Vapaa kuvaus

Hei. Ollaan ihmisiksi.

Aloituksia

47

Kommenttia

3018

  1. Täällä planeetallamme vaikuttavien uskontojen jumalat ovat niin selvästi ihmisten kätten työtä, että niiden olemassaoloon ei kukaan rationaalisesti ajatteleva ihminen voi uskoa.

    Kysymys on enemmänkin siitä, onko jotain oikeaa jumalaa olemassa.

    Mielestäni ei ole, mutta voidakseni sanoa tietäväni asian, tarvitsen jotain todisteita tietoni vahvistamiseksi.

    Yksikään jumalolento ei ole vielä antanut havaintoa itsestään. Tuskin tulee koskaan antamaankaan.

    Vielä vähän aikaa sitten ei tiedetty mitään mustista aukoista, kvarkeista, pimeästä aineesta, evoluutiosta, taudinaiheuttajista ja ties mistä. Silti ne ovat olleet olemassa jo ennen kuin ne on löydetty.

    Tällä hetkelläkin on paljon asioita ja ilmiöitä, joita emme tunne ja joista emme tiedä. Emme edes tiedä, mitä emme tiedä.

    En voi siis sanoa tietäväni, ettei jumalia ole. En usko niiden olemassaoloon. Mielestäni niitä ei ole, mutta ..... ennen kuin joku asia tiedetään - se pitää voida koetella jollain tavalla.

    Kyseessä ei ole mikään vastuunpakoilu tai väistely. Ainoastaan tosiasioiden tunnustaminen.
  2. Onneksi olkoon!
  3. Sairasta.