Toimittaja:
Kirjoitit nostavasi hattua kampanjan tekijöille ja puolustit Annin tarinaa. Uskotko, että homoseksuaalisuudesta voi ”eheytyä” heteroseksuaaliksi?
Ruotsala:
–Minun uskoni perustuu ihmisen kertomukseen. Uskonko minä, että tarina on tosi? Siinä kohtaa varmasti uskoin, kun hän on asiat näin kokenut. En muista tarkasti, mitä olen kirjoittanut, mutta hatun nostamisella viittaan luultavasti siihen, että he uskalsivat kertoa mielipiteensä.
___
Toimittaja:
Uskotko, että kristinuskon avulla homoseksuaali voi muuttua heteroseksuaaliksi?
Ruotsala:
–Minulla on muutamia ystäviä, joilla on vahva huumetausta. Heille on sitten ollut tällainen vahva uskoontulon kokemus. Heidän elämänsä on saanut ison käännöksen. Olen seurannut heidän elämäänsä ja huomannut tällaisen positiivisen vaikutuksen. En minä voi sitä kyseenalaistaa, jos ihminen näin kokee.
Onkohan Setalta ja muilta homottajilta karannus mopo käsistä kun väittävät Ruotsalaa homovastaiseksi?
Mitä Ruotsala t o d e l l a sanoi eheytymisestä?
106
1159
Vastaukset
- Setan.vääristelyä
Setan pj. vääntää tuosta sanomisesta
"Pori Jazzin nyt jo erotetun toimitusjohtaja Aki Ruotsalan antamat kommentit homoseksuaalisuudesta eheytymisestä ja homoseksuaalisuuden olemassaolosta on saanut Setan älähtämään.
Setan mukaan kaikenlaiset sukupuoli-identiteettiin, sukupuolen ilmaisuun tai seksuaaliseen suuntautumiseen kohdistuvat manipulointiyritykset tulisi kieltää lailla, ja ne ovat vakavia ja terveydelle haitallisia.
– Jo nyt lääketieteellinen niin sanottu eheyttäminen on kielletty ja maallikoidenkin tekemänä se pitäisi tunnistaa ja kieltää hengellisenä väkivaltana, sanoo Setan puheenjohtaja Viima Lampinen.
Myös Euroopan parlamentti on ottanut kantaa eheytystoiminnan kieltämisen puolesta. Euroopan maista Malta kielsi lailla eheyttämistoiminnan vuonna 2016. Suomessa eheyttämistoimintaa ei ole kielletty.
– Tämä on ihmisoikeuskysymys. Suomen sijoitusta Euroopan sateenkaarikartalla laskee se, ettei eheyttämistoimintaa ole selvästi kielletty, sanoo Setan pääsihteeri Kerttu Tarjamo.
Valvira on kieltänyt eheyttämistoiminnan terveysalan ammattilaisilta osana ammatinharjoitusta, mutta vapaa-ajalla harjoitettua eheytystoimintaa ei ole kielletty.
Maailman terveysjärjestö WHO:n mukaan eheytystoiminta on haitallista mielenterveydelle, sillä tiedetään, ettei seksuaalista suuntautumista ja sukupuoli-identiteettiä voi ulkopuolelta muuttaa. "
Hän siis syyttää Ruotsalaa eheyttämisestä, voi pyhä Sylvi!
Mutta heidän harmikseen Jumala eheyttää homoja, lesboja ja transuja kokoa ajan.
Kiitos Herralle!Hyvää oli nuo lainaksesi.
Nyt kun vielä lainaisit Jumalaa ja Raamattuakin, että homoja eheytetään. Ja "koko ajan".- vaikeatehtäväon
"Mutta heidän harmikseen Jumala eheyttää homoja, lesboja ja transuja kokoa ajan.
Kiitos Herralle!"
Mutta Jumalalle Seta ei taatusti onnistu hankkimaan potkuja! vaikeatehtäväon kirjoitti:
"Mutta heidän harmikseen Jumala eheyttää homoja, lesboja ja transuja kokoa ajan.
Kiitos Herralle!"
Mutta Jumalalle Seta ei taatusti onnistu hankkimaan potkuja!Eikä Jumala ole koskaan ilmaissut eheyttävänsä homoja! Se on teidän ideanne. Olette tavallaan antaneet Jumalalle potkut.
torre12 kirjoitti:
Eikä Jumala ole koskaan ilmaissut eheyttävänsä homoja! Se on teidän ideanne. Olette tavallaan antaneet Jumalalle potkut.
"potkut"
Heh. :-)
No ei ole homovastainen, mutta ihailee niitä, jotka hänen mielestään eivät ole homoja.
- eikö.sais
Missä niin sanoo?
eikö.sais kirjoitti:
Missä niin sanoo?
Siinä, kun puhuu "positiivisista vaikutuksista". Hän antaa ymmärtää, että ei kannata olla homo.
- eikö.sais
torre12 kirjoitti:
Siinä, kun puhuu "positiivisista vaikutuksista". Hän antaa ymmärtää, että ei kannata olla homo.
