Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
uskomaki
profiilit
uskomaki
uskomaki
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
112
Kommenttia
7917
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Kun+minä+en+”tosissani+sydämessäni”+kykene+rukoilemaan+jumalaa,+johon+en+usko."
Tuohon+kuulemma+auttaa+sellainen+2-5+vuoden+rankka+kuuri+viinaa+ja+muita+huimausaineita+pohjiksi.+Ehkä+siinä+'sydän'+jotenkin+pehmenee.
24.06.2018 08:08
"Miksi+kirkosta+eronneet+tunkevat+hautajaisiin,+ristijäisiin,+kirkkohäihin+ja+muihin+kirkon+ylläpitämiin+menoihin+vaikka+eivät+maksa+kirkollisveroa?"
Olisi+epäkohteliasta+kutsujia+kohtaan+ilmoittaa,+ettei+huvita+tilaisuuteenne+osallistua+kutsuttuna+vieraana,+kun+nyt+ilkeyttänne+järjestätte+sen+itsellenne+tärkeässä+paikassa,+jota+en+osaa+arvostaa+paleneen+puupennin+vertaa.
Itse+kun+kutsun+vieraita+käymään,+niin+en+tahdo+heidän+alkavan+maksaa+minkäänlaista+vastiketta+vierailustaan.
P.S.
Yhteiskunta+ostaa+kirkolta+hautaustoimen+palvelut.+Sehän+on+kirkolle+hyvä+bisnes.
23.06.2018 19:51
En+ole+lukenut.
19.06.2018 18:42
"Kukaan+oikea+uskovainen+ei+elä+avoliitossa.+Miksi+niin+tekisi?"
Hmm..+Hauska+kysymys.
Ehkä+siksi,+että+suhtautuu+nuivasti+sellaisiin+maallisiin+hömpsönpömpsötyksiin,+kuten+erään+--+homoliitotkin+mahdollistavan+--+juridisen+sopimuksen+tekemiseen.
15.06.2018 22:10
Ehkä+joku+Lutherin+oppeihin+uskova+protestantti+voidaan+katsoa+luterilaiseksi,+vaikka+ei+jäsenmaksua+maksaisikaan,+mutta+kyllä+kirkkoon+kuuluminen+kruunaisi+tilannekomiikan,+johon+Epäjumalankieltäjä+viittaa.
15.06.2018 18:41
Minäkin+olen+saanut+julkisuudelman+tyttöystävältäni+(sittemmin+aviopuolisoni+jo+yli+30+vuoden+ajan,+minkä+kuluessa+useita+kertoja+mainittua+touhua),+mutta+en+ole+koskaan+osannut+pitää+sitä+irstailuna.+Onkohan+minulla+joku+moraalivaje?
14.06.2018 22:17
Uskonpuhdistus+otti+pesäeroa+katoliseen+meininkiin.+Draamatun+saksannos+auttoi+tavan+sakemanneja+pääsemään+paremmin+jyvälle+pakkouskonnon+sisällöstä.
11.06.2018 22:47
Mitä+kamalampi+poikanen,+sitä+vähemmän+sen+emoa+kiinnostaa+poikastaan+hoivata.+Siksi+epäsöpöt+eivät+elä+lisääntymisikään+asti+niin+usein+kuin+söpöt.+
Ja+miksikäs+sukulaislajeilla+ei+olisi+samansuuntaisia+söpöyskriteereitä?+Eli+ehkä+on+niinkin,+että+mitä+lähenpänä+poikanen+on+tarkastelijaa+perimäpuussa,+sitä+helpompi+poikasta+on+pitää+miellyttävänä.+Iilimadon+poikanen+ei+herätä+minussa+samanlaisia+tunteita+kuin+pandan.
10.06.2018 07:41
"Itse+olin+yli+30+vuotta+elämästäni+100%+ateisti+ja+pidin+uskovia+tyhminä,+yksinkertaisina,+jälkeenjääneinä+ja+tieteestä+mitään+tietämättöminä."
Eli+olit+todella+tyhmä,+mutta+et+siltikään+uskonut+mihinkään+teistiseen+jumalaan.+Ehkä+et+osannut+valita.
