kuinka heteroja olette?

iaurwen

Kun seksuaalisesta suuntautumisesta keskusteleminen on uskovaisten kanssa niin kovin mustavalkoista ja pelon sävyttämää, ajattelin kysyä sekä palstan ateisteilta että uskovaisilta, miten heteroja/homoja he kokevat olevansa?

Itse olen melko umpihetero. Kaksi kertaa olen tuntenut sellaisen naisen, josta olen ajatellut, että jos olisin mies, rakastuisin varmaan päätä pahkaa. Arvelisin että prosentteina ilmaistuna olen n. 97 %:n hetero. Minulla on kolme bi-kaveria ja muutama homotuttu, ja kerran yksi nuori oppilaani otti minuun yhteyttä ja halusi kertoa olevansa bi ja kysyi minulta neuvoa.

Suuret tunteet ovat minulla kohdistuneet miehiin. Ei kovin moniin. Olen monen miehen kanssa kaveri samoin kuin naistenkin. Olen vakituisessa ja erittäin hyvässä parisuhteessa koko elämäni suuriman rakkauden kanssa.

Olisi hauska kuulla muiden ajatuksia ja kokemuksia samasta aihepiiristä! Ennakkoasenteeni on se, että nyt tulee tusina uskovaisia vakuuttamaan olevansa vähintään 150-200 -% heteroja, jotka eivät KOSKAAN IKINÄ MILLOINKAAN koe MINKÄÄNLAISTA seksuaalista kiinnostusta omaan sukupuoleen! Ei siis KOSKAAN TIPPAAKAAN! EIEIEIEIEIEI! HYIHYIHYI! YÖK!

Toki voi vastata tähän kirjautumatta ja jollain muulla kuin vakinikillä, jos niin haluaa. Toivon joka tapauksessa pitkää ketjua :D

28

327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 100% hetero olen. Seksiä olen kokeillut naisen kanssa pari kertaa ja se oli ok, mutta rakastua en voisi muuta kuin mieheen.

• beenthere

Joo, varmaan sama tarina, mutta just toisin päin. En todennäköisesti voisi ikinä rakastua mieheen niin perusteellisesti, että haluaisin parisuhteeseen. Seksi menisi, mutta muuhun tyssäisi. Siitä vain puuttuisi se sellainen kokonaisuuden tunne.
        Tällaista se on, kun olemme (onneksi) erilaisia kaikki.

• beenthere kirjoitti:

Joo, varmaan sama tarina, mutta just toisin päin. En todennäköisesti voisi ikinä rakastua mieheen niin perusteellisesti, että haluaisin parisuhteeseen. Seksi menisi, mutta muuhun tyssäisi. Siitä vain puuttuisi se sellainen kokonaisuuden tunne.
        Tällaista se on, kun olemme (onneksi) erilaisia kaikki.

Juu, erilaisuus on rikkaus :)

• Luultavasti aika hetero olen. Seksiä en ole harrastanut kuin vastakkaisen sukupuolen kanssa. Panen kyllä merkille, jos mies on komean näköinen, mutta se ei ole samanlaista kuin kauniiden naisten tuijottelu, johon liittyy yleensä (no ainakin hiukan) seksuaalisssävytteisiä ajatuksia. Minulla oli aikanaan miespuolinen kaveri, jonka kanssa vietimme pienellä tuppukylällä asuessamme todella paljon aikaa yhdessä. Puhuttiin ummista ja lammista, joskus otettiin kuppia ja vietin usein öitä hänen varapatjallaan, kun oltiin turistu yömyöhään eikä viitsinyt lähteä kotiin nukkumaan. Tämän kaverin isä oli kuulemma kerran humalassa pojalleen sitten sanonut, että tämä on homo, syynä tämä kaveruutemme, jossa ei mitään seksuaalista viritystä ollut.

Ihmisen seksuaalisuudesta olen kuullut sanottavan, että se on kuin jana jonka ääripäissä on täysin hetero ja täysin homo. Suurin osa ihmisistä on lähellä päitä, mutta ei yleensä ihan siellä päätepisteessä. Osa on sitten jossakin välillä. Se on jatkumo.

• vihris

Seksuaalisuus on tosiaan jana, itse tiukasti keskellä eli bi. itse en pidä suuntautumistani ateismiini liittyvänä mutta maailmalta löytyy kyllä GALHA ja Pink Triangle Trust. James Randi (kuuluisa skeptikko) on homo. Ateisti/humanisti/skeptikko piireissä argumentointi mahdotonta homoja vastaan, ja on hyvä pitää rivit tiiviinä uskontoa vastaan. Kaikkei asenteikkain ryhmä kyllä Pink Pistols.

• Tähän mennessä olen ollut hetero ja en koe että tämä muuttuisi tulevaisuudessa, mutta eihän kukaan pysty tähän antamaan varmaa vastausta kuin vasta kuolinvuoteellaan.

Ei ihastumisia, rakastumisia tai fyysisiä kanssakäyntejä muidin kuin vastakkaisen sukupuolen jäseniin.