"Minulla on muutamia ystäviä, joilla on vahva huumetausta. Heille on sitten ollut tällainen vahva uskoontulon kokemus. Heidän elämänsä on saanut ison käännöksen. Olen seurannut heidän elämäänsä ja huomannut tällaisen positiivisen vaikutuksen. En minä voi sitä kyseenalaistaa, jos ihminen näin kokee."
Pitäiskö hänen alkaa väittää vastaan, ettei huumeista irti pääseminen olekaan sille ihmiselle positiivinen vaikutus? eikö.sais kirjoitti:
"Minulla on muutamia ystäviä, joilla on vahva huumetausta. Heille on sitten ollut tällainen vahva uskoontulon kokemus. Heidän elämänsä on saanut ison käännöksen. Olen seurannut heidän elämäänsä ja huomannut tällaisen positiivisen vaikutuksen. En minä voi sitä kyseenalaistaa, jos ihminen näin kokee."
Pitäiskö hänen alkaa väittää vastaan, ettei huumeista irti pääseminen olekaan sille ihmiselle positiivinen vaikutus?Häneltä kysyttin homoseksuaalisista, ja vastasi noin.
- jäiavoimeksi
torre12 kirjoitti:
Häneltä kysyttin homoseksuaalisista, ja vastasi noin.
Ja kertoi huumeorjista! Missä kohdin hän siis puhui homoseksuaaleista?
- oikea.ratkaisu
jäiavoimeksi kirjoitti:
Jos häneltä kysytään homoista eikä ymmärrä kysymystä, vaan alkaa kertomaan huumeorjista, niin ihan hyvä vaan, että kaverin työsopimus purettiin. Eihän tuollaista joka ei ymmärrä kysymystä voi pitää tj:n pallilla.
jäiavoimeksi kirjoitti:
Siis häneltä ei kysytty huumeihmisistä, vaan voiko homo muuttua heteroksi.
- missä.kyysyttiin.ja.mitä
oikea.ratkaisu kirjoitti:
Jos häneltä kysytään homoista eikä ymmärrä kysymystä, vaan alkaa kertomaan huumeorjista, niin ihan hyvä vaan, että kaverin työsopimus purettiin. Eihän tuollaista joka ei ymmärrä kysymystä voi pitää tj:n pallilla.
Missä häneltä kysyttiin homoista ja mitä?
- oikea.ratkaisu
torre12 kirjoitti:
Siis häneltä ei kysytty huumeihmisistä, vaan voiko homo muuttua heteroksi.
Juuri näin, ja hän alkoi höpöttämään huumeihmisistä. Eli ei joko ymmärtänyt kysymystä tai sitten tahallaan siirsi maalin tolppia. Ihan sama, ei tuollainen voi tj:n pallilla olla.
- oletpa.julma
Juuri näin, ja hän alkoi höpöttämään huumeihmisistä. Eli ei joko ymmärtänyt kysymystä tai sitten tahallaan siirsi maalin tolppia. Ihan sama, ei tuollainen voi tj:n pallilla olla.
Hän puhui omasta kokemuksestaan mitä oli entisiltä huumeiden käyttäjiltä kullut. Etkö ole iloinen, että huumeiden käyttäjät pääsevät kuiville?
- oikea.ratkaisu
oletpa.julma kirjoitti:
Hän puhui omasta kokemuksestaan mitä oli entisiltä huumeiden käyttäjiltä kullut. Etkö ole iloinen, että huumeiden käyttäjät pääsevät kuiville?
Jos kaveri ei ymmärrä hänelle esitetty kysymystä, vaan alkaa puhumaan ihan muusta, niin ei sellainen tj:n pallia ansaitse.
- oletpa.julma
Jos kaveri ei ymmärrä hänelle esitetty kysymystä, vaan alkaa puhumaan ihan muusta, niin ei sellainen tj:n pallia ansaitse.
Olitko paikalla?
- oikea.ratkaisu
oletpa.julma kirjoitti:
Olitko paikalla?
En, olitko sinä?
Heh, oh yeah. 😁
oletpa.julma kirjoitti:
Ei voi olla iloinen siitä että homoja rinnastetaan huumeiden käyttäjiin edes puolella sanalla.
missä.kyysyttiin.ja.mitä kirjoitti:
Missä häneltä kysyttiin homoista ja mitä?
Itse asiassa heti tässä aloituksessa Ruotsala esittää, että hän uskoo heteroksi muuttuneiden tarinoihin. Sitten hän puhuu huumetaustan omaavista ihmisistä, vaikka toimittaja ei kysy.
torre12 kirjoitti:
Itse asiassa heti tässä aloituksessa Ruotsala esittää, että hän uskoo heteroksi muuttuneiden tarinoihin. Sitten hän puhuu huumetaustan omaavista ihmisistä, vaikka toimittaja ei kysy.
Niin, hän puhuu sen minkä tietää. Mitä siinä on pahaa?
RepeRuutikallo kirjoitti:
Ei voi olla iloinen siitä että homoja rinnastetaan huumeiden käyttäjiin edes puolella sanalla.
Molemmat voivat päästä riippuvuudestaan, vaikka Ruotsila ei niin sanonutkaan.
Ja monet ovat eheytyneet. He itse kertovat niin. missä.kyysyttiin.ja.mitä kirjoitti:
Niin, hän puhuu sen minkä tietää. Mitä siinä on pahaa?
