• Puhuva aasi. kirjoitti:

Kukaan ei tarvitse luoduista evankeliumia tai muuta päntättävää mutta kaikki luodut, puut, eläimet ja ihmiset tarvitsevat Valoa ja auringon valoa kasvaakseen, kehittyäkseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      86
      1689
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      16
      1063
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      98
      1007
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      942
    5. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      91
      784
    6. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      754
    7. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      146
      749
    8. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      674
    9. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      48
      671
    10. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      51
      661
    Aihe