Mutta tästä huolimatta tasa-arvoisuuden edistäminen on erittäin lähellä sydäntäni.

Siitä asti kun yksi parhaista ystävistäni työnnettiin kaapista ulos ylä-asteella olen yrittänyt olla mahdollisimman paljon mukana ja tukemassa kaikkia joita vain pystyn auttamaan. Sillä sen näkeminen mitä 15-vuotias tyttö joutui kokemaan 90-luvun alussa ennen asian siirtymistä valtavirtaan, oli niin järkyttävää että en toivoisi samanlaista pahimmille vihollisillenikaan.

Vaikka vajaassa kahdessakymmenessä vuodessa on tultu paljon eteenpäin, ei minusta tasa-arvon ajamista saa lopettaa ennen kuin se totetuu 100 prosenttisesti...

• Jokainen viestiketju ansaitsee kiintiöhomonsa :D

• :)

• 12123

Sanoisin että umpihetero on harvinaisuus johtuen siitä että jokaisessa miehessä ja naisessa on hormoneja jotka muokkaavat sukupuolen, siis kummassakin on kumpaakin. Näin ollen heteromies voi olla naismainen, tai heteronainen miesmäinen ja samoin homot voivat olla mitenpäin vain.

Seksuaalisuus on kokonaisuus joka on toki enemmän kuin ihmisen puheet ja itsesuggestiot siitä mitä kuvittelee olevansa. Harva ihminen oikeasti tuntee itsensä perinpohjin, ehkä vanhemmat viisastuneet ihmiset, mutta meistä alle 40:sistä en tunne montaakaan jotka olisivat hyvin tiedostuneita itsestään.

Mitä ajattelet, kuvittelet olevasi - vaikka totuus siellä syvällä voisikin olla jotain muuta. Siksi ennakkoluulot ja ympäristön paineet luovat ihmiskuvan pitkälti. Millainen ihminen olisit jos olisit täysin vapaa toteuttamaan itseäsi? Et varmaan ainakaan kahdeksasta neljään toisen alaisena duunia tekevä työläinen tai muutenkaan hyvin monotomisesti elävä ihminen.

En sano että bi-seksuaalisuus olisi mahdollisuus, mutta nostan hattua ihmisille jotka sen tunnustavat itsessään, koska tottahan on että moni meistä on bi edes itse ymmärtämättä sitä.

Kyllä jos ihminen on harrastanut seksiä saman sukupuolen kanssa, on bi-seksuaali ainakin hitusen, ns. umpihetero ei siihen kykene kuin pakosta koska ei tunne minkäänlaista kiinnostusta asiaan.

Uskovaiset ovat kuin me muut, luovat itsesuggestiolla itsensä ajattelun voimalla. Samoin ateisti luo maailman jossa elää aivojensa kautta. Kumpi on oikeassa? Yksilön kannalta kumpikin on yhtä väärässä/oikeassa, muttei välttämättä yhteiskunnan/ympäristön.

• "Kyllä jos ihminen on harrastanut seksiä saman sukupuolen kanssa, on bi-seksuaali ainakin hitusen, ns. umpihetero ei siihen kykene kuin pakosta koska ei tunne minkäänlaista kiinnostusta asiaan."

Saatat olla oikeassa. Ehkä olen sitten 99% hetero. Mutta kuten kommentissani sanoin, en pystyisi rakastumaan naiseen romanttisessa mielessä.

• -

Kysyisinkö sitten tähän väliin, että miten suuri osa ihmisen persoonasta ja sitä myöten esimerkiksi seksuaalisuudesta ja sukupuolisuudesta perustuu tietoiseen tai alitajuiseen odotuksiin sopeutumiseen? Väittäisin, että esimerkiksi ihmisten jakautuminen varsin tiukasti kahteen eri sukupuoleen perustuu siihen.

• Niin hetero, etten todellakaan ymmärrä, mitä naiset miehissä näkevät.

Yöks. ; )

• Minun mielestä ainoa vika heteronaisissa on niiden huono maku.

Siis seuran suhteen. :-)

• beenthere

Tuota minäkin joskus ihmettelen. :D

• Nainen...

Naiset näkevät miehessä paksun lompakon.

• Kössönöm

En minä tiedä. On sitä ollut tunteita kumpaakin sukupuolta kohtaan joskus, mutta kyllä minä heterosuhteissa olen vaan ollut. Vaikea erotella ovatko ne tunteet olleet seksuaalisia, vai olenko vaan pitänyt jostain ihmisestä ihmisenä.

• Miehet eivät herätä tuhmia ajatuksia, naiset herättävät. Hetero siis lienen...
      Toki toivoisin tulevani enemmän hyväksytyksi persoonani kautta, kun seksuaalisen suuntautumiseni.

• kysymys, että lievästi homoseksuaalinen ei välttämättä tiedä siitä itse. Se voi ilmetä psykologien mukaan esimerkiksi fantasioina, että puoliso rakastelee toisen kanssa ja siitä saa sitten niitä potkua omaan seksiinsä. Se ei ole avointa homoutta, mutta siinä on piirteitä, jotka viittaavat siihen. Tämän olen kokenut omassakin elämässäni, kun puolisoni halusi aina kuulla, että kuinka olen rakastellut muiden kanssa ja suorastaan kehotti käymään vieraissa. Ilmiö alkoi kiinnostaa minua ja hankin kirjallisuutta, joka koski asiaa.