No, tiesikö hän muusta kuin huumeista selviämisestä? Jätti ikäänkuin arvailujen varaan homojen eheytymisen. Silti sanoi luottavansa heidän kertomuksiin. Vähän sekava äijä.
Mutta homous ei ole "riippuvuus", vaan sukupuolinen suuntaus, jossa vastakkainen sukupuoli ei liiemmin kiinnosta. Tosiasioilla pääsee jo pitkälle.missä.kyysyttiin.ja.mitä kirjoitti:
Molemmat voivat päästä riippuvuudestaan, vaikka Ruotsila ei niin sanonutkaan.
Ja monet ovat eheytyneet. He itse kertovat niin.>Ja monet ovat eheytyneet. He itse kertovat niin.
Joo joo, ja jostain syystä näitä tapauksia ei pääse koskaan haastattelemaan. Suomessa on ei-uskonnollinen media (Me Naiset) tehnyt juttuja yhdestä (1) itsensä eheytyneeksi väittäneestä homosta (Amadeus Oilinki) 2013 ja 2015, siinä kaikki. Yksi tapaus voi olla pohjimmiltaan melkein mitä tahansa, mutta kymmenessä olisi jo jotain tilastollista tutkimusarvoa.- missä.kyysyttiin.ja.mit
torre12 kirjoitti:
No, tiesikö hän muusta kuin huumeista selviämisestä? Jätti ikäänkuin arvailujen varaan homojen eheytymisen. Silti sanoi luottavansa heidän kertomuksiin. Vähän sekava äijä.
Mutta homous ei ole "riippuvuus", vaan sukupuolinen suuntaus, jossa vastakkainen sukupuoli ei liiemmin kiinnosta. Tosiasioilla pääsee jo pitkälle.Sinäkin olet eheytynyt homoksi naisen n*ssimisen jälkeen. Miksi joku homo ei voisi eheytyä heteroksi?
>Ja monet ovat eheytyneet. He itse kertovat niin.
Joo joo, ja jostain syystä näitä tapauksia ei pääse koskaan haastattelemaan. Suomessa on ei-uskonnollinen media (Me Naiset) tehnyt juttuja yhdestä (1) itsensä eheytyneeksi väittäneestä homosta (Amadeus Oilinki) 2013 ja 2015, siinä kaikki. Yksi tapaus voi olla pohjimmiltaan melkein mitä tahansa, mutta kymmenessä olisi jo jotain tilastollista tutkimusarvoa.Ruotsala ei puhu Amadeuksesta mutta eikö sekin ole hienoa, että biseksuaalikin eheytyy?
missä.kyysyttiin.ja.mit kirjoitti:
Sinäkin olet eheytynyt homoksi naisen n*ssimisen jälkeen. Miksi joku homo ei voisi eheytyä heteroksi?
Kun en ole ikinä ollut hetero.
Ja biseksuaali on biseksuaali. Voihan sellainen olla koko elämänsä vastakkaisen sukupuolen kanssa,usko.vainen kirjoitti:
Ruotsala ei puhu Amadeuksesta mutta eikö sekin ole hienoa, että biseksuaalikin eheytyy?
Millä tavalla se on hienoa? Biseksuaalithan ovat suorastaan onnenmyyriä, kun heille käy kaikki.
Millä tavalla se on hienoa? Biseksuaalithan ovat suorastaan onnenmyyriä, kun heille käy kaikki.
Minä en näe siinä mitään hienoa, että ihmiselle käy kaikki. Mutta kerro toki sinä mikä siinä niin hienoa on😳
usko.vainen kirjoitti:
Minä en näe siinä mitään hienoa, että ihmiselle käy kaikki. Mutta kerro toki sinä mikä siinä niin hienoa on😳
Jaa. Voi olla hyvä, että jos miestä naiset eivät pidä minään, niin on vielä miehiä, jotka arvostavat.
- eitarviivaloja
usko.vainen kirjoitti:
kokeile niin huomaat että voi olla hienoa. ei tarvi nähdä, ihan kokeilu piemässäkin riittää.
- VaraJeesus
Hihhuleilla kova jälkikäteis tarve selitellä hihhulointejaan.
Eipä siinä mitään, jatkakaa niin saadaa erokäyrät kasvuun hyvän asian puolesta.- hihhulille
Miten tämä kirkkoon liittyy?
- luottamuskysymys
siinähän puhui KD poliitikko joka ei ymmärtänyt että toimitusjohtajan asema yleisessä keskustelussa on ihan eri kun poliitikolla ja että toimitusjohtaja on vastuussa sanomisistaan hallitukselle.
fiksu ihminen olisi ymmärtänyt eron ja olisi vastannut huomattavasti hienovaraisemmin tai jättänyt vastaamatta kokonaan koska asiahan ei millään tavalla liity hänen työtehtäviinsä.
mutta ei, poliitikko tunki pinnalle ja lopputulos oli mikä oli, työnantajan luottamus että henkilö pystyisi jatkossa toimimaan asemansa edellyttämällä tavalla julkisuudessa oli jo mennyt.- ööööö
Tottakai ymmärtää. Ruotsala ei ole kiistänyt mitään sanomisiaan, ei edes niitä mitä sanoi 7vuotta sitten. Mitä hänen olsii pitänyt jättää sanomatta?
