Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
febus
profiilit
febus
febus
Vapaa kuvaus
Hei. Ollaan ihmisiksi.
Aloituksia
47
Kommenttia
3017
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Voisikohan minua pelottaa kristinuskojen viimeiset tuomiot ihan yhtä vähän kuin islamin vastaavat tai karman lait.
Eiköhän olisi järkevämpää keskittyä tähän ihmiselämään maanpäällä nyt kun täällä kerran olemme.
24.05.2010 17:08
Raamatussa sanotaan, että YHWH käski Daavidia tekemään väestönlaskennan. Kun Daavid meni tekemään mitä hänen jumalansa käski, niin eikös tämä sama jumala suuttunut aivan perusteellisesti juuri siitä, että mitä hemmettiä sinä nyt menit väestöä laskenmaan!
Ensin käsketään ja sitten sanotaan, että väärin teit!
Mikäs on petollista, ellei juuri tuo!
(Tosin toisaalla raamatussa esitetään asiasta myös toisenlainen versio, mutta Samuelin kirjan mukaan se meni pilkulleen, niinkuin edellä kerroin.)
Eikös raamatussa YWHW menetellyt myös Jobin suhteen aika petollisesti?
Kiusasi miestä ja antoi tappaa sen sukua ja palvelijoita. Äijäparka oli aivan ihmeissään, kun sen jumala vaan veti korville vaikka kuinka jumalisesti yritti elää. YHWH ei kiusallaankaan antanut Jobin tietää, että kyseessä olikin vain saatanan kanssa tehty veto.
Onneksi tuollaisia jumalia ei ole olemassakaan. Huh.
24.05.2010 17:03
Olisiko ehkäisyvälineiden puutteella ollut osuutta aborttien määrään?
Voiko sillä olla?
21.05.2010 23:56
Eiköhän tehdä sellainenkin, nyt kun on päästy alkuun.
21.05.2010 23:48
Mitäkö tarkoittaa?
Voisikohan se olla ääni joka syntyy kun helluntailainen ylöstemmataan?
21.05.2010 23:18
En ole koskaan halunnut suhdetta miehen kanssa. Itse asiassa ajatuskin tuntuu vastenmieliseltä (omalla kohdallani). En tietenkään tuomitse niitä, jotka tuntevat toisin; jokainenhan taaplaa tyylillään.
En halua edes miestä ystäväkseni. Onhan minullakin miespuolisia kavereita ja hyviä tuttuja, jotka ovat ihan tolkun tyyppejä, mutta bestikseksi en halua miestä.
Naisista pidän sitten taas paljonkin. Onneksi olen löytänyt ihanan vaimon, jonka kanssa voin jakaa elämäni. Niin kauan kuin saan elää hänen kanssaan, se riittää minulle.
21.05.2010 23:11
Eikö edes joku jumalista voisi tietää oikeaa vastausta?
21.05.2010 22:55
Onhan se vähän vaikeaa olla kommentoimatta kaikenlaisia kummallisia uskomuksia, joihin ihmiset uskovat ilmeisesti ihan tosissaan.
Uskovathan jotkut ihmiset senkin, että joku taikuri on oikeasti hävittänyt vapaudenpatsaan ja taikonut (onneksi) sen takaisin.
Onko meillä sydäntä sanoa sellaisen lapsenuskon omaaville lähimmäisillemme, että kuulehan veli hyvä.......se oli vain silmänkääntötemppu......ei todellinen ihmeteko.
Samoin voi olla vaikeaa sanoa joillekkin aivan vakavissaan oleville lähimmäisillemme, että käärmeet eivät ole koskaan osanneet puhua ja oikeasti kuolleet eivät enää herää henkiin vaikka mitä tekisi.
Kuitenkin silloin, kun jotkut lajitoverimme alkavat vaatia myös minua uskomaan hassuihin juttuihinsa, uhkailevat minua ja lähimmäisiäni hirvittävällä kostolla ja kidutuksella sekä yrittävät epätoivoisesti perustella mahdottomilla, ristiriitaisilla ja loogisesti kestämättömillä väitteillä olevansa oikeassa, minulla on suorastaan velvollisuus kommentoida heidän väitteitään.
Sitäpaitsi väittely voi olla hauskaakin.
21.05.2010 15:50
Tiedänhän, että edellisen päivän ihminen oli ihan yhtä älykäs, kuin tämän päivän ihminen.
Ero on vain tietämyksen määrässä.
Me tämänpäivän ihmiset saamme halutessamme mittaamattoman määrän tietoa ajattelumme perustaksi. Eilisen ihmisillä ei ollut sitä etua, mutta he osasivat käyttää oman aikansa menetelmiä hyvinkin nokkelasti.