• orkoliini

Olen n. 80-90% hetero. Minulla on yksi bi-seksuaali kaveri, jonka kanssa olen joitain kertoja kiihkeästi suudellut ja olemme muutenkin aina olleet hyvin läheisiä, mutta seksin harrastamiseen miehen kanssa en ole koskaan kokenut tarvetta. Henkisesti olen ollut kyllä lähinnä naimisissa monenkin kaverin kanssa.

Olen nyt viidettä vuotta avioliitossa ja vaimoni synnytti tytön viime elokuussa. Perhe-elämän muutokset ja isyys ovat muuttaneet monia asioita, ja seurauksena seikkailunhaluni ja seksuaaliset tarpeeni ovat tällä hetkellä lähes olemattomat. Elän nyt jonkinlaisessa seksuaalisessa välitilassa, joka tuntuu onneksi uskomattoman vapauttavalta.

• En ole täysin kumpaakaan, vaan kaikkea siltä väliltä. Minulla on siskon kanssa tämmöinen "sukuvika" että kaikki kelpaa.

• ehkä 160 %

vähintään 150 prosenttisesti hetero.

• info.fi

"Olen vakituisessa ja erittäin hyvässä parisuhteessa koko elämäni suuriman rakkauden kanssa."

Ateismi-palsta on tuo Iaurwenin elämän suurin rakkaus.

• info.fi kirjoitti:

"Olen vakituisessa ja erittäin hyvässä parisuhteessa koko elämäni suuriman rakkauden kanssa."

Ateismi-palsta on tuo Iaurwenin elämän suurin rakkaus.

Anteeksi kun kirjoitin tosiaankin tökerösti tuosta parisuhteestani. Kuulostikin oikeastaan tosi tyhmältä tai leuhkalta. Mutta jos kerron, että löysin tämän mieheni jo lähempänä viittäkymppiä, ja sitä ennen oli ollut miesten kanssa jos jonkinmoisia vaikeuksia, niin ehkä voitte ymmärtää, että olen nyt tässä tilanteessa, vihdoinkin terveen, normaalin ja luotettavan miehen kanssa todella onnellinen ja helpottunut. Enempää en viitsi nyt tästä asiasta avautua, mutta Ateismi-palsta ei sentään ihan ole se, joka nukkuu vieressäni joka yö :)

• En ole koskaan halunnut suhdetta miehen kanssa. Itse asiassa ajatuskin tuntuu vastenmieliseltä (omalla kohdallani). En tietenkään tuomitse niitä, jotka tuntevat toisin; jokainenhan taaplaa tyylillään.

En halua edes miestä ystäväkseni. Onhan minullakin miespuolisia kavereita ja hyviä tuttuja, jotka ovat ihan tolkun tyyppejä, mutta bestikseksi en halua miestä.

Naisista pidän sitten taas paljonkin. Onneksi olen löytänyt ihanan vaimon, jonka kanssa voin jakaa elämäni. Niin kauan kuin saan elää hänen kanssaan, se riittää minulle.

• ehaehaeha

enpä tuohon mitään osaa lisätä

• goddeloos

Olen ihan hetero, yksinhuoltaja mies. Muutamaa suhdetta tuossa koittanut (ihan vain kauniinman sukupuolen kanssa) mutta hmmm... viihdyn yksin.... Perverssi! :)

Itsellä on kanssa pari ystävää jota ovat enemmän kiinostuneita samasta sukupuolesta, miehiä molemmat, sekä yksi rakas ystävä, nainen, joka on bi... oikestaan tuossa onkin parhaat ystäväni :)

Hyvissä ystävissä laatu korvaa määrän....

• Toisia seksi kiinnostaa kovastikin ja toisia se ei kiinnosta juuri lainkaan. Osalla kyseessä on joku hormonaalinen juttu ja osalla henkinen...

Paneminen kannattaa aina. Jotenkin tuntuu siltä, että ihan liikaa kiinitetään huomiota sukupuoleen näissä hommissa. Turhia määrittelyjä kaikki homot ja heterot. Mitä väliä sillä on?

• Semis+

Paluu luonnolliseen seksuaalisuuteen mallina antiikin Rooma.

Tuo voisi olla aika jännä. Mm antiikin runoilija Martialis kirjoitti runon siitä miten eräs roomatar toi mustan orjansa kylpylään, jolla oli iso kalu. (Miehet ja naiset siis kylpivät yhdessä). Miehet olivat kateellisia, eivät orjan isolle penikselle vaan roomatterelle, kun ei jakanut moista hyvää muillekin =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      39
      4487
    2. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      46
      3244
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      3206
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      491
      2836
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      205
      2067
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      151
      1937
    7. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      42
      1622
    8. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      30
      1557
    9. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      6
      1301
    10. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      78
      1252
    Aihe