ööööö kirjoitti:
Tottakai ymmärtää. Ruotsala ei ole kiistänyt mitään sanomisiaan, ei edes niitä mitä sanoi 7vuotta sitten. Mitä hänen olsii pitänyt jättää sanomatta?
Ainakin se, ettei homoja ole, ja että homoja voidaan eheyttää olisi voinut jättää sanomatta. Nehän ovat jopa ristiriidassa keskenään.
- pysytääntotuudessa
torre12 kirjoitti:
Ainakin se, ettei homoja ole, ja että homoja voidaan eheyttää olisi voinut jättää sanomatta. Nehän ovat jopa ristiriidassa keskenään.
Ruotsala ei puhunut homojen eheyttämisestä mitään.
pysytääntotuudessa kirjoitti:
Ruotsala ei puhunut homojen eheyttämisestä mitään.
Mutta siitä häneltä kysyttiin. Hän ei vastannut, ettei tiedä siitä mitään.
- kerro.sitten
torre12 kirjoitti:
Mutta siitä häneltä kysyttiin. Hän ei vastannut, ettei tiedä siitä mitään.
Mitä hän sitten sanoi homoja vastaan ja miksi sai potkut?
kerro.sitten kirjoitti:
Mitä hän sitten sanoi homoja vastaan ja miksi sai potkut?
Hän puhui homoudesta yleensä ja siitä eheytymisestä kaiken tiedon vastaisesti. Sanoo luottavana eheytyneiden tarinoihin.
Minä en ole Pori Jazz, enkä tiedä miksi sai potkut. En ole tyyppi, joka arvailee.- kerro.sitten
torre12 kirjoitti:
Hän puhui homoudesta yleensä ja siitä eheytymisestä kaiken tiedon vastaisesti. Sanoo luottavana eheytyneiden tarinoihin.
Minä en ole Pori Jazz, enkä tiedä miksi sai potkut. En ole tyyppi, joka arvailee.Hän puhui homoudesta eheytynisestä sen minkä eheytynyt lesbo hänelle on kertonut. Mitä yleisen tíedon vastaista on siinä, että joku lesbo kokee eheytyneensä?
- miten.on
kerro.sitten kirjoitti:
Hän puhui homoudesta eheytynisestä sen minkä eheytynyt lesbo hänelle on kertonut. Mitä yleisen tíedon vastaista on siinä, että joku lesbo kokee eheytyneensä?
Eikö se Anni ollut bisse?
kerro.sitten kirjoitti:
Hän puhui homoudesta eheytynisestä sen minkä eheytynyt lesbo hänelle on kertonut. Mitä yleisen tíedon vastaista on siinä, että joku lesbo kokee eheytyneensä?
Kuka eheytynyt lesbo?
kerro.sitten kirjoitti:
Hän puhuu tietysti Annista, joka sanoo olevansa biseksuaali. Siten oli valettakin.
- kerro.sitten
torre12 kirjoitti:
Hän puhuu tietysti Annista, joka sanoo olevansa biseksuaali. Siten oli valettakin.
Missä Anni sanoo olevansa bisekuaali? Voitko laittaa linkin?
- ymmärryspuuttui
ööööö kirjoitti:
hänen olisi pitänyt jättää sanomatta se mikä aiheutti kohun ja kun hän ei sitä ymmärtänyt se aiheutti sen että hallitus ei katsonut hänen olevan sopiva henkilö toimeen.
- öööööö
ymmärryspuuttui kirjoitti:
hänen olisi pitänyt jättää sanomatta se mikä aiheutti kohun ja kun hän ei sitä ymmärtänyt se aiheutti sen että hallitus ei katsonut hänen olevan sopiva henkilö toimeen.
Mitä sellaista hän sanoi, vai päättikö media ja some, että hän oli sanonut jotain?
kerro.sitten kirjoitti:
Missä Anni sanoo olevansa bisekuaali? Voitko laittaa linkin?
Siinä videolla melkein alussa on Annin lause "Olen biseksuaali". Senhän olisi pitänyt jäädä kaikkien mieleen.
- missä.videolla
torre12 kirjoitti:
Siinä videolla melkein alussa on Annin lause "Olen biseksuaali". Senhän olisi pitänyt jäädä kaikkien mieleen.
Laita linkki.
missä.videolla kirjoitti:
Laita linkki.
Sillä videolla, jonka joku uskovien porukka teki "Annista". Se oli keksitty nimi. Olen katsonut sen useaan kertaan.
- mietitääsporukalla
Onko homoja olemassa?
Tämä on visainen kysymys.
Jos tässä tarkoitetaan, että ihminen on ikäänkuin persoonana synti eli homoseksuaalisten tekojen synti, niin itse en tällaiseen halua uskoa. Ei kukaan ihminen personoidu synniksi. Me voimme olla syntisiä, mutta emme ole personoitunut synti.
Ei ole olemassa ihmistä synti, mutta on olemassa syntiä.
Tätä kautta voisi hieman lähestyä tuota teemaa, että onko olemassa homoja vai onko olemassa vain homoutta?- homoille
torre12 kirjoitti:
Saahan sitä miettiä. Homo on homo, vaikka ei tekisi mitään; ei edes syntiä.
