Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
febus
profiilit
febus
febus
Vapaa kuvaus
Hei. Ollaan ihmisiksi.
Aloituksia
47
Kommenttia
3017
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Voisiko olla, että uskovaisia pelottaa kuolema tai elämä niin paljon, että heidän on aivan pakko pettää itseään voidakseen jatkaa eteenpäin?
04.08.2010 06:21
Ongelmahan on juuri siinä, että jumalat eivät kerro mitä ne haluavat.
Raamatusta ei saa yksiselitteistä vastausta ja ihmisten sisäiset äänet kertovat jokaiselle ihmiselle samat asiat erilailla.
Johtopäätös on selvästikkin, että jumalia ei ole olemassa ja ihmiset käyvät keskustelua oman aliutajuntansa kanssa.
Valintojemme kautta opimme tai emme opi elämästä, ei olemattomista jumalista.
04.08.2010 06:13
Kas kun minua ei ole kutsuttu.
04.08.2010 06:09
Eipä kristityt vapaata tahtoa taida tarvitakkaan jos vaihtoehdot ovat luokkaa: saat valita, mutta jos valitset tahtoani vastaan niin ..............
04.08.2010 06:07
No olisihan se pitäyt arvata :)
03.08.2010 19:04
Täytyy sanoa, että rikkaruohovertaus ei avaudu helpolla.
Luultavasti olet oikeilla jäljillä.
Minäkin tulkitsisin sen siten, että uskonnottomuus ja järjenkäyttö ovat sitä viljaa, joka meitä ruokkii. Uskonnot ovat niitä kauniilta näyttäviä rikkaruohoja, jotka eivät kanna hedelmää.
Ilmeisesti, jos me uskonnottomat emme väsymättä käy kamppailua viljan puolesta rikkaruohoja vastaan, niin meiltä loppuu leipä koko joukolta.
Siis kaikki uskonnottomat talkoisiin, etteivät rikkaruohot tuhoa tulevaisuuttamme!
03.08.2010 18:53
Minä taas pidän enemmän konkretiasta, vaikka se joskus kirpaiseekin.
03.08.2010 18:39
Tai jättää kolkuttamatta.
03.08.2010 18:38
Entäpä jos "jumalan rakkaus" onkin vain toiveajattelua ja harhaa?
03.08.2010 16:08
Ei tappaminen ole väärin, jos siihen on syytä. Se on osa tätä maailmaa yhtä hyvin kuin rakkaus ja auttaminenkin.
Huvikseen tai turhaan tappaminen ei ole "oikein".
03.08.2010 16:06
En auta tunteakseni itseni hyväksi ihmiseksi, vaan halusta auttaa ja tukea lajitovereitani.
En missään nimessä tunne itseäni muita paremmaksi ihmiseksi. Me kaikki olemme yhtä hyviä, vain erilaisia.
On vaikeaa analysoida, mistä lahjan tai palveluksen vastaanottaminen on minusta noloa. Ehkä siksi, että en halua sellaista ja toinen ihminen kuitenkin hyvää tarkoittaen antaa sellaisen minulle enkä kehtaa torjuakkaan sitä etten loukkaisi mahdollisesti vilpittömän antajan tunteita ja olisi tyly ihmiselle joka toimii mielestään oikein, mutta kuitenkin toiveitani ja halujani vastaan.
03.08.2010 15:15
Ei Hitlerin makkarat ole ainakaan minulle mikään kynnyskysymys.
Totuuksia on aina vain yksi, mutta mikä se on voi olla vaikeaa selvittää.
Joka tapauksessa jo pikainen katsaus osoittaa, että asiasta keskustellaan kiivaastikkin.
03.08.2010 14:51
Et kai vaan odota jumalasi rakkauden kasvua palkaksesi hyvistä töistä?
Minusta ainakin on hyvin vapauttavaa auttaa ihan vaan siksi, että haluan tehdä niin. Itse asiassa mahdollinen vastapalvelus nolottaa minua.
03.08.2010 14:23
>>Jumalkaipuu on jokaisessa ihmisessä sisäänrakennettu ja sen tosiasian vuoksi tälläkin plastalla ei keskustella niinkään ateismista, vaan Jumalasta:)
03.08.2010 14:17
Jos auttaisimme vain vastapalveluksen toivossa se ei olisi auttamista vaan kaupankäyntiä.
03.08.2010 14:05
Dawkinsin tiedoissa on varmasti aukkoja monissakin asioissa, siksi ajattelevat ihmiset eivät uskokkaan sokeasti kaikkeen kuulemaansa, vaan suhtautuvat siihen kriittisesti ja analysoiden.
Eikö se olekkaan kaikille selviö?
Ilmeisesti on ihmisiä, jotka uskovat, että jos puhuja on ateisti, niin kaikki ateistit automaattisesti nielevät kaiken hänen sanomansa karvoineen päivineen ja hän puhuu kaikkien ateistien suulla. Höpsöjä ovat sellaiset ihmiset.
Ps. Hitlerin kasvissyöjyydestä ollaan montaa eri mieltä. Asiasta keskustellaan kiivaastikkin puolesta ja vastaan. Lopullinen totuus saattaa jäädä selvittämättä.
03.08.2010 13:57
Lapatossu kyllä tietää ja tuntee Siirakin ja hänen viisaat opetuksensa.
03.08.2010 11:20
>>Raamatun mukaan kuolema on vihollinen ja sitä pelkää jokainen.
03.08.2010 10:37
>>Kyllä Raamattu ilmoittaa pelastumisen kokonaisuutena hyvin selkeästi sivuillaan. Siinä ei pitäisi olla mitään epäselvyyksiä. Esim. Jeesus itse sanoo "minä olen tie,totuus ja elämä".
03.08.2010 10:16
En tiedä ymmärsinkö oikein, mutta jos joku jumalolento antaisi meille vapaan tahdon, niin silloin jotta meillä oikeasti olisi vapaus tehdä valintoja niin meidän ei tulisi kärsiä/nauttia muuta kuin valintamme suoranaiset seuraukset, ilman lisärangaistuksia tai erikoispalkintoja.
Esimerkiksi, jos olemme itsekkäitä ja ahneita, meillä ei ole hyviä ihmissuhteita mutta mahdollisesti maallista mammonaa, mutta siitä ei enää erikseen rangaista ikuisella grillaamisella.
Asettamalla joitain asioita sellaisiksi, että niistä saa lisärangaistuksen, vapaan tahdon käyttämistä samalla rajoitetaan ja emme enää ole vapaita.
Mikäli rajoituksista ei edes tiedoteta selvästi, niin silloin syyllistytään lisäksi julmuuteen ja ylimielisyyteen.
Se olisi kuin laittaisi lankunpalan muurahaispesän lähelle ja tappaisi kaikki muurahaiset, jotka astuvat lankulle. Toiselle lankunpalalle tulevat taas palkittaisiin sokerilla. Silloin muurahaisetkin saisivat maistaa jumalien antamaa vapaata tahtoa.
03.08.2010 09:59
116 / 151