Onko+mielipiteesi+(neljän+kohdan+kimara)+uskovaisista+muuttunut+oman+uskoontulosi+jälkeen?+Jos+on,+niin+miksi?
10.06.2018 07:28
Itse+ajattelen+näin:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15305873/hmm----kova-on-kohu-mutta---#comment-94023119
08.06.2018 21:21
Ehkä+asiassa+on+olennaisempaa,+etteivät+nekään,+jotka+pääsevät,+yleensä+julkisesti+tuo+esille+niitä+mielipiteitään,+joita+ei+kannata+kaikelle+kansalle+toitottaa.
08.06.2018 21:16
Aivan.+;-)
Tässä+kyllä+piilee+sellainen+kauhistuttava+skenaario,+ettei+olisi+olisi+yhtään+aviopuolisoitakaan,+kun+olisi+vain+avioliittoutuneisuutta.+Toisaalta+ketään+ei+voitaisi+vihkiäkkään+perinteisin+kristillisin+menoin,+kun+kaikesta+pappeudesta+huolimatta+valtakunnassa+ei+olisi+papin+pappia.
08.06.2018 20:29
Olisikin+vekkulia,+jos+olisi+vain+biseksuaaleja,
08.06.2018 20:06
Juu+juu.+Ei+ole+kristittyjä,+on+vain+kristillisyyttä.+Ei+ole+viisaita,+on+vaan+viisautta,+jne+jne...
08.06.2018 20:04
Päivi+on+taitava+ja+rohkea+sanankäyttäjä.
'''Perustuslain+yhdenvertaisuuspykälän+mukaan+ketään+ei+saa+ilman+hyväksyttävää+perustetta+asettaa+eri+asemaan+uskonnon,+vakaumuksen+tai+mielipiteen+perusteella.'''
Tuohan+pitää+paikkaansa,+mutta+hoksaakohan+Päivi,+että+Ruotsala+kuitenkin+itse+saatteli+itsensä+PJ66:n+toimarin+tehtävään+sopimattomaksi+tuomalla+tuossa+tilanteessa+esille+uskonnollisesta+vakaumuksestaan+kumpuavia+mielipiteitään?
Vähän+sama+juttu+kuin+sekin,+että+Päivillä+on+täysi+oikeus+tuoda+telkkarissa+esille+homovastaisuuttaan,+vaikka+sen+seurauksena+kirkosta+eroaakin+tukuittain+maksavia+jäseniä.
08.06.2018 20:01
"Homoudesta+Ruotsala+ei+sanonut+muuta+kuin+että+tyyliin+"homoja+ei+ole+olemassakaan+-+on+vain+homoutta".+Tällä+Ruotsala+tarkoitti,+että+"
Tiukasti+tulkittuna+lainaamasi+lausahdus+tarkottaisi,+ettei+kukaan+elä+homoseksuaalisessa+suhteessa,+vaikka+on+ihmisiä,+joita+vain+oma+sukupuoli+kiinnostaa+seksuaalisen+kanssakäymisen+suhteen.+Se+olisi+epäloogista+todellisuuden+kieltämistä,+mutta+minun+on+vaikea+arvata+kykenisikö+juuri+Ruotsala+sellaiseen.
Veikkaanpa+hänen+tarkoittaneen,+ettei+kenenkään+tarvitse+sekstailla+samaa+sukupuolta+olevien+kanssa,+vaikka+se+olisi+kuinka+mieleen.
08.06.2018 19:37
"potkut"
Heh.+:-)
07.06.2018 19:39
Saahan+sitä+sanoa+mitä+lystää,+mutta+vastuu+sanomisita+kuuluu+kantaa+asemansa+mukaisesti.
07.06.2018 19:34
Se,+että+ihmisillä+on+yhteiskunnassamme+mahdollisuus+julkisesti+kertoa+mielipiteensä+(=sananvapaus),+ei+tarkoita+sitä,+etteikö+haitallisista+höpötyksistään+tarvitsisi+asiallisesti+kantaa+vastuuta.
07.06.2018 19:07
"Sanoo,+ettei+ole+ateisti."
Hetken+jo+kuvittelin,+että+olisi+sanonut.+Paljastui+uutisankaksi+/+silkaksi+vääristelyksi,+joten+kaikki+hyvin.
03.06.2018 05:14
37 / 396