Mikä on se homo joka n*ssii naista 21 vuotta?
- OikeaaTietoaNuorille
Sinun pakkomielteesi, usko.vainen.
homoille kirjoitti:
Mikä on se homo joka n*ssii naista 21 vuotta?
Sellainen, joka sai sinut kateelliseksi
- karehtia
"karehdittavaa"
Sinun lisäksesi noin kirjoittaa tämä palstalainen.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15064875/monta-kristillista-kanavaa--mika-on-suosikkisi#comment-91783247 - sekopäälle
torre12 kirjoitti:
Sellainen, joka sai sinut kateelliseksi
Mitä karehdittavaa sinussa on?
- humans
On olemassa vain ihmisiä
sekopäälle kirjoitti:
Mitä karehdittavaa sinussa on?
Ehkä montakin asiaa. Riippuu siitä mitä kukin arvostaa.
- IhmisPeto.666
humans kirjoitti:
On olemassa vain ihmisiä
Kivet on ihmisiä. Elukat on ihmisiä. Vihannekset on ihmisiä. Perunat on ihmisiä. Autot on ihmisiä. Hampurilaiset on ihmisiä. Ranskalaiset on ihmisiä. Hamppukasvit on ihmisiä. Kirkontornit on ihmisiä. Siittiöt on ihmisiä. Risut on ihmisiä. Koneet on ihmisiä. Makkarat on ihmisiä. Homejuustot on ihmisiä. Kakkapökäleet on ihmisiä. On olemassa vain ihmisiä.
- humans
IhmisPeto.666 kirjoitti:
Kivet on ihmisiä. Elukat on ihmisiä. Vihannekset on ihmisiä. Perunat on ihmisiä. Autot on ihmisiä. Hampurilaiset on ihmisiä. Ranskalaiset on ihmisiä. Hamppukasvit on ihmisiä. Kirkontornit on ihmisiä. Siittiöt on ihmisiä. Risut on ihmisiä. Koneet on ihmisiä. Makkarat on ihmisiä. Homejuustot on ihmisiä. Kakkapökäleet on ihmisiä. On olemassa vain ihmisiä.
Ok. On olemas miehiä ja naisia, mummoja ja pappoja, tyttöjä ja poikia. Seksuaalisesta suuntautumisesta huolimatta kaikki on ihmisiä.
Kukaan ole joku "suuntautuneisuus" tai joku muu ominaisuus, vaan olento nimeltä ihminen .
- kylänsonni2
Tuttavalleni tuli ero vaimostaan joka muutti 50 vuotiaana toisen naisen luo ja alkoi elää lesbo elämää.Lapsiakin on.Kumpi on oikeaa elämää.Tai väärää.Moni huora on omassa elämässään lesbo mutta elantokin pitää hankkia.Homojen en tiedä myyvän naisille seksipalveluja.Ei tuu draivi päälle.Nainen pärjää näyttelemällä ja liukuvoiteella.Nyt uutisoidaan amfetamiinin ja erektiolääkkeiden samanaikaisesta käytösta joilla saadaan tuntien panojaksoja.Kun vain kunto kestäis.Ennen vanhaan ei näistä tiennyt mitään.Vaikka eihän näihin tarvi kantaa ottaakkaan.
- turhataivaspaikka
Kertakaikkiaan hienoa. Meilläkin päin ihmiset toisinaan eroilee ja pariutuu uudelleen. Eikä tällainen auta ketjun alennustilaa yhtään, eihän?
- fsmtym
Ruotsala kertoi mitä eheytyneet ovat hänelle kertoneet.
- MerkillinenAika
Tässäpä se tuli hyvin esille noitten "suvaitsevien" suvaitsemattomuus. Heti kun joku sanoo sellaista mikä ei miellytä noita "suvaitsevaisia" niin kenkää tulee vaikka puhuisi miten yleisellä tasolla kuten tässäkin tapuksessa on laita.
Onpas tästä nyt noussut kohu. Tämän päivän (7.6) iltasanomissa on Ruotsalan haastattelu. Siitä lainattua:" Siihen voiko homoudesta eheytyä Ruotsala ei ota kantaa. -Minulle ei ole kompetenssia arvioida tätä, hän kommentoi."
- eiautaenää
Jälkikäteen on turha selitellä, se on potkujen paikka!!
Niin, Ruotsalahn ei ole sanonut homoista muuta kuin sen mitä he itse olivat hänelle kertoneet.
Mutta kun ne pahukset olivat menenet ja eheytyneet 😏usko.vainen kirjoitti:
Niin, Ruotsalahn ei ole sanonut homoista muuta kuin sen mitä he itse olivat hänelle kertoneet.
Mutta kun ne pahukset olivat menenet ja eheytyneet 😏Taisi puhua yhdestä tapauksesta, eli kun kysyttiin siitä Annista. Joka oli ja on biseksuaali.
Koittaisit sinäkin edes yhden kerran olla asiallinen.usko.vainen kirjoitti:
Mutta kun ne pahukset olivat menenet ja eheytyneet 😏Ruotsala sanoi vain "Annista", josta kysyttiin.