Eikö meidän pitäisi käyttää saatavissamme olevaa tietoa eduksemme, eikä kieltää sen olemassaolo ja pysytellä ikivanhoissa uskomuksissa?
21.05.2010 11:00
Vieläkään ei mitään vaikutusta.
09.05.2010 13:47
>>Jumala on KAIKKIALLA - myös evoluutiossa. ...vai voitko jotenkin kumota eo. väitteen?
06.05.2010 22:00
Ei mitään muutosta!
Olisihan se pitänyt tietää: huijausta koko juttu!
06.05.2010 21:38
Ei vieläkään mitään!
06.05.2010 21:22
Vielä ei tunnu missään.
06.05.2010 21:15
Jumala, pyydän sinulta uskoa rukoilemalla Jeesuksen nimeen!
Pliiiiiiiis!
06.05.2010 21:13
>>Eli kun Jeesus "jänisti", kyse oli siitä, että hän inhimillisellä luonnollaan käsitti miten hirveää inhimillinen kärsimys voi olla ja toivoi jotenkin sen välttävänsä. >ristinkuolema tapahtui ihmisten tahdosta, ei Jumalan tahdosta
06.05.2010 20:50
>>Sen takia me tarvitsemme uskon Jeesukseen että meidät uskosta vanhurskautettaisiin.
06.05.2010 20:42
Joidenkin uskovaisten on hyvin vaikea käsittää uskomattomuutta.
He ymmärtävät sen että joku ei usko heidän jumaliinsa siten, että tämä uskon puutteesta kärsivä uskoo jollain toisella tavalla johonkin toiseen asiaan. Vaikka esimerkiksi jumalan ei-olevaisuuteen.
Se tähden heidän on niin vaikea ymmärtää, että joku ei vaan usko; että se usko puuttuu; että sitä ei vain ole.
Ehkä osaltaan asiaan vaikuttaa se, että suomen kielessä sama sana tarkoittaa sekä jumaluskoa että konkreettista uskomista johonkin olevaiseen.
Samoin uskovaisia saattaa vetää harhaan se, että ateismi kattaa todella laajan ja epäyhtenäisen joukon erilaisia ihmisiä. Jotkut ateistit toimivat aktiivisesti jumaluskoja vastaan ja toisille taas asia on enemmän tai vähemmän samantekevä. Uskikset pitävät kuitenkin uskonnottomia samanlaisena ulkoa annettua agendaa noudattavana yhtenäisenä joukkona kuin itseään ja "jumalankieltäjien" lausunnot mielletään kaikkien muidenkin uskonnottomien mielipiteiksi.
04.05.2010 10:39
Tyhmät pedofiilit väijyvät koulujen ja leikkipuistojen ympärillä etsien saalista.
Viisaat pedofiilit hakeutuvat kohteensa keskelle ja iskevät sieltä.
Ilmeisesti melko suuri osa pedofiiliatapauksista tapahtuu kuitenkin perheen lähipiirissä.
Uutisten mukaan pedofiilin kannattaa kuitenkin myös hakeutua asemaan, missä hänellä on yhteisön antama tuki ja arvovalta takanaan sekä mahdollisuus olla tekemisissä suuren lapsijoukon, josta valita, kanssa.
Saadakseen ajaa autoa, ihmisen pitää osoittaa kelpoisuutensa sekä kirjallisesti että käytännön kokeessa, jotta hän ei aiheuttaisi vaaraa ympäristölleen. Eikö "riskiammatteihin" pyrkivät voisi myös testata samasta syystä?
04.05.2010 10:23
Näytät olevan onnellinen jumalasi kanssa. Se on ihan hyvä juttu.
Taidat kuitenkin nähdä ympäristösi hieman liikaa jumalkäsityksesi läpi suodatettuna.
Lähimmäisistä välittäminen ja heistä huolehtiminen voivat sisältyä kristinuskojen oppeihin, mutta ne kuuluvat lähes kaikkiin ihmisten luomiin kulttuureihin ja uskontoihin, joista monet ovat huikeasti kristinuskoja vanhempia.
Olen elänyt lähes koko elämäni kristinopin varjossa, ja olen oppinut kristityiltä lähinnä tekopyhyyttä, suvaitsemattomuutta, itsekkyyttä, kaksinaismoraalia sekä tekojen ja puheiden ristiriitaisuutta. Siksi se, että sanot elämänarvojeni olevan kristillisiä, loukkaa minua. Se ei todennäköisesti kuitenkaan ollut tarkoituksesi.
04.05.2010 09:48
126 / 151