Ehkä hän kuuli tämän tarinan, mutta ei huomannut Annin olevan biseksuaali. Uskovailla on kyllä tapana unohtaa tosiasiat.- laita.linkki
torre12 kirjoitti:
Ruotsala sanoi vain "Annista", josta kysyttiin.
Ehkä hän kuuli tämän tarinan, mutta ei huomannut Annin olevan biseksuaali. Uskovailla on kyllä tapana unohtaa tosiasiat.Mitä sanoi Annista?
- Vammaisasetukset
Median mukaanToivolaa livettää käydä henkilöihin.
- bird
Eheytyminen on vaarallista, koska voi olla joku joka loukkaantuu.
Et saa myöskään julkisesti sanoa uskovasi sitä, vaikka joku olisi kertonut sinulle eheytyneensä ?
Samalla logiikalla kukaan ei saisi kommentoida mitään, koska se voidaan tulkita syrjinnäksi jossain päin maailmaa..
Jos lintuharrastaja sanoisi vaikka "varpunen lentää", kaikki muut linnut voisivat loukkaantua ja tulkita sen niin, että lintuharrastaja piti heitä lentokyvyttöminä..Miksi luulet, ettei saa hiiskua eheytymisistä? Ruotsalahan myönsi Satakunnassa, ettei tiedä sanoa mitään varmaa.
- niinpäniin
Et saa myöskään julkisesti sanoa uskovasi sitä, vaikka joku olisi kertonut sinulle eheytyneensä ?
-Ne on vaan sellaisia epätoivoisten ihmisten subjektiivisia tuntemuksia. Aivopesu voi aikansa toimia ja sitten se lakkaa ja osa/kaikki on biseksuaaleja. Ei näillä kokemuksilla ole mitään arvoa, virheiden mahdollisuus on valtava. Siksi tarvitaan tutkimusta esimerkiksi.
- median.uhri
Pisteet Ruotsalalle!
Ruotsala otti totena tämän "Annin" kokemuksen, jonka mukaan hän eheytyi heteroksi. Uskokoon, ei minulla ole mitään sitä vastaan. Hihhulit kuitenkin pitävät tätä Anni-keissiä niin todistusvoimaisena tapauksena, että vetoavat siihen kuin Raamattuun konsanaan. Vaikka kyse on yhden henkilön subjektiivisesta "kokemuksesta".
Subjektiivisten kokemusten - saati yhden kokemuksen - perusteella ei voi mitään syvälle meneviä johtopäätöksiä vetää. Olivatpa nämä kokemukset sitten omia tai jonkun muun. Etenkin silloin pitää olla kriittinen, jos niiden johtopäätösten seuraukset tulevat koskemaan toisia ihmisiä. Ja tässä eheytys-asiassa ne mitä suuremmassa määrin koskevat.
Moni on kokenut käyneensä kuussa, ja pitää tätä kokemustaan täytenä totena. Yksi savolainen lensi sinne kuulemma Ladalla avaruuden halki. Vieläpä ikkunat auki.
Rauni-Leena Luukanen-Kildellä puolestaan kävivät humanoidit kylässä tämän tästä. En kuitenkaan lähtisi näiden kokemusten perusteella vetämään mitään toimintalinjoja tai -suosituksia. Mutta näitä kokemususkovaisia "ruotsaloita" Suomen maassa kyllä riittää mestaroimaan potentiaalisten "pelastettavien" mieliä.On aina hyvä uskoa ihmisen omaa kokemusta, myös silloin kun hän sanoo olevansa homo, transihminen, ja olleensa sitä aina.
- Ateisti68
Niin, mikseivät nämä uskovaiset usko tranihmisten omaan kokemukseen?
Ateisti68 kirjoitti:
Sepä onkin mielenkiintoinen kysymys....noinkohan siihen vastausta löytyy?
- vieläkaapissa
Ateisti68 kirjoitti:
Mistä tiedät ettei Ruotsalan "väitteet" perustu omaan kokemukseen
Saattanut olla aikaisemmin homo transihminen ja "eheytynyt"
Nyt jos joku on VAIN homo taikka transihminen mutta ei "eheytynyt"... niin eihän se tiedä "eheytymisestä" mitään? - Oikea.veto
vieläkaapissa kirjoitti:
Nyt jos joku on VAIN homo taikka transihminen mutta ei "eheytynyt"... niin eihän se tiedä "eheytymisestä" mitään?Karsein veto tuli taas Räsäskältä ja Huhtikselta, jotka alkoivat puoskaroimaan tämän entisen tj:n raadolla ja yrittää herätellä tulipalon keskelle sammunutta, kuin Nokian mission evankelista ja se niikku ikään.
Voiko ihmistä alemmas suohon enää painaa. Siinä on eheyttämistä Healingruumiille. vieläkaapissa kirjoitti:
Nyt jos joku on VAIN homo taikka transihminen mutta ei "eheytynyt"... niin eihän se tiedä "eheytymisestä" mitään?Jos transihminen ei koe tarvitsevansa "eheytystä" tai homo ei koe tarvetta"eheytyä" pitää myös se viesti kuulla. Jos ei koe olevansa rikki, ei tarvitse myöskään eheytymistä rikkinäisyydestä ja siitä kai tässä on kyse. Jos haluaa olla jotain muuta kuin homo, vaikka tuntee vetoa samaan sukupuoleen, silloin voi etsiä erilaisia keinoja siihen asiaan.
Mutta lähtökohtainen ajatus, että kaikki homot tarvitsevat "eheytystä" on se ongelma.- homottajalle
Eerikatässämoi kirjoitti:
Jos transihminen ei koe tarvitsevansa "eheytystä" tai homo ei koe tarvetta"eheytyä" pitää myös se viesti kuulla. Jos ei koe olevansa rikki, ei tarvitse myöskään eheytymistä rikkinäisyydestä ja siitä kai tässä on kyse. Jos haluaa olla jotain muuta kuin homo, vaikka tuntee vetoa samaan sukupuoleen, silloin voi etsiä erilaisia keinoja siihen asiaan.
Mutta lähtökohtainen ajatus, että kaikki homot tarvitsevat "eheytystä" on se ongelma.Mutta kun moni kokee. Mitäs sitten?
homottajalle kirjoitti:
Mutta kun moni kokee. Mitäs sitten?
homottajalle....siis tarkoitatko, että moni kokee tarvitsevansa "eheytystä"? Hän tietenkin sitten etsii sitä tai sitten vaan kokee tarvitsevansa.
- Iloitaantästä
homottajalle....siis tarkoitatko, että moni kokee tarvitsevansa "eheytystä"? Hän tietenkin sitten etsii sitä tai sitten vaan kokee tarvitsevansa.
Ja Jumalan kiitos niin moni homo näin kokeekin.
Iloitaantästä kirjoitti:
Ja Jumalan kiitos niin moni homo näin kokeekin.
Mitä hienoa siinä on, jos kokee olevansa "rikki"?
homottajalle kirjoitti:
Mutta kun moni kokee. Mitäs sitten?
Ai moni? Miksi en ole ikinä sellaista tavannutkaan, joka haluaa homosta heteroksi?
- hyväasiaon
Mitä hienoa siinä on, jos kokee olevansa "rikki"?
Jos kokee tarvitsevansa eheytymistä, niin hän menee apua saamaan Jumalalta, mikä on hyvä asia. Vähän sama asia kuten sairauksissa, niin on hyvä, että ihminen tiedostaa tarvitsevansa apua ja menee lääkäriin.
- KiitosJumalan
torre12 kirjoitti:
Ai moni? Miksi en ole ikinä sellaista tavannutkaan, joka haluaa homosta heteroksi?
Jumalalle kiitos, että et ole tavannut!!
- Lihaskimppa
Se, mitä Aki Ruotsala todellisuudessa väittää on "jokainen on vähän homo". Uskooko hän siihen todella henkilökohtaisesti?
pysytääntotuudessa kirjoitti: "Ruotsala ei puhunut homojen eheyttämisestä mitään."<
Eipä puhunut niin, vaikka siitä nimenomaan kysyttiin. Toimittaja kysyi Ruotsalalta tämän aiemmista kommenteista, jotka koskivat mm. homojen eheytystä. Tällöin Ruotsala alkoi raklattaa päihdeongelmaisten menestyksekkäästä hoitamisesta ja parantumisesta. Todettakoon, että toimittajan kysymys ei koskenut millään tavalla kyseistä aihepiiriä. On siis nähtävä asia niin, että tuo oli Ruotsalan vastaus toimittajan hyvin tarkka-alaiseen kysymykseen.
Ruotsala sai tarkistettavakseen jutun ennen sen julkaisemista. Hänellä ei ollut sen sisältöön mitään huomautettavaa. Vasta kun lehtijutusta nousi kohu, Ruotsala alkoi paikkailla puheitaan. Hän kielsi rinnastaneensa homoja huumeongelmaisiin, vaikka niin hän juuri oli tehnyt. Parissa muussa lehdessä on ihmetelty "jos tuo ei ole rinnastamista, niin mikä sitten on"?- näinsiinäkävi
MTV:n aamuteeveessä Ruotsala sanoi, että oli ehdottanut tekstin muuttamista, mutta toimittaja kieltäytyi, koska silloin jo haistoi "ihmisverta". Hänen kriittinen sanomansa, kun oli irrotettu asiayhteydestä yksittäiseksi lauseeksi.
Homoja ei rinnastettu huumeongelmaisiin, vaan hän kertoi tyyliin, että samoin kuin huumeongelmista ovat monet selviytyneet, niin monet homoseksuaalit ovat kertoneet selviytyneensä omista ongelmistaan.
Rinnastus tehtiin, koska haistettiin jo selvästi "ihmisverta". näinsiinäkävi kirjoitti:
MTV:n aamuteeveessä Ruotsala sanoi, että oli ehdottanut tekstin muuttamista, mutta toimittaja kieltäytyi, koska silloin jo haistoi "ihmisverta". Hänen kriittinen sanomansa, kun oli irrotettu asiayhteydestä yksittäiseksi lauseeksi.
Homoja ei rinnastettu huumeongelmaisiin, vaan hän kertoi tyyliin, että samoin kuin huumeongelmista ovat monet selviytyneet, niin monet homoseksuaalit ovat kertoneet selviytyneensä omista ongelmistaan.
Rinnastus tehtiin, koska haistettiin jo selvästi "ihmisverta".Seliseli seliseli seli. Minä olen ennakkotarkastanut vuosien mittaan hyvin monia työtäni koskevia lehtijuttuja, Kaikki edellyttämäni korjaukset on aina tehty viimeistä piirtoa myöten. Monessa tapauksessa toimittajalla olisi ollut mahdollisuus "haistaa verta", mutta lehtijutut on lopulta tehty aina ammattitaitoisesti.
Joillakin toimittajilla on virkamiehiin varauksellinen asenne. Se on otettava huomioon ja toimittava sen mukaan, Siksi en ole koskaan "ehdotellut" mitään. Jos kyseessä on selkeä asiavirhe, niin silloin ei ehdotella. Ja edellytetystä korjauksesta on aina jäätävä itselle dokumentti.
Arvaan, että Ruotsalalla ei ole mitään todistetta "ehdotteluistaan", jos ei sitten kohun synnyttyä ole jotain kyhännyt "todisteeksi". Tässä Porin Jazzille jälleen selvä osoitus Ruotsalan tiedotustaidoista. Varmaan huokaavat helpotuksesta: "Oltiin ihan vähällä saada TUO"!näinsiinäkävi kirjoitti:
Rinnastus tehtiin, koska haistettiin jo selvästi "ihmisverta"."Homoja ei rinnastettu huumeongelmaisiin, vaan hän kertoi tyyliin, että samoin kuin huumeongelmista ovat monet selviytyneet, niin monet homoseksuaalit ovat kertoneet selviytyneensä omista ongelmistaan."<
No siinähän se rinnastus juuri tuli! Tziisus!- onko-pakka-sekaisin
Aberkios kirjoitti:
"Homoja ei rinnastettu huumeongelmaisiin, vaan hän kertoi tyyliin, että samoin kuin huumeongelmista ovat monet selviytyneet, niin monet homoseksuaalit ovat kertoneet selviytyneensä omista ongelmistaan."<
No siinähän se rinnastus juuri tuli! Tziisus!Tulee mieleen kun kaveri syytti toista homoksi nimittelystä. Tämä huusi "minä en oo nimitelly ketään s**tanan homo"!
- nauhoitus
näinsiinäkävi kirjoitti:
Rinnastus tehtiin, koska haistettiin jo selvästi "ihmisverta".Ruotsalan jutut otettiin suoraan sitaatteina nauhoitetusta puheesta, joten korjauksiin ei siksi suostuttu.
- olipa.lyhyt.haastattelu
nauhoitus kirjoitti:
Ruotsalan jutut otettiin suoraan sitaatteina nauhoitetusta puheesta, joten korjauksiin ei siksi suostuttu.
Älä höpötä!
- AR.n.valkopesijät.tyhmiä
"Homoja ei rinnastettu huumeongelmaisiin, vaan hän kertoi tyyliin, että samoin kuin huumeongelmista ovat monet selviytyneet, niin monet homoseksuaalit ovat kertoneet selviytyneensä omista ongelmistaan."
Ensiks uhotaan että ei ole rinnastettu ja heti perään laitetaan miten on rinnastettu, Hyvin menee! - HomoJoni
Olen homo ja eheytynyt. Eheydyin kristinuskosta. Ateistina on paljon helpompaa. En edes ole ainoa homo, joka on eheytynyt tällä tavoin. Enää ei tarvitse stressata sitä, hyväksyykö joku umpipää vai löytääkö joku kapeakatseinen jotain Raamatusta.
Parasta on, että minun ei tarvitse joutua Taivaaseen, jossa nämä umpipäät koulukiusaisivat minua ikuisuuden.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No Purra missäs ne työpaikat ovat?
Niinhän sinä väitit, että sinun puuhasi lisäävät 100 000 uutta työpaikkaa. Oliskohan jo aika myöntää että olet ollut vää3382157VOIKO MITÄÄN MIELIPUOLISEMPAA ENÄÄ EHDOTTAA?
NATO:n pääsihteeri Mark Rutte ja EU:n Kaja Kallas ehdottavat että euroopan maiden eläkevarat ja Terveydenhoito varat käy3251376MTV: Harvinainen haastattelu: Peltsi paljastaa Osmon elämästä julkkiksena: "Aika paljon tullut..."
Ihanat Peltsi ja Osmo . Tällä isällä ja pojalla on kyllä erityisen lämmin suhde. Isä ja poika kertovat väleistään ja pa91013- 68963
Sofiallako rakkaus rakoilee? Missä rillirakas?
Ukkeli taisi saada tarpeekseen Sofiasta ja lähti vaimon ja vauvan luo.188963Tiedän meidän molempien pitävän toisistamme
Siitä huolimatta näen tuhat eri vaihtoehtoa siitä, mikä menee pieleen yhteydenoton jälkeen. En kiusaa, härnää tai lupaa33945- 52914
Voi kun tietäisin mitä
Sinä olet. Ajattelen sinut hyvin helläksi ja välittäväksi. Siihen rakastuin. Mutta sitten se toinen puoli, miksi?51828- 111809
Kerro yksi positiivinen kokemus kaivatusta
Voi tunnistaa. Jos ei ole positiivista, voi kertoa negatiivisen. Ne ehkä jää mieleen paremmin.35746